Chaos Event Rehberi [Ayrıntılı+Resimli]

ali06can

Çǿκ کε√díκ طę ∂طí
Katılım
24 Ara 2006
Mesajlar
10,800
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
35
Konum
HeLLisHeR
Bu rehber üç ayrı bölümden oluşmaktadır:

-Kısa giriş
-Sistemin işleyişi
-Kazanma stratejileri

>>>>>>Bölüm 1<<<<<<<

Kaos etkinliği gün içinde birkaç kez tekrarlanan bir etkinliktir. Etkinlik, içeride en fazla kişiyi öldürüp en az sayıda ölmeyi deneyeceğiniz yirmi dakikalık serbest bir savaştır.

Bu etkinlikte, ırk, karakter sınıfı, seviye ve eşyalarınız bir şey ifade etmemektedir. Her karakterin 10,000 sağlık puanı ve 13 adet yeteneği vardır. Karşı ırka saldırmak ile sınırlı değilsiniz: Kendi ırkınızdan oyuncuları da yenebilirsiniz. İçeride iken isimler ya “Karus Guardian” ya da “El Morad Guardian.” olarak gözükeceklerdir. Savaştığınız kişilerin ismini bilemeyeceksiniz. Kimin kim olduğunu sadece altta geçen CZ tarzı ifadelerden anlayabileceksiniz.

Birisi öldüğünde alttan, “XXXXX has killed YYYYY (xxx,yyy)” yazısı geçecektir. Bunun dışında bu etkinlikte isimler gizlidir.

>>>>>>Bölüm 2<<<<<<<

* - Küp eşyası, açıklayıcı bilgiler “Güçlendiriciler” bölümündedir.

-Giriş

-Yetenekler

1. Spirit Sword

2. Ice Counter

3. Fire Sword

4. Tears Of Angel

5. Sprint

6. Stealth

7. Poison Knife

8. Ice Sword

9. Stun Lightning

10. Light Pit*

11. Drain Restore*

12. Killing Blade*

13. Rock Throw

-Metot dizilimi

-Güçlendiriciler

-Ödüller

-Giriş



Birçok kişi bu etkinliğe girmek konusunda sıkıntı yaşamakta. BDW ve Juraid Dağı etkinliğine girmekten biraz farklı.

whiteshadow.jpg


2. Bu listeden “[Daily Distribution] Map of Chaos” – seçeneğini seçeceksiniz. Bunun sonucu olarak size “Map of Chaos” eşyası verilecek. Bu eşya içeri girmek isteyen her karakterin üstünde olmalıdır. Bu eşya her karaktere 24 saatte bir alınabilir.

whiteshadow1.jpg


-Yetenekler

Kaos etkinliğine ilk girdiğinizde içeride yetenekleriniz biraz kafa karıştırıcı olabilir. Burada içeride kullanılabilen yeteneklerin ne olduklarını ve nasıl çalıştıklarını anlatacağım.
*Taktik ip uçlarını rehberin üçüncü bölümünde bulabilirsiniz.*

-Toplam 13 yetenek bulunmakta, bunların 1 tanesi kullanışsız, ve 3 tanesi de özel yetenekler olduğundan genellikle geriye kalan 9 yeteneği kullanacaksınız. Bunlar ile başlayalım:

1. Spirit Sword
sword.jpg


Bu asıl saldırı yeteneğinizdir! Yakın dövüş yeteneği olan Sword Dancing/Howling Sword/Hell Blade yeteneklerine çok benzemektedir. Aynı hareket ve tekrarlama sürelerine sahiptir. Her vuruşta 1000 hasar verir.

2. Ice Counter
counter.jpg


Bu saldırı da Spirit Sword gibi yakın vuruş yeteneğidir: Karşı tarafa 1,000 hasar verir ve yaklaşık 11 saniyede tekrar kullanılabilir hale gelir. Bu yeteneğin %50 oranında düşmanı yavaşlatma ihtimali vardır.

3. Fire Sword
firesword.jpg


Bu uzaktan kullanılabilen bir saldırı yeteneğidir. Kullanılmasından 1 2 saniye sonra gerçekleşir, ve bu sırada durdurulabilir. Kullanıldığında 27 seviye Fire Spear büyüsü gibi ve düşmana vardığında 80 seviye vampiric fire büyüsü gibi bir etki yapar. Vurduğunda 3,000 hasar verir. 30 saniye sonra yeniden kullanılabilir.

Şu an bu etkinlik biraz sorunludur, bazen hareket ederken hızlı gitmekten dolayı yada rastgele bir şekilde yetenek sanki yapılmış gibi görünür ve geri sayım gerçekleşir fakat hasar vermeyebilir, veya vardığında "casting failed" uyarısı gözükebilir. Bu yeteneği tasarruflu kullanın.

4. Tears Of Angel
tearsofangel.jpg


Bu en önemli yeteneğinizdir; iyileştirme yeteneği. Bu yeteneği anlatmadan önce bilmeniz gereken, bu iksir gerektirmeyen bir yetenektir. Kendinizi iyileştirirsiniz ve bunun için iksir kullanmanız gerekmez.

Bu yetenek sağlığınızı 1,000 sağlık puanı arttırır ve iki saniyede bir yeniden kullanılabilir.Bundan başka açıklanacak bir özelliği yoktur.

5. Sprint
sprint.jpg


Bu Rogue ve Warrior sınıflarının sahip olduğu Sprint yeteneğinden biraz farklıdır. Yapılma süresi olmayan anlık bir swift yeteneği olarak düşünebiliriz. 10 dakika etkisini sürdürür ve 6 saniyede bir yeniden yapılabilir. Yeniden dirildiğinizde kullanacağınız bir yetenektir.(Ayrıntılar daha sonra)

Bundan daha hızlı koşmanızı sağlayacak yetenek ise "Light Pit" olarak geçer, ki onu da ilerleyen bölümlarde anlatacağım.

6. Stealth
stealth.jpg


Rogue sınıfının saklanma yeteneğine oldukça benzeyen bu yetenek 2-3 saniyelik bir uygulama süresine sahiptir ve durdurulabilir. Kullandığınızda karakteriniz 30 saniyeliğine görünmez olur. 30 saniye sonra yeniden kullanabilirsiniz.

Şu durumlar haricinde görünmez kalırsınız:

1. Bir yeteneği kullanmaya başlamak.
2. "Tears Of Angel" kullanmak.
3. herhangi bir saldırı almak.

Bu etkinlikte lupin gibi bir yetenek olmadığından, görünmez olduğunuzda saldırı almanızın tek yolu, uzaktan kullanılan bir yeteneğin arasına denk gelmek veya bir lightning nova'nın altında kalmaktır.

7. Poison Knife
poisonknife.jpg


Bu yetenek düşmanınıza o anki sağlığının %20'si kadar bir hasar verecektir. Bu yetenek ile ilgili belirgin stratejileri daha sonra açıklayacağım. 3 saniyede bir yeniden kullanılabilir ve hedefe çok hızlı ulaşır.

8. Ice Sword
icesword.jpg


Bu yetenek uzaktan kullanılan bir buz yeteneğidir. 0 hasar verir, 3 saniyede toplam 3000 hasar vermiş olur. Düşmanı %50 yavaşlatma şansı vardır. 6 saniye sonra yeniden kullanılabilir hale gelir.

Fire Sword yeteneği gibi bazen bu yetenek de kafasına göre takılabilir. Kullandıktan sonra çok seri bir şekilde koşarsanız veya bir yeteneğin peşine hemen kullanmaya çalışırsanız sorun çıkarıp “casting failed” hatası verebilir.

9. Stun Lightning
stun.jpg


Bu, kullanabileceğiniz tek alan etkili yeteneğinizdir. 60 seviye lightning alan etkili büyüsü gibi görünmekte olup alandaki tüm oyunculara 2,000 hasar verir. 2 saniyeliğine oradaki oyuncuları kilitleme ihtimali vardır.

Normal lightning nova yeteneği kadar bir uygulama süresi vardır ve durdurulabilir. 60 saniye sonra yeniden kullanılabilir.

10. Light Pit
lightpit.jpg


BU BİR KÜP EŞYASI YETENEĞİDİR*. Light Pit tamamen Light Feet yeteneği ile aynıdır. Hızınızı %200 arttırır. 10 saniye sürer ve 10.2 saniye sonra yeniden kullanılabilir.

Sıralamada üst seviyede iseniz bu yeteneği kullanabilirsiniz

11. Drain Restore
drain.jpg


BU BİR KÜP EŞYASI YETENEĞİDİR*. Bu bir iyileştirme yeteneğidir. 10,000 sağlık puanınızı 20 saniye içinde geri kazanmanızı sağlar. Yeteneğin görünüşü 45 seviye iyileştirme büyüsü gibi gözükür. Anında kullanılır. Animasyonu yoktur ve 60 saniye sonra yeniden kullanılabilir. Bu yeteneği sıralamada 2. seviyede iseniz kullanabilirsiniz. (ileride açıklanacak)

12. Killing Blade
killingblade.jpg


BU BİR KÜP EŞYASI YETENEĞİDİR*. Bu tüm yeteneklerden en iyisidir. Basitçe açıklamak gerekirse, bu yetenek anlık bir öldürme yeteneğidir. Rakibinizin ne kadar sağlık puanı kalmış olursa olsun, onu tek vuruşta anında öldürür. Yakın dövüş yeteneğidir ve 60 saniye sonra tekrar kullanılabilir.

13. Throwing Stone

Basitçe oldukça kullanışsız bir yetenektir. Bunu kullanmak yerine herhangi başka bir yeteneği kullanabilirsiniz. Yaptığı iş bir kaya fırlatarak 10 sağlık puanı hasar vermenizdir.

-Vuruş düzeni ayarlanması

Yetenekleri artık tanıdığımıza göre kullanacağımız yetenekleri kullanacağımız düzeni ayarlamaya geldi. Kaos etkinliğine girdiğinizde kutularda sadece beş yetenek olduğunu göreceksiniz. Bu kutuları yeniden düzenlemeniz gerekecek çünkü kullanabileceğimiz 12 yetenek var.

Üzerinde durulması gereken noktalar burada özetleyeceğim. Sonunda da kendi tercihimi ekleyeceğim.

Hali hazırda gelen ilk beş yeteneğe bir bakalım:

Spirit Sword, Ice Counter, Fire Sword, Tears Of Angel, ve Sprint. Bu iyi bir dizilim sayılır. PK yaparken de ben 4. kutuya iksir koyuyorum. Bu yüzden bana göre sorun yok.
İki yetenek bölümü kullanabiliyorsunuz bu nedenle ikisinin iksir açısından uyumlu olmasına dikkat edin. Mesela birincide 1 numaralı kutuda ikincide 8 numaralı kutuda olması eminim ki pek bir işe yaramazdı.

Bazıları birazdan açıklayacağım şeyi kullanışlı buluyor olabilir, ben böyle düşünmüyorum. Spirit Sword yeteneğini her listenin en başına koymak ve küp yeteneklerini ikincisinde 6. 7. 8. kutulara dizmek. Böylece yetenek listesini genişleterek bunlara fare ile tıklayarak kullanabilirsiniz.

Benim listem aşağıdaki gibidir:

1. Bölüm:

-Spirit Sword—Ice Counter—Fire Sword—Tears Of Angel—Sprint—Stealth—Poison Knife

2. Bölüm:

-Ice Sword—Fire Sword—Stun Lightning—Tears Of Angel—(BLANK)—Killing Blade—Drain Restore—Light Pit

-Güçlendiriciler

Burada küplerin ve puanların nasıl işlediğinden bahsedeceğiz.

Küpler bu etkinlikte güçlendirici nesnelerdir. Kayan dev kutular olarak gözükürler ve kaçırmanız imkansızdır. Küpü almanız için karakterinizle içinden geçmeniz gerekir. Küplerin avantajları nelerdir ?

Kısaca açıkladığım gibi küp yeteneklerini edinmenizi sağlarlar. Hangi yeteneği edineceğiniz o anki sıralamadaki yerinize bağlıdır.

Savaşta dört sıralama grubu bulunuyor. Birinci kısım ilk %20'lik kısımdan oluşuyor. İkinci grup %20 ile %40 arasında kalan kişiler. Üçüncü grup %40 ile %80 arasında kalan kişiler. 4. grup geri kalan herkesi içeriyor.

Eğer birinci grupta iseniz Light Pit alıyorsunuz.

İkinci grup Drain Restore alıyor.

Diğer gruplardakiler Killing Blade alıyorlar.

Diğer oyuncuları öldürerek puan elde edebilirsiniz. Her biri için bir puan alırsınız. Öldüğünüzde bu puanlarınızı etkilemez fakat Öldürme/Ölüm sayısı oranınız düşeceği için alacağınız deneyim puanında düşüş olur.

***Alacağınız deneyim puanını şu formül ile hesaplayabilirsiniz: Seviye^3*0.15*(5*Öldürme-Ölüm)****

-Ödüller

Güçlendiriciler gibi ödüller de seviye gruplarına göre dağıtılır.

Birinci grupta iseniz Mavi kutu, Voucher of Oracle, Voucher of Chaos alırsınız.

İkinci grupta iseniz Yeşil kutu, Voucher of Chaos alırsınız.

Üçüncü grupta iseniz Kırmızı kutu ve Voucher of Chaos alırsınız.

Dördüncü gruptakilere hediye verilmez.

Gördüldüğü gibi iki adet eşya bulunmakta. Voucher of Oracle ve Voucher of Chaos. Voucher of Oracle ile kanat alabilirsiniz.

Voucher of Chaos ile iki şey yapabilirsiniz. Ya beş tanesini verir kanat alırsınız, ya da on tanesini saklayıp Old Unique olarak geçen eşyalar ile değiştirebilirsiniz. İkincisini tavsiye ederim çünkü Oracle ile hemen kanat alabilirsiniz fakat Unique alamazsınız.

Kanatlar hakkında biraz açıklama:

wings.jpg


Kanatlar böyle gözükürler. Sağ altta da alabilecekleri özellikler görülüyor. Bu özellikler rastgele verilirler.

Kanatlar Cospre eşyalar gibi giyildiklerinde eldivenler ile zırhın olduğu yerin ortasına gelirler. Sadece 24 saat için kalıcıdırlar.

Burada açıklama kısmı bitiyor. Rehberin en önemli bölümü olan strateji kısmına geldik.

>>>>>>Bölüm 3<<<<<<<

Kazanma Stratejileri:

Oynamayı öğrendiğimize göre biraz strateji edinmemiz fena olmaz!

strategies.jpg


Bölümler:

-Yetenek listesi ayarları

-Yeteneklerin kullanım zamanı

-Sevmemiz gereken yetenekler

-Pusuya düşmemek için

Bölüm 1: Yetenek listesi ayarları

Bu sırayı kullanmanızı şiddle öneriyorum:

1. bölüm:

-Spirit Sword—Ice Counter—Fire Sword—Tears Of Angel—Sprint—Stealth—Poison Knife

2. bölüm:

-Ice Sword—Fire Sword—Stun Lightning—Tears Of Angel—(BLANK)—Killing Blade—Drain Restore—Light Pit

Her oyuncu zaman içinde kendi ihtiyacına göre bu listeyi nasıl kolayına geliyorsa o şekilde düzenlemelidir.

Bölüm 2: Yeteneklerin kullanım zamanı

Bu bölüm oldukça belirgin görünebilir, fakat kabul edin ki bu, öğrenmeniz gereken bir şey. Yeteneklerinize bakın ve hasarlarını tahmin etmeye çalışın. Örneğin Fire Sword 3,000 hasar verir. Öyleyse Fire Sword yeteneğini ne zaman kullanmalıyız?

Düşünün, büyük bir kalabalığın içinde hiç zarar gömemiş birinin üzerinde bunu kullanmak akıllıca olmayacaktır. Eğer kalabalığın içinde iseniz canı yarıya düşmüş birini arayın. Eğer 2,000 sağlık puanı olan birisine Fire Sword atarsanız bu onu anında indirecektir. Eğer canı yarıdaysa vardığında 3,000 'in altına düşeceğinden yine ölecektir. Eğer hala ölmezse de canı onu tek vuruşta indirebileceğiniz kadar düşecektir.

Birebir kapışmaya girecekseniz, en seri vuran ve en çok hasarı veren kazanacaktır, bu yüzden bu yeteneği bir an önce kullanmalısınız. Ancak bu beni biraz sonra açıklayacağım şeylere yöneltiyor.

Birebir kapışmayı kimin alacağı hanginizin uyanık olduğuna göre değişir. 6,000 HP kalmışsa ve rakibinizde 10,000 HP varsa çoğu insan kaçmayı yeğler.

Asla bunu yapmayın. Sonuna dek savaşın.

Duruma geri dönersek, ilk yapmanız gereken şey poison knife atmaktır. Bu şekilde hemen 2000 HP hasar verirsiniz. Peşine Ice Sword ve Fire Sword kullanmalısınız. Genellikle böyle bir durumda karşı taraf duruma geç uyanır. Siz arayı kapatmaya çalışırken sizi Fire Sword ile vurmayı düşünebilir. Ice Counter ile dibine kadar yaklaşıp saldırdıktan sonra kombonuz ile durumdan galip çıkabilirsiniz. Her durumda karşı tarafı birebir yenmek için kombo ilk şarttır.

Şimdi kalabalık durumlara bir göz atalım. Ne zaman bir kalabalık görürseniz, çaylakların hatası oraya yaklaşmak ve tekmeyi yemek olocaktır. Bunu yapmayın. İşte yapılmaması gereken şeylere bir örnek vermiş olduk.

Ne zaman bir kalabalık görürseniz, durumu hesaplayın. Eğer kavga yeni başlamışsa, 2000 hasar vermek sizi sonuca götürür mü ? Büyük ihtimalle hayır. Benim görüşüm orada doğru anı beklemek ve uzaktan Fire Sword gibi yetenekleri kullanmak. Kapışmanın ortasında kalmak genellikle sonunuzu getirir.

Bölüm 3: Sevmemiz gereken yetenekler

Bu bölüm sevmemiz gereken yeteneklere ayrıldı.

1. Poison Knife! Bu yeteneğin kaç defa savaşı kazandırdığını hatırlamıyorum bile. fazla fazla kullanmalısınız.
2. Ice Sword! Bu yetenek karşıdaki farkında olmadan canını azaltacağı için oldukça avantajlı. Ayrıca öldükten sonra bile bu şekilde puan alabilirsiniz.
3. Stealth! Bu yetenek ile bir çok yerde bekleyip kavganın son vuranı olmak işten bile değil.

Tüm yetenekler güzel, fakat bunlar içlerinde iyi olmadığını düşünebileceğiniz size savaşı kazandıran yetenekler.

Bölüm 4: Pusuya düşmemek için

Bu bölüm en önemli yer! En büyük çaylak kalabalığa karışandır. Kalabalığı görürseniz,

-görünmezlik basın!

-uzak yeteneklerle KS atmaya çalışın!

-eğer hala kavga devam ediyorsa ve canları yarıya inmişse dalmak için iyi bir zamandır

-Kavgaya müdahil olduğunuzda daima dışarıdan sizi kesmeye gelenler için gözünüzü açık tutun!

-Unutmayın. Diğer oyuncular sizin başkalarına yaptığınızı size yapmak isteyecektir. Sağlıklarının yüksek oluşunu size karşı bir üstünlük olarak kullanacaklardır.

-Öneri: Büyük miktarda oyuncu yığılmalarından uzaklaşın. Bunlarda sonunuz iyi olmayacaktır.

-Sakın ortada yakalanmayın. Tam sağlığı ile sizi novalamaya gelenlerden uzak durun. Bu oyuncular sizi yok edecektir.

-Birebir bir savaşta, diğerleri KS için gelecektir. O zaman iki seçeneğiniz var:

A) Eğer savaştığınız kişinin canı 1-2 bin kadar ise kendi karakterinizi kavga ettiğiniz kişi ile KS için gelenin arasına koyun. Bu şekilde sizi öldürmeyi deneyebilir, ama size KS atamaz.

Eğer savaşı kaybediyorsanız, veya ikinizin de canı birbirine yakın ise, o zaman savaştığınız kişiyi KS yapan ile sizin aranızda bırakmaya çalışın.

Burada strateji rehberim bitmiştir. En iyi yol sürekli deneyerek kendinizi geliştirmenizdir. Eğer ilk denemede olmadıysa tekrar tekrar deneyin!

Etkinlikte görüşürüz!
 
Geri
Üst