karaşimşek golyata 100km hızla girerse ne olur...

DEYYUS

New member
Katılım
12 Ara 2005
Mesajlar
77
Reaction score
0
Puanları
0
arkadaşlar yıllardır tartıştığımız bi konuyu merak ettiğim ve tartışılan bi konuyu sizlerle paylaşmak istiyorumm yardımınızı beklerim özellikle fizikçi arkadaşların yardımını bekliyorumm konu şu: karaşimşek dizisindeki karaşimşeğin golyatın yani tırın arkasına 100km hızla girdiğinde ne olur acabaa fırlayıp gidermi yoksa durabilirmi golyat 90km hızla gidio sanırım durum anlaşıldı yardımlarınızı bekliyoruum...
 
kardeş tırın önünden çıkar bence :D
 
İkisinin arasındaki hız farkı 10km/s olduğu için tıra göre araba bu hızda (10km/s) gidiyor olur. Bu hızda da araba heralde tırın içinde rahatlıkla durur diye düşünüyorum... :)
 
arabanın yavaşlaması için hiç bi sebep yok yani yine tırdada 100 km hızında olur
 
1. Eğer tır 90 km/h ile giderken bundan daha yüksek bir hızla tıra arkadan yaklaşıp vitesi boşa alır da çıkarsa rahatlıkla tıra yerleşebilir. Vites boşta olduğu için tekerlekler dakikada 400 devirden 20 devire çok çabuk düşebilir. Ama bu çok fazla tecrübe ister birçok denemeden sonra doğru hızı tutturabilir.
2. Vites boşta olmazsa kara şimşek arkadan itişli olduğu için ön tekerlekler sorunsuz tırmanacak. Ama arka tekerleklerin tırmanacağı esnada motor yüzünden bu tekerler bir anda yavaşlayamayacağı için motor stop edecektir ve arabayı bir miktar ileri itecektir.
3. Öncen fırlama ihtimaline gelince, bunun olması için karaşimşeğin aşırı yüksek bir tork değerine sahip olması ve ağırlığının da çok düşük olması gerekmektedir. Ki bildiğim kadarıyla bu tipteki Amerikan arabaları v8 motorlu yaklaşık 300hp-400hp gücündeki araçlar. Ağırlıkları da en az 1500kg civarı.
Sözün kısası tıra tırmanmaya çalışıyken savrulup yandan falan uçmadıkça arabayı tırın üstünden uçurma şansın yok.
 
100mk ile dönen arka tekerler duran bir zemine(tırın arkası duruyor) değince şöför arabayı kontrolden çıkarmadan tutabilirse, tırın dorsesinde 100km ile giden bir araba olur. Bizim gündelik hayatta kullandığımız araçlar hakkaten duramaz.
Ancak hesaplamadğınız başka bir nokta şudur; spor arabalardaki spor fren diskleri çok-çok-çok kısa mesafelerde aracın durmasını sağlarlar.
Gereken şudur;
1) Bol şans.
2) Profesyonel sürücü.
3) Extra modifiyeli bir araç.
4) Yeterli uzunlukta bir dorse. (Extrem yüklerin taşınması için üretilmiş bu dorselerden TR'de var)

Yani; teoride imkansız değil, ancak prtaikte kolay değil.
 
bu hızla tıra çarparsa bence ikiside fazla zarar görmez tır hiç zarar görmezde zaten ---
bunun fizikle hiç bi alakası yok kafasını çalıştıran bulur :D
 
hoca simdi ben fizikci degilim ama insaat muhendisiyim. mekanigin bazi konularinda fizikciden daha iyi olabilirim. aciklayayim. simdi golyat 90 ile karasimsek 100 ile gidiyor. karasimsegin arka cekis bir araba oldugunu faz edelim. golyatin arkasindaki rampoaya on tekerlekleri atar ve arka tekerlekler rampaya henuz degmemisken, golyat ile karasimsek arasindaki hiz farki 10 dur. ancak karasimsegin arka tekerlegi rampaya degdigi anda bagil hizi biliyorsan karasimsegin golyata gore bagil hizi 100 olur. bir tir dorsesinin yaklasik 13 metre oldugunu dusunursek karasimsegin durmak icin en fazla 13 metresi vardir. unutmayalimki karasimsegin golyata gore bagil hizi 100 idi. yani karasimsek 13 metre mesafede 100 den 0 a inmek zorunda. karasimsegin yaklasik 1500 kg lik bir arac oldugunu farzedelim. ivme hesabini fizikci arkadaslar iyi bilirler ama bayaa bir ivme olur zannedersem. bu kosullarda arac duramaz dorsenin onunden firlar yada eger durabilirse sofor asiri ivmeden dolayi bayilir.
 
patinaj faktörünü unutmayın,
neden mi. Kitt (adıyla hitap edelim ayıp olmasın.) rampaya arka tekerleklerinin değeceğinin anlayabilen bir efsane olarak , tam lastikleri rampa ile teas edince bu hemen tutnma sağlayıp ileri dırlayacak diyemeyiz , lastiklerin devi sayısını düşürebilir. onun için problem bile değil böle şeyler boşuna kafa yormaya gerek bile yok yani.

patinaj faktörünü unutmayın,
neden mi. Kitt (adıyla hitap edelim ayıp olmasın.) rampaya arka tekerleklerinin değeceğini anlayabilen bir efsane olarak , tam lastikleri rampa ile temas edince bu hemen tutunma sağlayıp ileri fırlayacak diyemeyiz , lastiklerin devir sayısını düşürebilir. onun için problem bile değil böle şeyler boşuna kafa yormaya gerek bile yok yani. fizik mizik neymiş.
 
Geri
Üst