- Katılım
- 7 Kas 2006
- Mesajlar
- 26,181
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
PEUGEOT 208 GTI
1.6 Turbolu yeni efsane
Hani Volkswagen'in reklam logosu varya. Efsaneler ölmez sadece şekil değiştirir diye. Bu Peugeot'un yeni minisi 208 GTI içinde geçerli. 205 GTI yerine gelecek olan araç (kimse 206 ve 207 GTI modellerini 205 halefi olarak görmüyor) 1.6 litre turbo beslemeli bir motora sahip olacak. Tüm dünyada emisyon rüzgarları eserken Peugeot bu akıma çok daha önce uyanıp buna uygun motorlar üretmeye başlamıştı. Bunlardan en sonuncusu ise 208 üzerinde görücüye çıkacak. 275nm tork üreten araç 0-100km/h'yi 7 saniye civarında gerçekleştiriyor. En önemli yakıt tasarruf unsuru turbolu motordan sonra birde 207 modelinden 165 kg. daha hafif (1160 kg.) gövdede eklenince ortaya çevreci bir yaramaz oyuncak çıkıyor.
Burun kısmında, diğer 208'lerden ayırt edilecek petek dokudan farklı tasarlanmış ızgara, daha geniş çamurluklar, tek çizgi olarak yanan led aydınlatmalar ve sportif çamurluk ağızlarını sayabiliriz.
207 ile karşılaştırmak gerekirse. yaklaşık 110 kg. ağırlık tasarrufu (GTI versiyonda 165 kg.) 15 lt. daha fazla bagaj hacmi (207 serisinde 270lt.) arka koltuklarda 5cm. daha fazla diz alanını sayabiliriz.
İç mekanda yeni düzene uygun olan direksiyon simidi üstünden takip edilen gösterge tablosu 208 iç mekanının en göze çarpan özelliği. Ayrıca GTI ruhuna uygun kapı kolları ve orta konsolda ki kırmızı uygulamalar çok hoş.
Direksiyon simidi diğer üreticilere örnek teşkil edecek kadar güzel tasarlanmış. Direksiyon simidi üzerine metalden işli GTI logosu 205'te ortada konumlandırılmıştı. Vites topuzu için 205 GTI'ın modern yorumu diyebiliriz.
Koltuklar (kullanarak deneyemesemde) çok konforlu ve yakışıklılar. Beli harika kavrıyorlar ve yarı deri kumaş karışım çok yakışıklı kombin edilmiş. Arkaya geçiş bu ebatta bir araç için rahat.
Orta konsolda her bir işinizi görecek bir konsol var. Telefonu birkaç saniye içinde araca tanıtmanız mümkün. (Diğer 208 serilerinde denenmiştir). Dokunmatik (ben aceleyle flu çekmişim) çok kolay kullanılabiliyor. Ben bu ekranların birçok düğmeyi çok yakın zamanda tedavülden kaldıracağına inanıyorum.
İçeride bazı sert plastikler hariç, özellikle deri kaplı orta konsol beni bayağı etkiledi. Kapı kollarında kullanılan siyahtan kırmızıya geçiş çok başarılı olmuş (uzun ömürlü olacağı biraz soru işareti ).
Dışarıda yine eskiye gönderme arka ''C'' sütunu üzerinde logolar mevcut.
Arka kısmında bagaj kapağında yapılmış petek dokudan esinlenilmiş kırıklıklara ben alışamadım ama kötüde diyemem. En azından çok kolay tanınmasını sağlıyor. Ama stoplar galiba uzun süre Peugeot için bir d,zayn ayrıcalığı olacak gibi duruyor. İnşallah bu kadar ayırt edici bir tasarımı diğer modellerde de kullanırlar.
Ne sebepten olduğunu bilemiyorum ama ülkemize gelişi 2013 bahar gibi görünüyor şuanda.
iyi sürüşler