Montreal yağmurlu!
2 hafta önce olduğu gibi Kanada Grand Prix'i antrenman turlarıda yağmurlu başladı. Montreal'de bulunan Gilles Villeneuve pistinde aralıklarla yağan yağmur pisti ıslatmaya yetti. Saat 17.00'da başlayan 1. antrenman turlarında pilotlar genel ayarlar için piste yağmur lastikleri ile çıktılar.
1.5 saat sürecek ilk antrenmanların ardından 2. seans 21.00'da başlayacak.
Kanada GP 1. antrenmanlar - Massa lider
Kanada Grand Prix'i Cuma 1. antrenman turlarını Ferrari takımından Felipe Massa 1:17.553'lük derecesi ile en hızlı pilot olarak tamamladı. BMW Sauber'den Robert Kubica'nın 2. olduğu antrenman turlarında son yarışların şanssız ismi Heikki Kovalainen +0.580 saniye farkla üçüncü sırayı aldı.
Kanada GP 2. antrenmanlar - En hızlı pilot Hamilton
Sezonun 7. yarışı Kanada Grand Prix'i Cuma antrenman turlarının 2. bölümünü McLaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton lider olarak tamamladı. Hamilton 1:17.752'lik bir derece elde ederken ikinci sırayı alan Robert Kubica, Hamilton'ın +0.271 saniye arkasında ikinci sırayı aldı.
Piltolar ilk seansa göre daha fazla tur atma imkanı buldular. Sabah yağan yağmur, öğleden sonra kesilince, kuruyan pist, takımların daha verimli çalışmalarına olanak sağladı.
İlk bölümde beşinci zamanı yapan Kimi Raikkonen ikinci seansta 3. sıraya yükseldi. Montreal'in hızlı düzlüklerinde Ferrari'lerin avantajlı olacağı tahmin ediliyordu ancak Cuma antrenmanlarına bakıldığında pistin kuru olduğu ikinci bölümde Raikkonen ve Massa'nın rakiplerine göre geride kaldığı görüldü.
Felipe Massa seansın bitimine yarım saat kala mekanik bir arıza nedeniyle yavaşlayarak aracını pist kenarına çekti. Brezilyalı sürücü bu sorunun ardından antrenmanları sonlandırdı. Massa 1:16.413'lük derecesi ile Heikki Kovalainen'in arkasında günü 5. sırada tamamladı.
Renault'un İspanyol sürücüsü Fernando Alonso iyi bir gün geçirmedi. Aynı virajda iki kez spin atan Alonso, daha sonra başka bir spinin ardından aracından inerek pit alanına dönmek zorunda kaldı. Alonso 30 tur sonunda, günü ancak 17. sırada tamamlayabildi.
İkinci bölümde sorun yaşayan bir diğer pilot ise Timo Glock oldu. Toyota sürücüsü de pist dışına çıkarak antrenmanlara erken veda etmek zorunda kaldı. Renault'un diğer sürücüsü Nelson Piquet Jr. da pit girişinde mekanik bir arıza yaşadı.
Yeni anlaşma yolda
Formula 1 takımları resmi olarak yeni bir Concorde anlaşması üzerinde çalışmaya başladılar. Formula 1 patronu Bernie Ecclestone ve takımların iki saatten uzun süren bir görüşme yaptığı ve anlaşmanın ana hatlarını belirlemeye çalıştıkları öğrenildi.
Takımların F1'de neyi, ne şekilde görmek istediklerini Ecclestone'a bildirdikleri ve görüşmelerin bu haftasonu süreceği bildirildi. Takımların istekleri kabul edilince, Ecclestone'un anlaşmanın taslak halini hazır edeceği ve bunun takımlar tarafından imzalanacağı öğrenildi.
Ecclestone ve takımlar aralarında anlaşsalar bile, FIA'nın bazı kriterler olmadan imzayı onaylaması beklenmiyor.
Geçtiğimiz günlerde FIA Başkanı Max Mosley'nin ulusal federasyonlara gönderdiği mektupta, yeni anlaşmayı sadece, FIA'nın otoritesini güçlendirmesi ve F1'in içinde bulunduğu finansal krize bir çözüm
olabilmesi karşılığında imzalanması gerektiğini söylemişti.

2 hafta önce olduğu gibi Kanada Grand Prix'i antrenman turlarıda yağmurlu başladı. Montreal'de bulunan Gilles Villeneuve pistinde aralıklarla yağan yağmur pisti ıslatmaya yetti. Saat 17.00'da başlayan 1. antrenman turlarında pilotlar genel ayarlar için piste yağmur lastikleri ile çıktılar.
1.5 saat sürecek ilk antrenmanların ardından 2. seans 21.00'da başlayacak.
Kanada GP 1. antrenmanlar - Massa lider
Kanada Grand Prix'i Cuma 1. antrenman turlarını Ferrari takımından Felipe Massa 1:17.553'lük derecesi ile en hızlı pilot olarak tamamladı. BMW Sauber'den Robert Kubica'nın 2. olduğu antrenman turlarında son yarışların şanssız ismi Heikki Kovalainen +0.580 saniye farkla üçüncü sırayı aldı.
Kanada GP 2. antrenmanlar - En hızlı pilot Hamilton

Sezonun 7. yarışı Kanada Grand Prix'i Cuma antrenman turlarının 2. bölümünü McLaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton lider olarak tamamladı. Hamilton 1:17.752'lik bir derece elde ederken ikinci sırayı alan Robert Kubica, Hamilton'ın +0.271 saniye arkasında ikinci sırayı aldı.
Piltolar ilk seansa göre daha fazla tur atma imkanı buldular. Sabah yağan yağmur, öğleden sonra kesilince, kuruyan pist, takımların daha verimli çalışmalarına olanak sağladı.
İlk bölümde beşinci zamanı yapan Kimi Raikkonen ikinci seansta 3. sıraya yükseldi. Montreal'in hızlı düzlüklerinde Ferrari'lerin avantajlı olacağı tahmin ediliyordu ancak Cuma antrenmanlarına bakıldığında pistin kuru olduğu ikinci bölümde Raikkonen ve Massa'nın rakiplerine göre geride kaldığı görüldü.
Felipe Massa seansın bitimine yarım saat kala mekanik bir arıza nedeniyle yavaşlayarak aracını pist kenarına çekti. Brezilyalı sürücü bu sorunun ardından antrenmanları sonlandırdı. Massa 1:16.413'lük derecesi ile Heikki Kovalainen'in arkasında günü 5. sırada tamamladı.
Renault'un İspanyol sürücüsü Fernando Alonso iyi bir gün geçirmedi. Aynı virajda iki kez spin atan Alonso, daha sonra başka bir spinin ardından aracından inerek pit alanına dönmek zorunda kaldı. Alonso 30 tur sonunda, günü ancak 17. sırada tamamlayabildi.
İkinci bölümde sorun yaşayan bir diğer pilot ise Timo Glock oldu. Toyota sürücüsü de pist dışına çıkarak antrenmanlara erken veda etmek zorunda kaldı. Renault'un diğer sürücüsü Nelson Piquet Jr. da pit girişinde mekanik bir arıza yaşadı.
Yeni anlaşma yolda
Formula 1 takımları resmi olarak yeni bir Concorde anlaşması üzerinde çalışmaya başladılar. Formula 1 patronu Bernie Ecclestone ve takımların iki saatten uzun süren bir görüşme yaptığı ve anlaşmanın ana hatlarını belirlemeye çalıştıkları öğrenildi.
Takımların F1'de neyi, ne şekilde görmek istediklerini Ecclestone'a bildirdikleri ve görüşmelerin bu haftasonu süreceği bildirildi. Takımların istekleri kabul edilince, Ecclestone'un anlaşmanın taslak halini hazır edeceği ve bunun takımlar tarafından imzalanacağı öğrenildi.
Ecclestone ve takımlar aralarında anlaşsalar bile, FIA'nın bazı kriterler olmadan imzayı onaylaması beklenmiyor.
Geçtiğimiz günlerde FIA Başkanı Max Mosley'nin ulusal federasyonlara gönderdiği mektupta, yeni anlaşmayı sadece, FIA'nın otoritesini güçlendirmesi ve F1'in içinde bulunduğu finansal krize bir çözüm
olabilmesi karşılığında imzalanması gerektiğini söylemişti.