W
WoLF
Guest
İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin (İDO) özelleştirilmesi ihalesinde en yüksek teklifi 861 milyon dolarla Tepe-Akfen-Souter-Sera grubu verdi...
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraki İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin (İDO) yüzde 100 oranındaki hissesinin özelleştirilmesi ihalesinin açık artırma bölümünde en yüksek teklifi 861 milyon dolar ile Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu verdi.
Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen ihaleye, teklif veren Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu, Global Liman İşletmeleri A.Ş, Yıldırım Holding A.Ş, Deniz Turizm Yatırımları A.Ş - Stena Yatırım Holding A.Ş.
Ortak Girişim Grubu ile Torunlar Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin yetkilileri katıldı.
İhalede açık artırma bölümünde sona kalan iki katılımcıdan Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubunun 860 milyon dolar teklif vermesi üzerine, Torunlar Gıda ihaleden çekildiğini açıkladı.
İhale Komisyonu Başkanı Adem Baştürk’ün, Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubundan teklifini artırması ısrarı sonrasında, grup son olarak 1 milyon
dolar daha artırım yaparak 861 milyon dolar teklif verip, ihaleyi kazandı.
SERA'NIN PAYI YÜZDE 10
Konsorsiyumda Sera’nın yüzde 10, diğerlerinin yüzde 30 payı var. Grubun yabancı ortağı Souter Investments’ın sahibi, ulaşım sektörüne dünya genelinde yaptığı yatırımlarla tanınan İskoçlu ünlü girişimci Brian Souter.
İstanbul’daki deniz yolcu taşımacılığının yüzde 40’ı İDO tarafından yapılıyor. Bu nedenle, İDO’nun özelleşme ihalesi büyük önem taşıyordu.
Açık artırma süreci şöyle gerçekleşti:
Tepe-Akfen 760 milyon dolar teklif etti
Global mola istedi, 765 milyon dolar teklif etti
Deniz-Stena çekildi
Torunlar 770 milyon dolar
Tepe-Akfen 775 milyon dolar
Global çekildi
Torunlar 780 milyon dolar
Tepe-Akfen 785 milyon dolar
Torunlar 790 milyon dolar
Tepe-Akfen 795 milyon dolar
Torunlar 800 milyon dolar
Tepe-Akfen mola istedi, 805 milyon dolar teklif etti
Torunlar 810 milyon dolar
Tepe-Akfen 815 milyon dolar
Torunlar 820 millyon dolar
Tepe-Akfen mola istedi, 825 milyon dolar teklif etti
Torunlar 830 milyon dolar
Tepe Akfen 835 milyon dolar
Torunlar 840 milyon dolar
Tepe-Akfen 850 milyon dolar
Torunlar 855 milyon dolar
Tepe-Akfen 860 milyon dolar teklif etti
Torunlar çekildi
AKFEN: YENİ GÜZERGAHLAR AÇACAĞIZ
AKfen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İrfan Erciyas ihale sonrası yaptığı açıklamada ihalede yaklaşık olarak kafalarındaki fiyatın oluştuğunu belirterek, "Finansman konusunda sıkıntı yok, yüzde 25 özkaynak yüzde 75 kredi olarak düşünüyoruz. Devir işlemleri 3-4 içinde sonuçlanabilir. İDO'nun kârlı bir yatırım olduğunu düşünüyoruz. Yeni güzergahlar açmayı planlıyoruz" diye konuştu.
Yeni güzergahlara ilişkin bilgi veren Akfen Holding CEO'su Süha Güçsav, "İzinlere bağlı olduğu için bunları şimdiden söylemek zor. Beşiktaş'tan Yalova'ya olacak bir hattın önemli bir trafiği kaldıracağını düşünüyoruz. Beşiktaş'tan aldığınız bir yolcuyu Bandırma'ya getirebilirsiniz. Bu tip alternatiflere bakacağız" dedi.
KaynaK
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraki İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin (İDO) yüzde 100 oranındaki hissesinin özelleştirilmesi ihalesinin açık artırma bölümünde en yüksek teklifi 861 milyon dolar ile Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu verdi.
Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen ihaleye, teklif veren Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu, Global Liman İşletmeleri A.Ş, Yıldırım Holding A.Ş, Deniz Turizm Yatırımları A.Ş - Stena Yatırım Holding A.Ş.
Ortak Girişim Grubu ile Torunlar Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş’nin yetkilileri katıldı.
İhalede açık artırma bölümünde sona kalan iki katılımcıdan Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubunun 860 milyon dolar teklif vermesi üzerine, Torunlar Gıda ihaleden çekildiğini açıkladı.
İhale Komisyonu Başkanı Adem Baştürk’ün, Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubundan teklifini artırması ısrarı sonrasında, grup son olarak 1 milyon
dolar daha artırım yaparak 861 milyon dolar teklif verip, ihaleyi kazandı.
SERA'NIN PAYI YÜZDE 10
Konsorsiyumda Sera’nın yüzde 10, diğerlerinin yüzde 30 payı var. Grubun yabancı ortağı Souter Investments’ın sahibi, ulaşım sektörüne dünya genelinde yaptığı yatırımlarla tanınan İskoçlu ünlü girişimci Brian Souter.
İstanbul’daki deniz yolcu taşımacılığının yüzde 40’ı İDO tarafından yapılıyor. Bu nedenle, İDO’nun özelleşme ihalesi büyük önem taşıyordu.
Açık artırma süreci şöyle gerçekleşti:
Tepe-Akfen 760 milyon dolar teklif etti
Global mola istedi, 765 milyon dolar teklif etti
Deniz-Stena çekildi
Torunlar 770 milyon dolar
Tepe-Akfen 775 milyon dolar
Global çekildi
Torunlar 780 milyon dolar
Tepe-Akfen 785 milyon dolar
Torunlar 790 milyon dolar
Tepe-Akfen 795 milyon dolar
Torunlar 800 milyon dolar
Tepe-Akfen mola istedi, 805 milyon dolar teklif etti
Torunlar 810 milyon dolar
Tepe-Akfen 815 milyon dolar
Torunlar 820 millyon dolar
Tepe-Akfen mola istedi, 825 milyon dolar teklif etti
Torunlar 830 milyon dolar
Tepe Akfen 835 milyon dolar
Torunlar 840 milyon dolar
Tepe-Akfen 850 milyon dolar
Torunlar 855 milyon dolar
Tepe-Akfen 860 milyon dolar teklif etti
Torunlar çekildi
AKFEN: YENİ GÜZERGAHLAR AÇACAĞIZ
AKfen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İrfan Erciyas ihale sonrası yaptığı açıklamada ihalede yaklaşık olarak kafalarındaki fiyatın oluştuğunu belirterek, "Finansman konusunda sıkıntı yok, yüzde 25 özkaynak yüzde 75 kredi olarak düşünüyoruz. Devir işlemleri 3-4 içinde sonuçlanabilir. İDO'nun kârlı bir yatırım olduğunu düşünüyoruz. Yeni güzergahlar açmayı planlıyoruz" diye konuştu.
Yeni güzergahlara ilişkin bilgi veren Akfen Holding CEO'su Süha Güçsav, "İzinlere bağlı olduğu için bunları şimdiden söylemek zor. Beşiktaş'tan Yalova'ya olacak bir hattın önemli bir trafiği kaldıracağını düşünüyoruz. Beşiktaş'tan aldığınız bir yolcuyu Bandırma'ya getirebilirsiniz. Bu tip alternatiflere bakacağız" dedi.
KaynaK