Iste Saadet Partisi'nce acıklanan ekonomi programı:

spgenclik

Banned
Katılım
26 May 2007
Mesajlar
21
Reaction score
0
Puanları
0
AKP Hükümetinin ekonomi politikalarının en şiddetli muhaliflerinden olan Saadet Partisi de ekonomi programını açıkladı. İşte, Saadet Partisi'nin programının ayrıntıları:

Milli Görüş’ün yegane temsilcisi olan Saadet Partisi, 2007 yılı erken genel seçimleri öncesinde ekonomik programını aşağıda belirtmektedir.
Saadet Partisi; ahlaki temelli, sosyal donanımlı, istihdam ve üretim esaslı serbest pazar ekonomisinden yanadır. Bu çerçevede reel sektöre odaklanmış ve adil paylaşımı hedeflemektedir. Sürdürülebilir ve istihdam odaklı reel ekonomik büyümenin sağlanması ve artan gelirin adaletli dağıtılması hiçbir gerek ve gerekçe ile değiştirilmeyen temel hedeftir.
Türkiye’nin 1980’lı yıllardan itibaren içine sürüklendiği ve 28 Şubat süreci ile birlikte kurumsal bir nitelik kazanan finans kapitalizmine olan bağımlılığın ortadan kaldırılması ve reel sektör ile mali sektör arasındaki dengenin sağlanması gerekmektedir.
Kemal Derviş ile başlayıp AKP döneminde devam eden, küresel sermaye lehine devletin küçültülmesi politikası yerine devletin millet lehine küçültülüp/sınırlandırılması amaçlanmaktadır.
Döviz-faiz-borsa kıskacında küresel ırkçı emperyalist sermayeye periferi ülke olarak eklemlenmek istenen Türkiye’nin bu kısır döngüyü kırabilmesi için aşağıdaki projeler acilen hayata geçirilmelidir.
AMAÇ:
AHLAKİ TEMELLİ, SOSYAL DONANIMLI, İSTİHDAM VE ÜRETİM ESASLI SERBEST PAZAR EKONOMİSİ
BU ÇERÇEVEDE REEL SEKTÖRE ODAKLANMIŞ VE ADİL PAYLAŞIM SAYESİNDE;
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE İSTİHDAM ODAKLI REEL EKONOMİK BÜYÜMENİN SAĞLANMASI VE ARTAN GELİRİN ADALETLİ DAĞITILMASI HİÇBİR GEREK VE GEREKÇE İLE DEĞİŞTİRİLMEYEN TEMEL HEDEFTİR.
ARAÇLAR:
A-YAPISAL ve KURUMSAL DÜZENLEMLER:
1-Millete karşı sorumlu olan TBMM’nin ekonomi üzerindeki etkinliğini ve yetkinliğini yeniden tesis etmek ve ekonomi yönetimini küresel güçlerin belirleyiciliğinden çıkartılarak milli iradenin belirleyici olduğu bir sahaya çevirmek için;
1-IMF ile halen devam eden Stand-by yenilenmeyecek, ekonomi yönetimi IMF ve Dünya Bankası’nın ipoteğinden kurtarılacaktır.
2-Avrupa Birliği ile yapılan Gümrük Birliği Antlaşması tadil edilerek özellikle Ortak Gümrük Tarifesi gibi komşularla ticareti engelleyici düzenlemeler kaldırılacak,
3-Bütçe hakkını sınırlayan % 6,5 faiz dışı fazla hedefi terk edilecek,
4-Stratejik sektörleri düzenleyip denetleyen üst kurulların üyelerinin TBMM tarafından seçilip, TBMM tarafından görevden alınması sağlanacak ve bu bağlamda Üst kurulların ilgili bakanlıklar ile olan ilişkileri yeniden düzenlenecek,
5-Ekonomiyi yönetilebilir hale getirmek için;
a)Bütün ekonomik birimlerin koordinasyonunu sağlayan güçlü bir başbakanlık yardımcılığı tesis edilecek ve bu başbakanlık yardımcılığının sekreteryası DPT tarafından yürütülecek, DPT, etkin bir think-tank ve strateji geliştirme merkezi haline getirilecek,
b)Maliye Bakanlığı ile Hazine Müsteşarlığı birleştirilecek,
c) Gümrük Müsteşarlığı, TSE, Patent Enstitüsü, İhracatı Geliştirme Merkezi (İGEME) ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Dış Ticaret Bakanlığı adı altında ayrı bir bakanlık olarak birleştirilecek,
d) Kalkınma Bankası, Eximbank, KOSGEB ve Teşvik Uygulama Genel Müdürlüğü gibi farklı teşvikler veren kurum ve kuruluşlar tek çatı altında toplanarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığı ile ilişkilendirilecek,
e)1211 sayılı TCMB Kanununda yapılacak değişiklik ile;
-TCMB’nin görevinin sadece fiyat istikrarı olmadığı,
-TCMB’nin Hükümet politikaları ile uyumlu, ekonomik refahı gözetici, kalkınma ve büyümeyi engellemeyen bir fiyat istikrarı hedefine sahip olduğu,
şeklinde düzenleme yapılacak,
6-Selektif Stratejik Sanayileşme Modeli hayata geçirilecek ve 1980’den beri unutulan bir milli hedef olan sanayileşme tekrar milli hedef haline getirilecek,
7-Mali yönetim ve bütçe sisteminde sürekli reform yöntemi ile; harcamaların etkin, verimli ve amaca uygun olarak gerçekleştirilmesi esası getirilecektir. Bu çerçevede tüm kamu idarecilerinin her yıl TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’na hesap vermesi sistemi getirilecektir. Halen KİT Komisyonu tarafından KİT’lerin denetiminde uygulanan sistemin benzeri merkezi yönetim bütçesi içinde geçerli hale getirilecek,
8-Denetim ve Teftiş Birimlerinin etkin ve işlevsel hale getirilecek,
9- Mevcut KİT sisteminin reforma tabi tutulması ile birlikte yeni bir karma ekonomik model devreye konulacak, Devlet-özel sektör işbirliği gibi emek-sermaye işbirliği ile oluşturulan ekonomik yapılar ortaya konulup; DESİYAP örneğinde olduğu gibi, çok ortaklı şirket yapılanmaları teşvik edilecek ve bunların önündeki yasal engeller kaldırılacak,
B-KAMU MALİYESİ:
1-Hazine iç borç stokunun reel önlemler ile eritilmesi için TCMB’nin de aktif katkısıyla Acil Kullanılabilir Kaynak Paketi hazırlanarak devreye konulacak,
2-Denk bütçe sistemi hayata geçirilerek Hazine’nin nakit finansman ihtiyaç üstü borçlanması engellenecek,
3-Hazine’nin kısa vadeli nakit ihtiyacı TCMB’den alınan avans ile kapatılacak bu bağlamda TCMB’nin Hazine’ye avans ve kredi verme olanağı yasa ile sağlanacak,
4-Havuz sistemi tekrar kurularak borçlanma ihtiyacı azaltılacak,
5-Döviz cinsi iç borçlanma sistemi terk edilerek, Hazine’nin mevcut döviz cinsi iç borçları Hazine’nin TCMB nezdindeki döviz mevduat hesaplarındaki kaynakları ile erken itfaya tabi tutulacak,
6-Kamu kurum ve kuruluşlarının birbirleriyle olan borç ve alacakları karşılıklı olarak mahsup edilerek kamu borç stoku azaltılacak,
7-KİT’lerin birikmiş görev zararları Hazine tarafından ödenip, KİT’lerin borç kıskacından kurtarılacak,
8-Kamu nakit işlemlerinin PTT ve Ziraat Bankası aracılığıyla yapılarak özel bankalara yüksek aracılık karı ödenmesi engellenecek,
C-PARA POLİTİKASI:
1-Merkez Bankası’nın yüksek reel faiz/düşük döviz kuru politikası aracılığıyla enflasyonu düşürme politikası terk edilecek,
2-Sıcak para akımlarının ekonomi üzerindeki tahribatı önlenecek, döviz kurlarının enflasyon seviyesinde artması desteklenerek yerli üretim ve iç Pazar üzerindeki ithalat baskısı kaldırılacak,
3-Merkez Bankası’nın Açık Piyasa İşlemleri(APİ) ve Bankalararası Para Piyasası (BPP) işlemleri aracılığıyla borçlanarak faiz ödenmesi engellenecek,
4-Merkez Bankası’nın bankaları düşük faizle fonlaması uygulamasından vazgeçilecek,
5- TCMB’nin yüksek rezerv tutması önlenecek,
6-Çeşitli nedenlerle bankacılık sektörünün yurt dışındaki çeşitli bankalarda bulundurduğu döviz mevduatları düzenleyici işlemler ve yönlendirmeler ile yurda getirilerek döviz ihtiyacı azaltılacak,
D- DIŞ ÖDEMELER POLİTİKASI:
1-Dış ticaret açığını azaltmak için;
a) İhracatı engelleyen ithalatı artıran düşük kur rejimi terk edilecek,
b) D-8 üye ülkeler arası ekonomik işbirliği artırılacak,
c)Lüks tüketim vergilendirilecek,
d)Komşularla ticaret hacmini artırmak için serbest bölgeler sistemi etkinleştirilerek, sınır ötesi iş birliği programları geliştirilecek,
e)İhracatı artırıcı mikro sektörel düzenlemeler hayata geçirilecek,
f) Ara ve yatırım mallarında dışa bağımlılığı azaltıcı tedbirlerin alınacak,
g)İhracatın miktar ve çeşit olarak artırılması, dış pazarlarda kıtalar-bölgeler arasında dağılıma göre yeni pazarlara girişi hızlandırmak maksadıyla yurt dışında tanıtma ve ticaret merkezlerinin kurulması desteklenecek,
h) İhracata kur garantisi desteği verilecek,
2-Cari açığı azaltmak için;
a) Başta navlun giderleri olmak üzere hizmet giderlerini azaltmak için deniz filosunu güçlendirici tedbir ve teşvikler getirilecek,
b) Bavul ticaretini canlandırıcı düzenlemeler yapılacak,
c) Yurt dışı işçi döviz girişindeki düşüşün önüne geçilerek, Türk işçilerinin yurt dışında kazandığı dövizleri Türkiye’ye yönlendirmesi için gerekli tedbirler alınacak,
d)Üretim ve yatırıma yönelik doğrudan yabancı sermaye teşvik edilecek bu bağlamda özellikle İslam ülkelerindeki sermaye birikimin Türkiye’ye getirilmesi için gayret gösterilecek,
e) Yurt dışı müteahhitlik hizmetlerini artırmak için gerekli vergisel teşvikler yanında etkin bir tanıtım ve lobi faaliyeti gerçekleştirilecek,
E-REEL SEKTÖR POLİTİKALARI:
1-Kamu borçlanma ihtiyacının ortadan kaldırılması sayesinde reel faizlerin düşürülmesi sağlanarak tasarrufların reel yatırımlara yönelmesi sağlanacak,
2-Bütçe faiz dışı harcamalarının artırılması (memur, çiftçi, esnaf ve dar gelirlilere yapılan ödemelerin artırılması) sonucu iç talebin canlandırılarak üretimin cazip hale getirilmesi,
3-Düşük döviz kurunun terk edilmesi sonucu ihracatçı sektörler ile ithalata rakip sektörlerdeki karlılık oranının artırılması,
4-Kamu alt yapı yatırımlarının artırılarak böylece bu yatırımların ekonomik büyümeyi uyarıcı etkisinden yararlanılacak,
5-Selektif Stratejik Sanayileşme Modeli sayesinde;
a) Teknoloji yoğun, katma değeri yüksek ürünlerin üretilmesi,
b)Yoğun AR-GE destekleri ile teknolojik alt yapının güçlendirilmesi,
c) Uluslar arası piyasalarda marka etkisi oluşturulması,
d) Ara ve yatırım mallarında dışa bağımlılığın azaltılması,
e) Nihai tüketim mallarında ithal ikamesinin sağlanması,
6-Ülke sanayi envanteri çıkarılacak ve bu envantere göre teşvik sistemi yeniden düzenlenecek,
7-Bölgeler arası gelir dağılımı dengesizliğinin giderilmesine yönelik geri kalmış yörelere mekansal özellikler göz önüne alınarak; bölgesel ve sektörel teşvikler verilecek,
8-Geri kalmış kırsal bölgeler, sadece tarıma odaklanan klasik bir yaklaşımla değil bölgeyi daha kapsamlı gören kırsal alanın yerel potansiyeline göre kalkındırılacak,
9-Yerli üretimin rekabet kabiliyetinin güçlendirilmesi için; enerji, hammade ve diğer maliyet unsurlarının rakip ülkeler seviyesinde olması sağlanacak,
10-KOBİ’lere finansman desteğini sağlamak için Halk Bankası kredilerinin çeşitleri ve kapsamı artırılacak, her yıl bütçeden en az GSMH’nin % 1’i kadar ödenek tahsis edilerek Halk Bankası aracılığıyla KOBİ’lere kullandırılacak,
11-KOBİ’lerin üzerindeki vergi yükü hafifletilecek,
12-İstihdamın üzerindeki ücret dışı yükler azaltılarak istihdam desteklenecek, herkese iş ve aş temini temel politika olacak,
13-İş gücünün iş hayatının ihtiyaçlarına göre hazırlanması için işçi ve işveren kuruluşları ile birlikte örgün ve yaygın eğitim kurumlarında programlar uygulanacak,
14-İş hayatının ihtiyacına göre mesleki eğitim geliştirilecek, bu konuda sektör temsilcileri ve meslek odaları ile işbirliği yapılacak,
15-İşsizliği önlemek için istihdam projeleri geliştirilecek bu kapsamda; el sanatları, el imalatı vb konularda mikro projeler geliştirilecek,
16-İstihdamı artırmak için serbest bölge, tekno-kent ve iş eğitim merkezlerinin sayı ve kapasitesi artırılacak,
17-Esnafın vergi ve sigorta borçları bir kereye mahsus olmak üzere silinecek,
18-Esnaf ve KOBİ’lerin bankalara olan borçları yeniden yapılandırılacak ve bu iş için gerekli kaynak bütçeden karşılanacak,
19-DESİYAP modeli reorganize edilerek emek-sermaye birlikteliğine dayalı şirket modeli teşvik edilecek,
20-Süper market, hiper market vb. büyük alış veriş merkezlerinin bakkal esnafını yok etmemesi için; yerleşim merkezlerinin dışına taşınacak,
21-Büyük sermayenin rekabeti engelleyici uygulamalarının önüne geçilerek; büyük sermaye ile KOBİ’ler arasında gerekli işbölümü ve işbirliği tesis edilecek,
22-Tarım, sanayi ve hizmet sektörümün; motorin (mazot), doğalgaz, elektrik, gübre ve benzeri temel girdilerinden vergi kaldırılarak maliyetler düşürülecek,
23-Finansmanı üyeleri tarafından sağlanan, demokratik esaslarla yönetilen, üreticiler arasında özerk dayanışma sandıklarının veya sigortaların kurulması için gerekli yasal düzenlemeler yapılacak,
F-VERGİ POLİTİKALARI:
1-Asgari ücret vergi kapsamı dışında bırakılacak,
2-Herkesten geliri ile doğru orantılı vergi alınacak,
3-Vergi sistemi içindeki dolaylı vergilerin oranı % 70’lerden öncelikle % 50’lere indirilecek orta ve uzun vadede tüm vergi sisteminin doğrudan vergilerden oluşturulacak,
4-Rant gelirleri etkin bir şekilde vergilendirilecek,
5-Tefecilikle ciddi bir şekilde mücadele edilecek,
6-Vergi mevzuatı basit, sade ve anlaşılabilir hale getirilecek,
7-Kısa vadede ilaç, gıda, giyim ve eğitim harcamalarındaki KDV kaldırılacak, belirli tutarın altındaki harcamalar KDV’den muaf tutulacak, sanayiciye yük olan vergi iade sistemi yeniden düzenlenecek; orta ve uzun vadede KDV sadece lüks tüketim ve yüksek tutarlı harcamaları vergilendiren bir israfı önleyici vergi haline getirilecek,
8-Kurumlar vergisi oranı elde edilen gelir ile orantılı olarak % 5 ile % 30 aralıklarındaki oranlarda belirlenecek (az kazanandan düşük oranda vergi alınması)
9-Şirketlerin arızi kazançları ile gayri menkul satış karları vergilendirilecek,
10-Vergi denetim ve idaresin etkin bir yapıya kavuşturulacak,
11-Çok ortaklı şirketlerde ortakların şirkete fiilen tahsis ettikleri öz sermaye için her yıl Maliye Bakanlığınca belirlenecek oran ve tutardaki sermaye yatırım maliyeti, vergi matrahından indirilecek,
12-Şirketlerin ortaklara dağıttığı kar payları gelir vergisinden muaf tutulacak,
13-Teşvik belgesine bağlanmış yatırımların yatırım istisnasına tabi tutulması uygulaması tekrar hayata geçirilecek,
14--Şirketlerin vergilendirilmesinde; istihdam durumu, yeni teknolojileri istihsal etmesi ve ihracat gibi kriterlere dayalı olarak farklı vergi oranlarının belirlenecek,
15-Üretim için katlanılan tüm maliyetlerin kanunen kabul edilen giderler olarak kabul edilerek vergi matrahından indirilmesi mümkün hale getirilecek,
G-ÖZELLEŞTİRME POLİTİKALARI:
1-Özelleştirme kapsam ve programında olan kuruluşlar tekrar gözden geçirilecek ve yatırım ihtiyacı olmayan, karlı ve verimli şirketlerin ne pahasına olursa olsun özelleştirilmesi uygulamasından vazgeçilecek,
Bu kapsamda;
a) Ziraat bankası, Halk Bankası ve Enerji KİT’lerinin özelleştirilmesinden vazgeçilecek,
b) 50’yi aşkın genel müdürlük şeklinde çok parçalı bir hale getirilen elektrik şirketleri eskide olduğu gibi TEK çatısı altında tek bir genel müdürlük haline getirilecek,
c) BOTAŞ’ın özelleştirilmesi uygulaması durdurulacaktır.
d) Türk Telekom, Türpraş, Ereğli, Seydişehir, SEKA gibi kısmen veya tamamen özelleştirilen KiT’lerin devir sözleşmelerindeki yatırım, istihdam ve üretim şartlarının yerine getirilmesi yakından takip edilerek yükümlülüklerini yerine getirmeyen şirketlere yapılan devirler iptal edilecek,
e) Et Balık Kurumu’nun sermaye artırımı yapılarak hayvancılığı teşvik eden ve ülke et ihtiyacını karşılayan bir kurum haline getirilmesi sağlanacak,
2-Yabancıları Türkiye’de gayri menkul temellük etmeleri kanunla belirli sınırlara tabi tutulacak ve ülkede yabancıların gayri menkul temellük etmeleri belirli şartlara bağlanacak,
3-RTÜK Kanununda halen yer alan yabancıların yayıncı kuruluşların % 25’inden fazlasına sahip olamayacağı şeklindeki düzenleme etkin bir şekilde işletilecek,
4-Bankacılık Kanununa eklenecek bir madde ile yabancıların Türkiye’deki bir bankaya en fazla % 25 oranında ortak olması, yabancıların bankacılık sistemindeki payının ise en fazla % 15 olabileceği şeklinde düzenleme yapılacak,
5-DPT’nin yatırım portföyünde yer alan yatırım projelerinin özel sektörün işbirliği zamanında gerçekleştirilmesi için gerekli yasal mevzuatın hazırlanarak uygulamaya konulması gerekmektedir. Böylece ülke kalkınmasında özel sektörün hazır devlet işletmelerine el koymasından ziyade, var olan projelerin birlikte gerçekleştirilmesi sağlanacak,
6-Enerjide nükleer santraller bir an önce hayata geçirilecek,
H-TARIM ve HAYVANCILIK (KIRSAL POLİTİKALAR):
1-Tarıma politikalarının belirlenmesinde olaya sadece ekonomik bir sektör gözüyle bakılmayıp, küresel güçlerin insafına ve tekellerin ezici rekabetine bırakılmaması gereken hassas bir milli konu olduğu dikkate alınacak,
2-Her yıl GSMH’nin en az % 2’si kadar kaynak tarımsal desteklemeler için bütçeye konulacak,
3-Her yıl tarımsal desteklemelerin en az % 25’i küçük çiftçilere ödenerek bir yandan küçük çiftçiler korunacak bir yandan da köyden kente göçün önüne geçilecek,
4-Üretim ile ilgisiz bulunan Doğrudan Gelir Desteği sistemi yerine üretimi destekleyen bir sisteme getirilecek,
5-Tarımsal destekler üretim maliyetleri, tüketim talepleri, ihracat hedefleri ve rakip ülkelerin maliyetleri ve destekleri dikkate alınarak tespit edilecek ve ödemeler aksatılmadan zamanında yapılacak,
6-Tarımın, çiftçinin korunması ve piyasaların dengelenmesi, arz bolluğunda fiyat istikrarının korunması için makul fiyat, alım, peşin ödeme ve stok destekleri verilecek,
7-Tarımda arz-talep dengesinin korunması, üretim teknolojisinin gelişmesi ve pazarlama ihtiyacının karşılanması için kooperatifleşme, sözleşmeli tarım ve entegre tesisler desteklenecek,
8-Tarım ve hayvancılıkta, üretim ve tüketim arasındaki değer zincirinde ülkemizin en zayıf olduğu alan olan tarımsal ve hayvansal ürünlerin işlenmesi için gıda sanayinin geliştirilmesi konusunda destekler verilecek,
9-Ürün bazında milli stratejiler 5, 10 ve 20 yıllık dilimlerle hayata geçirilecek, kademeli olarak, her ürün bazında dışarıya bağımlılık giderilecek,
10-Şekerpancarı, tütün, mısır ve fındıkta kotalar kaldırılacak,
11-TMO’nun kapatılan şubeleri açılacak ve tarım politikalarına göre yeniden yapılandırılacak,
12-Hayvancılık özel olarak desteklenecek Et Balık Kurumu yeniden kurumsallaştırılacak,
13--Belirli büyüklüğün altına inmiş arazilerin parçalanmasını önleyici ve arazileri birleştirmeyi özendirici tedbirler alınacaktır.
14- En kısa zamanda yasal alt yapı oluşturularak, tarım arazilerinin tarım dışı kullanımı engellenecektir.
15- Sulanabilir tarım arazilerinin sulama ve drenaj yatırımları hızla tamamlanacak, verimliliği arttıran ve toprağı koruyan sulama yöntemleri çiftçilerle birlikte uygulanacaktır.
16- Yer altı ve yer üstü su kaynaklarının tamamının kullanılabilmesi için gerekli proje ve yatırımlara öncelik verilecek, teknik ve ekonomik bakımdan sulanabilir sayılan 8,5 milyon hektarlık tarım arazisinin tamamının, makul olan en kısa sürede sulanır duruma getirilmesi sağlanacaktır. Bu cümleden olmak üzere son yıllarda yavaşlatılan GAP bir an önce tamamlanacak,
17- Borsası kurulabilen her ürün için en uygun illerde borsalar kurulacaktır. Bu borsaların dünya borsaları ile entegrasyonu sağlanacak,
18-Demokratik kurallara göre yapılanan ve çalışan ‘Üretici Birlikleri’nin önündeki engellerin kaldırılması için gerekli yasal düzenlemeler en kısa zamanda yapılacak,
19-Tarımda bilgi birikimi ve bilgi akışı sağlanacak, tarım kuruluşları, ilgili fakülteler ve üreticilerle birlikte, Yönlendirici Planlama yapılarak arz-talep dengesinin bozulmaması sağlanacak,
20-Tohum üretimi ve ileri teknoloji gerektiren tarım ve hayvancılık alanları desteklenecek,
21-Ekolojik ve organik tarım yaygınlaştırılacak ve desteklenecek,
22-Yem sanayii, yem bitkileri ve meraların ıslahı ve geliştirilmesi için her türlü destek sağlanacaktır.
23-Köye dönüşü hızlandırıcı önlemler alınacak, bunun için gerekli finansman sağlanacak,
24-Hazine arazisi ve temizlenecek mayınlı alanlardan uygun olanlar köylülere verilecektir. Suriye ve Bulgaristan ile olan sınırlarımızdaki mayınlı arazinin temizlenmesi milli imkânlarla yapılacak.
 
bende agd denim sizden Allah razı olsun.Katkılarınızın devamını bekliyorum....
 
la zaten akp bunlardan kopmadımı :D

hepsi aynı işte bunların yapacakları bugünden farklı olmayacak :)....
 
Geri
Üst