Microsoft “Yılın Ülkesi”

kent55

Süper Moderatör
Süper Moderatör
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
31,409
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
ѕαмѕυηѕρσя







Microsoft’un, ABD dahil 112 ülke şirketi arasında her yıl düzenlediği “Yılın Ülkesi” yarışmasını bir kez daha Microsoft Türkiye kazandı. Hızlı büyüme oranları, Kurumsal ve KOBİ müşteri memnuniyet endekslerinin yükselmesi, geliştirilen etkin stratejiler, çalışan memnuniyeti ve ülkenin bilişim sektörünün ve ekonomisinin gelişimine yaptığı katkılar gibi kriterler baz alınarak düzenlenen bu yarışmada, Türkiye’de kurulduğu 20 yıldan bu yana son üç yıl içerisinde 2’inci kez “Yılın Ülkesi” kupasını kazanan Microsoft Türkiye, Microsoft dünyasında çok ender rastlanan bir başarıya sahip oldu.
Çin, Hindistan, Brezilya gibi yüksek ekonomik büyüme oranlarına sahip ülkelerdeki Microsoft şirketlerini geride bırakan Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, “Yılın Ülkesi” ödülünü temsil eden “Şampiyonluk Kupası”nı geçtiğimiz günlerde Atlanta’da düzenlenen bir tören ile Microsoft CEO’su Steve Ballmer’ın elinden aldı.

Microsoft’un tüm imkanları Türkiye’ye açılıyor.
Microsoft dünyası içinde ilk 20 ülke arasına giren ve “Yılın Ülkesi” seçilen Microsoft Türkiye, Microsoft’un Türkiye’ye daha da fazla kaynak ayırmasını ve yatırım yapmasını da sağlıyor.



Bu başarının ilk ödülü olarak Türkiye’de kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinde kullanılmak üzere ek bir yatırım yapılacak. Bu kaynak Microsoft Türkiye’nin bugüne kadar sürdürdüğü Microsoft Türkiye Açık Akademi ve Bilenler Bilmeyenlere Bilgisayar Öğretiyor (BBBÖ) gibi topluma katkı sağlayan önemli projeleri için fon olarak ve yeni büyük çaplı sosyal sorumluluk projeleri üretmek için kullanılacak. Bunun yanı sıra Microsoft’un dünyada sahip olduğu pek çok bilgi birikimi, deneyim, araştırma ve geliştirme imkanları da Türkiye’nin büyümesine katkıda bulunmak üzere Türkiye’ye aktarılacak.

“Yılın Ülke”si Microsoft Türkiye’nin başarı karnesi
Microsoft Türkiye’nin “Yılın Ülkesi” ödülünü almasında öncelikle geçen yıla göre müşteri memnuniyetini 11 puan ve çalışan memnuniyetini ise 16 puan birden artırması oldu.

İkinci önemli başarı alanı ise büyüme oranları oldu. Microsoft Türkiye Temmuz 2011 - 2012 mali yıl döneminde bir önceki mali yıla göre yüzde 17 büyüdü.

Microsoft Türkiye’nin geçen yıla göre yüksek performans gösterdiği bir diğer alan ise Türkiye’nin özellikle bankacılık ve telekomünikasyon sektörlerinde önde gelen kuruluşlarına verdiği danışmanlık servisleri oldu. Büyük dönüşüm projelerinin uçtan uça geliştirildiği danışmanlık ekibine yeni katılan 75 kişi ile birlikte büyüme hızlandı. Microsoft Türkiye servisler alanında bir önceki yıla göre yüzde 29 oranında bir büyüme gerçekleştirdi.

- 2012 Mali yılında Microsoft Türkiye yüzde 17 büyüme elde etti. Üç yıllık Bileşik (CAGR) büyümesi ise yüzde 19’a ulaştı. Perakende rakamları çıkarıldığında üç yıllık bileşik büyüme yüzde 25’e ulaştı
- Müşteri memnuniyeti geçtiğimiz yıldan bu yana 11 puan arttı.
- Çalışan memnuniyeti 16 puan artışla 88’e yükseldi.
- Kurumsal alanın bir önceki yıla göre yüzde 17 büyüdü.
- Küçük ve Orta İşletmeler ve İş ortakları bölümünün bir önceki yıla göre büyüme oranı yüzde 26. (Özellikle küçük işletmeler kanalının büyümesi yüzde 39)
- Perakende alanının bir önceki yıla göre büyüme oranı yüzde 9. (PC pazarının daraldığı ortamda)
- Danışmanlık servisleri bir önceki yıla göre yüzde 29 büyüdü.










 
Geri
Üst