[FLASH] AS3 ile cemberde yildizin hareketi

);



}



function dön (e:Event):void
{
e.currentTarget.x = Math.cos(e.currentTarget.itemAngle) * radiusX + ortaX;
e.currentTarget.y = Math.sin(e.currentTarget.itemAngle) * radiusY + ortaY;
e.currentTarget.itemAngle += speed;

}[/COLOR]


Biraz acikliyalim


burada yildiz_mc movieclipimiz itemAngle ile derece ayari hesapliyoruz, her yildiz icin cünkü bir yildiz yok= Math.PI *2 --360 derece demek bölü sayi yildiz ve carpi her dolasimda artan i, i devamli degisiyor.


Kolay gele.

Bu uygulamayi dahada genisletecegiz, yukaridaki yildizlardan button uygulayacagiz ve ucmalarida daha düzenlecek. Mous hareketine göre saga sola dönecekler yada duracaklar.
 
€line sağlık güzel emek kardes.
 
Calismaya kaldigimiz yerden devam bazi degisiklikler yaptik.


Daha bunlar Buttonlara cevrilecek ve linkler eklenecek bakalim onu basarabilecekmiyiz.
 
ar ortaX:Number = stage.stageWidth/2;

bölgeAlan.push(kare_mc);
kare_mc.itemAngle = Math.PI * 2 / sayikare * i;
kare_mc.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, dön);
}

+ ortaY;
e.currentTarget.itemAngle += speed;

R]
}
}[/COLOR]

Yukaridaki calismadakinden devam, actionscriptte mavi ile isaretledigim verileri ekledik.
Ulasmak istedigimiz sonuc:

Kareler arka bölüme gittiklerinde küccülmelerini saglamak, uzaklikta görünüm icin.
 
Simdiki sunumda erisilmek istenen nokta:

kare ler vardi onlari Library de dublicate yapiyoruz ve dublicate olanlarin üstüne gidip sag maus basip porperties ten isimlerin degistirip actionscript isaretinide isaretleyip ayni olmasini saygilyoruz.
10 kare seklinde hazirlayip yeni isimleri ve actionscript icin kullanilir isimleri sunlar
kirmizi,siyah,yesil,sari,orange,kahverengi,lila,türkis,gri,mavi.
Tabi bu yeni isimlerin library(kütüphanede) üstlerine tiklayip renklerini isimlerine göre degistiriyoruz.
iyoruz

for kontrolünde
var kare_mc:kare = new kare();
bölgeAlan.push(kare_mc);

siliyoruz

}
}[/COLOR][/B]
 
Geri
Üst