3dgamestudio kısaca A7 oyun motoru ve editörlerden oluşan 3 boyutlu oyun geliştirme programlarını içeren bir pakettir. Kısaca 3DGS veya GS olarak anılmaktadır. Motor olarak aynı firma tarafından yayınlanmış Acknex oyun motorunu kullanmaktadır. Programın lisansını bir kez satın aldıktan sonra istediğiniz kadar projede kullanabilirsiniz.Lisans sözleşmesine göre hertürlü oyunu yapabilir ve yayınlayabilirsiniz. Lisansa göre tek kısıtlama "Günümüzde yaşamış veya yaşamakta olan gruplara, ırklara veya topluluklara karşı veya ırkçılık,soykırım içeren konuları içeremez." dir. Ayrıca pro dışındaki sürümlerde, başlangıç ekranında(oyun açılırken çıkan beyaz küçük konsol benzei ekran) lite-c logosu görülmektedir. Bunun dışında oyun içinde veya herhangi bir yerinde logo göstermenize gerek yoktur.(A6 versiyonunda oyun açılırken bir resim göstermek gerekiyordu ama bu sınırlama A7 versiyonunda kaldırıldı). Paketin trial versiyonun lisanslı sürümden bir takım eksiklikleri vardır. Temel olarak trial sürümü ile exe oluşturamazsınız ve wed programını sadece 30 gün kullanabilirsiniz. Programın extra sümünün özelliklerine sahip ücretsiz bir sürümüde mevcutdur. Bu sürüm WED içermez ve süre sınırlaması yoktur.
Motorda kullanacağımız materyalleri oluşturmamızı sağlayan 3 adet editör bulunmaktadır:
1)Model editor(MED)
Model editor motor ile kullanmaya uygun modeller(karakterler,araçlar vb.) ve terrain denilen yeryüzü şekilleri oluşturmaya yarar. Piyasadaki diğer bir çok 3 boyutlu programa göre zayıf kaldığı doğrudur fakat gün geçtikçe geliştirilmekte ve yeni özellikler eklenmektedir.Daha çok diğer programlarda model yapıp MED ile motor için optimize etmek daha iyi bir fikir oarak kabul edilebilir.Özellikle son çıkan versiyonları "Bone Animation" desteklediği için animasyon içinde kullanılabilir.3dsmax,maya gibi yaygın programlar için Motora uygun model yapmaya yarayan pluginler mevcutdur ve bunlar sayesinde MED de model yapak yerene bahsi geçen programlarda model yapılması saylanmıştır.Ayrıca MED ile .3ds dosyaları fazla kayıp olmadan açılabilmektedir. Ayrıca FBX import sayesinde MAX MAYA gibi programlardan bonelar,animaston,uv map,textureler sıfır kayıpla import edilebilir.
genel olarak görünümü:
Motorda kullanacağımız materyalleri oluşturmamızı sağlayan 3 adet editör bulunmaktadır:
1)Model editor(MED)
Model editor motor ile kullanmaya uygun modeller(karakterler,araçlar vb.) ve terrain denilen yeryüzü şekilleri oluşturmaya yarar. Piyasadaki diğer bir çok 3 boyutlu programa göre zayıf kaldığı doğrudur fakat gün geçtikçe geliştirilmekte ve yeni özellikler eklenmektedir.Daha çok diğer programlarda model yapıp MED ile motor için optimize etmek daha iyi bir fikir oarak kabul edilebilir.Özellikle son çıkan versiyonları "Bone Animation" desteklediği için animasyon içinde kullanılabilir.3dsmax,maya gibi yaygın programlar için Motora uygun model yapmaya yarayan pluginler mevcutdur ve bunlar sayesinde MED de model yapak yerene bahsi geçen programlarda model yapılması saylanmıştır.Ayrıca MED ile .3ds dosyaları fazla kayıp olmadan açılabilmektedir. Ayrıca FBX import sayesinde MAX MAYA gibi programlardan bonelar,animaston,uv map,textureler sıfır kayıpla import edilebilir.
genel olarak görünümü:

2)Script Editor(SED)
SED motora komuta etmemizi sağlayan kısaca motora ne yapacağanı söylediğiniz yerdir.Dil olarak C diline benzer lite-c dili kullanılır. Sed dersleri bölümünde bu dilin nasıl kullanıldığı anlatılmaktadır. C ve C++ bilen herkez rahatlıkla bunu kullanabilir ve bir kaç örnekten sonra istediği şekilde kullanmaya başlayabilir.Forumda C ile kodlamaya yani SED e işin asıl kısmını yapması nedeniyle biraz daha fazla ağırlık vereceğiz. Lite-c dili eski c-script dilinden farklı olarak bir script dili değil programlama dilidir. Yani çalıştırmadan önce derlenmesi gerekir ve her lite-c programının exesi kendine özgüdür.Performansı c-scriptden kat kat üstündür. Script editör lite-c diline uygun syntax renklendirme özelliğine sahiptir ve bir fonksiyonun adını yazdığınızda o fonksiyonun nasıl kullanıldığını manualden getirip küçük bir kutuda gösterir.(aldığı parametrerler,dönüş değeri,hızı,değiştirdiği değişkenler, örnek kullanım vb.). Oyun SED veya WED den publish/test edilir.
genel olarak şu şekilde görünür:
SED motora komuta etmemizi sağlayan kısaca motora ne yapacağanı söylediğiniz yerdir.Dil olarak C diline benzer lite-c dili kullanılır. Sed dersleri bölümünde bu dilin nasıl kullanıldığı anlatılmaktadır. C ve C++ bilen herkez rahatlıkla bunu kullanabilir ve bir kaç örnekten sonra istediği şekilde kullanmaya başlayabilir.Forumda C ile kodlamaya yani SED e işin asıl kısmını yapması nedeniyle biraz daha fazla ağırlık vereceğiz. Lite-c dili eski c-script dilinden farklı olarak bir script dili değil programlama dilidir. Yani çalıştırmadan önce derlenmesi gerekir ve her lite-c programının exesi kendine özgüdür.Performansı c-scriptden kat kat üstündür. Script editör lite-c diline uygun syntax renklendirme özelliğine sahiptir ve bir fonksiyonun adını yazdığınızda o fonksiyonun nasıl kullanıldığını manualden getirip küçük bir kutuda gösterir.(aldığı parametrerler,dönüş değeri,hızı,değiştirdiği değişkenler, örnek kullanım vb.). Oyun SED veya WED den publish/test edilir.
genel olarak şu şekilde görünür:

3)World Editor(WED)
WED işin en eğlenceli kısmıdır.Haritayı tasarlamak, oyun ortamını hazırlamak(ışık,objeler vb.) ve tüm bunları kodlarla birleştirip oyunu oluşturmamızı sağlar.WED harita tasarımında birçok kolaylık sağlar , MED ile yaptığımız modelleri ve SED ile yazdığımız kodları haritayla birleştirip oyunun ortaya çıkmasında kullanılır. BSP ağaç sistemi kullanıldığından çok büyük levellerde WED blokları kullanmak iyi değildir ve performans düşmesine neden olur. Böyle durumlarda haritayı modellerden yapmak daha iyi bir çözümdür. Level bloğu kullanmanız şart değildir. Hatta isterseniz WED kullanmadan oyunuzu yapabilirsiniz.(Free versiyonda WED yok
) Bu durunda maplarınızı terrain olarak yapıp objeleri üzerine kod ile yerleştireceksiniz veya haritayı model olarak tasarlayıp (MAX,MAYA dan direk importla mesela, veya med ile) level olarak onu kullanırsınız. Ben şahsen haritaları yaparken sürekli model kullanırım WED ile objeleri yerleştirir actionları objelere tarım ve o şekilde kullanırım. Bu tür kullanım için wed şart değildir. Sadece MED ve SED yeterlidir. Objelerin actionları,konuları,flagları kod ile de ayarlanabilir.
Genel görünümü:
WED işin en eğlenceli kısmıdır.Haritayı tasarlamak, oyun ortamını hazırlamak(ışık,objeler vb.) ve tüm bunları kodlarla birleştirip oyunu oluşturmamızı sağlar.WED harita tasarımında birçok kolaylık sağlar , MED ile yaptığımız modelleri ve SED ile yazdığımız kodları haritayla birleştirip oyunun ortaya çıkmasında kullanılır. BSP ağaç sistemi kullanıldığından çok büyük levellerde WED blokları kullanmak iyi değildir ve performans düşmesine neden olur. Böyle durumlarda haritayı modellerden yapmak daha iyi bir çözümdür. Level bloğu kullanmanız şart değildir. Hatta isterseniz WED kullanmadan oyunuzu yapabilirsiniz.(Free versiyonda WED yok

Genel görünümü:
