Hyperion
Rally Art
BMW bünyesine geçtikten sonra adeta yeniden doğan MINI, yeni modellerini ardı ardına sıralıyor. MINI kullanma zevkini ailece yaşamak isteyen kişiler için önce Clubman tanıtıldı. Şimdi ise günümüzün popüler segmenti crossoverlar arasına MINI’de katıldı. MINI Countryman, markanın genlerinden fazlasını taşıyor. Artık bir MINI ile yolun dışına da çıkabilirsiniz.
Tasarım
Geleneksel MINI çizgilerini devam ettiren Countryman, yüksek burun yapısıyla dikkat çekiyor. Kromajlı geniş ızgarasından nefes alan Countryman’in, S versiyonunda tampon ve kaputun üzerinde ek hava girişleri mevcut. MINI Countryman gövdesinde kromajlı kısımlar kadar siyah yan direkler ve tavan da dikkat çekiyor. Cooper’da sunulan tasarım seçeneklerinin birçoğu Countryman için de sunuluyor. 4097 mm uzunluğundaki aracın genişliği 1789 mm, yüksekliği ise 1561 mm. 2595 mm’lik aks aralığı sayesinde köşelere yerleştirilmiş olan tekerlekler, MINI’nin sporcu kimliğini vurguluyor.
İç mekan
MINI Countryman’in içi de tıpkı dış kısmı gibi Cooper’dan izler taşıyor. Büyük hız göstergesi orta konsolun üst kısmına yerleştirilmişken, devir göstergesi direksiyona arkasında ve direksiyonun yüksekliğine göre hareket edebiliyor. Cam açma butonları klima sisteminin alt kısmında ve şalter şeklinde olması bir MINI klasiği ancak kullanışlılık konusunda kesinlikle sınıfta kalıyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi beklentileri karşılarken, işçilik üst sınıf araçlarla yarışıyor. Koltukların yapısı da bir diğer değinilmesi gereken noktalardan… Rahat koltukların yan destekleri virajlarda yolcusunu tutuyor. MINI gibi viraj avcısı bir otomobilde bunun önemi büyük. Countryman’in getirdiği en büyük yenilik merkezi ray sistemi. Koltukların arasına yerleştirilmiş ray sistemiyle üzerinde eşyaları ileri geri kaydırabiliyorsunuz. Ayrıca bu kısmın hoş aydınlatması geceleri MINI’nin içerisine farklı bir hava katıyor. Cam tavanı ve büyük camları sayesinde ferah bir yaşam alanı sunan aracın arka koltuklarında da bu his devam ediyor. MINI Countryman’in ayrı ayrı satın alınabilen arka koltuklarının arasından 350 litrelik bagajı görünüyor. Bu kısımdaki açıklık bir şekilde kapatılsaydı daha hoş bir görünüm elde edileceğini düşünüyoruz. Arka koltukların kaydırılabilme özelliği sayesinde bagajı koltukları yatırmadan 450 litreye çıkarmak mümkün.
Motor
MINI Cooper’da da kullanılan 1,6 litrelik benzinli motorun görev yaptığı test aracımız 6000 d/d’de 122 hp güç, 4250 d/d’de 160 Nm tork üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten Countryman, 10.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp, maksimum 190 km/s hıza çıkabiliyor. Gaz pedalının hareketlerine başarılı tepkiler veren motorun devir çevirmeye istekli yapısı bir MINI’ye yakışır bir görüntü sunuyor. 1340 kg ağırlığındaki Countryman’e şaşırtıcı bir çeviklik sağlayan motor yakıt tüketimiyle de etkileyici olabiliyor. Dikkatli kullanımda 6 lt/100 km’lere inen tüketim, testimiz sonucunda 8,9 lt/100 km olarak ölçüldü.
Konfor ve yol tutuş
Countryman’de klasik MINI sürüş karakteri devam ettirilmeye çalışılmış. Araç yükselmiş yapısına rağmen başarılı bir yol tutuşa sahip. Her hareketinizi anında yola aktaran direksiyon çok net ve büyük keyfi veriyor. Sert olması bir miktar yorucu olsa da, verdiği zevkin karşısında bu bedele kesinlikle değer. Yol tutuşun üst seviyelerde olması konfordan bir miktar ödün verilmesi anlamına geliyor. MINI’nin sert yapılı süspansiyon sistemi konforu bir nebze törpülese de iyi şekillendirilmiş koltuklar bu açığı tolere ediyor. Test aracımızdaki gibi dört koltuğa sahip bir Countryman’de her yolcu rahat bir yolculuk yapabiliyor. Aracın ön koltuklarında sunulan konforun bir benzeri arka koltuklarda da sunuluyor. Yeterli diz mesafesi ve ferah iç mekanı sayesinde bu MINI’nin arka koltuklarında yolculuk etmek hiç sorun değil. Aracın konfor disiplininde puan kaybettiği noktaların en başında içeriye sızan motor sesi geliyor. MINI’nin 1.6 litrelik motorunun devri yükseldikçe homurtuları da içeriye gelmeye başlıyor ve konforu olumsuz etkiliyor. Tabi bu sesten hoşlananların olacağı da kesin.
Güvenlik
MINI Countryman, 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Kaynak

Tasarım
Geleneksel MINI çizgilerini devam ettiren Countryman, yüksek burun yapısıyla dikkat çekiyor. Kromajlı geniş ızgarasından nefes alan Countryman’in, S versiyonunda tampon ve kaputun üzerinde ek hava girişleri mevcut. MINI Countryman gövdesinde kromajlı kısımlar kadar siyah yan direkler ve tavan da dikkat çekiyor. Cooper’da sunulan tasarım seçeneklerinin birçoğu Countryman için de sunuluyor. 4097 mm uzunluğundaki aracın genişliği 1789 mm, yüksekliği ise 1561 mm. 2595 mm’lik aks aralığı sayesinde köşelere yerleştirilmiş olan tekerlekler, MINI’nin sporcu kimliğini vurguluyor.

İç mekan
MINI Countryman’in içi de tıpkı dış kısmı gibi Cooper’dan izler taşıyor. Büyük hız göstergesi orta konsolun üst kısmına yerleştirilmişken, devir göstergesi direksiyona arkasında ve direksiyonun yüksekliğine göre hareket edebiliyor. Cam açma butonları klima sisteminin alt kısmında ve şalter şeklinde olması bir MINI klasiği ancak kullanışlılık konusunda kesinlikle sınıfta kalıyor. İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi beklentileri karşılarken, işçilik üst sınıf araçlarla yarışıyor. Koltukların yapısı da bir diğer değinilmesi gereken noktalardan… Rahat koltukların yan destekleri virajlarda yolcusunu tutuyor. MINI gibi viraj avcısı bir otomobilde bunun önemi büyük. Countryman’in getirdiği en büyük yenilik merkezi ray sistemi. Koltukların arasına yerleştirilmiş ray sistemiyle üzerinde eşyaları ileri geri kaydırabiliyorsunuz. Ayrıca bu kısmın hoş aydınlatması geceleri MINI’nin içerisine farklı bir hava katıyor. Cam tavanı ve büyük camları sayesinde ferah bir yaşam alanı sunan aracın arka koltuklarında da bu his devam ediyor. MINI Countryman’in ayrı ayrı satın alınabilen arka koltuklarının arasından 350 litrelik bagajı görünüyor. Bu kısımdaki açıklık bir şekilde kapatılsaydı daha hoş bir görünüm elde edileceğini düşünüyoruz. Arka koltukların kaydırılabilme özelliği sayesinde bagajı koltukları yatırmadan 450 litreye çıkarmak mümkün.

Motor
MINI Cooper’da da kullanılan 1,6 litrelik benzinli motorun görev yaptığı test aracımız 6000 d/d’de 122 hp güç, 4250 d/d’de 160 Nm tork üretiyor. 6 kademeli otomatik şanzımanla gücünü ön tekerlere ileten Countryman, 10.5 saniyede 100 km/s hıza ulaşıp, maksimum 190 km/s hıza çıkabiliyor. Gaz pedalının hareketlerine başarılı tepkiler veren motorun devir çevirmeye istekli yapısı bir MINI’ye yakışır bir görüntü sunuyor. 1340 kg ağırlığındaki Countryman’e şaşırtıcı bir çeviklik sağlayan motor yakıt tüketimiyle de etkileyici olabiliyor. Dikkatli kullanımda 6 lt/100 km’lere inen tüketim, testimiz sonucunda 8,9 lt/100 km olarak ölçüldü.
Konfor ve yol tutuş
Countryman’de klasik MINI sürüş karakteri devam ettirilmeye çalışılmış. Araç yükselmiş yapısına rağmen başarılı bir yol tutuşa sahip. Her hareketinizi anında yola aktaran direksiyon çok net ve büyük keyfi veriyor. Sert olması bir miktar yorucu olsa da, verdiği zevkin karşısında bu bedele kesinlikle değer. Yol tutuşun üst seviyelerde olması konfordan bir miktar ödün verilmesi anlamına geliyor. MINI’nin sert yapılı süspansiyon sistemi konforu bir nebze törpülese de iyi şekillendirilmiş koltuklar bu açığı tolere ediyor. Test aracımızdaki gibi dört koltuğa sahip bir Countryman’de her yolcu rahat bir yolculuk yapabiliyor. Aracın ön koltuklarında sunulan konforun bir benzeri arka koltuklarda da sunuluyor. Yeterli diz mesafesi ve ferah iç mekanı sayesinde bu MINI’nin arka koltuklarında yolculuk etmek hiç sorun değil. Aracın konfor disiplininde puan kaybettiği noktaların en başında içeriye sızan motor sesi geliyor. MINI’nin 1.6 litrelik motorunun devri yükseldikçe homurtuları da içeriye gelmeye başlıyor ve konforu olumsuz etkiliyor. Tabi bu sesten hoşlananların olacağı da kesin.
Güvenlik
MINI Countryman, 2010 yılında girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız ile ayrıldı.
Kaynak