DICE: Battlefield 3 her platformda aynı kalitede

W.PiTToN

W.C.ConsuAllen
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
19,043
Reaction score
0
Puanları
0
"Üç platformda da genel anlamda fark olmayacak"
İsmi duyulduğundan beri çoklu platforma çıkan her oyunda olduğu gibi Battlefield 3 içinde klasik tartışma başladı. Bu da elbette ki Playstation 3 mü, yoksa Xbox 360 mı sorusu.

Sürekli olarak artmakta olan bu tartışmaya en son noktayı yapımcı firma DICE koydu. Firmanın yapımcısı Patrick Bach konu hakkında bir röportajda konuştu.

"Bizim felsefemiz ispatlayamayacağımız şeyler hakkında konuşmamak üzerinedir ve bu, oyunun Xbox 360 versiyonu konusunda da geçerli. Oyunun tüm çekirdek sistemleri (animasyon, yıkılma, render'lama, ses, vs.) tüm platformlarda aynı, dolayısı ile genel oyun tecrübesi açısından aralarında bir fark yok. Ancak elbette daha geniş bellek ve ekran kartları ile alakalı olarak PC'de bazı teknik detaylar daha farklı olacaktır. Amacımız genel anlamda FPS oyunlarının sınırlarını zorlamak ve bunu oyunu tüm versiyonlarında fark edeceksiniz. Battlefield Bad Company 2 ile geçen sene başardığımız kaliteye bakacak olursak şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, biz tüm platformlarda yüksek kaliteli oyunlar yapmayı iyi biliyoruz."

12.jpg

Biraz geriye dönüp DICE'ın Playstation 3 hakkındaki konuşmasını hatırlarsak orada firma "Şu an için iki konsol arasında kıyaslama yapmak için biraz erken ancak PS3'ün GPU ve SPU'su onu öne geçiriyor." demişti.

O halde kafalar biraz karıştı. Her ne kadar hangi konsolda oynanırsa oynansın BF3'ün mükemmel görüneceği aşikar olsa da yine de elbette arada bazı farklar her zamanki gibi göze çarpacaktır.

Siz ne dersiniz? DICE'ın dediği gibi iki konsol arasında fark edilmeyecek düzeyde bir fark mı olacak yoksa Sony veya Microsoft'tan bir tanesi bariz öne mi geçecek?
KONU - ALINTIDIR
 
DICE, Battlefield 3'ü geliştirirken PC'nin avantajlarından faydalanacaklarını açıkladı.
PC oyuncularının sevmediği şeylerden biridir konsollaşmış oyunlar. Ama kavramları yerli yerine koymadan "konsollaşmış oyunlar"ı tarif etmeye çalışmak anlamsız sonuçlar doğurur ve garip tartışmalara sürükler sevgili forum kullanıcılarını. Mesela, Resident Evil serisinden PC'e port edilmiş oyunlardan yola çıkabiliriz. Bazı PC oyuncularının Resident Evil oyunlarında neden konsol portu oynanış dinamikleri ve kontrolleri görüyoruz diye sorduğunu görürsünüz. Ama Resident Evil serisinin tamamen konsol dinamiklerine göre geliştirilmiş bir oyun olduğunu unutur, bu arkadaşlar. Fare ve klavyeye göre yeniden tasarlanmış bir kontrol mekaniği, Resident Evil oyunlarının tüm büyüsünü alıp götürmek için yeterlidir.
Peki, nedir o zaman konsollaşmış oyunlar?
Sanırım tarifi şöyle açıklayabiliriz: PC'de doğan ama devam oyunlarında konsol dinamiklerine ağırlık verilen oyunlar. Konsol dinamiklerine göre geliştirilmiş PC oyunlarında arayüz tasarımından, kontrol şemasına, oyunun zorluk seviyesinden, kullanılan dokuların kalitesine, oyun dünyasının büyüklüğüne bazı oyun dinamiklerinin yeniden düzenlendiğini görürüz.
Neden konsollaşmış oyunlar üstüne bu kadar laf ediyoruz? Çünkü Battlefield oyunlarının geliştiricisi DICE, Battlefield 3'ü geliştirirken PC'nin sunduğu avantajlardan faydalanacaklarını açıkladı. DICE, Battlefield Bad Company 2 PC versiyonunun satışlarından memnun olduklarını, hatta bu kadar büyük bir ilgiyi beklemediklerini söylüyor.
Tabi bu satış rakamları DICE'ı, PC'nin avantajlarını da kullanan bir oyun geliştirmek için cesaretlendirmiş.
Yanlış anlaşılmasın, Battlefield 3 yine konsol portu olacak. Tamamen PC dinamiklerine göre geliştirilmiyor Battlefield 3. Sadece ufak ayrıntılarda PC'nin bazı avantajları ve dinamikleri göz önüne alınacak.
Aslında DICE'in bu stratejisi yeni bir şey değil. Bad Company 2 PC versiyonun ilk piyasaya sürüldüğü zaman rekabetçi oyunlarda bulunması gereken hemen hemen hiçbir detayı içermiyordu. Ayrıca oyun için "mod tool" da yayınlanmadı. Fakat DICE'ın daha sonra yayınladığı güncellemeler PC sürümünde daha başta olması gereken bazı özellikleri ekledi.
Kısacası, DICE, Bad Company 2'nin PC versiyonunda sonradan yaptığı iyileştirmeleri, -belki daha fazlasını- Battlefield 3 için de düşünüyor olmalı. Kullanıcı haritaları için de bir "mod tool" yayınlanabilir belki.
............
 
Geri
Üst