- Katılım
- 23 May 2010
- Mesajlar
- 10,583
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Neden unutuyoruz ? Unutkan birisi miyiz ?
Yaşımızın çok ileri olmamasına rağmen neden yapacağımız işlerin yada görüşme yapacağımız günlerin sırasını karıştırıyoruz ve hep zaman kaybına yol açıyoruz ? Biraz da bu konu üzerine kafa patlatalım Booom... Birisi havaya uçtu sanki Evet ilk olarak erteleme huyumuzu ele alabiliriz. Bize ufak tefek görünen işlerle keyfimiz gelmediği için uğraşmıyor yada gideceğimiz görüşmelere hazırlanmadığımız için sonra yaparım diyerek erteliyoruz. Böylelikle yapacağımız önemli işler ve görüşmeler birikmekle bunların yanına bir de önemsiz işler eklenerek arapsaçı haline geliyor.
Hemen hemen bir çoğumuz mükemmelliyetçi bir yapıya sahip olduğumuz için, bu ufak tefek önemsiz işlerin halledilmemesini bir takıntı haline getirip canımızı sıkıyoruz.Yapılacak işlerimizi , söz verdiğimiz görüşme tarihlerini ve bu görüşme için hazırlanacak verileri her zaman ajanda tarzı bir günlükle ( pc ortamında da olabilir ) tutmayı alışkanlık edinmeliyiz. Böylelikle günü yaklaşan işlerin yada görüşmelerin kalan zamanını hesaplayarak ( tabir-i caizse yumurta kapıya dayanmadan ) kendimize çalışma altyapısı oluşturabiliriz.
Zamanımız olduğunda yapılacak işleri 2-3 parçaya bölerek halletmek varken, bizler tek bir günde hepsini halletmeye çalışırız. Çünkü bütün madalyaları toplamak başlıca hedefimizdir.
İsterseniz durumu nasıl kurtarabileceğimize bakalım. İşlerimizi maddeler halinde bir kağıda dökelim. Yanlarına sırası ile bu işe harcanacak zamanı ve bu işin nerede gerçekleşeceğini yazalım. Böylelikle işlerimiz ne kadar cok olursa olsun daha önceden planlamasını yapmış olmak , bu işler üzerindeki hakimiyetimizi arttıracaktır.
İşlerin nerede olacağını not almamızın nedeni, aynı yerlerde olan işleri gruplamak ve buraya gidecek zamanı net olarak hesaplayabilmek.
Yaşımızın çok ileri olmamasına rağmen neden yapacağımız işlerin yada görüşme yapacağımız günlerin sırasını karıştırıyoruz ve hep zaman kaybına yol açıyoruz ? Biraz da bu konu üzerine kafa patlatalım Booom... Birisi havaya uçtu sanki Evet ilk olarak erteleme huyumuzu ele alabiliriz. Bize ufak tefek görünen işlerle keyfimiz gelmediği için uğraşmıyor yada gideceğimiz görüşmelere hazırlanmadığımız için sonra yaparım diyerek erteliyoruz. Böylelikle yapacağımız önemli işler ve görüşmeler birikmekle bunların yanına bir de önemsiz işler eklenerek arapsaçı haline geliyor.
Hemen hemen bir çoğumuz mükemmelliyetçi bir yapıya sahip olduğumuz için, bu ufak tefek önemsiz işlerin halledilmemesini bir takıntı haline getirip canımızı sıkıyoruz.Yapılacak işlerimizi , söz verdiğimiz görüşme tarihlerini ve bu görüşme için hazırlanacak verileri her zaman ajanda tarzı bir günlükle ( pc ortamında da olabilir ) tutmayı alışkanlık edinmeliyiz. Böylelikle günü yaklaşan işlerin yada görüşmelerin kalan zamanını hesaplayarak ( tabir-i caizse yumurta kapıya dayanmadan ) kendimize çalışma altyapısı oluşturabiliriz.
Zamanımız olduğunda yapılacak işleri 2-3 parçaya bölerek halletmek varken, bizler tek bir günde hepsini halletmeye çalışırız. Çünkü bütün madalyaları toplamak başlıca hedefimizdir.
İsterseniz durumu nasıl kurtarabileceğimize bakalım. İşlerimizi maddeler halinde bir kağıda dökelim. Yanlarına sırası ile bu işe harcanacak zamanı ve bu işin nerede gerçekleşeceğini yazalım. Böylelikle işlerimiz ne kadar cok olursa olsun daha önceden planlamasını yapmış olmak , bu işler üzerindeki hakimiyetimizi arttıracaktır.
İşlerin nerede olacağını not almamızın nedeni, aynı yerlerde olan işleri gruplamak ve buraya gidecek zamanı net olarak hesaplayabilmek.