İnternete yeni bir "kuş" geliyor....

kent55

Süper Moderatör
Süper Moderatör
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
31,409
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
ѕαмѕυηѕρσя









Önce mevcut tabloyu ortaya koyalım. Türkiye'de yaklaşık 30 milyon internet kullanıcısı var. Kullanıcıların yüzde 66'sı,
internetten vazgeçmemek için çikolatadan, yüzde 74'ü alkolden, yüzde 65'i kahveden, yüzde 32'si akrabalarından
vazgeçebileceğini söylüyor. Internet kullanımı hızla artarken buna paralel bir büyüme de e-ticarette yaşanıyor. Büyüklüğü 23 milyar TL'ye ulaşan, geçen yıla oranla yüzde 57 büyüyen bir pazardan söz ediyoruz. 2012 yılında
hedeflenen büyüme, yüzde 100. Şu anda internet üzerinden alışveriş yapan 5 milyonun üzerinde kullanıcı var. 2016'da bu rakamın 10 katın üzerinde büyüyeceği ve 20 milyar doların üzerinde bir hacim yaratacağı öngörülüyor. İnternet üzerinden harcamanın yüzde 66'sını A sosyoekonomik sınıf gerçekleştiriyor, C2 sosyoekonomik sınıfın payı ise sadece yüzde 13. Yani bu sisteme dahil edilecek daha çok tüketici var. Bütün bunları alt alta sıralayınca e-ticarette niçin her gün yeni bir şirket çıktığını daha kolay anlıyoruz. Artık bütün perakende zincirlerinin e-ticaret
organizasyonu var.
Ama asıl hareketlilik, uluslararası şirketlerin Türkiye operasyonlarında. Otto Group'un en hızlı büyüyen şirketi bonprix, 2011'de Türkiye pazarına girdi.
Sektörün Alman asıllı hızlı oyuncusu Rocket Internet, Glossybox, Evimister, Sporena, Westwing ve Zalando ile ciddi
bir büyüklüğe oynuyor. Doğuş Holding, Güney Koreli telekom devi SK Planet ile e-ticaret konusunda ortaklığa gitti.
Türkiye’de pek çok şirketin girişimi olan e-ticarette bugüne kadar hiç holding düzeyinde bir yatırım gerçekleşmemişti.
İşte geleceğin sektörüne dahil olan ilk büyük grup Sabancı Holding oldu.
Sabancı Grubu'nun e-ticaret konusunda bir şirket satın almak için piyasayı yokladığı bir süredir konuşuluyordu. Ancak holding satın alma yapmayı beklemeden, sessiz sedasız aktif hale getirdiği kliksa.com ile elektronik ticarete
ilk adımı attı. Henüz lansmanı yapılmayan bu yeni girişimin başına da TeknoSA kökenli bir isim olan Hakan Orhun getirildi.
Dünya e-ticaret devleri Türkiye'ye akın ederken Türkiye'den büyük holdinglerin bu işe uzak kalması zaten uzun
süre mümkün gözükmüyordu.
Ve açılışı yapan Sabancı Holding oldu.

SİTEDE HER ŞEY OLACAK
kliksa.com, Klik İç ve Dış Ticaret A.Ş. bünyesinde Sabancı Grubu’nun yeni elektronik ticaret sitesi olarak 2012
yılında kuruldu. Sitede amaç, 'tüketici elektroniği ürünlerini en hızlı şekilde ve en uygun fiyatlarla tüketicilerine sunmak' olarak dile getiriliyor. Ancak bu henüz bir başlangıç. Şu anda 20 binin üzerinde elektronik ürünün satıldığı kliksa.com, zamanla pek çok farklı kategoriyi de ürün gamına ekleyecek. Kliksa.com'un TeknoSA kökenli direktörü
Hakan Orhun, “Üzerinde düşündüğümüz pek çok yeni kategori var, ama bizi biraz da müşteri yönlendirecek” diyor.


AKILLI TİCARETİ SİMGELİYOR
Kliksa.com'un sembolü bir karga. Sanal âlem kuşlara yabancı değil. Twitter’in simgesi bir kuş. Sanal âlemin popüler oyunlarından biri de Angry Birds. Kliksa’nın kargasına bakınca insanın aklına hemen bu kuşlar geliyor. Ama şirket bu kuşu boş yere seçmemiş. Hakan Orhun, “Karganın simgelediği pek çok şey var, bir hikâyesi var. Hepsini zaman içinde duyuracağız” diyor. Ama kuş âleminde zekâsıyla tanınan karga, olsa olsa akıllı alışverişi simgeler diye şimdiden bir tahmin yapmak da yanlış olmayacak.

habertürk






 
Geri
Üst