kursat
New member
- Katılım
- 29 Eyl 2005
- Mesajlar
- 2,147
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Yeni Peugeot 308 cc...
Gözler üzerinde
Peugeot’nun cabrio sınıftaki gözde otomobili 308 CC geçtiğimiz yılın ikinci çeyreğinde yollara çıktı. Türk tüketicisiyle buluşmasıysa bu yılın ortalarını buldu. 308 CC coupe ve cabriolet konfigürasyonda son derece akıcı stiliyle gözleri üzerine çekiyor. Ön tasarım tipik Peugeot otomobillerini çağrıştırsa da alçak tavanın etkisiyle sportif detaylar ön plana çıkıyor. Peugeot otomobillerinin son 10 yılda ön far grubu bildiğiniz gibi A Sütuna doğru giderek yaklaşıyor. 308’in ön farlarıysa neredeyse A sütununa erişmiş. Motor kaputu ön tamponla bütünleşik ve havalandırma ızgarası yok. Bunun yanı sıra ön tampon ise neredeyse bir ızgara izlenimi veriyor. Devasal Peugeot logosu tasarıma hareket kazandıran detaylar arasında…
Bu narin tasarım yandan bakıldığındaysa, kaslı, hatta bir hayli heybetli bir görünüm akılda bırakıyor. Ön ve arka tampon çıkıntıları bu algının en önemli materyalleri… 18 inçlik alışım jantların tasarımda bıraktığı hayranlığın hakkını da teslim etmek gerekiyor.
Arka tasarım 308 CC’nin en iddialı olduğu bölümü: Kırmızı ışık perdesi teknolojisinin kullanıldığı göz alıcı LED’li stop lambaları, iddialı bir difüzöre sahip tampon ve sis farları… Böylesine hareketli tasarımda bir tek egzoz çıkışları silik kalmış.
Kaliteli iç mekan
Gelelim 308 CC’nin iç mekanına… Hemen belirtmeliyiz ki bu özel otomobilin iç tasarımı diğer kardeşleriyle aynı… Fakat bu hayal kırıklığı yaratmasın. Çünkü Fransız otomobil üreticisinin mühendisleri mini oyunlarla bambaşka bir ambiyans yaratmışlar. İç torpido 307 CC’de olduğu gibi ‘intgeral’ isimli deri kaplama opsiyonuna sahip. Bu 308 CC’nin lüks otomobiller sınıfındaki akranlarına benzemesini sağlamış. Doğru oturma pozisyonunu bulmak kolay. Kokpit eğimli ve ulaşılması zor gibi görünse de direksiyon ardına gizlenen bir kol vasıtasıyla her şeye ulaşabiliyorsunuz. İç mekan günlük kullanım düşünülerek konfor üzerine yoğunlaşılarak yaratılmış. Hatta arka koltuklar şaşılacak kadar rahat. Bu tip otomobillerin en büyük sıkıntısı olan diz mesafesiyse, eğimi artırılarak tasarlanan koltuklar sayesinde bir nebze olsun iyileştirilmiş. 308 CC’nin bir diğer büyük yeniliği, ön koltuk başlıklarına entegre edilen havalandırma ızgaraları. Mercedes SLK ile tanıştığımız bu konfor ekipmanı sayesinde kışın üstü açık otomobil sahibi olma keyfini sürdürebilmek mümkün olacak. Sportif direksiyon, özel tasarımlı gösterge paneli ve siyah lake kaplamaysa gözümüze çarpan diğer detaylar olarak sıralanabilir.
Sadece 20 saniye…
Tamamen otomatik açılır tavan, 20 saniyelik açılma ve kapanma süresine sahip. Bagaj içerisinde bulunan ve tavanı koruyan siperi yerleştirdikten sonra bu görsel şöleni izlemeye başlayabilirsiniz. Dinamik bir coupe olarak tanımlanabilecek 308 CC bir anda zarif bir cabriolet özelliğine kavuşuyor. Bagajdan bahsetmişken; 308 CC’nin bagajı bu tip otomobillerden beklenmeyecek kadar geniş. Coupe formda 465, cabrio formdaysa tam 266 litrelik kullanım alanı sunuyor.
Gelelim 308 CC’nin kaputunun altına… 1.6 litrelik turbo beslemeli motor daha önce testini gerçekleştirdiğimiz Mini Cooper S ve 207 GT ve 207 RC’den tanıdık. Tek farkı onlara kıyasla daha zayıf oluşu. Bu motor daha düşük bir turbo basıncına sahip ve 140 HP’lik maksimum güç çıkışı sunuyor. Özellikle 207 GT ile arasındaki 10 HP’lik güç çıkışı farkı otomatik vitesten kaynaklanıyor. Son derece akıcı özelliğiyle takdirimizi kazanan bu motor 1600 kg’lik otomobili sırtlamada sıkıntı yaratmadı. 12 saniyeye varan 0-100 km/s performansı iç açıcı olmayabilir. Fakat otomatik vitesin hızlanmadan sonraki genel uyumu heyecan verici… Fabrika verilerine göre bu otomobil 200 km/s’nin üzerinde son hız verileri sunuyor. Ulaşmak uzun sürse de bunun son derece yeterli olduğunu düşünüyoruz. Motor, ağır karoser ve otomatik şanzımanın tek dezavantajıysa yüksek yakıt tüketimi… Otomobili ne kadar dizginlerseniz dizginleyin 10 litrenin altında tüketim değerlerine ulaşmak mümkün görünmüyor. Hatta gaz pedalıyla iyi geçinmezseniz 12-13 litrelik tüketim değerleri sürpriz olmaz. Ne diyelim her güzelin bir kusuru bulunurmuş.
Tüm bunların yanı sıra 308 CC beklentilerin üzerinde bir sürüş keyfi sunuyor. Yol tutuş kabiliyeti diğer kardeşlerinden bile iyi denilebilir. Kolay kolay izini bırakmayan otomobil ESP sisteminin yardımıyla hızla girilen sert virajların bile üstesinden gelmeyi başarıyor. Çok zorlandığında limitli önden kayma eğilimi gösteren 308 CC arka bölümünü kontrollü olarak bırakıyor. Buda sürüş keyfini doruğa taşıyor. Beş yıldızlı Euro-NCAP güvenlik notuna sahip 308 CC’nin aktif ve pasif güvenlik donanım listesi bir hayli uzun. Kısacası eksiği yok. Bunun yanı sıra fren sistemi de bu uzun listenin ne kadar dengeli çalıştığını kanıtlar nitelikteydi. Yüksek süratlerde yapılan ani frenlemede bile güven veren sistem, dozlaması ve pedala yönelik tepkileriyle kusursuz.
KAYNAK











Gözler üzerinde
Peugeot’nun cabrio sınıftaki gözde otomobili 308 CC geçtiğimiz yılın ikinci çeyreğinde yollara çıktı. Türk tüketicisiyle buluşmasıysa bu yılın ortalarını buldu. 308 CC coupe ve cabriolet konfigürasyonda son derece akıcı stiliyle gözleri üzerine çekiyor. Ön tasarım tipik Peugeot otomobillerini çağrıştırsa da alçak tavanın etkisiyle sportif detaylar ön plana çıkıyor. Peugeot otomobillerinin son 10 yılda ön far grubu bildiğiniz gibi A Sütuna doğru giderek yaklaşıyor. 308’in ön farlarıysa neredeyse A sütununa erişmiş. Motor kaputu ön tamponla bütünleşik ve havalandırma ızgarası yok. Bunun yanı sıra ön tampon ise neredeyse bir ızgara izlenimi veriyor. Devasal Peugeot logosu tasarıma hareket kazandıran detaylar arasında…
Bu narin tasarım yandan bakıldığındaysa, kaslı, hatta bir hayli heybetli bir görünüm akılda bırakıyor. Ön ve arka tampon çıkıntıları bu algının en önemli materyalleri… 18 inçlik alışım jantların tasarımda bıraktığı hayranlığın hakkını da teslim etmek gerekiyor.
Arka tasarım 308 CC’nin en iddialı olduğu bölümü: Kırmızı ışık perdesi teknolojisinin kullanıldığı göz alıcı LED’li stop lambaları, iddialı bir difüzöre sahip tampon ve sis farları… Böylesine hareketli tasarımda bir tek egzoz çıkışları silik kalmış.
Kaliteli iç mekan
Gelelim 308 CC’nin iç mekanına… Hemen belirtmeliyiz ki bu özel otomobilin iç tasarımı diğer kardeşleriyle aynı… Fakat bu hayal kırıklığı yaratmasın. Çünkü Fransız otomobil üreticisinin mühendisleri mini oyunlarla bambaşka bir ambiyans yaratmışlar. İç torpido 307 CC’de olduğu gibi ‘intgeral’ isimli deri kaplama opsiyonuna sahip. Bu 308 CC’nin lüks otomobiller sınıfındaki akranlarına benzemesini sağlamış. Doğru oturma pozisyonunu bulmak kolay. Kokpit eğimli ve ulaşılması zor gibi görünse de direksiyon ardına gizlenen bir kol vasıtasıyla her şeye ulaşabiliyorsunuz. İç mekan günlük kullanım düşünülerek konfor üzerine yoğunlaşılarak yaratılmış. Hatta arka koltuklar şaşılacak kadar rahat. Bu tip otomobillerin en büyük sıkıntısı olan diz mesafesiyse, eğimi artırılarak tasarlanan koltuklar sayesinde bir nebze olsun iyileştirilmiş. 308 CC’nin bir diğer büyük yeniliği, ön koltuk başlıklarına entegre edilen havalandırma ızgaraları. Mercedes SLK ile tanıştığımız bu konfor ekipmanı sayesinde kışın üstü açık otomobil sahibi olma keyfini sürdürebilmek mümkün olacak. Sportif direksiyon, özel tasarımlı gösterge paneli ve siyah lake kaplamaysa gözümüze çarpan diğer detaylar olarak sıralanabilir.
Sadece 20 saniye…
Tamamen otomatik açılır tavan, 20 saniyelik açılma ve kapanma süresine sahip. Bagaj içerisinde bulunan ve tavanı koruyan siperi yerleştirdikten sonra bu görsel şöleni izlemeye başlayabilirsiniz. Dinamik bir coupe olarak tanımlanabilecek 308 CC bir anda zarif bir cabriolet özelliğine kavuşuyor. Bagajdan bahsetmişken; 308 CC’nin bagajı bu tip otomobillerden beklenmeyecek kadar geniş. Coupe formda 465, cabrio formdaysa tam 266 litrelik kullanım alanı sunuyor.
Gelelim 308 CC’nin kaputunun altına… 1.6 litrelik turbo beslemeli motor daha önce testini gerçekleştirdiğimiz Mini Cooper S ve 207 GT ve 207 RC’den tanıdık. Tek farkı onlara kıyasla daha zayıf oluşu. Bu motor daha düşük bir turbo basıncına sahip ve 140 HP’lik maksimum güç çıkışı sunuyor. Özellikle 207 GT ile arasındaki 10 HP’lik güç çıkışı farkı otomatik vitesten kaynaklanıyor. Son derece akıcı özelliğiyle takdirimizi kazanan bu motor 1600 kg’lik otomobili sırtlamada sıkıntı yaratmadı. 12 saniyeye varan 0-100 km/s performansı iç açıcı olmayabilir. Fakat otomatik vitesin hızlanmadan sonraki genel uyumu heyecan verici… Fabrika verilerine göre bu otomobil 200 km/s’nin üzerinde son hız verileri sunuyor. Ulaşmak uzun sürse de bunun son derece yeterli olduğunu düşünüyoruz. Motor, ağır karoser ve otomatik şanzımanın tek dezavantajıysa yüksek yakıt tüketimi… Otomobili ne kadar dizginlerseniz dizginleyin 10 litrenin altında tüketim değerlerine ulaşmak mümkün görünmüyor. Hatta gaz pedalıyla iyi geçinmezseniz 12-13 litrelik tüketim değerleri sürpriz olmaz. Ne diyelim her güzelin bir kusuru bulunurmuş.
Tüm bunların yanı sıra 308 CC beklentilerin üzerinde bir sürüş keyfi sunuyor. Yol tutuş kabiliyeti diğer kardeşlerinden bile iyi denilebilir. Kolay kolay izini bırakmayan otomobil ESP sisteminin yardımıyla hızla girilen sert virajların bile üstesinden gelmeyi başarıyor. Çok zorlandığında limitli önden kayma eğilimi gösteren 308 CC arka bölümünü kontrollü olarak bırakıyor. Buda sürüş keyfini doruğa taşıyor. Beş yıldızlı Euro-NCAP güvenlik notuna sahip 308 CC’nin aktif ve pasif güvenlik donanım listesi bir hayli uzun. Kısacası eksiği yok. Bunun yanı sıra fren sistemi de bu uzun listenin ne kadar dengeli çalıştığını kanıtlar nitelikteydi. Yüksek süratlerde yapılan ani frenlemede bile güven veren sistem, dozlaması ve pedala yönelik tepkileriyle kusursuz.
KAYNAK