Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın ikinci çeyreğinde daha önceki çeyrek dönemlerde elde ettiği en yüksek pazar değeri rekorunu kırdı. Buna göre toplam pazar yüzde 25 artışla 5.5 milyar lira değerini elde etti. GFK Araştırma Grubu’nun iş birimi “GFK TEMAX Türkiye’’nin “görüntüleme, Telekom, bilgi teknolojileri, ofis ekipmanları, küçük ev aletleri ve beyaz eşya sektörleri’’ni içine alan tüketici teknolojisi ürünleri araştırmasına göre, bu yılın ikinci çeyreğinde tüm sektörler pozitif büyüme gösterdi. Bu büyümede, Anneler Günü, Babalar Günü gibi özel günler okul kapanış dönemi, yaz tatili döneminin başlaması, yeni teknoloji ve ürünlerin pazara giriş yapması etkili oldu.
TELEKOM PARLADI
Bu şekilde yılın ikinci çeyreğinde toplam tüketici teknolojisi pazarı yüzde 25 artışla 5.5 milyar lira değerini elde etti. Pazar, bu çeyrek dönemdeki başarıyla 2011 yılının ilk yarısını, geçen yıla göre yüzde 25 artışla 10.6 milyar TL değeri ile tamamladı. Telekom, tüketici elektroniği, görüntüleme ve küçük elektrikli ev aletleri sektörleri, rekor kıran satışlar gerçekleştirerek, tüm pazarı en yüksek seviyeye taşıdı. Telekom sektörü, bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 43.5 büyüyerek, 1 milyar 433 milyon lira pazar değeri ile telekom sektörüne şampiyonluk getirdi. Sektördeki tüm ürün grupları çift haneli büyüme gösterdi.
NAVİGASYONU SEVDİK
Geçen yılın aynı çeyreğine göre hem adet hem ciro olarak iki haneli büyüme göstererek sektörün en çok büyüyen ürün grubu navigasyon cihazları oldu.