İşte Hürkuş

1001Design

330i ///M3 Design
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
25,561
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Shut up and train!
20100326050933_hurkus.jpg


Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, “Hürkuş” adı verilen pilotlu eğitim uçağının yakında uçurulacağını kaydederek, “Yakında umut ediyoruz Hürkuş’u uçuracağız.

Pilotlu bir uçak. Bütün dizaynı, tamamı, her şeyi yerlidir. Motor hariç tabii. Bu eğitim uçağı ama savaş uçağı olarak da kullanılabilir. Ama asıl maksadı eğitim uçağı. İlk defa bir uçak üretmiş oluyoruz” dedi.

TAI’nın eğitim uçağı olarak tasarlayıp, sitesinde illüstürasyonlarını yayınladığı Hürkuş’a, düşman uçağı düşüren ilk Türk tayyereci olan Vecihi Hürkuş anısına bu isim verildi. Gönül, TUSAŞ’ta üretilen insansız hava aracının da 1 Nisan’da imalattan çıkacağını ve sonbaharda uçacağını söyledi.

Bakan: 1 Nisan’da da pilotsuz uçak

Gönül, insansız uçakla ilgili şu bilgiyi verdi: “Bu, büyük yerli araçtır. Miniler zaten 2 yıldır uçuyor. Sayısı 100’e yaklaştı. İhaleyi yaptık, iki firma girdi. Sinop’ta denendiler. Kalekalıp-Baykar Firması kazandı. 1 Nisan’da imalattan çıkacak olan, büyük tip 1600 beygir gücünde. Bunlar havada daha çok kalıyor, daha yüksek mesafede kalabiliyor, daha uzun mesafeye gidebiliyor. Kendi imalatımız bu. Üretim yerinden çıkacak ama uçmayacak. Testlere tabi tutulması lazım. Ama ilk kez Türkiye’de böyle büyük bir pilotsuz uçak yapılmış olacak.”

İlk uçağı 1938'de yaptık

Türkiye'nin ilk ve tek yerli üretim uçağı, 1938 yılında yapıldı. NU d.36 ve NU d.38 adı verilen uçaklar, gerekli belgeyi alamadığı için seri üretime geçemedi.

270 kilometre hız ve 5 bin 500 metre yüksekliğe çıkabilen nu d.38, dünya hava sanayicilerinin büyük ilgisini çekmişti

Türkiye'nin ilk uçak fabrikasında Nuri Demirağ tarafından üretilen Nu D.36 ve Nu D.38 uçakları, hızları ve uzun mesafe kat etmeleriyle bütün dünya havacılarının ilgisini çekmeyi başardı. Test uçuşu sırasında düşen ve pilotu şehit olan uçaklar gerekli belgeyi alamadığı için seri üretime geçemedi.


Kaynak
 

Ekli dosyalar

  • 20100326050933_hurkus.jpg
    20100326050933_hurkus.jpg
    10.3 KB · Görüntüleme: 10,308
Çok güzel. Artık kendi kullanacağımız şeyleri kendimiz yapmaya başladık. Çok güzel bir gelişme bu.
 
zamaninda turkiye helikopter ve tankta uretiyordu.. ama maalesef zamanin satilik siyasetcileri fabrikalari kapattirip bizleri abd ye bagimli hale getirmeye calistiler.. haber icin tskler
 
srkngcy arkadaşıma katılıyorum.. aynen durum bu şekilde.. bunuda kullanılamaz hale getirir kapatırlar..
 
Motor hariç diye sadece kaportayı Türkler yapıyo ne anladım bu işten önemli olan motor...
 
..:.. artık uretım yapmanın zamanı geldı de gecıyor bıLe daha cabuk davranmalıyız ..:..
 
motor hariç kısmını aşmadığımız için tebrik etmiyorum bir sürü havacılık mühendisi mezunu var uçak mühendisi mezunu var ne zaman yapacağız tam manasıyla uçağı millet aya gidince mi ?
 
biz daha önce ucak üretmedik mi yahu? ankara'da bir fabrikamız vardı da bunu traktör fabrikasına cevirmediler mi? nasıl olur da ilk ürettigimiz ucaklar bunlar olur ki?
 
biz daha önce ucak üretmedik mi yahu? ankara'da bir fabrikamız vardı da bunu traktör fabrikasına cevirmediler mi? nasıl olur da ilk ürettigimiz ucaklar bunlar olur ki?


İlk uçağı 1938'de yaptık

Türkiye'nin ilk ve tek yerli üretim uçağı, 1938 yılında yapıldı. NU d.36 ve NU d.38 adı verilen uçaklar, gerekli belgeyi alamadığı için seri üretime geçemedi.

270 kilometre hız ve 5 bin 500 metre yüksekliğe çıkabilen nu d.38, dünya hava sanayicilerinin büyük ilgisini çekmişti

Türkiye'nin ilk uçak fabrikasında Nuri Demirağ tarafından üretilen Nu D.36 ve Nu D.38 uçakları, hızları ve uzun mesafe kat etmeleriyle bütün dünya havacılarının ilgisini çekmeyi başardı. Test uçuşu sırasında düşen ve pilotu şehit olan uçaklar gerekli belgeyi alamadığı için seri üretime geçemedi.
 
Geri
Üst