srcndrk
New member
- Katılım
- 12 Eki 2008
- Mesajlar
- 333
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar bildiğiniz gibi burada çok güzel hadis paylaşımları yapılmaktadır ama şu konuyu aklımızdan kesinlikle çıkarmayalım ki bizlerin mezhepleri vardır ve bu mezhepler doğrultusunda inancımızı yönlendiririz bazen okuduğumuz hadisler bizim mezhebimize ters gelebilir yada hiç bilmediğimiz bir konuysa "bak bu böyleymiş cinsinden" sonuçlar çıkartarak amelimizi terkedebiliriz bu yanlıştır.
_İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
Hadis-i şeriflerle amel etmek, bize caiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykırı gibi görülen hadis-i şerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz.[Müjdeci m. 312, Mebde ve Mead 31]
_M. Hadimi hazretleri buyuruyor ki:
Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdiği hükümdür. Çünkü bizler, âyet ve hadisten hüküm çıkaramayız. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadise uymuyor gibi görünse de yanlış değildir. Çünkü âyet ve hadis ictihad isteyebilir, başka bir âyet veya hadisle değişmiş olabilir veya bilmediğimiz bir tevili vardır. [Berika s. 94]
Örneğin:Vitir namazı hakkında çeşitli hadis-i şerifler vardır. İkisi şöyle:
(Vitir haktır. Vitri kılmayan bizden değildir.) [Ebu Davud]
(Vitir namazı bana farz, size nafiledir.) [Deylemi]
Şafii, Maliki ve Hanbeli âlimleri de, vitrin sünnet olduğu hükmünü çıkarmışlardır. Sünnet nafile demektir.
Hanefi mezhebi ise vacip demiştir.
Hadis kitaplarından ve hadislerden hüküm çıkarmak, ancak müctehid âlimlerin işidir. Son hadis-i şerifi okuyan bir Hanefi, vitrin nafile olduğunu zanneder. Onun için izah ettiğimiz gibi, hadis-i şeriflerden hüküm çıkarmaktan sakınmak gerekir.
Bildiğiniz gibi ahirette, herkes, tâbi olduğu mezhebe göre muamele görecektir.Bir mezhepte helal olan bir şey, diğer mezhepte haram olabilir.Örneğin;koç yumurtası yiyen Şafiilere bir şey sorulmadığı halde, Hanefiler sorguya çekilecek, yasak edilen şeyi niçin yedikleri sorulacaktır.
Hadis paylaşan ve okuyan arkadaşlarımız bazı hadisler için bu önemli uyarıyı dikkate alarak paylaşımlarına devam ederlerse vebal altında kalmazlar inşallah.
Not:Konunun sabite alınması ve tüm arkadaşların bu uyarıyı görmelerini sağlamakta ayrıca bir hizmet olacaktır...
KAYNAK
_İmam-ı Rabbani hazretleri buyurdu ki:
Hadis-i şeriflerle amel etmek, bize caiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykırı gibi görülen hadis-i şerifler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz.[Müjdeci m. 312, Mebde ve Mead 31]
_M. Hadimi hazretleri buyuruyor ki:
Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdiği hükümdür. Çünkü bizler, âyet ve hadisten hüküm çıkaramayız. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadise uymuyor gibi görünse de yanlış değildir. Çünkü âyet ve hadis ictihad isteyebilir, başka bir âyet veya hadisle değişmiş olabilir veya bilmediğimiz bir tevili vardır. [Berika s. 94]
Örneğin:Vitir namazı hakkında çeşitli hadis-i şerifler vardır. İkisi şöyle:
(Vitir haktır. Vitri kılmayan bizden değildir.) [Ebu Davud]
(Vitir namazı bana farz, size nafiledir.) [Deylemi]
Şafii, Maliki ve Hanbeli âlimleri de, vitrin sünnet olduğu hükmünü çıkarmışlardır. Sünnet nafile demektir.
Hanefi mezhebi ise vacip demiştir.
Hadis kitaplarından ve hadislerden hüküm çıkarmak, ancak müctehid âlimlerin işidir. Son hadis-i şerifi okuyan bir Hanefi, vitrin nafile olduğunu zanneder. Onun için izah ettiğimiz gibi, hadis-i şeriflerden hüküm çıkarmaktan sakınmak gerekir.
Bildiğiniz gibi ahirette, herkes, tâbi olduğu mezhebe göre muamele görecektir.Bir mezhepte helal olan bir şey, diğer mezhepte haram olabilir.Örneğin;koç yumurtası yiyen Şafiilere bir şey sorulmadığı halde, Hanefiler sorguya çekilecek, yasak edilen şeyi niçin yedikleri sorulacaktır.
Hadis paylaşan ve okuyan arkadaşlarımız bazı hadisler için bu önemli uyarıyı dikkate alarak paylaşımlarına devam ederlerse vebal altında kalmazlar inşallah.
Not:Konunun sabite alınması ve tüm arkadaşların bu uyarıyı görmelerini sağlamakta ayrıca bir hizmet olacaktır...
KAYNAK