Action Script kodları!!!!!!!

WaTcHFuL

EVERYWHERE
Katılım
10 Kas 2005
Mesajlar
10,456
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Bizim Muhattap Olduğumuz Tek Gerçek Zihnimizde Yaş
Flashta kullanılan bazı action script kodları ve açıklamaları

Get URL:

Flash içinden, herhangi bir Web sitesine ya da bir Web sayfasına link vermek veya Flash içindeki değişkenleri Web sayfasına göndermek için kullanılır.

Bu action ile kullanabileceğiniz parametreler aşağıdaki gibidir.

Genel Kullanımı:
Kod:
getURL("http://www.hackhell.com");




URL:
Buraya, yönlendireceğiniz Web sitesinin ya da Web sayfasının adresini girebilirsiniz.

Eğer bir URL giriyorsanız "http://" ifadelerini girmeniz şart.

Aksi halde, girdiğiniz URL sizin sitenizin altında bir sayfa/dizin gibi aranır ve dolaysıyla ulaşılamaz.


Window:
Bu parametre ile, "URL" alanına girdiğimiz adresin hangi tarayıcı penceresinde açılacağını belirleriz.

Hiç bir değer girilmezse geçerli değer "_self" seçeneğidir.


_self:
Bu seçenek ile, "URL" alanında belirtilen adres ,movie'nin bulunduğu pencere içinde açılır.

Eğer HTML belgede frame varsa , verilen URL , movie'nin bulunduğu frame içinde açlır.

Genel Kullanımı:
Kod:
getURL("http://www.hackhell.com","_self");



_blank:
"URL" alanında girilen adres, yeni bir tarayıcı penceresinde açılır,

Genel Kullanımı:
Kod:
getURL("http://www.hackhell.com","_blank");




parent:
HTML belgede, Flash movie'nin bulunduğu frameset'i kaldırır ve URL alanında verilen adresi yükler.

Eğer frameset kullanılmamışsa "_top" seçeneği ile aynı işlevi görür.


FS Command:
Bu action ile StandAlone Player(Flash Player) için kullanabileceğimiz komutların yanı sıra,
Flash movie'mizin HTML belge içinde bulunan JavaScript fonksiyonlarıyla haberleşmesini sağlayabiliriz.

JavaScript kısmını daha başlangıç seviyesinde olduğumuz için bir kenara bırakalım ve StandAlone Player komutlarını inceleyelim.

Ne de olsa hepiniz player ile movie'nizin nasıl tam ekran yapılacağını merak ediyorsunuz.

Aşağıda açıklayacağımız komutları "Command" parametresine girebileceğiniz gibi, "Commands for standalone player" parametresinden de bu komutları listeleyebilirsiniz.


fullscreen:
StandAlone Player ile açılan movie'nin kendi boyutlarında veya tam ekran olup olmayacağını belirler.

"Arguments" parametresine "true" verilmesi ile tam ekran , "false" verilmesi durumunda ise movie orjinal boyutlarına döner.

Genel Kullanımı:
Kod:
fscommand("fullscreen",true);
fscommand("fullscreen",false);



allowscale:
StandAlone Player'ın boyutunun değiştirilmesi halinde oynayan movie'nin player'ın boyutlarına göre değişip değişmeyeceğini bu komut ile ayarlayabiliriz.

"Argumets" değerinin "true" olması durumunda Player'ın boyutu ile orantılı olarak movie'ninde boyutu değişir.

"Arguments" değerinin "false" olması durumunda ise Player'ın boyutuna bakılmaksızın movie orjinal boyutlarında kalır ve boyutu değişmez.

Genel Kullanımı:
Kod:
fscommand("allowscale",true);
fscommand("allowscale",false);


showmenu:
StandAlone Player'da izlenen movie'ye sağ tıklanılması durumunda açılan menünün ve yukarıda bulunan "File, View, Control, Help" menüsünün gösterilip gösterilmeyeceğini belirler.

"Arguments" parametresinin "true" olması durumunda movie'ye sağ tıklanıldığında zoom ayarları, kalite ayarları ve kontroller menüsü ile yukarıdaki menüler gösterilir, "false" olması durumunda ise bu menüler gösterilmez.

Genel Kullanımı:
Kod:
fscommand("showmenu",true);
fscommand("showmenu",false);


trapallkeys:
Bu komut ile, flash movie'niz için klavye tuşlarının aktif olup olmayacağını ayarlayabilirsiniz.

exec:
StandAlonePlayer'da, movie'nin bulunduğu dizinde olmak şartıyla, "Arguments" alanına girilen programı çalıştırılı.

quit:
StandAlone Player'ı kapatır.

Genel Kullanımı:
Kod:
fscommand("quit",true);


Tell Target :
"Instance Name" verilmiş bir Movie Clip'i çağırmak için kullanılır.

"Tell Target" ile daha önce "Instance Name" verdiğimiz bir Movie Clip'i, target alanına Movie Clip'in "Instance Name"ini yazmak şartıyla çağırabiliriz.

Çağırıpta ne yapacağız Movie Clip'i, dertsiz başımıza dert almayalım demeyin.

Çağırıdıktan sonra action kodlar ile bu Movie Clip'i kontrol edebiliriz.

Genel Kullanımı :
Kod:
tellTarget ("Hedef") {
Yapılacak İşler;
}


bir örnek vermek gerekirse , "test" "Instance Name"ine sahip bir Movie Clip'i çağıralım ve 6. frame'ine gidelim.

Kod:
tellTarget ("text") {
gotoAndPlay (6);
}



Görüldüğü gibi "tellTarget" ifadesinden sonra parantez ve tırnak içinde hedef olarak verdiğimiz Movie Clip'in "Instance Name"ini ve süslü parantezler içinde de çağırdğımız Movie Clip için "Go To" action'ını kullandık.


If Frame Is Loaded:
Bu action ile belirtilen Scene'deki belirtilen frame yüklendiğinde istenilen action'ların çalıştırılması sağlanır.

Flash movie'niz için önyükleme bu action ile yapılır.


Secene:
"curent scene" ile içinde bulunduğunuz scene seçilebilir ya da buraya tıkladığınızda açılan listeden kullandığınız scene'lerden birini seçebilirsiniz.


Type:
Frame number ile, "Frame" alanına girilen değerin frame numarası oluduğu, Frame Label ile "Frame" alanına girilen değerin frame etiketi olduğu ve son olarak da "Expression" ile "Frame" alanının bir değişken ya da script ifadesi olduğu belirtilir.


Frame:
Yukarıdaki seçilen seçeneğe göre buraya frame numarası , frame etiketi ,bir değişken adı veya script ifadesi girilir.


Trace:
Trace Flash içindeki playerder'dan yani test movie(Ctrl+Enter) ile movie'mizi izlediğimiz ekrandan çıkış almamızı sağlayan bir action'dır.

Bu çıkış output penceresinden yapılır.

Trace alanına değişken ismini yazmak ve karşısındaki kutucuğu işaretleyerek bunun bir expression olduğunu belirttikten sonra playerdan değişkenin değerini alabiliriz.

Kod:
Örnek :
x = 15;
trace(x);

İlk satırda x adında bir değişken tanımlayıp değerini 15 yaptık.

İkinci satırda ise trace action'ı ile x değişkeninin değerinin output penceresinden gözükmesini sağladık.

Tekrar hatırlatayım, trace ile almak istediğiniz çıkışları test movie(Ctrl+Enter) yaptıktan sonra Output penceresinden alabilirsiniz.

Output penceresi bir çıkş olduğunda kendiliğinden açılacaktır.

Output penceresini kendiniz açmak isterseniz Window menüsünden Output'a tıklayınız.






 
Geri
Üst