Panasonicin gelişmiş radar teknolojisi yaya geçitlerindeki yayaları ve kör noktada kalan bisikletleri algılayarak trafik kazalarını önemli oranda azaltacak.
Panasonic, yeni nesil trafik güvenlik sistemleri için gelişmiş bir radar teknolojisi geliştirdiğini duyurdu. Yeni radar teknolojisi, insanların ve araçların onlarca metre mesafeden algılanabilmesini sağlıyor. Milimetrik dalgalı radar teknolojisi gece, yağmur, kar ve güneş ışığı gibi görüş mesafesinin az olduğu koşullarda bile nesnelerin algılanmasına olanak tanıyor. Bu yenilikçi teknoloji kavşaklardaki trafik kontrol sensörlerine konuşlandırıldığında, sürücülerin kör noktalarında kalan yaya ve bisikletleri algılayarak trafik güvenliğini artırıyor.
Can kaybıyla sonuçlanan kazaların yaklaşık yarısı kavşaklarda yaşanıyor. Engelleyici önlemler, yayaların ve bisiklet sürücülerinin dahil olduğu kazaların önlenmesinde önemli rol oynuyor. Panasonicin geliştirdiği yeni radar teknolojisi de kavşaklardaki trafik denetim sensörlerinin kötü hava koşullarında dahi 40 metreye kadar olan mesafedeki yayaları ve bisikletleri algılamasını sağlıyor. Teknoloji yaya geçitlerindeki yayaları ya da kör noktada olmaları nedeniyle görülemeyen bisikletleri algılayarak sürücüyü uyarmasıyla hem sürücünün yükünü hem de trafik kazalarını azaltıyor.
Panasonicin gelişmiş radar teknolojisi insan bedeninin arabalara kıyasla radar sinyallerine daha zayıf tepki vermesine rağmen aynı anda hem insanları hem de otomobilleri algılama becerisine sahip. Böylelikle yeni teknoloji geleneksel milimetrik dalgalı radar teknolojilerinin getirdiği zorlukların aşılmasını sağlıyor. 50 santimetreden az menzil çözünürlüğü ve 5 derecelik açısal çözünürlüğe sahip yeni teknoloji bu yönüyle yüksek algılama performansı sunuyor. Yeni teknoloji ayrıca kızılötesi, optik kameralar ve lazer sensörleri gibi algılama performansları görüş şartlarından önemli oranda etkilenen donanımların aksine, gece, yağmur, kar ya da yoğun sis gibi şartlardan etkilenmiyor.
Panasonic yeni milimetrik dalgalı radar teknolojisini geliştirmek kullandığı teknik ve yöntemler ise şu seklilde:
1) Darbe radar yöntemi için yeni tasarlanan bir kod dizilimini kullanan darbe kodlu modülasyon tekniği algılama menzilini genişletip küçük nesnelerin radar tepkisine girebilmesini sağlıyor.
2) Hüzmeleme aktarım ve uyarlanır ışın anten alışını bir araya getiren uyarlanır anten tekniği. Hedef yönünü tahmin etmek için ondalık sinyal işlemeyi kullanan bu teknik geleneksel sistemlere kıyasla daha küçük bir antenle yüksek açı çözünürlüğü sağlıyor.
Halihazırda öndeki araçla olan mesafeyi ölçen radarlar olsa da insan bedeni radara karşı zayıf tepki verdiği için söz konusu radarlar insan bedenlerini algılayamıyor. Bunun yanında genellikle optik bir kamera trafik denetim sensörü olarak kullanılıyor. Ancak o kamera da gece gibi görüş mesafesinin kısıtlı olduğu anlarda verimli olmuyor.
Panasonic bu yeni radar teknolojisini Japonya İçişleri ve İletişim Bakanlığı tarafından desteklenen Telsiz Spektrum Kaynaklarını Araştırma ve Geliştirme Projesi kapsamında geliştirdi. Panasonic bu teknolojiyi deneysel telsiz lisansına sahip bir test ekipmanıyla birlikte 7-9 Mayıs tarihleri arasında Japonyanın Yokohama kentinde düzenlenecek Araç Teknolojisi Konferansında (VTC) sergileyecek. Panasonic yeni radar teknolojisi kapsamında Japonyada 10 ve Japonya dışındaki ülkelerde de onay bekleyenler dahil olmak üzere 6 patente sahip.