Adalet bakanlığı hsyk kanun tasarısını yayımladı

AngeL Of Death

Wishmaster
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
5,121
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Hayat sıkıcı faLan değil, sen fakirsin..


HSYK Kanun Tasarısı tamamlandı. Tasarı Bakanlığın internet sitesinde yayımlandı. 49 maddelik tasarı görüşe sunuldu. İşte Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kanunu Tasarısı Ön Taslağıyla getirilen düzenlemelerin özeti:


1. Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu (HSYK) idarî ve malî özerkliğe sahip bir
kamu tüzel kişisi olacak ve kendisine ait bir bütçesi bulunacaktır. (m.3/1, 44/1)

2. Kurulun, Genel Sekreterlik ve Teftiş Kurulu Başkanlığı şeklinde hizmet birimleri
olacak. Başka bir ifadeyle, Teftiş Kurulu HSYK’ya bağlanacak ve HSYK’nun
kendi sekretaryası hizmete girecektir. (m.5/2, 10, 14)

3. Kanunlarda açıkça Bakanlığa verilenler dışındaki, hâkim ve savcıların tüm özlük
işleri, HSYK tarafından yerine getirilecektir. (m.4)

4. Kurulun üst yöneticisi Başkanvekili, harcama yetkilisi Genel Sekreter,
gerçekleştirme görevlisi Genel Sekreter tarafından belirlenecek Genel Sekreter
Yardımcısı olacaktır. (m.44/4)

5.
Adalet Bakanı olan Başkan, dairelerin çalışmalarına katılamayacaktır. (m.6/3)
Sadece Genel Kurul toplantılarına katılabilecektir. Genel Kurulda hakimsavcılarla
ilgili disiplin ve üyelerle ilgili suç ve disiplin işlerinin görüşüleceği
toplantılara da katılamayacak ve oy kullanamayacaktır. (m.6/3-a, 39/1-c)

6. Başkan, yetkilerinden bir kısmını yazılı olarak Başkanvekiline devredebilecektir.
(m.6/4)

7. Başkanın Genel Sekreterin atanması dışında, atamalarda hiçbir yetkisi
bulunmayacaktır. (m.7/1, 7/2, 11/1) Genel Sekreteri de Genel Kurulun teklif
ettiği 3 aday arasından atayacaktır.(m.11/1)

8.
Teftiş Kurulu Başkanı, Teftiş Kurulu Başkan yardımcıları, Kurul başmüfettişleri,
Kurul müfettişleri (m.15/1) ve Genel Sekreter yardımcıları (m.11/4), Kurulda
görev yapacak tetkik hâkimleri (m.12/2) Genel Kurul tarafından atanacaktır.

9.
Kurulun idarî personelini atama yetkisi, Başkanvekiline ait olacaktır.(m.13/3)

10. Yönetmelikleri çıkarma ve genelge düzenleme yetkisi Genel Kurula ait olacaktır.
(m.7/2-ı)

11.
Üyelerin hangi dairede görev yapacağı Genel Kurul tarafından seçimle
belirlenecektir. (m.8/1)

12.
Genel Kurul gündemi Başkan tarafından belirlenecek,
let Bakanlığı Müsteşarı, daire başkanı veya Başkanvekili seçilemeyecektir.
(m.8/3)

13.
Genel Kurul; en az onbeş üyeyle toplanacak (m.29/3) ve üye tamsayısının salt çoğunluğuyla karar alacaktır.(m.29/4)

14. Daire başkanları, daire üyeleri arasından Genel Kurul tarafından seçilecektir. (m.8/3) 1/2

15. Adalet Bakanlığı Müsteşarı, daire başkanı veya Başkanvekili seçilemeyecektir. (m.8/3)

16. Daireler, en az beş üyeyle toplanacak ve üye tamsayısının salt çoğunluğuyla
karar alacaktır.(m.30/3)

17. Adalet Bakanlığı Müsteşarının toplantıya katılmaması, dairenin toplanmasına ve
karar almasına engel olmayacaktır. (m.30/3)

18.
Kurul üyelerinin, Kurul üyeliği görevleriyle ilgili suç ve disiplin soruşturması
işlemleri Genel Kurul tarafından yapılacaktır. (m.36,38)

19.
Genel Kurulun ve dairelerin kararlarına karşı yeniden inceleme talebinde
bulunulabilecektir. (m.33/1, 33/2)

20.
Dairelerin yeniden inceleme kararlarına karşı Genel Kurula itiraz edilebilecektir.
(m.33/3)

21. Genel Kurulun veya dairelerin meslekten çıkarma cezasına ilişkin kararlarına
karşı yargı mercilerine başvurulabilecektir. (m.33/5)

22. Başkanın tek başına yaptığı işlemlere ve verdiği kararlara karşı yargı yoluna
gidilebilecektir.(m.33/5) (Bu ifade Kanun metninde açıkça yazılı değildir. Ancak
gerekçede konu ayrıntılı olarak izah edilmiştir. Ayrıca idare hukukunun genel
ilkeleri bunu gerektirmektedir. Yine mevcut uygulama da bu yöndedir. Örneğin
denetim ve soruşturma izinlerine Başkanın “olur” verme ya da vermeme
şeklindeki kararlarına karşı, şimdi olduğu gibi, yeni sistemde de yargı yoluna
gidilebilecektir)


DHA​
 
Geri
Üst