Alevi Erkânına göre tarikat abdesti ve alınışı..

GebzeLi

Altın Üye
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
8,268
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
119
Konum
Alcohol
Bir çok iftiranın aksine aleviliktede abdest vardır ve Alınısı aşagıdaki gibidir;

BELKİ BAZILARI ABDESTİN SADECE TEMİZLENMEK DEĞİL PEYGAMBERİMİZİN VE EHLİ BEYTİN ABDESTİ NE MAKSATLA ALDIĞINI ANLAR (YOL DA ERKANDA BİZİM DOSTLAR)

HACI BEKTAS-I VELİNİN DEDİĞİ GİBİ

"İÇİ NECASET DOLU Bİ ŞİŞEYİ İSTEDİĞİN KADAR YIKA İÇİNİ YIKAMADIKTAN SONRA BOŞTUR"

Tarikat abdesti, İkrar cemi (aleviliye-Yola kabul töreni) öncesi, can'ın İkrar'ın dan önce Rehber tarafından aldırılır.. ikrar devam ettiği müddetçe tarikat abdestti yenilenmez... (tarikat abdesti bir kereliğe mahsustur Yoldan düşmekdikçe tekrarlanmaz.)

Alınmış Abdestim aldırırlarsa
kılınmış namazım kıldırırlarsa
Sizde şah diyeni öldürürlerse
Bende bu yayladan şaha giderim

(Pir Sultan Abdal)

Tarikat abdesti yola girecek cana rehber tarafından aldırılır ve aldırılırken çeşitli tavsiyelerde bulunulur:

a) Ellerini yıkatırken " ey talip! ezelden bu ana gelinceye kadar Tanrı'nın yasak ettiklerine el sürdünse cümlesinden arı olmak için ellerini yumak Cenab-ı
resul'un sünneti seniyesidir YIKA!

b)Burnunu yıkatırken "ey talip! Elest Bezmin'nden bu ana gelinceye kadar kokladığın iğrenç kokuların giderilmesi için burnuna su vermek Muhammed Mustafa'nın sünneti seniyesidir. YIKA

C) Yüzünü yıkatırken "Ey talip! Ezelden bu ana kadar yüz kızartıcı işlerin cümlesinden arı ve beri olmak için yüz yumak Cenab-ı Hakk'ın farzıdır. YIKA!

D) Kollarını Yıkatırken: "Ey talip! Bu ana gelinceye değin kol sarmış olduğun yasaklarının cümlesinden temizlenmek için kollarını yumak Cenab-ı Hakk'ın farzlarındandır YIKA!

E) Başını mest ettirirken: "Ey talip! Baş abanın en değerlisidir. Gövde insanı tasıyıcı, baş bilip anlayıcıdır. Akıl ve fikir başta gerekir. Bu ana değin akılsızca yaptığın işlerin, işlediğin suçların cümlesinden arı ve beri olmak için basını YIKA!... Bu dahi Cenab-ı Hakk'ın farzlarındandır.


F) Ayaklarını yıkatırken: "Ey talip! ezelden bu ana kadar tanrı rızasına uymayan günah ve suça götürür yerlere vardın ise cümlesinden arı ve beri olmak için ayağını mest edesin. Bu dahi Cenab-ı Hakk'ın farzıdır.

Rehber kurulanması için talibe havlu verirken: " ey talip! ervah-ı ezelden, nahn ü kasemnadan bu yana gelinceye kadar işlemiş olduğun şirk ve hatadan, masiva çamurundan silinip pak olmak içindir. SİL!"

Ardından "Ey talip! Bu yıkanan yerleri temizlemekten maksat, bu uzuvların ile yapılmış suç ve başkaldırmaların var iseseni ve oralarını bunlardan temizlemek içindir. Bu abdest, İmam cafer-üs Sadık erkanındandır. cenab-ı hakk erenler abdestinde sabit kadem eyleye Allah, eyvallah. HU DOST"

Allah Eyvallah... Gerçekler Demine Huuu Diyelim..


Alevi-Bektaşi Erkanına göre Namaz anlayışı ise şöyledir...

Alevilerin Ayin-i cem de kıldıkları namaz, iki rekat olup, sadece farzlar vardır. sünni namazındaki sünnetler burada yoktur. Alevi namazında şekilden ziyade öz önem taşımaktadır. Alevi namazında secdenin nasıl olması konusunda bakınız İmam Caferi Sadık'n buyruğunda neler deniyor?

Alevi, ayini cem de namaz esnasında baş secdede iken, kendi kendini dara çeker, o ana değin yaptıklarını ölçer, yargılar kendi özü ile yüzleşir, hiç kimsenin tanıklığı olmadan, şikayeti bulunmadan özünü yargılar, ve de kendi suçunu kendi gözü ile görür. Secde bir çeşit aynadır. Çünkü secde de sadece tanrı ve kişinin kendi vicdanı vardır. O Tanrı ki her şeyi görücü ve bilicidir. Bu nedenle Alevi ölmeden ölür, hesabını burada verir ve öle gider öte tarafa, yine bu nedenledir ki ayin-i cem başlarken pir herkesin birbirinden razılık almasını şikayeti suali olanı olup olmadığını cemaate sorar.

Alevi namazında kıble cemal cemaledir ( yüz yüzedir). Hakkın evi gönüllerdir. Çünkü Alevi anlayışında, aynı Mekke de hacıların birbirinin yüzüne bakarak kadın erkek karışık kıldığı namaz gibi, Aynı kırklar ceminde İki cihan sultanı Muhammed Mustafa'nın kıldığı gibi.....

Yüce Allah hepinizin kıldığı namazı Kırklar namazı niyetine kabul ve makbul eyleye , Allah Eyvallah, şeyhen İllah. Hu diyelim gerçekler demine...

Alıntıdır.
 
Muhammed Allah'ın kulu ve elçisidir demedikten sonra sabaha kadar abdest alsan fayda etmez.Kuran'a uyuyosan ayetine de uyacaksın.Muhammed'i sevip,inanan alevilerde var ama onlar neden alevi onu hala çözemedim...
 
Muhammed Allah'ın kulu ve elçisidir demedikten sonra sabaha kadar abdest alsan fayda etmez.Kuran'a uyuyosan ayetine de uyacaksın.Muhammed'i sevip,inanan alevilerde var ama onlar neden alevi onu hala çözemedim...

Cahilliğini belli ettiğin için teşekkürler.. :001_smile:
Dediklerinin Alevilikle hiç bir alakası yok. Yıllardan beri süregelen karalamaların, iğrenç iftiraların ve meymenetsizliklerin bir parçası olarak görüyorum bu yazını ve cahilliğine bağlayarak devam etmek istiyorum.

Aleviler, senin gibilerinin kuru iftiralarına rağmen evvelden beri Hz.Muhammed'i peygamber olarak kabul etmektedirler. Zaten onu yoksayan bir mezhep, tarikat v.s MÜSLÜMAN DEĞİLDİR.

Ya Allah, Ya Muhammed, Ya Ali diyen bir İslam Felsefesi nasıl olurda Hz. Muhammed'e inanmaz? Bunu sorarım sana.


Edit: Yazıyı okumadan cevap yazdığında belli olmuş. Alıntı yapmayacağım yazıdan okuda gel.
 
Cahilliğini belli ettiğin için teşekkürler.. :001_smile:
Dediklerinin Alevilikle hiç bir alakası yok. Yıllardan beri süregelen karalamaların, iğrenç iftiraların ve meymenetsizliklerin bir parçası olarak görüyorum bu yazını ve cahilliğine bağlayarak devam etmek istiyorum.

Aleviler, senin gibilerinin kuru iftiralarına rağmen evvelden beri Hz.Muhammed'i peygamber olarak kabul etmektedirler. Zaten onu yoksayan bir mezhep, tarikat v.s MÜSLÜMAN DEĞİLDİR.

Ya Allah, Ya Muhammed, Ya Ali diyen bir İslam Felsefesi nasıl olurda Hz. Muhammed'e inanmaz? Bunu sorarım sana.


Edit: Yazıyı okumadan cevap yazdığında belli olmuş. Alıntı yapmayacağım yazıdan okuda gel.


Ben alevilerin düşmanı değilim.Allah'a Muhammed'e Ali'ye bende inanıyorum.O zaman bende mi alevi oluyorum.Mezhep yol demekse gittiğimiz yol aynıysa ben bunu anlamadım sadece.Abdesti bende alıyorum namazda kılıyorum onu demek istiyorum...Öğretici ol,madem çok biliyorsun
 
Ben alevilerin düşmanı değilim.Allah'a Muhammed'e Ali'ye bende inanıyorum.O zaman bende mi alevi oluyorum.Mezhep yol demekse gittiğimiz yol aynıysa ben bunu anlamadım sadece.Abdesti bende alıyorum namazda kılıyorum onu demek istiyorum...Öğretici ol,madem çok biliyorsun

Ben çok bildiğimi iddia etmiyorum senin bilmediğin birşeyi izah etmeye çalışıyorum. Çünkü yıllardan beri bu ve benzeri iftiralar yüzünden Alevilik hep yanlış bilindi, Alevilere ön yargıyla yaklaşıldı.
Ayrıca mezhep ve yolumuz aynı demişsin fakat gözünden kaçan birşey var sanırım. Aleviler itikatte Şii mezhebine mensuplardır. İtikadi görüşler, mezhep içi fikhî yorumlar İslamiyette farkılıklara sebep olmuştur. Tıpkı Ehl-i Sünnet Şaf'i birisinin, Hanefilere göre farklı şekilde namaz kılması gibi.

Ayrıca Ya Allah Ya Muhammed Ya Ali demekle de Alevi olunmuyor. Alevilik erkânı denen birşey var. Bektaşi terbiyeside bunun içinde tabi.
 
Ben çok bildiğimi iddia etmiyorum senin bilmediğin birşeyi izah etmeye çalışıyorum. Çünkü yıllardan beri bu ve benzeri iftiralar yüzünden Alevilik hep yanlış bilindi, Alevilere ön yargıyla yaklaşıldı.
Ayrıca mezhep ve yolumuz aynı demişsin fakat gözünden kaçan birşey var sanırım. Aleviler itikatte Şii mezhebine mensuplardır. İtikadi görüşler, mezhep içi fikhî yorumlar İslamiyette farkılıklara sebep olmuştur. Tıpkı Ehl-i Sünnet Şaf'i birisinin, Hanefilere göre farklı şekilde namaz kılması gibi.

Ayrıca Ya Allah Ya Muhammed Ya Ali demekle de Alevi olunmuyor. Alevilik erkânı denen birşey var. Bektaşi terbiyeside bunun içinde tabi.

Tamam bana böyle anlatki bende anlıyım.Alevilerin en büyük selzenişi mezheplerini düzgün anlatamamak olmuştur.Bu yüzden bizde alevilere bakarak aleviliği yorumluyoruz.Kimsenin iftira atacak hali yok.Sen iyi bir aleviyi tarif ediyorsun ama ben o dediklerinden fazla göremiyorum...Neyse,abdest alıp namaz kılsınlar ama Ali'yi normal boyutlarda sevsinler.Gerisi beni ilgilendirmez
 
Sen iyi bir aleviyi tarif ediyorsun ama ben o dediklerinden fazla göremiyorum...Neyse,abdest alıp namaz kılsınlar ama Ali'yi normal boyutlarda sevsinler.Gerisi beni ilgilendirmez

Bu nasıl yorum anlamadım?Hiç bir şekilde ilgilendirmemeli zaten Allah ve kul arasındaki ibadet,herkes nasıl istiyorsa öyle yapar ibadetini.
İyi insan ve kötü insan vardır!
 
Ben çok bildiğimi iddia etmiyorum senin bilmediğin birşeyi izah etmeye çalışıyorum. Çünkü yıllardan beri bu ve benzeri iftiralar yüzünden Alevilik hep yanlış bilindi, Alevilere ön yargıyla yaklaşıldı.
Ayrıca mezhep ve yolumuz aynı demişsin fakat gözünden kaçan birşey var sanırım. Aleviler itikatte Şii mezhebine mensuplardır. İtikadi görüşler, mezhep içi fikhî yorumlar İslamiyette farkılıklara sebep olmuştur. Tıpkı Ehl-i Sünnet Şaf'i birisinin, Hanefilere göre farklı şekilde namaz kılması gibi.

Ayrıca Ya Allah Ya Muhammed Ya Ali demekle de Alevi olunmuyor. Alevilik erkânı denen birşey var. Bektaşi terbiyeside bunun içinde tabi.

gebzeli kardeşim merhaba. öncelikle cevap yazmamdaki sebebin inanca veya uygulamaya dair herhangi bir eleştiri olmadığını vurgulamak istiyorum ancak mesajında yanlış anlaşılmalara sebebiyet vermemek adına sen doğru yazmış olsan da okuyan yeterli bilgisi olmayan kardeşlerimizin yanlış düşünceye kapılmasını önlemek adına belirtmek istediğim bir nokta var.
belirttiğin gibi şia ve ehli sünnet arasında İTİKADİ bir fark vardır. ancak hanefi ve şafi mezhepleri arasında FIKHİ farklar vardır ve bu iki fark birbirinden çok farklıdır. mesajı okuyan kardeşlerimiz yazından hareketle aleviliği veya diğer mezhepleri farklı yerlere oturtabilirler diye bu açıklamayı yapma gereği duydum.

ayrıca mesaj yazan diğer arkadaşıma söylemek istediğim de doğruluk yanlışlık kişinin bakış açısına göre değişir. bir insanı iyi kötü diye nitelemek kime göre olduğuna göre değişir. herkes kendi inancını istediği gibi yaşar ve (bana göre) hesabını da verir. hesaba inanmayan da olabilir doğru olduğuna inandığı için farklı yaşayan da. burada sataşmalar hiçbir şeyin çözümü değildir. herkes kendi değerlerine yeterince sahip çıkarsa sorun kalmaz. ama tarihte de günümüzde de böyle birşey pek mümkün olmamıştır maalesef. hal böyleyken de sadece hoşgörü çağrısı yapmaktan başka çaremiz kalmıyor.
 
herkesin inançı farklıdır saygı duymak lazım önemli olan Türk Kalmak

“Yaradılışımdaki tek fevkaladelik TÜRK olmamdır”
 
İTİKADİ bir fark vardır. ancak hanefi ve şafi mezhepleri arasında FIKHİ farklar vardır ve bu iki fark birbirinden çok farklıdır. mesajı okuyan kardeşlerimiz yazından hareketle aleviliği veya diğer mezhepleri farklı yerlere oturtabilirler diye bu açıklamayı yapma gereği duydum..

itikadi,icmai,içtihadi farklılıklarıda hesaba katarak aslında baya bi farklılık olduğunu söylemek gerek.Ehli sünnet ile şii mezhepleri çok farklıdır.Bilmeyen arkadaşların dikkatine demek önemlidir bencede.

Aleviler adınada biz şii yiz demek hakkını bulmamak gerekiyor zannımca.Sünni bakış açısıyla alevi olanlarda var benim çevremde.itikadi noktada tek çerçeveye oturtmayalım.
 
Geri
Üst