Yılmaz Özdil'den TCDD'ye Cevap!

love_bout

New member
Katılım
29 Kas 2008
Mesajlar
263
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Ankara

Sayın TCDD...
“Ne ördün filan” başlıklı yazımın “yanlış” olduğunu belirterek, düzeltme göndermişsiniz.
Adında “TC” bulunan kuruma saygı göstermek boynumuzun borcudur, düzelteyim.
*
Ben, Mustafa Kemal dönemini yazdım... Siz ise, “1923-1950 arasında 3764 kilometre demiryolu yapıldı, yılda 134 kilometreye tekabül eder, 2004-2011 arasında 1076 kilometre demiryolu yapıldı, yılda 135 kilometreye tekabül eder” diyorsunuz. Yok öyle! Tartışmanın kaynağı 10’uncu yıl marşı... 1923-1933 arasını esas alacaksınız. Hadi 5 sene de avans vereyim, 1938’e kadar hesaplamanız gerekir. 1940’dan 1950’den Mustafa Kemal’e ne?
*
Ayrıca... Niye 2004’ten başlıyorsunuz? 2003’te İsmet İnönü mü iktidardaydı? Mustafa Kemal’e ait olmayan dönemi Mustafa Kemal’e ekle, AKP’ye ait olan dönemi AKP’den çıkar, öyle mi? Tüik gibisiniz vallahi, işinize gelince azaltıyorsunuz, işinize gelince çoğaltıyorsunuz.
*
Üstelik, o dönemin imkânlarıyla bu dönemin imkânlarını kıyaslarsanız, Toki’nin Mimar Sinan’dan büyük olduğunu da söyleyebilirsiniz. Daha çok bina yapıyor. Kaldı ki, Atatürk’ün demirağ soyadını verdiği Nuri Demirağ bile, tek başına, sizden fazla demiryolu yaptı. İnanmıyorsanız, AKP mebusu Nursuna Memecan’a sorabilirsiniz, torunudur.
*
Ve 1076 kilometre yaptınız ama... Bazı münafık uzmanlar, aynı yöne giden çift hatlar’ı çift çift sayarak, rakamı şişirdiğinizi söylüyor. Bu mantığa göre... 6 şeritli 100 kilometre otoyol yaptığımızda, 600 kilometre otoyol yaptık mı dememiz gerekiyor?
*
“Bu yolları Türkler yapıyor sayın Özdil” demişsiniz... Halbuki, Çinlilerin yaptığını Başbakanımız söylüyor. “Bildiğiniz gibi Eskişehir-İstanbul hızlı tren hattını Çin’le birlikte yapıyoruz. Aynı şekilde, Ankara-Sivas hattı Çin’le yürüyor. Bundan sonraki süreçte 5 bin kilometrelik demiryolu ağımızı Çin’le yapmayı hedefliyoruz” diyor. Sabah Gazetesi “Demir ağları Çinlilerle örecek” başlığını atmıştı... Çünkü, 35 milyar dolarlık Edirne-Ardahan hattı için Çinlilerle masaya oturduğunu söyleyen, ben değilim, bizzat Ulaştırma Bakanımız.
*
“Ankara-Konya hattı, yerli yüklenicilerin emeğiyle inşa edildi” diyorsunuz. En büyük yükü, ray taşır... O hat’a, İskenderun’dan gemiyle getirilen İtalyan malı ray döşenmedi mi?
*
“İspanya’dan lokomotif alınmadı” diyorsunuz. TCDD’nin resmi internet sitesinde yayınlandı: “Ankara-Eskişehir hattında sefer yapacak son teknoloji ürünü ilk hızlı tren seti, İspanya’nın Beasain kasabasında genel müdürümüz Süleyman Karaman’ın katıldığı törenle teslim alındı.”
*
Vikipedi’nin “hızlı tren” maddesinde yazıyor: “Ankara-Eskişehir hattındaki HT65000 modelleri İspanyol Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles şirketi tarafından üretilmiştir.”
*
“Güney Kore’den vagon alındı” dedim, itiraz etmemişsiniz. “Yerli demiryolu endüstrisi için Adapazarı’nda tren fabrikası kuruldu” demişsiniz. Kuruldu da... Ortağı Güney Kore değil mi?
*
“Makinistler Almanya’da eğitildi” dedim, itiraz etmişsiniz. “Türkiye’de eğitildi, staj için yabancı ülkelere gönderildi” demişsiniz... Allah da sizi güldürsün, e mi.
*
“Balıkesir-Eskişehir Fransız, Köseköy-Gebze İtalyan, Gebze-Halkalı İspanyol, Ankara-Sivas çekik gözlü, Sivas-Erzincan İtalyan” dedim. Öbürlerini teğet geçip, “Sivas-Erzincan hattının yapımına başlanmadı, kimin yapacağını bilmiyoruz” deyip, cümlenin sonuna ünlem koymuşsunuz... O hat’tın etüt, proje, mühendislik, danışmanlık hizmetleri ihalesi sonuçlandı, SWS Engineering SpA firması kazandı. Nereli bu firma? İtalyan!
*
“Testleri, Çek Cumhuriyeti’nde yapılıyor, Almanya’ya Fransa’ya gönderiliyor” dedim, çıt çıkarmamışsınız... Zaten, bunu diyen ben değilim, Hacettepe Teknokent AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Profesör Murat Karaşen... “Türkiye’de kullanılan bütün vagonlar, raylı sistem araçları ithal ediliyor. Sadece ithalle kalmıyor, test için ya Çek Cumhuriyeti, ya Almanya, ya da Fransa’ya gönderiliyor. Yüz binlerce avro döviz yurt dışına gidiyor” diyor.
*
“Marmaray Japon” dedim, bi şey dememişsiniz. “Ankara ve İstanbul metrosunda Alman, İtalyan, Fransız, Çin, Güney Kore imzası var” dedim, hiç bahsetmemişsiniz. Buna mukabil, köprü asfaltının yurtdışından getirildiğini, deniz otobüslerinin ithal edildiğini kabul etmişsiniz. Teşekkürler. Ancak... Metrobüslerin Hollandalı olduğunu yazdım, tek satır bile söz etmemişsiniz, teessüf ederim. Şoför yokmuş gibi, şoförleri bile Hollanda’dan getirilmemiş miydi?
*
Son olarak...
*
“Hürriyet Gazetesi kağıdını hangi ülkeden alıyor, baskı makineleri hangi ülkenin markasını taşıyor?” demişsiniz. Hürriyet adına konuşmak bana düşmez ama... Resmi Gazete haricindeki gazeteler “şahıs”lara aittir, patronlarını ilgilendirir, para onların, ister Kanada’dan alırlar, ister Norveç’ten... Bizler de, ister okuruz, ister okumayız, tekel değildir. Üstelik, Seka’yı, gazete patronları mı kapatıp sattı? TCDD ise, adı üstünde “devlet”indir, kimsenin babasının malı değildir, oralarda ödenen paralar da, sokaktan toplanmıyor, milletin vergileridir. Vergilerimizin takibini yapmak devletin, hesabını sormak yurttaşların görevidir.
*
Amacım, elbette rencide etmek, ithal de olsa, çabaları küçümsemek değil, asla... Mustafa Kemal vizyonuyla, ülkemin kılcal damarlarında bile hızlı trenlerin dolaşmasını isterim.
*
Ha diyebilirsiniz ki, o halde neden kafayı taktın trene?
*
İsmi lazım değil, şu anda Hatay’da faaliyet gösteren Amerikalı arkadaşlardan biriyle, seneler evvel sohbet ediyorduk... “Tren yolcuları, vagonda seyahat ederken, farkında olmadan ideolojik karakterini ortaya koyar. Trenin gidiş yönünde oturmayı tercih ediyorsa, devrimcidir. Pencereden bakar, manzara çok hızlı akar, sürekli yeni, sürekli değişkendir. Eğer, trenin gidiş yönünün aksine oturuyorsa, muhafazakârdır. Pencereden bakar, manzara aheste aheste akar, sindire sindire seyahat eder” demişti... “Peki, sen hangi yönde oturuyorsun?” diye sormuştum. Gülümseyerek şu cevabı vermişti: “Ben rayları döşerim!”
*




Saygılarımızla.
 
Üstelik, o dönemin imkânlarıyla bu dönemin imkânlarını kıyaslarsanız, toki’nin mimar sinan’dan büyük olduğunu da söyleyebilirsiniz

:) :) :)
 
Resmen kıvırmış ona da bu yakışırdı zaten
 
Heee. Kapağı çok güzel koymuş demiyorsun da kıvırmış.. Abilerinizden gelen yazıya çokta güzel hemde cümle cümle alarak açıklama yapmış. Buna kıvırmak değil lafı gediğine oturtmak derler.
 
Resmen kıvırmış ona da bu yakışırdı zaten

Bu nasıl bir ruh hali nasıl bir körü körüne saplanış ?

bİR İnsan ama İNSAN bu kadar kör olabilir.

Kıvırttığı yerleri yazda millet öğrensin.

İşiniz gücünüz pisli atmak ..

Yaz kıvırttığı yerleri ....

Pislediniz bari sıvamayın ..

Elinizde kalsın yakıştığı yerde ...
 
işte bu yüzden konuşulabilir değilsiniz.şu pozisyona bile kıvırtmış yazan adamla hiç bişey tartışılmaz.bari hiç yorum yapma da komik olma.
 
CHP ye oy vermediği için millete "bidon kafa" diyen ağzı bozuk şahsa "kıvırtmış" dediğim için İzmirli beyaztürk ayaklarına yatan Mardinli Yılmazcığımın funclup üyesi amigoları bir bozulmuşlar bir bozulmuşlar ki sormayın gitsin

Bazıları da "kıvırtmış" kelimesini kullandığım için üslubumdan dolayı konuşulabilir bulmuyormuş beni. Çokta tınnnn

Kusura bakmayın ama uslup karşılaştırmasına girersek amigoluğunu yaptığınız kişinin üslubu bozuk şahsın sicili beni 100 e katlar

Üzerinde tartıştığımız yazının son kısmın da bile "Tek tesellimiz var...
Trene bakan öküzler yerli !" diyerek
"millete öküz" diyecek kadar seviye den yoksun birisine "kıvırtmış" gibi hafif bir kelime kullandığım için teşekkür etmeniz lazım

Şimdi gelelim asıl meseleye

Amigo fun cluplar a soruyorum daha önce benzer bir konuda yazdığım aşağıda ki yalanlarının hangisine cevap vermiş söylermisiniz



Yalan ve iftira: Mustafa Kemal geldi...Demiryolları millileştirildi.Vagon fabrikası kuruldu.Okul kuruldu.Demiryolcu yetiştirildi.


Yalan ve İftiraya Cevap: Demiryolları kurulduğu günden bu yana rayı yurt dışından alıyordu. 2002 yılına kadar ray ihtiyacı ithalatla gideriliyordu.

2002 yılından itibaren durum yerli sanayi lehine döndü. Şu anda ray ihtiyacı yüzde 70 oranında yerli karşılanıyor. Türkiye’de yüksek hızlı tren traverslerini üreten fabrikalar açıldı. Bunların tamamı Cumhuriyetin ilk yıllarından günümüze kadar ithal ediliyordu.

Türkiye'de yük vagon fabrikası 1953 yılında, yolcu vagon fabrikası 1962 yılında kuruldu.

Yalan ve iftira: Ankara-İstanbulhızlı treni...Çinliler yapıyor. Lokomotifler İspanya’dan. Rayları bile.İspanya’dan.Makinistler desen...Almanya’da eğitildi.

Yalan ve İftiraya Cevap: Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren yolunu Türk-Çinli konsorsiyum inşa ediyor. Parasal pay dağılımı yüzde 25 Çinli, yüzde 75 Türk. İspanya'dan lokomotif alınmadı. Makinistlerin eğitimi Türkiye'de yapıldı. Staj için yüksek hızlı tren işletmecisi olan ülkelere gönderildi. Köprü asfaltında Almanya dünyada tek üretici. Deniz otobüsleri önce ithal ediliyordu, şimdi yerli yapılıyor.

Yalan ve iftira :Sivas-Erzincan,İtalyan.

Yalan ve İftiraya Cevap: Sivas-Erzincan hattının yapımına başlanmadı, kimin yapacağını bilmiyoruz.



Yalan ve iftiraları yüzüne çarpılınca "ben şunu da yazmıştım ona cevap vermemişsiniz ,ben bunbu da yazmıştım ona cevap vermemişsiniz" diyerek aslında yalan ve iftiralarını kendi kendine teyid ediyor.

 
Yalan ve iftira :Sivas-Erzincan,İtalyan.

Yalan ve İftiraya Cevap: Sivas-Erzincan hattının yapımına başlanmadı, kimin yapacağını bilmiyoruz.

Sivas-Erzincan İtalyan” dedim. Öbürlerini teğet geçip, “Sivas-Erzincan hattının yapımına başlanmadı, kimin yapacağını bilmiyoruz” deyip, cümlenin sonuna ünlem koymuşsunuz... O hat’tın etüt, proje, mühendislik, danışmanlık hizmetleri ihalesi sonuçlandı, SWS Engineering SpA firması kazandı. Nereli bu firma? İtalyan!


Yalan ve iftira: Ankara-İstanbulhızlı treni...Çinliler yapıyor. Lokomotifler İspanya’dan. Rayları bile.İspanya’dan.Makinistler desen...Almanya’da eğitildi.

Yalan ve İftiraya Cevap: Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren yolunu Türk-Çinli konsorsiyum inşa ediyor. Parasal pay dağılımı yüzde 25 Çinli, yüzde 75 Türk. İspanya'dan lokomotif alınmadı. Makinistlerin eğitimi Türkiye'de yapıldı. Staj için yüksek hızlı tren işletmecisi olan ülkelere gönderildi. Köprü asfaltında Almanya dünyada tek üretici. Deniz otobüsleri önce ithal ediliyordu, şimdi yerli yapılıyor.

Halbuki, Çinlilerin yaptığını Başbakanımız söylüyor. “Bildiğiniz gibi Eskişehir-İstanbul hızlı tren hattını Çin’le birlikte yapıyoruz. Aynı şekilde, Ankara-Sivas hattı Çin’le yürüyor. Bundan sonraki süreçte 5 bin kilometrelik demiryolu ağımızı Çin’le yapmayı hedefliyoruz” diyor. Sabah Gazetesi “Demir ağları Çinlilerle örecek” başlığını atmıştı... Çünkü, 35 milyar dolarlık Edirne-Ardahan hattı için Çinlilerle masaya oturduğunu söyleyen, ben değilim, bizzat Ulaştırma Bakanımız.

Yalan ve iftira: Ankara-İstanbulhızlı treni...Çinliler yapıyor. Lokomotifler İspanya’dan. Rayları bile.İspanya’dan.Makinistler desen...Almanya’da eğitildi.

Yalan ve İftiraya Cevap: Ankara-İstanbul yüksek hızlı tren yolunu Türk-Çinli konsorsiyum inşa ediyor. Parasal pay dağılımı yüzde 25 Çinli, yüzde 75 Türk. İspanya'dan lokomotif alınmadı. Makinistlerin eğitimi Türkiye'de yapıldı. Staj için yüksek hızlı tren işletmecisi olan ülkelere gönderildi. Köprü asfaltında Almanya dünyada tek üretici. Deniz otobüsleri önce ithal ediliyordu, şimdi yerli yapılıyor.

“Makinistler Almanya’da eğitildi” dedim, itiraz etmişsiniz. “Türkiye’de eğitildi, staj için yabancı ülkelere gönderildi” demişsiniz... Allah da sizi güldürsün, e mi.

adamlar kafa iyice gitmiş . Okuduklarını da anlamıyorlar artık.
 
Geri
Üst