Sosyal Medya ve Sosyal Medya'nın Türkiye'deki Dünü, Bugünü

KnockOut

Super Sonic
Süper Moderatör
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
16,921
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
searching. . .
sosyal-medya2.png


Sosyal Medya Türkiye’de Neden Giderek Popülerleşiyor?


Globalde sosyal medyanın kullanım miktarının sürekli artması bir yana, Türkiye’de bu derece çılgınca bir artışın nedenlerini sosyolojik açıdan ele almak gerekiyor.

Türk insanın karakteristik özellikleri irdelenirse Türkler duygusal, sıcakkanlı, genç nüfusundan ötürü enerjik, teknolojik gelişmelere sanıldığının aksine daha çabuk uyum sağlayan ve benzeri özelliklere sahip bireylerdir. Liste kimilerine göre farklılık gösterse de muhtemelen mutabık kalınacak detaylar bunlardır.

Sosyal medya da bu karakteristik özelliklere hizmet etmekte. Durun size bu karakteristik özellikleri örnekleyeyim;

Duygusal Olması: Sosyal ağlar vatandaşımızın politik, ekonomik, siyasi konulara olan sitemini veya iç dünyasını ilgilendiren çıkmazları duyurabilmek için bulunmaz mecradır. Olaylara anlık tepkiler vermek, akıl süzgecinden geçirmeden çıkışlar yapmak için müthiş bir ortamdır.

Sıcakkanlı Olması: Türk insanı şüphesiz sıcakkanlıdır. Akdeniz insanının ortak özelliği ki bu bizde bir miktar daha fazladır, insanlarla iletişime geçmeyi, hayatlarını yorumlamayı hatta biraz da dedikodu yapmayı çok severiz. İletişime geçerken çoğu zaman dozunu kaçırır biraz da laubali oluruz. Hazır onlarda karşımızda değillerken ne güzel bir şeydir bu sosyal ortamlar?

Enerjik Olması: Sosyal medya doğası gereği, kendini ifade etme ve sesini duyurma isteği olmayan, yaşam enerjisi olmayan bireyleri dışlar, ayıklar. Sosyal platformlar etkileşimin olduğu yerlerdir. Tek taraflı bir etki yoktur, etki karşılıklı olur hatta üçüncü, dördüncü dereceden kişilere ulaşır. Etkileşim enerji demektir, enerji gençlik demektir, gençlik ise istatistiklere göre dünyanın en genç nüfusu olan 2. ülkesi Türkiye demektir. (Not: ABD nüfus ofisine göre genç nüfus konusunda 2025’ de Meksika’yı da geçip 1. sıraya yerleşeceğiz.)

Teknolojiye Çabuk Ayak Uydurması: Türk insanı teknolojiyle barışıktır. Teknolojiyle barışık olma durumunu biraz genişletelim. Kişi başına düşen gelir ortalaması Avrupa ortalamasının bir hayli altındayken kişi başına düşen cep telefonu ortalamasının Avrupa ortalamasının bir hayli üzerinde seyretmesi teknolojik devrimleri gerçekleştirmede çok da geride kalmadığımızı göstermekte. Aynı şekilde bilgisayar kullanım oranın her sene müthiş oranda artması da… Aslında kullanım amacı veya telefon satın alma durumu sosyolojik nedenlere bağlı olsa da teknolojik bir hareket olduğu kesindir.

Türkiye’deki sosyal medya çılgınlığını sadece sosyolojik nedenlerle ele aldım.
Peki, ya Türkiye’de sosyal medya kullanımındaki artışın sizce sebepleri neler?
 
bence özellikle facebook gibi bir sosyal paylaşım sitesinin Türkiye'de çok fazla popüler olmasının temel sebebi "başka insanların hayatlarını yorumlamayı hatta biraz da dedikodu yapmayı çok sevememizden "kaynaklanıyor diye düşünüyorum. yazında da bu cümle yer alıyor oradan alıntı yaptım . kesinlikle doğru tespit bana kalırsa

başkalarının hayatlarını irdelemeyi seviyoruz. bu yüzden ülkede magazin,dizi kültürü ve facebook gibi sosyal ağlar revaşta
 
Geri
Üst