Kültür ve Turizm Bakanlığınca bu yıl gerçekleştirilecek reklam kampanyasında, Türkiyenin turizm çeşitliliğine, kültürel ve tarihi unsurlara geniş yer veriliyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığınca bu yıl gerçekleştirilecek reklam kampanyasında, Türkiyenin turizm çeşitliliğine, kültürel ve tarihi unsurlara geniş yer veriliyor.
Türkiyede tatilin "deniz, güneş, kum" üçlüsünden ibaret olmadığı vurgulanan görsellerde, Vandaki Akdamar Kilisesi, Gaziantep Zeugma Müzesi, Şanlıurfadaki Göbekli Tepe Höyüğü gibi tarihi unsurlar dikkati çekiyor.
Görseller arasında geçen yıl Türkiyeye getirilen Boğazköy Sfenksi ve Yorgun Herkül heykeli de yer alıyor. Kapadokya, Adıyamandaki Nemrut Dağı ve Pamukkale gibi destinasyonlar bu yılki kampanyada da yer buldu.
2012 reklam kampanyalarını yürütecek ajanslar, Romada gerçekleştirilen reklam ihalesiyle belirlendi. Buna göre, Orta ve Güney Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika, Japonya ve Hindistanda DDF, ABD, Rusya ve Türk Cumhuriyetlerinde Iconisus, İngilterede Öykü, İsveç, Norveç, Danimarka ve Finlandiyada Grey, Çin ve Malezyada Global Raytur Reklam Ajansı tanıtım ve reklam faaliyeti yürütecek.
"Endişelerinizden arının"
Türkiye, ABD, Rusya ve Türk Cumhuriyetlerinde bu yıl, Pamukkale, İstanbul, Antalya, Kapadokya, Göbekli Tepe, Sümela Manastırı görselleri ile yer alacak.
Her yıl tanıtım kampanyasında görselleri yer bulan Pamukkale, bu yıl "Endişelerinizden arının" sloganı ile ziyaretçilerini çağıracak. Antalyadaki "mavi bayraklı" plajlara vurgu yapılan görsellerde aile ögesi de işleniyor. İstanbulun önemli tarihi mekanlarından Ayasofya Müzesi ile Kız Kulesi de bu ülkelerde kullanılacak görseller arasında bulunuyor. Öte yandan alışveriş tutkunlarına İstanbul Nişantaşı, macera sevenlere de Kapadokya görselleri ile davet yapılıyor.
Trabzondaki "Sümela Manastırı" ile Şanlıurfadaki "Göbekli Tepe", bu ülkelerde kullanılacak görseller arasında yer alıyor. Türkiyeye özgü damak lezzetlerinden Türk lokumu da "ilk görüşte aşk" sloganı ve mutlu turist görseli ile sunuluyor.
Ayrıca bu yıl ABDde "Noel Kampanyası" düzenlendi. Kampanya sloganı olarak "Gelecek yıl Noel Babayı ziyaret edin" kullanılırken, New York Times ve Los Angeles Times gazetelerinde 24 Aralık 2011de kampanya görselleri yayınlandı.
"Daha fazlasını bekle"
Orta ve Güney Avrupa, Balkanlar, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Japonya ve Hindistanda yürütülecek reklam kampanyasında, her yıl milyonlarca turist ağırlayan İstanbul; Eminönü, Ortaköy gibi meydanların yanı sıra tarihi mekanlarla tanıtılıyor. Deniz, kum, güneş ve aile vurgusu Bodrum kalesinin de yer aldığı görselle yapılıyor. Alanya Kızıl Kule ve Aspendos mutlu turist unsuruyla birlikte bu ülkelerdeki görseller arasında bulunuyor. İzmir ise, 2012 reklam kampanyasında "Saat Kulesi" ve Şirince köyü ile yer alıyor.
Kültürel tanıtım kampanyası: Türkiyenin bu yıl ki reklam görsellerinde "tarihi" ve "kültür" ögeleri oldukça geniş yer alıyor. Gaziantepteki "Zeugma Müzesi" ile Mardin, Van Akdamar Kilisesi, Göbekli Tepenin yanı sıra Türkiyeye geçen yıl getirilen tarihi eserler Boğazköy Sfenksi ile Yorgun Herkül heykeli görseller arasında.
Ayrıca geçen yıl BM Bilim, Eğitim ve Kültür Teşkilatı (UNESCO) tarafından "Dünya Mirası Listesi"ne dahil edilen Selimiye Camii ve Külliyesi, Nemrut Dağı, Troya, Kapadokya, Sivasın Divriği ilçesindeki Ulucami ve Darüşşifası, Pamukkale, Çorum Hattuşa, Safranbolu kültürel tanıtım kampanyasındaki görsellerde kullanılıyor.
"Sınırsız büyü, mavi, eğlence, tarih, barış..."
İngilterede yürütülecek reklam kampanyasında aile ve huzur ögesi göze çarpıyor. İstanbul "sınırsız büyü", Fethiye Ölüdeniz "sınırsız mavi", Mersin Kız kalesi "sınırsız barış", Ayasofya Müzesi de "sınırsız tarih" sloganlarıyla sunuluyor.
Efes Antik Kenti, Bodrum, Sümela Manastırı, Muğla Göcek, golf tutkunları için Belek, bu destinasyonda kullanılan diğer görseller arasında.
"Rüzgar bizi nereye götürürse"
İskandinav ülkelerinde yürütülecek reklam kampanyasında, deniz, kum, güneş, spor, eğlence ve macera unsurlarına vurgu yapılıyor. Kış aylarında Belekte golf oynamanın mümkün olduğu belirtilen görsellerde, romantik bir evlilik teklifi için Kapadokyada balon gezisi tavsiye ediliyor.
Kaşın eşsiz güzellikteki koylarında mavi yolculuğa davet eden görselin yanı sıra dalış tutkunlarına Marmaris, güneşten vazgeçemeyenlere Fethiye Ölüdeniz tavsiye ediliyor. Güneşi ve eğlenceyi bir arada isteyenlere de Marmaris görseli sunuluyor. Aileler için Antalyadaki tesislerden görsel kullanılarak "Çocuklar burada mutlu" sloganı kullanılıyor. İstanbul, bu ülkelerdeki tanıtım kampanyasında da yerini alıyor.
Gezmeyi, keşfetmeyi seven Çin turistler için de Kapadokya, İstanbul, Pamukkale görselleri kullanılıyor. Ayrıca golf unsuruna ve sağlık turizmine de görsellerde yer veriliyor.