Geçtiğimiz aylara kadar Facebook, özel bir şirket olduğu için kapalı kutudan farksızdı. Yapılan değişiklikler üyelere dayatılırken, milyonlarca kullanıcı sayesinde kazanılan para asla anlatılmıyordu. Şirketin halka açılmasıyla birlikte Facebook'un şefaflık politikası da değişti. Sosyal ağ devi, daha fazla üyeyi mutlu etmek için herkesin ortak olarak istediği yenilikleri hızlıca hayata geçirmeye başladı. Öte yandan, halka açık bir şirket olan Facebook için rakipleri ve medya karşı atağa da geçti.
Borsa kuralları göreği, bağımsız araştırma şirketlerine kapılarını açmak zorunda olan Facebook şimdiye kadar sorgulanmayan bir gerçekle yüz yüze. 950 milyon üyenin kaç tanesi gerçek insan? Facebook üzerinde araştırma yapan 10-Q filing firmasının sonuçlarına göre 83 milyon abone sahte (fake) hesaptan oluşuyor.