Mitsubishi Lancer EVO IX (Türkiye Yollarından)

ManUtd

Nevşehir Lee
Katılım
22 Mar 2008
Mesajlar
2,885
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Hayata yön verdiğim yerden...
Mitsubishi Lancer EVO IX

Adana’dan KSM POWER imzalı Mitsubishi Lancer Evo IX performansı ve görünümü ile parmak ısırtıyor.
jii7w3.jpg


Fotoğraflarını incelerken heyecanlanıp acaba kaputun altına neler yatıyor diyebilirsiniz... İnanın çekime giderken ben de sizler kadar heyecanlandım. Çünkü birçok tuner gibi, benim de hayatımda çok önemli bir yere sahip olan Mitsubishi Evolution IX’u karelemek ayrı bir zevkti. Özellikle bu çekimleri 14 Şubat gibi anlamlı bir günde yapıyorsanız:)

Sadık okuyucularımızın 2008 yılının Mart ayında yayınlanan 01 SH 500 plakalı turbo Seat Leon’u hatırlayacaklar. O zamandan bu yana tamı tamına 1 yıl geçti. Peki ne değişti neler değişmedi bir göz atalım. En önemlisi değişmeyen iki yüz. Aracın sahibi Şaban Karahan ve Ksm Power sahibi Kasım Göçer... Bugün bu iki kişi aynı plakaya sahip farklı bir otomobilin yanında gülümsüyorlar. Henüz kendi firmasında modifikasyonlara başlanmadığını belirten Kasım, ilerleyen aylarda ciddi projeler için kolları sıvayıp sayılı Evo’lar arasına gireceğinin altını çizmeden edemiyor.
İstanbul’dan satın alındıktan sonra Adana’ya geldiğinde, birkaç ayar dışında eksiği bulunmayan aracın eksikliklerini Project01’in önde gelen isimleri karşılamış. Sami Ramazanoğlu ve Yüreğir Tekeli hiç de yabancı olmadıkları Evo IX’un kaput altına küçük işlemler gerçekleştirmişler. Genlerinde performans taşıyan ve doğuştan modifiyeli olan Evo’nun gücüne güç katmak adına, HKS imzalı mantar filtre, blow off, yağ kapağı ve egzantrik kasnağı haricinde Cosworth egzantrikler, AEM air intake kit ve Greedy Yağ Taşırma Kabı tercih edilmiş. Yüreğir Tekeli imzalı ECU yazılımı da bu parçaların sağladığı gücü daha randımanlı hale gelmesini sağlayan önemli bir detay… Bu işlemleri sırasıyla FullRace headers, 76 mm çapındaki custom egzoz sistemi ve HKS karbon titanyum son susturucu izliyor. Yürüyen aksamda ise daha da iyi bir yol tutuş için HKS HyperMax3 coilover kit ve Ralliart viraj demirleri kullanılmış.

Performansı kadar görünümü ile de dikkat çeken otomobilin dış aksamındaki değişikliklerden en önemlisi kuşkusuz Dünya karbon devi Seibon imzasını taşıyan karbon kaput. Yine aynı marka tarafından üretilen difüzör ve karbon kanat eki dış ile Perin kısa anten otomobilin dış mekanındaki diğer farklılıklar. Kaliteli bir tercih olan 18 inç çapındaki Advan Racing RGII Gold jantları 235/40-18 ebatındaki Bridgestone Potenza lastikler ile kaplanmış. Aracın ilk sahibi Özgür’ün kullandığı parçalar arasında en çok dikkat çeken detaylardan biri kesinlikle jantları.

Bana göre tuning sektöründe her geçen gün hareketliliğin arttığı Adana’nın, diğer büyük şehirlerden 2 farkı var. Dyno ve 100 oktan benzin. Dyno olmaması sebebiyle Türkiye’nin en iyi otomobillerini hazırlayan şehrimiz gerçek verilere ulaşamıyor. Bu nedenle de Evo’nun bu parçalardan sonra ulaştığı gücü net olarak hesaplayamadık ve sizlerle paylaşamıyoruz. Ayrıca 100 oktan benzin bulunmaması da tam performans alınamamasında büyük bir eksik olarak göze çarpıyor. Ancak ilerleyen aylarda Ksm Power Garage’ın üzerinde çalıştığı ciddi planlar arasında dyno da olabileceğini söyleyebiliriz.

Biraz da Evo’nun sahibi Şaban Karahan ile söyleşimizden alıntı yapalım. Çekimler sırasında büyüsüne kapılmış olacağım ki, son derece heyecanlıydım. Bana göre bu yıl yine SH 500 yılı olacak. Geçen yıl kullandığım plaka, bu yıl başka bir otomobilde hayat buldu. 2010 Mart ayında sürprizler devam edecek diyerek sözlerini noktalıyor. Adana’yı böylesine dikkat çekici bir araçla buluşturup paylaştıkları için, başta sahibi Şaban Karahan, Ksm Power Garage Kasım Göçer, Project01’den Sami Ramazanoğlu ve Yüreğir Tekeli’ye teşekkür ediyorum.


MODİFİYE LİSTESİ
MOTOR
HKS mantar filtre, HKS blow off, HKS egzantrik kasnağı, Cosworth egzantrikler, Greedy Yağ Taşırma Kabı, AEM air intake kit, Full Race headers, Walbro benzin pompası, Buscher Racing ateşleme sistemi, HKS yağ kapağı, HKS motor kapağı, Yüreğir ECU mapping.

EGZOZ
Hks karbon titanyum son susturucu, 76 mm custom egzoz.

JANT/LASTİK
18 inç Avdan Racing RGII Gold jantlar, 5Zigen titanyum bijonlar, 235/40-18 Bridgestone Potenza lastikler.

YÜRÜYEN AKSAM
HKS HyperMax3 coilover kit, Ralliart viraj demirleri.

DIŞ MEKAN
Seibon karbon kaput, Seibon difüzör, Seibon karbon kanat eki, Perin kısa anten.

İÇ MEKAN
Defi Control Unit, Race Speed 3’lü gösterge podu, Defi bf turbo bar göstergesi, Defi bf hararet göstergesi, Defi bf EGT göstergesi, HKS Turbo Timer, HKS EVC6, AEM wideband.

MODİFİKASYON
GKM Garage, Project01, KSM Garage.

EVO IX
Sahibi: Şaban Karahan
Yaş: 33
Mesleği: Tatlıcı
Yaşadığı şehir: Adana

Neden modifiye?
Benim için tutkudan öte çok seviyorum

Otomobilin bir adı var mı?
Kırmızı şeytan

Arayıp da bulamadığınız bir parça oldu mu?
Hayır olmadı

Bundan sonra yapmayı planladığınız modifikasyonlar var mı?
Daha büyük bir turbo

Otomobilinizin en sevdiğiniz yeri neresi?
Blow off sesi

Otomobilinizin sevmediğiniz yeri var mı?
Kadranda 260 km/s sonrasını göstermemesi :)

Hayalinizde ki otomobil nedir?
Nissan GT-R R35



2na451y.jpg

68rcjt.jpg

5kiouv.jpg

f9fmdv.jpg

2gx1w10.jpg

sevqbn.jpg

jhygkl.jpg

5lt8he.jpg

123tvuw.jpg

o6k684.jpg

rl9v13.jpg
 
işte bu türk firmalarında böyle modifiyelerle ülkemizinde böyle şeylerde başarılı olduklarını göstermeliyiz
 
Geri
Üst