Cep Telefonu Haberleri[Tek Başlık]

Kadınları Etkisi Altına Alacak Cep Telefonu

Kadınları Etkisi Altına Alacak Cep Telefonu

Samsung CLEO, teknolojik, tasarım ve renk özellikleriyle kadınları ilk görüşte etkisi altına alacak.

138689.jpg


Tasarımı ve renkleri ile kadınları etkisi altına alacak olan yeni Samsung CLEO'nun ilk fotoğrafı ortaya çıktı.

İlk olarak geçtiğimiz Ağustos ayında kulaklara çalınan CLEO ismiyle ilgili dedikodular bir süredir devam ediyordu. Yeni Samsung CLEO'nun hangi özelliklere ve nasıl bir tasarıma sahip olduğu ise tam bir muammaydı.

Ve şimdi yeni Samsung CLEO'nun resimleri, yavaş yavaş su yüzüne çıkmaya başladı. CLEO'nun resimine bakıldığında, ilk dikkati çeken nokta daha çok bir bayan telefonu olması.

Telefondan ziyade küçük bir ayna görünümüne sahip olan CLEO'nun bu yılın sonlarına doğru satışa sunulacağı sanılıyor.
 
iPhone Alırken Dikkat

iPhone Alırken Dikkat

iPhone almadan önce bu 'Yapamayacaklarınız' listesine göz atın.

132916.jpg


Apple'ın yeni nesil mobil iletişim cihazı iPhone sahip olmak ülkemizde bir prestij göstergesi haline geldi.

Peki bu pahalı oyuncakla neler yapılamaz?iPhone'a Apple'ın izin vermediği uygulamaları yükleyemezsiniz. Yükleseniz bile Apple cebinizdeki iPhone'dan o yazılımı ne kadar para ödemiş olursanız olun siler atar.

- iTunes yazılımını kullanmadan iPhone'a müzik yükleyemezsiniz. iPhone'a yasal olarak sadece iTunes'un müzik marketinden satın aldığınız müzikleri yükleyebilirsiniz.

- iTunes'tan müzik satın alabilmek için ABD'den alınmış bir kredi kartı kullanmak zorundasınız. Türkiye'den alınan kredi kartları ile müzik albümü satın alamazsınız.

- Pili bozulduğunda pilini çıkarıp, yerine yenisini takamazsınız. Çünkü iPhone'da piller cihaza sabitlenmiş durumda. Apple, pil yerine iPhone'u değiştirmenizi öneriyor.

- iPhone'la Türkiye'de üçüncü nesil mobil iletişim (3G) hızında internete bağlanamazsınız. Bu kez kusur iPhone'da değil. iPhone'da 3G var ama Türkiye'de yok.

- iPhone'u garanti kapsamı dışına çıkaracak müdahaleler yaptırmadan Türkçe bir menü ile kullanamazsınız. Çünkü Türkiye'de satılan iPhone'lardaki menüler İngilizce.

- Bluetooth'la başka bir cep telefonu ya da bilgisayara dosya aktarımı yapamazsınız. iPhone'un 'bluetooth' özelliğini sadece 'bluetooth' kulaklıkla kullanabilirsiniz.

- Vodafone'dan alacağınız iPhone 3G'yi başka bir operatörün SIM kartıyla kullanamazsınız. Turkcell'den aldığınız ürünleri ise önce Turkcell'de aktivasyon yaptırmak şartıyla istediğiniz operatörde kullanabilirsiniz.

- iPhone'u garanti kapsamı dışına çıkaracak kırma işlemini yaptırıp, üçüncü parti bir yazılım kullanmadan MMS (multimedya mesaj) gönderemezsiniz.

- Teknolojinin temel kavramlarından biri olan 'Kopyala-Yapıştır'ı dolarlar saydığınız iPhone'da yapamazsınız. Her şeyi, örneğin şifre tekrarlarını defalarca yazmak zorundasınız.

- İnternet sayfalarını dolaşırken, Flash'la hazırlanmış bölümleri göremezsiniz. Çünkü iPhone'daki Safari adlı web tarayıcısı Flash'ı hala desteklemiyor.
 
annnnnnaaaaaaa ben bu telefona ölüp bayılırdım şimdi buda sıradan bişi saolasın
 
kardeş zaten iphone alanın aklından şüphe etmek lasım millet i phone sadece bi resim bi rüya diye bağırıyo ama millet sırada neden farklı olcak kimsede olmayan onda olcak boşuna israf bence ... kardeş emeğine sağlık
 
Notes da iPhone'a girdi

IBM milyonlarca Lotus Notes müşterisinin mobil çalışma esnekliğini artırmak amacıyla iPhone ile Lotus Notes yazılımını uyumlu hale getirdi
IBM milyonlarca Lotus Notes müşterisinin mobil çalışma esnekliğini artırmak amacı ile, iPhone ile Lotus Notes yazılımını uyumlu hale getirdi. Dünyadaki kullanıcı sayısını 140 milyonun üzerine taşıyan Lotus, yaptığı bir açıklama ile yeni pazarlara açılma planını ortaya koydu. Notes ve Domino ürünlerini daha çok kullanıcıya ulaştırabilmek için Lotus, Apple firmasının ürünü iPhone üzerinde çalışan uygulamaları hayata geçirdi. Artık Lotus kullanıcıları da iPhone cihazlarının üzerinden e-postalarına bakabilecek, listesindeki kişilere ulaşabilecek ve randevularını takip edebilecek. Daha önce birçok ortamda kendisini kanıtlamış Lotus Domino Web Access altyapısını kullanan bu uygulamalar, iPhone web tarayıcısı olan Safari üzerinden çalışıyor.

notes_53.jpg


Lotus Notes ve Domino işbirliği alanında dünyanın en önemli ürünlerinin başında geliyor. Dünyadaki en büyük 100 şirketin yarısından fazlasının kullandığı bu yazılımlar, küresel anlamda bankacılık, telekom, uzay ve savunma, elektronik, sigorta ve medikal alanda ilk 10’a giren firmaların yüzde 80’inde tercih ediliyor. Bu ve bunun gibi bütün Lotus müşterilerinin güvenli bir şekilde elektronik postalarını iPhone gibi mobil cihazlara aktarmak IBM için oldukça önemli. Gelişen ve değişen iş koşullarını, teknolojiyi ve toplumu konu alan IBM, ‘Tomorrow at Work’ adını verdiği strateji doğrultusunda değişen koşullara firmaların ayak uydurabilmesi için çözümler sunuyor. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen IBM Yazılım Zirvesi 2008’in konusu olan “Değişim Açlığı” da bu stratejinin bir uzantısıydı.
Apple firmasının web uygulamaları sayfasında en iyi 20 uygulamanın arasında yer alan Lotus iNotes Ultralite, önceden ürün satın almış olan Lotus Notes kullanıcıları için hiçbir ekstra ücret talep etmeden cihazlara indirilebilir. Ayrıca uygulamanın içerisinde Lotus Symphony’nin güncellenmiş bir sürümü de bulunuyor. Bu sayede kullanıcılar gelen e-postalardaki eklentileri de rahatlıkla açabilecek ve değiştirebilecektir. Aralarında Türkçe’nin de bulunduğu 28 dilde indirilebilen bu uygulama, Lotus ve IBM güvenlik korumalarıyla sunulmaktadır. Kullanıcılar istedikleri takdirde VPN bağlantısını da yine iPhone üzerinden gerçekleştirip veri transferini daha güvenli bir hale getirebiliyor.
 
Turkcell, Vodafone'u şikayet edecek

Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu Vodafone'un son yayınladığı kapsama alanı reklamlarından dolayı ilgili mercilere şikayette bulunacaklarını söyledi

lale_saral_develioglu.jpg


Turkcell'in 9 Kasım'da başlayacak olan numara taşınabilirliği uygulaması öncesinde İstanbul'da düzenlediği basınla sohbet toplantısında kapsama alanı ile ilgili olarak Vodafone'un yayınlamaya başladığı reklamlara da değinen Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu "Vodafone'un yayınladığı reklamla ilgili olarak ilgili mecralara şikayetimizi ileteceğiz. O reklamda "en fazla", "en yeni teknoloji" gibi ifadeler yer alıyor. Bu ifadelerin reklamda yer almaması gerekiyor. Tabii ki şirketler böyle reklamlar yapıyorlar kendilerine abone çekebilmek için" dedi.

Numara taşınabilirliği uygulamasında sesli anons sisteminin olması gerektiği konusunda Telekomünikasyon Kurumu'na da öneride bulunduklarını belirten Develioğlu "Aboneler, numaralarını taşıyan arkadaşlarını aradıklarını hala eski avantajlı tariflerenden aradıklarını düşünecekler. Bu çok yüksek faturalarla karşılaşabilecekleri anlamına geliyor. Biz tüketicilerin mağdur olmaması için sesli anans yapılarak uyarılmaları yönünde görüş belirttik. Ancak Telekomünikasyon Kurumu bunun şimdilik gerekli olmdağını, ihtiyaç olursa sesli ananons sistemine geçebileceklerini söyledi. Tüm operatörlerden de bu konuda hazırlıklı olmalarını istedi" dedi.

Abone kayıplarının maksimum yüzde 10'u numara taşınabilirliğinden.

Develioğlu yaptığı sunumda Avrupa ülkelerinde son bir yıllık abone kayıp oranlarını gösterdiği slaytta da, en fazla abone kaybını yaşaşan operatör yüzde 35 abonesini kaybetmiş. Bunun da sadece yüzde 10'u numara taşınabilirliği hizmeti kaynaklı. Numara taşınabilirliği ile bir yılda kaybedilen abone oranı, Avrupa'da operatörlerin kaybettiği abonelerin sadece yüzde 1'i ile yüzde 10'u arasında değişiyor dedi.
 
Rekabetin engeli şehiriçi telefon görüşmeleri

Avrupa Birliği 2008 Türkiye İlerleme Raporu'nda sabit telefon hizmetleri ve genişbant internet erişiminde rekabeti baltayan unsurun şehiriçinde rekabetin olmaması olduğu iddia ediliyor.


Avrupa Birliği 2008 İlerleme raporunda TK ile ilgili ağır eleştirilere yer veriliyor. Türkiye’nin “Elektronik Haberleşme” konusunda biraz ilerleme kaydettiğini belirten rapor buna rağmen aksayan yönlerin de altını çizmiş.

Elekronik haberleşme konusunda en büyük eleştiriyi alan Telekomünikasyon Kurumu. Kurumun iyi bir yapılanması olduğunu ve finansmanını kendi kendine sağlayabildiğini belirten AB İlerleme Raporu 2008, ancak Telekomünikasyon Kurumu’nun buna rağmen bağımsız olamadığını yazdı. Özellikle yetkilendirme sürecinde bağımsız olmaktan çok uzakta kalmakla eleştirilen Telekomünikasyon Kurulu, karar süreçlerinde de şeffaf olmamakla eleştirildi.

Şehir içi telefon görüşmelerinin rekabete açılması konusunda da eleştiriler içeren AB raporunda “Şehiriçi telefon görüşmelerinin serbestleşmesi konusu hala beklemede. Bu da hem sabit telefonlarda hem de genişbant internet erişiminde rekabeti baltalıyor” deniliyor.
 
70 Bin Kişi Dinleniyor !! “Dinlenen telefon asla cızırdamaz”


14j20dc.jpg


“Dinlenen telefon asla cızırdamaz”

Telekomünikasyon İletişim Başkanı dinlenen telefonlarla ilgili yaygın bir kanıyı yıktı..

Telekomünikasyon İletişim Başkanı Şimşek, "Dinlenen telefonda cızırtı olmaz. Kimse dinlendiğini anlamaz. Telefonunuz son derece nettir. Cızırtı servisle ilgilidir" dedi. Şimşek 70 bin kişinin dinlendiğini söyledi.

Telekomünikasyon İletişim Başkanı Fethi Şimşek, Meclis Araştırma Komisyonu'na bilgi verirken dinlenen telefonlarla ilgili halk arasındaki yaygın bir kanıyı da yıktı. "Dinlenen telefonda cızırtı olmaz. Kimse dinlendiğini anlamaz" diyen Şimşek, Türkiye'de yaklaşık 70 bin kişinin telefon görüşmelerinin mahkeme kararıyla kayda alındığını söyledi.

f9qxqs.jpg


CHP Genel Sekreteri Önder Sav'ın dinlendiği iddiası üzerine kurulan TBMM Telekulak Araştırma Komisyonu'na gelen Şimşek, "Önder Sav olayında bizden sadece belirtilen tarihte görüşme yapılıp yapılmadığı soruldu. Biz de görüşme kaydını bildirdik. Bizden teknik bir analiz istenmedi. Onun bir ortam dinlemesi mi olduğunu, yönlendirme mi olduğunu, üçüncü bir görüşmeyle çakışma olmadıkça bilemeyiz" diye konuştu.

CENNET HUZURU OLUR

Komisyonda, MHP Milletvekili Osman Durmuş, "Dün saat 17.25'te telefonumdan cızırtı geldi ve telefonum kesildi. Kim dinliyor beni kardeşim?" diyerek Şimşek'ten yardım istedi. Bunun üzerine CHP Adana Milletvekili Tacidar Seyhan, "Öyle olmaz. Dinlenirken bir cennet huzuru olur. Cızırtı var gibi şeyler servisle ilgilidir" dedi. Bunu doğrulayan Şimşek, "Kimse dinlendiğini fark etmez. Dinleme yapılıyorsa telefonunuz son derece nettir, hiçbir hışırtı olmaz" dedi. Şimşek, üyelere şu bilgileri verdi:

70 BİN KİŞİ DİNLENİYOR

Avrupa'da en az dinleme yapılan ülkelerden birisiyiz. Bir yılda yargı kararıyla kayda aldığımız dinlemelerin sayısı aşağı yukarı nüfusun binde biridir. (70 bin kişi) Biz yargı kararıyla iletilen numaraların sadece kaydını yapıyoruz. Bizden isteyen kurum hangisiyse, MİT, Emniyet veya Jandarma'ya gönderiyoruz. Kaydın dinlenmesi, çözülmesi, imha edilmesi tamamen bizim dışımızdadır. Biz kimleri kayda aldığımızı da bilmeyiz. Yani verilen numara milletvekiline mi ait, bakana mı ait biz bunu bilmeyiz.

TEKNİK DİNLEME KURUMDA

Kesinlikle önleme-tarama dinlemesi yapmıyoruz. Yani herhangi bir sözcük girerek teknik dinleme olayı bizde yok. Bizim dışımızdaki kurumlarda bu tür dinlemeler var. Bunları tespit etme imkanımız da yok. MİT, Emniyet ve Jandarma özel izinle teknik takip ve ortam dinlemesi yapıyorlar. Bazı kurumlarda mobil dinleme cihazları olduğunu da duyuyoruz. Bu tür dinlemelerin bizimle ilgisi yok. Cep telefonuna atılan bir SMS programı ile telefon dinlemeye alınabilir. Telefon açıkmış ve sanki o kadar süre konuşulmuş gibi görünür. Bunun kaydı bizde ve servis şirketlerinde olur.

Kaynak
 
Haftada iki gün bedava konuş

Turkcell numara taşınabilirliği öncesinde rekabeti iyice kızıştırdı. Abonelerini yıl sonuna kadar 2 gün bedava konuşturacak
9 Kasım'da başlayacak olan numara taşınabilirliği öncesinde rekabet iyice kızıştı. Vodafone'un şirket kullanıcılarına grup içi tüm görüşme ve SMS hizmetlerini bedavaya sunduğu tarifesinden sonra Turkcell de yıl sonuna kadar devam edecek bir kampanya ile abonelerine jest yapıyor.

BEDAVA yazıp 8040'a SMS atan 1 milyon Turkcell kullanıcısı haftanın iki günü tüm Turkcell aramalarında bedavaya konuşacak.

Turkcell aboneleri, sistem tarafından verilen ve biri hafta içi, diğeri hafta sonuna denk gelen iki günde, ayda toplam 64 saat "bedava" konuşma hakkına sahip olacak. Uygulama 8 Kasım - 28 Aralık 2008 tarihleri arasında, kısa mesajla kayıt olan ilk 1 milyon Turkcell abonesi için geçerli olacak.
 
avea'dan 19 kontöre 5yüz veya 5bin sms.

arkadaşlar bana bi sms geldi ava'dan ayda birkere 5yüz veya 5bin sms sadece 19 kontöre die ve denedim ayda birkere ve 2 aydır yapıyorum.
başlayalım:
şimdi telefonunuzun mesaj bölümüne 5bin veya 5yuz yazıp 3903 (buraya dikkat 3903 e yolluyoruz) bu kadar. :durdurun:biggrin:clap
bi teşekkür yeter.emeğe saygı arkadaşlar.
 
deneyen varsa bildirebilirmi sonucu?*
 
" 6 adımda numaranızı Taşıyın_________ "

1.jpg


İlk aşamada abone, kimlik fotokopisi ile bir alıcı şebekeye şahsen başvuruyor ve başvuru esnasında taşıma talep formu, abonelik sözleşmesi doldurularak, müşteri tarafından imzalanıyor.

2.jpg


İkinci aşamada abone yeni SIM kartını alırken, alıcı şebeke, talebi Merkezi Referans Veri Tabanına iletiyor.

3.jpg


Üçüncü aşamada Verici şebekenin abone bilgilerini kontrol ettiği , Merkezi Referans Veri tabanı, talebi diğer operatöre gönderiyor. Diğer operatör gelen bilgilerle, kendi sistemindeki bilgileri kontrol ederek, "onay" veya "ret" veriyor.

4.jpg


Dördüncü aşamada, aboneye transfer saati ve mesajı ile ilgili bir mesaj gönderiliyor. Onay verilmesi durumunda, alıcı şebeke sistemine bilgi ulaşıyor ve müşterinin mevcut numarasına SMS ile taşıma tarih ve saat bilgileri iletiliyor.

5.jpg

Beşinci aşamada, yeni SIM kart telefona takılıyor. Geçiş sürecinde iletişimin kısa bir süre kesilebileceği uyarısında bulunuluyor.

6.jpg


Altıncı aşamada abone, alıcı şebekeden hizmet almaya başlıyor. Taşıma sonrasında müşteriye gelen aşamalarda arayan kişi, farklı bir ton duyuyor ve böylece taşıma yapıldığını anlıyor.

KURUMSAL ABONELER İÇİN SÜREÇ

Numaralarını taşımaya karar veren kurum, operatörün müşteri hizmetlerini, kurumsal kanal bayisini veya kurumsal satış yöneticisini arayarak, şirket numaralarını taşımak istediğini belirtiyor.
Söz konusu yönetici, kurum yetkilileri ile randevulaşarak, bu kişiler tarafından doldurulan talep formunu ve abonelik evraklarını teslim alıyor ve şirket numaralarının taşınma talebi, diğer operatöre iletiliyor.

Diğer operatörün, şirket bilgilerini kontrol edip geçiş onayını vermesinin ardından şirkete, numarasını taşıdığı operatörden hizmet almaya başlayacağı zaman bildiriliyor. Şirket elemanları, belirtilen tarih ve saatte yeni SIM kartlarını cep telefonlarına takarak, hizmet almaya başlıyorlar. Ayrıca, aynı anda birden fazla sayıda hat için veya kurumsal hatlar için toplu başvuru yapılabiliyor.
 
teşekkürler [me|2wi$]
 
Cepte numaralar taşınıyor, sırada sabit telefonlar var

9 Kasım pazar günü Mobil Numara Taşınabilirliği Hizmeti başladı. Sahip olduğunuz telefon numarası ile istediğiniz operatörden hizmet almanızı sağlayacak uygulama 9 Mayıs'ta da sabit telefonlara geliyor
Türkiye’nin telekomünikasyon gündemini uzun süreden beri meşgul eden numara taşınabilirliği uygulaması bugün cep telefonlarında başlıyor. Mobil Numara Taşınabilirliği uygulamasının devreye girmesi ile tüm cep telefonu kullanıcıları halen kullanmış oldukları cep telefonları numaralarını bundan böyle istedikleri operatörde kullanabilecekler.


9 Mayıs'ta Sabit Telefonlara Geliyor

Numara Taşınabilirliği uygulaması 9 Mayıs 2009’da sabit telefonlarda da başlayacak. Türkiye’de bugün itibariyle sadece Türk Telekom tarafından tahsis edilen sabit telefon numaraları ve şehiriçi telefon görüşmesi hizmetleri yakın bir tarihte diğer sabit telefon operatörleri tarafından da verilecek. Siz de Türk Telekom dışındaki bir sabit telefon hizmet sağlayıcıdan hizmet alabilme şansını elde edeceksiniz.


Türk Telekom'dan da taşınabileceksiniz

Sabit telefonlarda da numara taşınabilirliği uygulamasının başlaması ile de 9 Mayıs 2009’dan itibaren Türk Telekom aboneleri de halen kullanmakta olduğu ev ve işyeri numaralarıyla alternatif telekom operatörlerinden hizmet alabilecekler. Koç.NET, TellCom, Turk.net, Borusan Telekom gibi şirketler sizin halen kullanmakta olduğunuz telefon numaralarından size hizmet verecekler. Bunun için yapmanız gereken ise Türk Telekom ile olan sözleşmenizi feshedip bu şirketlerle anlaşmak.

UMTTH'çılar hala numara tahsisi yapamıyor

Uzak Mesafe Telefon Hizmetleri (UMTH) lisansına sahip bu operatörler şehirlerarası ve uluslar arası telefon görüşmesi hizmeti sunabiliyorlar. Ancak şehiriçi telefon görüşmesi hizmeti sunmaya başlamadıkları için numara tahsisi gerçekleştiremiyorlar. Ancak 9 Mayıs 2009’a kadar bu operatörler de hem Türk Telekom gibi numara tahsisi yapabilecek, hem de şehiriçi telefon görüşmesi olanağı sunacaklar.
Türk Telekom aboneleri, her UMTH operatörüne tahsis edilmiş olan prefiks numaraları kullanarak (1045, 1056 gibi ) evindeki telefondan indirimli şehiriçi ve şehirlerarası görüşme olanağına sahip. Hiçbir formalite olmadan sadece arama yapılacak numaradan önce bu numaralı tuşlayarak Türk Telekom tarifelerinden daha ucuz bir fiyata görüşme yapılabiliyor. Yaptığınız görüşmenin ücreti ise Türk Telekom faturanızda ayrı bir kalem olarak yer alıyor. Ödemeyi Türk Telekom’a yapıyorsunuz, Türk Telekom da alternatif operatöre ücretini aktarıyor.

Şehiriçi telefon hizmetinin rekabete açılmasını sağlayacak “Sabit Telefon Hizmeti – STH” lisansları verilmeye başlandığında Türk Telekom’un şuan tek başına sahip olduğu yaklaşık 4,2 milyar YTL’lik şehiriçi telefon pazarından diğer operatörler de pay almaya çalışacak.

Rekabeti Baltalıyor

Avrupa Birliği 2008 Türkiye İlerleme raporunda Bilgi Toplumu ve Medya başlığı altında Türkiye’de şehiriçi telefon görüşmelerinin henüz rekabete açılmamış olması eleştirilerek “genişbant internet erişimi ve sabit telefon hizmetlerinde rekabet baltalanıyor” deniyor.
Sabit telefon hizmeti sözleşmelerinden sonra, günümüzde cep telefonu pazarında süren kıyasıya rekabet ev ve işyeri telefonları ile ADSL hizmetlerinde de daha hissedilir şekilde yaşanacak. Hizmetin başlaması ile halen Türk Telekom’un ADSL abonesi olmak için abonelerine şart koştuğu sabit telefon hattı sahibi olma koşulu bile ortadan kalkabilir. Kısaca kullanıcılar sabit bir telefon hattına sahip olmadan, aylık sabit bedel ödemeden de ADSL hizmeti satın alabilir.
 
2 günde 50 bin abone taşındı

9 Kasım pazar günü başlayan numara taşınabilirliği uygulamasında iki günde 50 bin başvuru oldu. İlk bin kişinin numarası dakikalar içinde diğer operatöre taşındı

numara_53.jpg


9 Kasım pazar günü başlayan cep telefonlarındaki numara taşınabilirliği uygulamasına ilk iki günde rekor başvuru gerçekleşti. Pazar günü yaklaşık 10 bin abone cep telefonunu halen kullanmakta olduğu operatörden başka bir aboneye taşımak üzere başvuruda bulunurken pazartesi günü öğlen saatlerinde bu rakam 50 bini buldu. Pazartesi günündeki bu büyük artışın sebebi ise kurumsal hat kullanıcısı şirketlerin toplu başvuruda bulunmasına bağlandı.

Numarasını taşımak üzere başvuran ilk abonelerden Vodafone ve Avea'yı tercih eden ilk kullanıcılar Turkcell'den gelirken, Turkcell'i tercih eden kullanıcı ise Avea'dan geldi.

TK yetkililerinin veridği bilgiye göre normalde 6 gün sürmesi beklenilen numara taşınabilirliği uygulaması ilk başvurular için dakikalar içinde gerçekleştirildi. İlk bin başvuru sahibinin numaraları hemen taşındı.
 
Adım adım cepte numara taşınabilirliği

Mobil Numara Taşınabilirliği uygulaması başladı. Cep telefonu kullanıcıları numaralarını istedikleri operatörde aynen kullanmaya devam edebilecek.
Halen kullanılmakta olan 10 numaralı cep telefonu numarasını operatörlerin tekelinden alıp abonenin mülkiyetine geçiren numara taşınabilirliği uygulaması başladı.

Peki Numara Taşıma işlemi nasıl gerçekleşecek?

numara_sema.jpg


Abone geçeceği operatöre başvuracak
abone_1.jpg


Numara taşıma işlemi, abonenin numara taşıma talebi ile birlikte abonesi olmak istediği alıcı işletmeciye başvurmasıyla başlayacak. Bu başvuru Turkcell, Vodafone ve Avea'nın müşteri merkezlerinden yapılacak

Abone başvurusunda, taşınacak numarayı, kimliğini ispatlayıcı bilgileri (T.C. Kimlik Numarası, adı, soyadı, baba adı, doğum yeri, doğum yılı, varsa önceki adı ve soyadı) verici işletmeci bilgisini (mevcut işletmeci), irtibat bilgilerini ve tercih ettiği taşıma zamanını Numara Taşıma Talep Formu ile alıcı işletmeciye (abonesi olmak istediği yeni işletmeci) bildirecek ve söz konusu işletmeci ile taşıma işleminin gerçekleşmesinden itibaren geçerli olacak şekilde abonelik sözleşmesi imzalayacak.


abone_2.jpg


Alıcı işletmeci, abonenin numarasının taşınmasına ilişkin imzalı talep formunu, kimliğini ispatlayıcı bilgi ve belgeler ile ilgili diğer bilgi ve belgeleri alacak ve tarayıcıdan geçirerek belgelerin elektronik kopyalarını, verici işletmeciye gönderilmek üzere, en geç 2 gün içerisinde, Merkezi Referans Veri Tabanı'na gönderecek.


numara_53.jpg


Numara taşıma talebi kendisine iletilen verici işletmeci, aboneye ait numara ve kimliğini ispatlayıcı bilgilerin doğruluğunu kendi kayıtlarıyla karşılaştıracak ve en geç 2 gün içerisinde taleple ilgili cevabını Merkezi Referans Veri Tabanı'na iletecek.

KABUL
Kimlik bilgileri ile verici işletmecinin kayıtları eşleşiyorsa, taşıma talebi kabul edilir ve MRVT’ye iletilecek mesajda taşımanın fiilen gerçekleşeceği tarih ve zaman da yer alır. Numaranın fiilen taşınacağı bu zaman, numaranın taşınması için belirlenen tarihten asgari 24 saat azami 48 saat sonrasıdır.

RED
Alınan bilgiler kapsamında talebin reddine ilişkin olarak Numara Taşınması Yönetmeliğin 10’uncu maddesinde belirtilen hususlardan biri mevcut ise verici işletmeci, en geç 2 gün içerisinde taşıma talebini reddecek.

1. Taşınması talep edilen numaranın başka bir aboneye ait olması,

2. Numarasını taşımak isteyen abonenin, mevcut işletmecisinden numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması,

3. Numarasını taşımak isteyen abonenin kimlik bilgilerinin, kimlik bilgisini ispat edemeyecek nitelikte yanlış veya eksik olması,

4. Taşınması istenen numaraya ait daha önceden başlatılmış ve devam eden taşıma işleminin bulunması.


numara_53.jpg


Verici işletmeci talebe ilişkin cevabını MRVT’ye bildirirdikten sonra, MRVT taşınacak numarayı ve taşıma zamanını çağrı başlatan tüm işletmecilere bildirecek.

Numaranın fiilen taşınacağı tarih ve saat ise, alıcı işletmeci tarafından aboneye bildirilir. Numaranın fiili taşıma tarihi Türk Telekom ve GSM İşletmecilerine anlık olarak bildirilirken, diğer ilgili işletmecilerine belirli aralıklarla oluşturulacak dosyalarla bildirilecektir.

Verici işletmeci tarafından belirlenen taşıma zamanında verici işletmeci söz konusu numarayı şebekesinde deaktive edecek ve deaktivasyonu MRVT üzerinden alıcı işletmeciye bildiecek.

Alıcı işletmeci ise, verici işletmeciden deaktivasyon mesajını almasını takiben, taşınan numarayı şebekesine tanımlayarak aktif edecek ve diğer tüm işletmeciler sistemlerinde gerekli düzenlemeleri yaparak bu numaraya doğru başlatılan çağrıların alıcı işletmeciye yönlendirilmesini sağlayacak.


Aboneye bilgi verilecek

abone_4.jpg


Taşınacak numaranın verici işletmecide deaktivasyonu ve alıcı işletmecide aktivasyonu için, ayrı ayrı 15’er dakikalık sürelere ihtiyaç duyuluyor.
Bu durumda abonenin iletişim kesintisi ortalama 15 dakika olacak.

Bu kesintinin günün hangi saat diliminde olacağı ise abonenin tercihi göz önünde bulundurularak işletmecilerce belirlenecek.
Örneğin gece nöbeti olan bir doktorun iletişim kesintisi gündüz saatinde veya gündüz çalışan bir memurun iletişim kesintisi gece saatlerinde olabilecek.
Abonelerin saat tercihleri sabah 08:00 -16:00, 16:00-24:00 ve 24:00-08:00 saatleri arasında olabilecek.


15 dakika kesinti

abone_5.jpg


Aradığınız numaraya dikkat...
Hizmet almaya başladığınız zamandan itibaren sizi arayan kişiler kısa bir uyarı tonuyla sizin eski operatörünüzden hizmet almadığınız konusunda uyarılacak. Çok büyük tartışmalara sebep olan bu kısa ses tonu kullanıcıları uyarabilmek için yeterli olacak mı? Bunu uygulama başladıktan sonra görebileceğiz.

Aynı sorunla siz de numarasını taşıyan kişileri aradığında karşılaşacaksınız.
Ancak Telekomünikasyon Kurumu'nun hizmete açtığı http://www.numaranitasi.gov.tr/ adresindeki siteden numara sorgulaması yapılabilecek. Numarasanı taşımış aboneler buradan görülebilecek.
 
Geri
Üst