//:U.N.G.O.O.D
Altın Üye
Neredeyse her gün birileri bana “nasıl Google da ilk sayfada yer alırız ?”,
“Nasıl şu kelime aratıldığında bizim web sitemiz çıkar ?”şeklinde soruyor.
Ben de her seferinde, kendime göre bir anlatım şekliyle aslında bu sorunun cevabının ne kadar kolay, ama sonuca ulaşmanın ne kadar zor olduğunu anlatmaya çalışıyorum.
Anlattığımın doğru ya da yanlış olduğuna tam olarak emin değilim. Bu konuda herhangi bir iddiam da yok.
Ama ben bir arama motoru tasarlasaydım böyle olurdu eminim.
Anlatmaya bir örnekle başlamak istiyorum..
Mutfak eşyaları ticareti yapan bir firmanın yöneticisi tesadüfen bana yine bu soruyu soruyor.
- – Nasıl “teflon tava” yazıldığında bizim web sitemiz çıkar? Web sitemizi kayıt etmemiz lazımmış? Şu kadar para verirsek kayıt ediyorlarmış. İlk sayfada çıkmak garantiymiş! Bu mümkün mü?
Şimdi bir kere “teflon tava” aratıldığında ilk sırada çıkmanın, en büyük alışveriş merkezinin en işlek noktasında dükkân sahibi olmaktan daha kıymetli olduğu kesin.
Peki sizce, böyle bir dükkâna bir kayıt işlemi ya da ücretiyle sahip olmanız mümkün mü?
Tabii ki değil!
O zaman web sitenizi kaydetmek işlemini bir yere kadar unutalım.
Bakın ilk sırada ya da ilk sayfada olabilmeyi ben nasıl yorumluyorum:
İnsan ilişkilerimize bir bakalım,
Her web sitesi bir insan olsun. Kimisi doktor, kimisi tuhafiyeci, kimisi metal eşya imalatçısı, kimisi de profesör.
Google da bir insan olsun. O da her şeyi bilen, çevresi geniş ve meraklı birisi olan en yakın arkadaşınız olsun.
Yeni açılan web sitesi bebek ya da çocuk, uzun süredir yayınlanan ise ergen ya da yetişkin.
Şimdi diyelim iyi bir “teflon tava” ya ihtiyacınız var. Ne yaparsınız?
Arkadaşınıza danışırsınız! Yani en samimi olduğunuz, her şeyi doğru bildiğini düşündüğünüz Googla’a sorarsınız.
teflon tava - Google'da Ara
Google size aynı bir arkadaşınız gibi cevap vermeye başlar.
– Abi şimdi, Ahmet, Mehmet, Ayşe, Fatoş hep XYZ ‘yi öneriyor. Bende gittim tavanın üstüne baktım, altına baktım, tasarımını inceledim. Gerçekten bütün herkesden farklı. Çok özgün bir tasarım. Ayrıca uzun süredir bu marka varmış. Her zaman ulaşabiliyorsun. Hem sadece tava değil yanında faydalı ürünlerde üretiyorlar. Bence önce XYZ, sonra ABC iyidir.
Ha bu arada bir de reklamlarda gördüğüm, çok iyi olduklarını iddia edenler de var. Bunları da inceleyebilirsin.
Gerçi burada ben biraz detaylandırdım. İnce eleyip sık dokudum. Öyle sadece duyduklarımı dikkate almadım. Kendimde bir baktım, karşılaştırdım, test ettim.
Gerçekten arkadaşınız aynen bu şekilde cevap vermez mi??
İşte Google da aynen bunu yapıyor.
Sizden (yani web sitenizden) birilerinin haberdar olması için birilerinin sizi önermesi gerekir. Yani web sitenize bağlantı veren diğer web siteleri olması gerekir.
Ama burada önemli bir ayrıntı var. Sizi öneren daha önce hiç sizin tavayı kullanmamış, teflon tavalar hakkında hiç tecrübesi olmayan birisi olmamalı.
Yani sizin web sitenize bağlantı veren web siteleri de sizin web sitenizle alakalı olmalı. Düşünün ki bir çiçekçi sitesinde sizin teflon tavalarınız öneriliyor. Siz çiçek siparişi vermek isterken, teflon tava alma ihtimaliniz nedir?
Bu birinci aşamaydı!
Birileri sizi önermiş olabilir. Bu birileri sizin akrabanız, yakın arkadaşınız olabilir. Sırf siz iş yapasınız diye size müşteri gönderiyor olabilir.
Ama müşteri dükkândan içeri girdiğinde raflar bomboş. Bir daha gelir mi bu müşteri?
Size (sizin web sitenize) gelindiğinde konunuzla alakalı içerik olmaz ise neden Google sizi önersin ki?
Ya da siz ABC firması olun ve hiç çaba göstermeden, XYZ’nin yıllar önce anlattığını koyun raflara. Google neden XYZ yerine sizi önersin ki?
Ya da tavanın kendisi yerine, sadece tavanın resimlerini koymuşunuz raflara. Tavanın özelliklerini anlatacak bir müşteri temsilcisi bile koymamışınız reyonlara. Google neden sizi önersin ki?
Yani anlatmak istediğim, teflon tava satıyorsak, tavamızdan bahsetmeliyiz. Detaylarını anlatmalıyız. Kullananların görüşlerine yer vermeliyiz.
Ama tüm bunları kendi emeğimizle yapmalıyız. Başkasının yaptıklarını kopyalayıp, kolaya kaçarsak takdir edilmeyeceğimiz kaçınılmazdır.
Bu ikinci aşamaydı!
Peki soruyorum size.., sizin tertipli, eli yüzü, konuşması düzgün bir insan olmanız önerilmeniz için önemli değil mi?
Önemli olmaz mı?
Bu kendinizi (yani web sitenizi) bazı nezaket kuralları çerçevesinde düzenlemeniz anlamına geliyor.
Yani web sitenizde ki navigasyon yapısı düzgün olmalı, hızlı cevap vermeli, konu başlıkları belirgin, metinler düzgün olmalı.
Bir şeyler sorulduğunda hemen cevap verebilmeli. Takılmamalı.
Bu üçüncü aşamaydı!
Peki ya yaşınız sizi önermeleri için önemli değil mi?
Bir tesisatçı çağırmak istediğinizde daha 18 ini geçmemiş birini mi tercih edersiniz yoksa orta yaşlı, uzun süredir tesisatçılık yapan, işçiliğini hiç bozmamış birini mi?
Cevap belli….
O zaman sabırlı olmak gerekiyor. Siz zaman içinde çizginizden hiç çıkmazsanız, kendinizi sürekli geliştirirseniz, sizi önerenler her zaman sizi önermeye devam ederse, siz de en iyiler listesinde olmaya hak kazanırsız.
Bu da bence en önemli aşamaydı!
Tabi tüm bunları bir kenara bırakıp hemen parasıyla reklam da verebilirsiniz.
O zaman en çok parayı verip herkesin ilk aklına gelen isim de olabilirsiniz.
teflon tava - Google'da Ara adresini incelediğinizde sol taraf anlattığım şekilde bir yerlere gelenler, sağ taraf ise parayı bastırıp kendini gösterenler.
Benim tavsiyem, kısa vadede size ulaşılmasını sağlamak istiyorsanız reklam programlarını dikkate almanız.
İşim arama motorlarında web sitelerini üst sıralara çıkartmak olmadığı için ne yapmanız gerektiğini net olarak söylemek, sizi direkt yönlendirmek istemedim.
Ama umarım verdiğim örnekler ve anlattıklarım aklınızda mantıklı bağlantılar oluşturabilmiştir.
Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
“Nasıl şu kelime aratıldığında bizim web sitemiz çıkar ?”şeklinde soruyor.
Ben de her seferinde, kendime göre bir anlatım şekliyle aslında bu sorunun cevabının ne kadar kolay, ama sonuca ulaşmanın ne kadar zor olduğunu anlatmaya çalışıyorum.
Anlattığımın doğru ya da yanlış olduğuna tam olarak emin değilim. Bu konuda herhangi bir iddiam da yok.
Ama ben bir arama motoru tasarlasaydım böyle olurdu eminim.
Anlatmaya bir örnekle başlamak istiyorum..
Mutfak eşyaları ticareti yapan bir firmanın yöneticisi tesadüfen bana yine bu soruyu soruyor.
- – Nasıl “teflon tava” yazıldığında bizim web sitemiz çıkar? Web sitemizi kayıt etmemiz lazımmış? Şu kadar para verirsek kayıt ediyorlarmış. İlk sayfada çıkmak garantiymiş! Bu mümkün mü?
Şimdi bir kere “teflon tava” aratıldığında ilk sırada çıkmanın, en büyük alışveriş merkezinin en işlek noktasında dükkân sahibi olmaktan daha kıymetli olduğu kesin.
Peki sizce, böyle bir dükkâna bir kayıt işlemi ya da ücretiyle sahip olmanız mümkün mü?
Tabii ki değil!
O zaman web sitenizi kaydetmek işlemini bir yere kadar unutalım.
Bakın ilk sırada ya da ilk sayfada olabilmeyi ben nasıl yorumluyorum:
İnsan ilişkilerimize bir bakalım,
Her web sitesi bir insan olsun. Kimisi doktor, kimisi tuhafiyeci, kimisi metal eşya imalatçısı, kimisi de profesör.
Google da bir insan olsun. O da her şeyi bilen, çevresi geniş ve meraklı birisi olan en yakın arkadaşınız olsun.
Yeni açılan web sitesi bebek ya da çocuk, uzun süredir yayınlanan ise ergen ya da yetişkin.
Şimdi diyelim iyi bir “teflon tava” ya ihtiyacınız var. Ne yaparsınız?
Arkadaşınıza danışırsınız! Yani en samimi olduğunuz, her şeyi doğru bildiğini düşündüğünüz Googla’a sorarsınız.
teflon tava - Google'da Ara
Google size aynı bir arkadaşınız gibi cevap vermeye başlar.
– Abi şimdi, Ahmet, Mehmet, Ayşe, Fatoş hep XYZ ‘yi öneriyor. Bende gittim tavanın üstüne baktım, altına baktım, tasarımını inceledim. Gerçekten bütün herkesden farklı. Çok özgün bir tasarım. Ayrıca uzun süredir bu marka varmış. Her zaman ulaşabiliyorsun. Hem sadece tava değil yanında faydalı ürünlerde üretiyorlar. Bence önce XYZ, sonra ABC iyidir.
Ha bu arada bir de reklamlarda gördüğüm, çok iyi olduklarını iddia edenler de var. Bunları da inceleyebilirsin.
Gerçi burada ben biraz detaylandırdım. İnce eleyip sık dokudum. Öyle sadece duyduklarımı dikkate almadım. Kendimde bir baktım, karşılaştırdım, test ettim.
Gerçekten arkadaşınız aynen bu şekilde cevap vermez mi??
İşte Google da aynen bunu yapıyor.
Sizden (yani web sitenizden) birilerinin haberdar olması için birilerinin sizi önermesi gerekir. Yani web sitenize bağlantı veren diğer web siteleri olması gerekir.
Ama burada önemli bir ayrıntı var. Sizi öneren daha önce hiç sizin tavayı kullanmamış, teflon tavalar hakkında hiç tecrübesi olmayan birisi olmamalı.
Yani sizin web sitenize bağlantı veren web siteleri de sizin web sitenizle alakalı olmalı. Düşünün ki bir çiçekçi sitesinde sizin teflon tavalarınız öneriliyor. Siz çiçek siparişi vermek isterken, teflon tava alma ihtimaliniz nedir?
Bu birinci aşamaydı!
Birileri sizi önermiş olabilir. Bu birileri sizin akrabanız, yakın arkadaşınız olabilir. Sırf siz iş yapasınız diye size müşteri gönderiyor olabilir.
Ama müşteri dükkândan içeri girdiğinde raflar bomboş. Bir daha gelir mi bu müşteri?
Size (sizin web sitenize) gelindiğinde konunuzla alakalı içerik olmaz ise neden Google sizi önersin ki?
Ya da siz ABC firması olun ve hiç çaba göstermeden, XYZ’nin yıllar önce anlattığını koyun raflara. Google neden XYZ yerine sizi önersin ki?
Ya da tavanın kendisi yerine, sadece tavanın resimlerini koymuşunuz raflara. Tavanın özelliklerini anlatacak bir müşteri temsilcisi bile koymamışınız reyonlara. Google neden sizi önersin ki?
Yani anlatmak istediğim, teflon tava satıyorsak, tavamızdan bahsetmeliyiz. Detaylarını anlatmalıyız. Kullananların görüşlerine yer vermeliyiz.
Ama tüm bunları kendi emeğimizle yapmalıyız. Başkasının yaptıklarını kopyalayıp, kolaya kaçarsak takdir edilmeyeceğimiz kaçınılmazdır.
Bu ikinci aşamaydı!
Peki soruyorum size.., sizin tertipli, eli yüzü, konuşması düzgün bir insan olmanız önerilmeniz için önemli değil mi?
Önemli olmaz mı?
Bu kendinizi (yani web sitenizi) bazı nezaket kuralları çerçevesinde düzenlemeniz anlamına geliyor.
Yani web sitenizde ki navigasyon yapısı düzgün olmalı, hızlı cevap vermeli, konu başlıkları belirgin, metinler düzgün olmalı.
Bir şeyler sorulduğunda hemen cevap verebilmeli. Takılmamalı.
Bu üçüncü aşamaydı!
Peki ya yaşınız sizi önermeleri için önemli değil mi?
Bir tesisatçı çağırmak istediğinizde daha 18 ini geçmemiş birini mi tercih edersiniz yoksa orta yaşlı, uzun süredir tesisatçılık yapan, işçiliğini hiç bozmamış birini mi?
Cevap belli….
O zaman sabırlı olmak gerekiyor. Siz zaman içinde çizginizden hiç çıkmazsanız, kendinizi sürekli geliştirirseniz, sizi önerenler her zaman sizi önermeye devam ederse, siz de en iyiler listesinde olmaya hak kazanırsız.
Bu da bence en önemli aşamaydı!
Tabi tüm bunları bir kenara bırakıp hemen parasıyla reklam da verebilirsiniz.
O zaman en çok parayı verip herkesin ilk aklına gelen isim de olabilirsiniz.
teflon tava - Google'da Ara adresini incelediğinizde sol taraf anlattığım şekilde bir yerlere gelenler, sağ taraf ise parayı bastırıp kendini gösterenler.
Benim tavsiyem, kısa vadede size ulaşılmasını sağlamak istiyorsanız reklam programlarını dikkate almanız.
İşim arama motorlarında web sitelerini üst sıralara çıkartmak olmadığı için ne yapmanız gerektiğini net olarak söylemek, sizi direkt yönlendirmek istemedim.
Ama umarım verdiğim örnekler ve anlattıklarım aklınızda mantıklı bağlantılar oluşturabilmiştir.
Çalışmalarınızda başarılar dilerim.