A-400M Projesi

1001Design

330i ///M3 Design
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
25,561
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Shut up and train!
Gelecekte C-160 uçaklarının devre dışı kalması ile ortaya çıkacak ulaştırma ve nakliye uçağı ihtiyacının karşılanması amacıyla Avrupa Ülkelerinin 1984 yılında bir araya gelerek IEPG Bağımsız Avrupa Program Grubu'nu kurması ile Geleceğin Büyük Uçağı (FLA) Projesi başlatılmıştır.

Üye ülkeler tarafından sözleşmenin 27 Mayıs 2003 tarihinde imzalanmasından sonra projenin adı A400M Projesi olarak değiştirilmiştir. Proje kapsamında 180 adet uçak üretilecek olup; Almanya 60, Belçika 8 (bir adedi Lüksemburg için), Fransa 50, İngiltere 25, İspanya 27, Türkiye 10 adet uçak teslim alacaktır. Uçak; yeni nesil aviyonik ve gösterge sistemleri, gelişmiş turboprop motorlar, kompozit sessiz pervaneler, yan levye ve HUD (Head Up Display) ile elektriksel kontrol sistemine (Fly by Wire) sahip olacaktır. A400M uçağının maksimum kalkış ağırlığı 130 ton (37 ton yük kapasitesi) olup, maksimum menzili 4900 nm'dır.

A400M.jpg
a400m_02.jpg


Proje kapsamında, Türkiye (TAI) tarafından, ön ve orta gövde, arka gövde, kanatçık ve spoilerler, paraşütçü kapıları, iç ve dış aydınlatma sistemleri, temiz ve atık su sistemleri geliştirilecektir. Ayrıca, İspanyol ITP firması kanalıyla Türkiye (TEI), A400M uçağı motorunun tasarım ve üretiminde; geliştirme testleri, ön motor, egzoz, aksesuar, lojistik destek sahalarında projede görev alacaktır.

a400m_03.jpg
a400m_04.jpg


İlk uçak, 2009 yılı Ekim ayında Fransa tarafından teslim alınacaktır. Hava Kuvvetleri Komutanlığı ilk A400M uçağını 2009 yılı Aralık ayında alacak olup, son uçak teslimi 2014 yılında yapılacaktır.


a400m_01.jpg


Türk Hava Kuvvetleri Resmi Web Sitesi
 
Geri
Üst