TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, Ramazan ayında Türkiyenin internet kullanım verilerini, Galatasaray-Fenerbahçe TFF Süper Kupa maçının oynandığı Erzurumda açıkladı. Yılmaz, Ramazan ayında, internet kullanım alışkanlıklarının değiştiğini söyledi.
Yoğun kullanım saatleri değişti, veri trafiği yüzde 10 arttı
Yılmazın açıklamalarına göre, TTNET aboneleri Ramazandan önce interneti yoğun olarak gün içinde 14:00-16:00, akşamları da 21:00-23:00 saatleri arasında kullanırken, Ramazanda yoğunluk tıpkı geçen yıl olduğu gibi 15:00-17:00 saatleri arasına kaydı.
Türkiye genelinde, Ramazan öncesine göre veri kullanımında yüzde 10 artış meydana geldi. Geçen yıl bu oran yüzde 7 idi. Geçen yıl yüzde 8.7 olan hafta sonu kullanım artışı ise bu Ramazanda yükselerek, yüzde 11 olarak gerçekleşti.
Veri kullanımı en çok artan iller arasında Kırklareli başı çekiyor. Kırklarelilerin internet trafiği yüzde 15.23 oranında arttı. Onu yüzde 15.21 artışla Yalova ve yüzde 15.14 artışla Edirne takip ediyor. İnternet trafiğinde en fazla artış görülen diğer iller ise sırasıyla; yüzde 14.44 ile Sinop, yüzde 13.99 ile Balıkesir, yüzde 13.68 ile Tekirdağ, yüzde 13.57 ile Sakarya, yüzde 13.42 ile Aydın, yüzde 13.41 ile Çanakkale ve yüzde 12.98 artışla Bilecik oldu.
Geçen yıl internet trafik artışı açısından ilk üç il; yüzde 12.6lık artışla Çanakkale, yüzde 12.1lik artışla Edirne ve yüzde 12lik artışla Sinop idi.
Facebook kullanım alışkanlıkları farklılaştı, oyun ve videolara ilgi arttı
Ramazanla birlikte Facebooktaki tıklamalarda geçen yıl yüzde 10.3 olan artış oranı, bu yıl yüzde 15.5 olarak gerçekleşti. Online oyunlara olan ilgi de arttı. Adresinde oyun geçen sitelerin tıklamasında yüzde 21.5 oranında artış oldu.
Tivibu Web kullanımında da yüzde 21 artış meydana geldi.
Yemek tarifleri daha çok tıklandı
Ramazanla beraber internet kullanıcılarının lezzete olan düşkünlüğü de arttı. Adresinde yemek geçen sitelere yüzde 50, adresinde tarif geçen sitelere ise yüzde 141 oranında daha çok girildi.
Geçen yıl Ramazanda video kullanımı yüzde 6.5 oranında artarken, bu yıl artış oranı yüzde 10 oldu.
Online sohbete ve internet üzerinden sesli ve videolu görüşmeye de ilgi yükseldi. Anlık mesajlaşmalarda geçirilen süre, Ramazanla beraber yüzde 15 oranında arttı.