qyner
Tatlı Cadı
- Katılım
- 12 Eyl 2005
- Mesajlar
- 2,318
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
ABDde yapılan bir araştırmada, alkol sanayii iddialarının aksine, alkollü içki reklamlarının gençler arasında alkol tüketimini artırdığı belirlendi.
Connecticut Üniversitesi araştırmacıları, 15-26 yaş grubundaki gençleri kapsayan araştırmada, her ay yeni bir alkol reklamını müteakip, tüketilen alkol miktarının yüzde 1 oranında arttığına tanık oldular. Araştırmada ayrıca, belli bir medya pazarında alkol reklamına harcanan her ilave bir dolara karşılık, araştırmaya katılan gençlerin her ay yüzde 3 oranında daha fazla içki tükettikleri tespit edildi.
Araştırmayı kaleme alan Leslie Snyder, Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine dergisindeki yazısında, elde ettikleri sonuçların, alkol sanayiinin yalnızca yetişkinlerin alkol reklamlarına kulak verdiği yolundaki iddialarının doğru olmadığını gösterdiğini belirtti.
Televizyon, radyo, dergi ve panolardaki alkol reklamlarının etkisinin ölçüldüğü araştırma, reklamların sadece yetişkinleri etkilediği ve en iyi ihtimalle insanları sadece marka değiştirmeye ittiği iddialarını boşa çıkardı.
Derginin başyazısında da, Georgetown Üniversitesinden David Jernigan, bu araştırmanın, gençlerin alkol kullanımıyla alkol sanayiinin reklam harcamaları arasında doğrudan bağlantı kuran ilk araştırma olduğunu belirtti.

Connecticut Üniversitesi araştırmacıları, 15-26 yaş grubundaki gençleri kapsayan araştırmada, her ay yeni bir alkol reklamını müteakip, tüketilen alkol miktarının yüzde 1 oranında arttığına tanık oldular. Araştırmada ayrıca, belli bir medya pazarında alkol reklamına harcanan her ilave bir dolara karşılık, araştırmaya katılan gençlerin her ay yüzde 3 oranında daha fazla içki tükettikleri tespit edildi.
Araştırmayı kaleme alan Leslie Snyder, Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine dergisindeki yazısında, elde ettikleri sonuçların, alkol sanayiinin yalnızca yetişkinlerin alkol reklamlarına kulak verdiği yolundaki iddialarının doğru olmadığını gösterdiğini belirtti.
Televizyon, radyo, dergi ve panolardaki alkol reklamlarının etkisinin ölçüldüğü araştırma, reklamların sadece yetişkinleri etkilediği ve en iyi ihtimalle insanları sadece marka değiştirmeye ittiği iddialarını boşa çıkardı.
Derginin başyazısında da, Georgetown Üniversitesinden David Jernigan, bu araştırmanın, gençlerin alkol kullanımıyla alkol sanayiinin reklam harcamaları arasında doğrudan bağlantı kuran ilk araştırma olduğunu belirtti.