WaTcHFuL
EVERYWHERE
- Katılım
- 10 Kas 2005
- Mesajlar
- 10,456
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Flash CS4 ile yeni bir sayfa açıyoruz ve istediğimiz bir objeyi
File/ımport/Storage ile sayfamıza çağırıyoruz.

Ben 500 x 150 pixel değerlerinde bir sayfa açtım ve her zamanki gibi HHMan'ı kullanmak istiyorum.
Objemizi sayfamızda sol tarafa uygun gelecek şekilde boyutlandırmasını yapıyoruz. Ctrl + T (Transform)
Daha sonra objemizi F8 komutuyla movie clip'e dönüştürüyoruz ve Instance name kısmını a_mc olarak değiştiriyoruz.



Sonrasında F9 ile Action Panelini açıyoruz ve aşağıdaki kodları o panele yapıştırıyoruz.


Hepsi bu kadar.
Şimdi test zamanı Ctrl + Enter


Artık sizinde fareden kaçmayan ve onu takip eden bir objeniz var.
Bir sonraki derste görüşmek üzere.
ÖNİZLEME İÇİN TIKLAYIN
File/ımport/Storage ile sayfamıza çağırıyoruz.

Ben 500 x 150 pixel değerlerinde bir sayfa açtım ve her zamanki gibi HHMan'ı kullanmak istiyorum.
Objemizi sayfamızda sol tarafa uygun gelecek şekilde boyutlandırmasını yapıyoruz. Ctrl + T (Transform)
Daha sonra objemizi F8 komutuyla movie clip'e dönüştürüyoruz ve Instance name kısmını a_mc olarak değiştiriyoruz.



Sonrasında F9 ile Action Panelini açıyoruz ve aşağıdaki kodları o panele yapıştırıyoruz.


Kod:
[B][COLOR="Red"]var blur = new BlurFilter();/*yeni bir blur filtresi oluşturduk*/
var drc:Number/*ivme değeri*/
var hdf:uint=mouseX/*hareket hedefini mouse x konumu olarak ayarlıyoruz*/
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME,ef)/*sürekli çalışacak fonksiyon çağırılıyor*/
function ef(e:Event){
hdf=mouseX/*hedef sürekli mouseX'e eşitlensin*/
drc=(hdf-a_mc.x)/5/*ivme değeri*/
a_mc.x +=drc/*ivme etkisi*/
if(mouseX<=0){blur.blurX=0}else{blur.blurX =Math.abs(drc)*2}/*blur değeri negatif değer almasın diye Math.abs içine aldık*/
blur.blurY =0/*blur y değeri olmasın*/
a_mc.filters = [blur];/*filtre a_mc'ye atanıyor*/
}[/COLOR][/B]
Hepsi bu kadar.
Şimdi test zamanı Ctrl + Enter

Artık sizinde fareden kaçmayan ve onu takip eden bir objeniz var.
Bir sonraki derste görüşmek üzere.
ÖNİZLEME İÇİN TIKLAYIN