Küresel anlamda sosyal medyanın 2012 yılındaki geliri 16.9 milyar dolara gelmiş durumda. Bu rakam geçtiğimiz yıla göreyse yüzde 43.1lik bir zıplamaya işaret ediyor. Bu gelirin hacmindeki en en önemli oyuncu ise reklamlar. Reklamların sosyal medyaya kattığı rakamsa 8.8 milyar dolar gibi oldukça dikkat çeken bir meblağ. Sosyal oyunculuğun katkısı da pek azımsanacak boyutta değil. Sosyal oyunculuğun getirisi ise 6.2 milyar dolar. Bunlara ek olarak abonelikler ise 278 milyon dolar sağlıyor.
eMarketerın yaptığı araştırmada da sosyal medya reklam gelirlerinde gerçekleşecek yükseliş açıkça gözüküyor. Araştırmada 2012ye ait 7.72 milyar dolarlık sosyal medya reklam geliri ortaya çıkıyor ve bu gelir 2014te 11.87 milyar dolara kadar yükseliyor.