Tesettürle ilgili hadisler

DeRSaaDeT

Islambol
Katılım
3 Şub 2006
Mesajlar
6,597
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
118
Kuşkusuz müslümanların Hakk yoldan sapmamaları için yapmaları gereken Allah(c.c)'nin kitabı Kur'an'ın hükümlerine ve resulu Hz. Muhammed(s.a.v.)'in sünnetlerine sıkı sıkıya bağlı olmaktır!

Nur(31): Mümin kadinlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kisimlari müstesna olmak üzere, zinetlerini teshir etmesinler. Bas örtülerini, yakalarinin üzerine (kadar) örtsünler. Kocalari, babalari, kocalarinin babalari, kendi ogullari, kocalarinin ogullari, erkek kardesleri, erkek kardeslerinin ogullari, kiz kardeslerinin ogullari, kendi kadinlari (mümin kadinlar), ellerinin altinda bulunanlar (köleleri), erkeklerden, ailenin kadinina sehvet duymayan hizmetçi vb. tâbi kimseler, yahut henüz kadinlarin gizli kadinlik hususiyetlerinin farkinda olmayan çocuklardan baskasina zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte olduklari zinetleri anlasilsin diye ayaklarini yere vurmasinlar (Dikkatleri üzerine çekecek tarzda yürümesinler). Ey müminler! Hep birden Allah'a tevbe ediniz ki kurtulusa eresiniz.



TESETTÜRLE İLGİLİ HADİSLER

1- “Şüphe yok ki Allah, Ademoğluna zinadan payını yazdı (yani onun kendi iradesini kullanarak işleyeceği zina türünü levh-i mahfuz’da belirtti, diğer bir yoruma göre şehvet sevgisini onun fıtratına yerleştirdi). Artık Ademoğlu yazılan payına kesinlikle ulaşır. Gözlerin zinası (şehvetle) bakmak, dilin zinası (haramı) konuşmaktır. Nefis de (zinayı) temenni edip şehvetlenir ve nihayet ilgili organ bunların ortak isteklerini yerine getirmek suretiyle onları tasdik eder ve arzularını gerçekleştirmekten imtina etmekle onları tekzib eder.”10 buyurur.

2- Ashabdan Cerir bin Abdullah el-Becelî (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Ben Rasûlüllah (s.a.v)’e (harama) ani bakışın hükmünü sordum. O, bana, gözümü başka yöne çevirmemi emretti”.11

3- “Ey Ali! Harama (tesadüfen) bakışın ardından (kasıtlı) olarak tekrar bakma; çünkü, şüphesiz (tesadüfen olan) birincisi sana (muaf)tır ve (kasıtlı olan) sonuncusu sana muaf değildir”.12

4- Hz. Âişe (r.a) “Allah ilk muhacir kadınlara rahmet eyleye! Allah “Mü’min kadınlar başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar!” ayetini indirince onlar eteklerinden (bir rivayette en kalın olanı) kesip onunla başlarını örttüler.” der.13

5- Hz. Âişe (r.a) bir gün ensar kadınlarından sitayişle bahsederken buna benzer bir ifade ile başörtüsü emrine nasıl uyduklarını anlatır.14

6- Hz. Âişe (r.a) şöyle demiştir: “Ebû Bekr (r.a)’ın kızı Esmâ (ki Âişe validemizin ablasıdır) ince bir elbise ile örtülü olarak Rasûlüllah (s.a.v’in) huzuruna girdi. Rasûlüllah (s.a.v) ondan yüzünü çevirdi ve kendi mübarek yüzünü ve ellerini işaret ederek; “Ey Esmâ! Kadın erginlik çağına ulaşınca vücudunun şurası ve burası dışında kalan yerlerinin görülmesi (gösterilmesi) caiz değildir.” buyurdu.15

7- Yine Hz. Âişe (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasûlüllah (s.a.v) bileklerinin dört parmak yukarısını işaret ederek “Allah’a ve ahiret gününe inanan bir kadın ergenlik çağına varınca yüzü ve şuraya kadar elleri dışında herhangi bir yerini açması helâl değildir!” buyurdu.16

8- Ebû Hureyre (r.a)’den: Şöyle demiştir: “Rasûlüllah (s.a.v) “Ateş ehlinden olup, görmediğim iki sınıf insan var: (Birisi) yanlarında bulunan sığır kuyruklarına benzer kamçılarla insanları döğen (işkence yapan) bir kavimdir. (Diğeri) giyinik, çıplak birtakım kadınlardır...”17 buyurdu.
____________________________________________________________
Kaynaklar:
10- Buhâri Kitabü’l-Kader, 8. Bab, Müslim aynı kitab, 5. bab, Ebû Dâvûd, Nikâh, 4. babta, Ebû Hüreyre (r.a)’den.
11- Müslim Kitabü’l-âdâb, 10 bab, Tirmizi, İsti’z’ân 61. bab, Ebû Dâvûd, Nikah Kitabı 44. bab, Ahmed 4/358, Beyhâki 7/90..., Dârimî 2/278, İsti’zân 15.
12- Tirmizi İsti’zân 61. bab, Ebû Dâvûd, Nikâh 44. bab, Ahmed 5/531-532; Dârimî, rikak 3, Beyhâki, 7/90
13- Buhari Nûr Suresinin tefsiri 13. bab, Ebû Dâvûd, Libas Kitabı 32. bab, Beyhâki 88.
14- Ebû Dâvûd, Libas Kitabı, 31. bab.
15- Ebû Dâvûd Libas kitabı, 33. bab.
16- Buhari, Kitabü’l-Kader, 8. bab, Müslim, aynı kitab 5. bab, Ebû Davud, Nikâh, 4. babta, Ebû Hüreyre, (r.a)’den.
17- Müslim, Kitabü’l-Adab, 10. bab, Tirmizi İsti’zân, 61. bab, Ebû Dâvûd, Nikah kitabı 44. bab, Ahmed 4/358, Beyhakî, 7/90..., Dârimî 2/278,
İsti’zân 15.
 
biz şeriatle yönetilmiyoruz bu kurallar iranda geçerlidir biz çağdaşız .ıçımızı başımızı aşarız kimsede bize bişi diyemez ...!
 
emeğine sağlık
Allah razı olsun
 
DUR YOLCU!' Alıntı:
biz şeriatle yönetilmiyoruz bu kurallar iranda geçerlidir biz çağdaşız .ıçımızı başımızı aşarız kimsede bize bişi diyemez ...!


Ayet ve hadisler öncelikle müslümanlara hitab eder. Tek müslüman iranda yasayanlar mi?
Kendini muhattap hissetmeyen kimselere bi sözüm yok vesselam...
 
Paylasim icin Allah c.c senden razi olsun
 
Çok TeŞekkÜrler Bende Yukariya Aynen Katiliyorum Bu Hadİsler TÜm Zamanda Ve TÜm DÜnyada Bulunan MÜslÜmanlara Hİtap EdİlmİŞ; Zaman Ve Mekan Bahane Edİlemez Allah Razi Olsun....... Bazi İnsanlar İŞlerİne GelmedİĞİ İÇİn Yapmaz Ama İnkar Etmek Çoook YanliŞ Bİ Olay
 
paylasim icin allah c.c. razi olsun kardesim...
Allah'in kesin ve net olarak emrettigi bir emirdir...istedigi kadar uyduruk deliller ortaya koysunlar asirlardir bu emre muslumanlar icabet etmislerdir...ve bu emir tum yeryuzundeki muslumanlara emrolunmustur...hukum olarak namaz ve oruc gibidir...ve musluman emrolundugu uzere olacaktir...


safak1' Alıntı:
Ayet ve hadisler öncelikle müslümanlara hitab eder. Tek müslüman iranda yasayanlar mi?
Kendini muhattap hissetmeyen kimselere bi sözüm yok vesselam...

safak1 kardesim DUR YOLCU kardesimizi yanlis algiladin gibi geliyor...cunku o farkli anlamda kullandi tepkisel mesajini anladigim kadariyla..yanlisim varsa Dur Yolcu kardesimden cevap bekliyorum...:sigara:
 
kardes bazı seyleri cok iyi arastırmak lazım bence
bende muslumanım ama bas ortusuyle ilgili olan ayeti farklı din adamları farklı sekilde yorumluyorlar en iyisi kendimiz ceviri yapabilirsek daha iyi olur buna imkanımız yoksa da guvenilir bir kac kişiye danısılarak guvenli bir ceviri yapılmalı ,kimseyi de yanıltmak istemiyorum derin konular bunlar kimse sozlerimi yanlıs anlamasın,demek istedigim sadece cevirilierin tam olarak dogru yapılması gerektigi ve hadislerin guvenılırliginin arastırılması...
 
tek kelime hadisler hakkın da yorum yapılamaz :D

emeğine sağlık arkadaşım
 
tamam diyelimki hadislere güvenin az ama nur suresi 31 inci ayette herşey çok ama çok açık bi şekilde ortada yoruma açık değil yani direkt olan ayet çeşidinden bilmem anlatabildimmi ordada zaten arkadaşın verdiği hadislerin özeti var islamda her konu tartışmaya açık değildir allahın kesin hükümleride vardır namaz gibi
 
Bence Herkes Doğrunun Ne OLduğunu BiLio Ama Bi TürLü İtiraf EdemiyorLar
 
bjkrize86' Alıntı:

arkadaşlar mudahele etmek istiyorum ben bizzat dur yolcuyu tanıyorum o yazıda böyle düşünenlere hiciv var anlayabildinizmi yani oraya yazdıkları dur yolcunun düşünceleri değildir :)
 
pardon

crazyboy_9999' Alıntı:
arkadaşlar mudahele etmek istiyorum ben bizzat dur yolcuyu tanıyorum o yazıda böyle düşünenlere hiciv var anlayabildinizmi yani oraya yazdıkları dur yolcunun düşünceleri değildir :)

yazınız üzerine dikkatlice bir daha okudum gerçekten haklısnız..hiciv olduğu açıkca belli oluyo..bu vesileyle ÖZÜR diliyorum dur yolcu kardeşimizden.
 
hocam çok saol eline sağlık
 
Çok güzel bi paylaşım olmuş...Eline emeğine sağlık...Allah razı olsun...
 
Geri
Üst