

TNS, tüketicilerin dijital dünyayı nasıl kullandıklarını ve bu dünyada nasıl yaşadıklarını araştırdı. 60 ülkede 72.000 kişi ile gerçekleştirilen araştırma tüm dünyada kullanıcıların %93ünü temsil ediyor. Dirk Steffen, araştırmanın Kullanıcılara Ulaşmak, Tüketicilere Ulaşmak, Marka Savunucularını Belirlemek ve Müşteriler olmak üzere 4 temel üzerine kurulu olduğunu belirtiyor. Bu temellere bağlı olarak rakamlar ise şaşırtıcı:
- Araştırmada kapsanan 60 ülkede aylık toplam 1.938.059.098 kişi çevirim içi
- 1.627.969.642 kişi sosyal paylaşım sitelerinde ve 767.471.403 kişi bu sitelerde markalarla ilişki kuruyor.
- 846.931.826 kişi markalar hakkında yazıyor. 1.391.526.432 kişi ise yazılanları okuyor ve bu yorumlardan etkileniyor.
- 1.577.580.106 kişi satın alacakları ürünü ve hizmetleri araştırmak için interneti kullanıyor.
Dirk Steffen ise; Türkiyenin online pazarlama ve iletişim yatırımları açısından cazip bir ülke olduğunu belirtiyor. Araştırmaya göre Türkiye ile ilgili bulgular ise çarpıcı;
- Çalışmaya katılan 60 ülkeyle kıyaslandığında, Türkiye internet penetrasyonu ortalama düzeyde (%44) buna karşın dijital büyüme indeksi yüksek: Belli başlı Güneybatı Asya ve Eski Sovyet Ülkelerini takiben 10. sırada yer alıyor. Türkiyede internet kullananların %71i her gün internete giriyor. En önemli motivasyon ise eğlenmek.
- Her 10 internet kullanıcısından 9u markalar hakkında internetten araştırma yapıyor, bilgi alıyor. Bu oran dünya ortalamasının üzerinde.
- Bir diğer ilginç bulgu ise cep telefonundan internete giriş ile ilgili. Türk halkının %22si cep telefonundan internete giriyor. Cep telefonunda internete en çok girilen saatlerin, işe giderken ya da eve dönüşte, yani trafikte geçirilen zamanlar ya da gece yatarken, uykuya dalmadan önceki dakikalar olduğu göze çarpıyor. Çoğumuz gece yatmadan önce son bir kez acaba Facebookta ya da Twitterda neler oluyor diye bakıyoruz.
- Geçtiğimiz yıl 191 olarak gerçekleşen ortalama arkadaş sayımız bu sene 219a yükseldi ve Dijital Dünyada 8. sıradayız.
- Türk halkı Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerine sıklıkla giriyor. İnternet kullanıcılarının %36sı hergün sosyal paylaşım sitelerinde geziniyor. Aynı zamanda sosyal mecralarda markalar ile arkadaşlık yapmayı da seviyoruz. Yine sosyal mecralarda dünya ortalamasına göre yüksek düzeyde marka arkadaşlığı kuruyoruz ve temel motivasyonumuz markalardan elde edeceğimiz promosyonlar.
Digital Life Segmentasyonu ile İnternet Kullanıcılarını 6 Grupta Sınıflandırıldı
Digital Life çalışmasında Internet kullanıcıları online tutum ve davranışlarına göre 6 grupta segmente edildi.
Lokomotifler: İnternet hayatlarının çok büyük bir parçası. Daha çok gençlerden oluşan bu grup her şekilde, her yerden özellikle de cep telefonundan internete bağlanıyor. Interneti sosyalleşmek, alışveriş yapmak, bloglarda yer almak; başka bir deyişle çok çeşitli amaçlar ile kullanıyorlar ve hep internetteler.
Konuşkanlar: Bu kesim konuşmaktan ve kendini ifade etmekten hoşlananlar. Internet dışındaki offline dünyada anlatamadıklarını, yaşayamadıklarını ya da kendileri ile ilgili ifade edemediklerini internette yapmak isteyenler.
Bilgi Arayanlar: Interneti bilgi almak, bilgi edinmek ve eğitim amaçlı kullananlar. Bu grup son gelişmelerden, trendlerden haberdar olmayı isteyen aynı zamanda internette markalar ile ilgili yazılanları, kendileri gibi kişilerin görüşlerini merak edenlerden oluşuyor.
Ağ Kuranlar:: Bu segment için internet sosyal ilişkilerini kurmak ve sürdürmek açısından önemli bir araç. Networkers günlük hayatını oldukça yoğun yaşayan ve sosyal ilişkileri için zaman ayıramayanlardan oluşuyor. Dolayısıyla görüşmek için zaman ayıramadığı kişiler ile internetten iletişim kuruyorlar. Genellikle evden bağlanıyorlar.
Hevesliler: Dijital dünyada kendilerine bir yer bulmak için çabalayan bu kesim henüz internette yeni yeni var olmaya başlıyor. Internette daha fazla vakit geçirmek istiyorlar, daha fazla şey yapmak istiyorlar. Evden, internet kafelerden ya da cep telefonundan internete giriyorlar. Ama cep telefonundan daha fazla girmek istiyorlar.
İşlevsel Bir Araç Olarak Kullananlar: Interneti daha çok işlevsel amaçla kullananlar. E-postalarına bakanlar, haberleri takip edenler, hatta alışveriş yapanlar ama interneti sosyal bir varoluş biçimi olarak, sosyalleşmek için kullanmıyorlar. Biraz da yaşlı bir kesim.