ABDnin Baylor Üniversitesinde yapılan araştırmalarda, iş mülakatlarında bir patronun kötü olup olmadığını anlamanın beş yolu ortaya konuldu
1. KELİME SEÇİMİ: Kötü bir yönetici kendini, cümlelerini kurarken seçtiği zamirlerle ele veriyor. Görev tanımı yaparken cümleye sen diyerek başlaması iyi bir akıl hocası olamayacağını, biz diyerek başlaması sorumluluktan kaçtığını, şirket başarısından bahsederken ben diye başlaması ise tehlikeli olduğunu gösteriyor.
2. HOBİLERE YAKLAŞIMI: Başvuranın özel hayatıyla ilgili merak ettiklerini doğrudan sormak yerine, hobileri üzerinden öğrenmeye çalışan bir yönetici de kaçılması gereken gruba giriyor.
3. BAŞKA YERE BAKMASI: Yöneticinin mülakat esnasında telefonuna veya önündeki ekrana bakması, çalışanlarıyla yeterince ilgilenmediğinin işareti.
4. DOLAYLI CEVAPLAR: Başvurulan pozisyonda daha önce çalışanların ayrılma nedenlerini cevaplarken, duraklaması veya işe uygun olmadığını söylemesi, yöneticinin çalışanlarını kolayca suçlayabildiğini gösteriyor.
5. NEREDEN GELDİĞİ: Yöneticinin ne kadar süredir çalıştığı ve hangi büyüklükte bir kurumdan geldiği, yönetim tarzını ele veriyor. Örneğin, girişimcilik faaliyetlerinden ötürü yönetici olan biri hızla uzaklaşılması gereken grupta.