tugilas
New member
- Katılım
- 23 Mar 2008
- Mesajlar
- 462
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Sabah Namazının Vakti;subhu sânîden (ikinci sabah vaktinden) güneşin doğuşuna kadardır; Sabah namazının vakti, subhu sânî'nin tulûundan (doğuşundan) yâni ufukda yayılan beyaz ki subhu sâdık da denir, onun doğmasından- güneşin doğmasına kadardır.
«Cibril Aleyhisselâm, Resûlullah' (S.A.V.) e gelip Kâ'be'de, birinci günü fecrin tulûu vaktinde imâm oldu. İkinci günü, oldukça beyazlık görünüp güneş doğmaya yakın olduğu vakitte imâm oldu. Sonra Cibril Aleyhisselâm; bu iki vaktin arası senin için ve ümmetin için vakittir, dedi.»
Ebû Dâvûd, Tirmizî; İbn-İ Abbas' (R.A.) dan rivayetle
öğle Namazının Vakti;güneşin zevalinden gölgenin iki misline ulaştığı vakte kadardır. Öğle vaktinin evveline delîl Yüce Allah(C.C.) in şu kavl-i şerifidir:
Güneşin (zeval vaktinde) kayması ânından gecenin kararmasına kadar güzelce namaz kıl.isra suresi(17)
kindi Namazının Vakti;gölgenin iki misline erişmesi vaktinden, güneşin batmasına kadardır. İkindi vaktinin evveli, İmâm A'zam' (Rh.A.) m burada zikredilen kavlidir. İmâmeyn'e göre, şayet gölge misli kadar olsa, İkindi Vakti girmiş olur. Bu, iki kavle göre de Öğle Vaktinin çıkmasıdır. İkindi Vaktinin sonuna delîl ise, Resûlullah' (S.A.V.) in şu kavlidir:
Her kim güneş batmadan önce ikindiden bir rek'ate yetişirse, şüphesiz ikindiye yetişmiştir
Buhârî, Müslîm, Tirmizî, Nesâî, Muvatta', Ahmed bin Hanbel.
Akşam Namazının Vakti;güneşin batmasından şafağın kaybolmasına kadardır. Ebû Hanîfe' (Rh.A.) ye göre, şafak, kızıllığı takib eden beyazdır. İmâmeyn'e göre kızıllıktır ve bununla fetva verilir. Çünkü ehl-i lisânın (lûgatçıların) onun üzerinde ittifakları vardır.
Yatsı ve Vitir Namazının Vakti;şafağın kaybolmasından sabaha kadardır. Başlangıcına gelince; şüphesiz fukahâ icmâ eylediler ki: Yatsı namazının vaktinin başlangıcı, ihtilaf etmelerine rağmen, şafağın peşisıradır. Sonuna gelince; selef âlimlerinin icmâı sebebiyle, şüphesiz Yatsı Namazının vaktinin sonu, fecrin tulûuna(doğuşuna) kadar devam eder.
kaynak:MOLLA HÜSREV (GÜRER VE DÜRER)«Cibril Aleyhisselâm, Resûlullah' (S.A.V.) e gelip Kâ'be'de, birinci günü fecrin tulûu vaktinde imâm oldu. İkinci günü, oldukça beyazlık görünüp güneş doğmaya yakın olduğu vakitte imâm oldu. Sonra Cibril Aleyhisselâm; bu iki vaktin arası senin için ve ümmetin için vakittir, dedi.»
Ebû Dâvûd, Tirmizî; İbn-İ Abbas' (R.A.) dan rivayetle
öğle Namazının Vakti;güneşin zevalinden gölgenin iki misline ulaştığı vakte kadardır. Öğle vaktinin evveline delîl Yüce Allah(C.C.) in şu kavl-i şerifidir:
Güneşin (zeval vaktinde) kayması ânından gecenin kararmasına kadar güzelce namaz kıl.isra suresi(17)
kindi Namazının Vakti;gölgenin iki misline erişmesi vaktinden, güneşin batmasına kadardır. İkindi vaktinin evveli, İmâm A'zam' (Rh.A.) m burada zikredilen kavlidir. İmâmeyn'e göre, şayet gölge misli kadar olsa, İkindi Vakti girmiş olur. Bu, iki kavle göre de Öğle Vaktinin çıkmasıdır. İkindi Vaktinin sonuna delîl ise, Resûlullah' (S.A.V.) in şu kavlidir:
Her kim güneş batmadan önce ikindiden bir rek'ate yetişirse, şüphesiz ikindiye yetişmiştir
Buhârî, Müslîm, Tirmizî, Nesâî, Muvatta', Ahmed bin Hanbel.
Akşam Namazının Vakti;güneşin batmasından şafağın kaybolmasına kadardır. Ebû Hanîfe' (Rh.A.) ye göre, şafak, kızıllığı takib eden beyazdır. İmâmeyn'e göre kızıllıktır ve bununla fetva verilir. Çünkü ehl-i lisânın (lûgatçıların) onun üzerinde ittifakları vardır.
Yatsı ve Vitir Namazının Vakti;şafağın kaybolmasından sabaha kadardır. Başlangıcına gelince; şüphesiz fukahâ icmâ eylediler ki: Yatsı namazının vaktinin başlangıcı, ihtilaf etmelerine rağmen, şafağın peşisıradır. Sonuna gelince; selef âlimlerinin icmâı sebebiyle, şüphesiz Yatsı Namazının vaktinin sonu, fecrin tulûuna(doğuşuna) kadar devam eder.