Kanada Grand Prix'i Sıralama Turları ve YARIŞ

innuendo

HANZALA
Moderatör
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
9,878
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
FİLİSTANBUL
Montreal yağmurlu!
29olvye.jpg

2 hafta önce olduğu gibi Kanada Grand Prix'i antrenman turlarıda yağmurlu başladı. Montreal'de bulunan Gilles Villeneuve pistinde aralıklarla yağan yağmur pisti ıslatmaya yetti. Saat 17.00'da başlayan 1. antrenman turlarında pilotlar genel ayarlar için piste yağmur lastikleri ile çıktılar.
1.5 saat sürecek ilk antrenmanların ardından 2. seans 21.00'da başlayacak.


Kanada GP 1. antrenmanlar - Massa lider
Kanada Grand Prix'i Cuma 1. antrenman turlarını Ferrari takımından Felipe Massa 1:17.553'lük derecesi ile en hızlı pilot olarak tamamladı. BMW Sauber'den Robert Kubica'nın 2. olduğu antrenman turlarında son yarışların şanssız ismi Heikki Kovalainen +0.580 saniye farkla üçüncü sırayı aldı.

Kanada GP 2. antrenmanlar - En hızlı pilot Hamilton
24gn9zn.jpg

Sezonun 7. yarışı Kanada Grand Prix'i Cuma antrenman turlarının 2. bölümünü McLaren Mercedes sürücüsü Lewis Hamilton lider olarak tamamladı. Hamilton 1:17.752'lik bir derece elde ederken ikinci sırayı alan Robert Kubica, Hamilton'ın +0.271 saniye arkasında ikinci sırayı aldı.

Piltolar ilk seansa göre daha fazla tur atma imkanı buldular. Sabah yağan yağmur, öğleden sonra kesilince, kuruyan pist, takımların daha verimli çalışmalarına olanak sağladı.

İlk bölümde beşinci zamanı yapan Kimi Raikkonen ikinci seansta 3. sıraya yükseldi. Montreal'in hızlı düzlüklerinde Ferrari'lerin avantajlı olacağı tahmin ediliyordu ancak Cuma antrenmanlarına bakıldığında pistin kuru olduğu ikinci bölümde Raikkonen ve Massa'nın rakiplerine göre geride kaldığı görüldü.

Felipe Massa seansın bitimine yarım saat kala mekanik bir arıza nedeniyle yavaşlayarak aracını pist kenarına çekti. Brezilyalı sürücü bu sorunun ardından antrenmanları sonlandırdı. Massa 1:16.413'lük derecesi ile Heikki Kovalainen'in arkasında günü 5. sırada tamamladı.

Renault'un İspanyol sürücüsü Fernando Alonso iyi bir gün geçirmedi. Aynı virajda iki kez spin atan Alonso, daha sonra başka bir spinin ardından aracından inerek pit alanına dönmek zorunda kaldı. Alonso 30 tur sonunda, günü ancak 17. sırada tamamlayabildi.

İkinci bölümde sorun yaşayan bir diğer pilot ise Timo Glock oldu. Toyota sürücüsü de pist dışına çıkarak antrenmanlara erken veda etmek zorunda kaldı. Renault'un diğer sürücüsü Nelson Piquet Jr. da pit girişinde mekanik bir arıza yaşadı.


Yeni anlaşma yolda
Formula 1 takımları resmi olarak yeni bir Concorde anlaşması üzerinde çalışmaya başladılar. Formula 1 patronu Bernie Ecclestone ve takımların iki saatten uzun süren bir görüşme yaptığı ve anlaşmanın ana hatlarını belirlemeye çalıştıkları öğrenildi.
Takımların F1'de neyi, ne şekilde görmek istediklerini Ecclestone'a bildirdikleri ve görüşmelerin bu haftasonu süreceği bildirildi. Takımların istekleri kabul edilince, Ecclestone'un anlaşmanın taslak halini hazır edeceği ve bunun takımlar tarafından imzalanacağı öğrenildi.

Ecclestone ve takımlar aralarında anlaşsalar bile, FIA'nın bazı kriterler olmadan imzayı onaylaması beklenmiyor.

Geçtiğimiz günlerde FIA Başkanı Max Mosley'nin ulusal federasyonlara gönderdiği mektupta, yeni anlaşmayı sadece, FIA'nın otoritesini güçlendirmesi ve F1'in içinde bulunduğu finansal krize bir çözüm
olabilmesi karşılığında imzalanması gerektiğini söylemişti.
 
Alonzo'nun hedeflerini küçültmüş Renaulta gitmesi bence bu sene işin heyecanını tamamen yok etti.Meydan Hamilton ve Raikonen'e kaldı.Allahtan arada sırada Massa çıkıyorda işe biraz renk veriyor.Ama ısrarla diyorum Alonzo'nun önümüzdeki yıl başa oynayan bir takıma gitmesi gerekiyor.Bu takım asla ve asla Renault değil.Duyduğum kadarı ile seneye Ferrari'ye gidecekmiş.Anlaşılan o ki artık sadece iki takımın mücadelesini izleyeceğiz.Buda ne kadar heyecan verir tartışılır.
 
BMW'nin rüyası gerçek oldu - Zafer kubica'nın

BMW'nin rüyası gerçek oldu - Zafer kubica'nın

Veeeee finiş çizgisini ilk geçen pilot bir BMW Sauber pilotu. Robert Kubica olaylı Kanada Grand Prix'sini kazanarak kariyerinin ilk zaferini elde etti. BMW'nin diğer pilotu Nick Heidfeld de ikinci sırayı alarak BMW Sauber takımı için rüya sonucu getirdi.
2wrnn7l.jpg

BMW Sauber sezona bir yarış galibiyeti hedefi ile başlamıştı. Monaco'da bu hedefine yaklaşan takım Kanada da ise hedefini 12'den vurmayı başardı. İki pilotu ile birlikte duble yapan BMW Sauber artık pilotlarda ve takımlarda şampiyonluk yarışı içerisinde.

BMW'nin dışında bugün çok mutlu olan bir kaç isim daha var. Bunlardan birisi elbette Red Bull takımından David Coulthard. Coulthard Kanada da 3. olarak büyük bir başarıya imza attı ve Red Bull'u podyuma çıkartmayı başardı. Toyota'dan Timo Glock ise kötü geçen sezonda F1 kariyerinin en iyi derecesini elde etti. Glock yarışı 4. sırada tamamladı.


Şimdi yarışın başından sonuna kadar gelişen olayları hatırlayalım.

Gilles Villeneuve Pisti'de kuru bir havada başlayan Kanada Grand Prix'nin startında Lewis Hamilton hemen sağa kayarak ilk sıradaki yerini korudu. İlk virajda Nico Rosberg, Fernando Alonso'yu sollayarak dördüncü sıraya yerleşti. İlk sektörde ise ilk üçteki sırada bir değişiklik olmadı.

Olaysız başlayan startın ardından ilk tur Lewis Hamilton'ın liderliğinde temiz bir şekilde tamamladı. Mücadelinin bir sonraki turunda da asfaltın parçalandığı 10. viraj sırasıyla Hamilton, Kubica ve Raikkonen üçlüsüyle geçildi.

İlk üç turda Kubica'yı yaklaşık 1 saniye gerisinden takip eden Raikkonen, daha sonra tur hızını artırmaya başladı. Massa ve Kovalainen'in pozisyonlarında da bir değişiklik olmadı.

5. turda Heidfeld 10. virajda Rubens Barrichello'yu sollayarak 8. sırayı ele geçirdi.. İlk 6 turda Hamilton; Rosberg ve Raikkonen'e karşı tur başına yaklaşık 1 saniye daha hızlı zamanlar yaparak, rakipleriyle arasındaki farkı açmaya başardı.

12. turda Jarno Trulli ile Nelson Piquet virajda lastikleri birbirine temas etti ancak her iki pilot da yarışa devam etti. Bu arada Nick Heidfeld, Heikki Kovalainen'i sollama girişiminde bulundu ancak başarılı olamadı.

Force India pilotu Adrian Sutil ise 13. turda fren arızası nedeniyle yarışı terk etmek zorunda kaldı. Aracını çizgide durduran Sutil'in otomobilinde fren diskleri alev alınca, görevliler piste girerek alevleri söndürdü. Bu turda en hızlı zaman turunu atan Raikkonen, Kubica ile arasındaki farkı kapatmaya başladı. 14. turda Polonyalı rakibine karşı yaklaşık 1 saniye daha iyi bir zaman yapan Raikkonen, aradaki farkı 0.7 saniyeye kadar indirdi.

Ve 17. turda Sutil'in aracının çekilememesi üzerine güvenlik aracı piste girdi. Güvenlik aracının içeri girmesiyle görevliler Sutil'in aracını kenara aldı. Hamilton böylece 7 saniyelik avantajını yitirirken, bir sonraki turda ilk beşteki tüm araçlar arka arkaya pite girdi.

Ancak pit çıkışında Formula 1 pistlerinde çok nadir rastlanan bir kaza meydana geldi. Pit çıkışı henüz açık olmadığı için, Raikkonen ve Kubica, yeşil ışıkların yanmasını beklemek üzere çıkışta yan yana durdular. Bu arada pitten yüksek hızda çıkan Hamilton, hız kesemeyerek Raikkonen'e arkadan çarptı.

İngiliz pilotun arkasından gelen Rosberg de fren yapmasına rağmen Hamilton'a arkadan vurdu. Böylece şampiyonanın favori iki ismi yarışa veda etmek zorunda kaldı. Kubica ise kazadan zarar görmeden kurtularak yeşil ışığın yanmasıyla birlikte yarışa devam etti.

Pit çıkışındaki kaza sonrasında ise Heidfeld liderliğe yükseldi. İlk beş sırayı Barrichello, Kazuki Nakajima, Mark Webber ve David Coulthard oluşturdu.

27. turda Nelson Piquet spin attı. Piquet, virajda, arkadan gelen Massa'ya rağmen geri vitesle karşı tarafa geçerken ciddi bir tehlikeye neden oldu. 28. turda yarışı lider götüren Heidfeld ilk pitine girdi. Heidfeld, yarışa Kubica'nın önünde 8. sırada döndü. Ancak bir tur sonra Kubica, takım arkadaşını sollayarak geride bıraktı. Polonyalı pilot böylece Alman takım arkadaşı ve Alonso'ya karşı önemli bir avantaj elde etti.

Rubens Barrichello'nun pit alanına yönelmesinden sonra Toyota pilotları ilk iki sıraya yükseldiler. Toyotaları Robert Kubica takip ederken Nick Heidfeld 4. Fernando Alonso ise 5. sıraya yükseldiler.

Jarno Trulli'nin pit alanına girmesinden sonra Kubica Glock'u geçmek için hızlanmaya başladı. Bu noktada Alonso'da Heidfeld'i geçmek için ataklarını yoğunlaştırdı. Yarışın bitimine 29 tur kala Renault'un genç pilotu Nelson Piquet Jr. yarış dışı kaldı. Brezilyalı bu yarışta da finiş çizgisini göremeyerek F1'deki kariyeri için bir yara daha almış oldu.

Fernando Alonso Heidfeld'i geçmeye çalışırken yarışın bitimine 26 tur kala spin atarak duvara çarptı ve muhtemel bir podyumu kaçırmış oldu. Viraj çıkışında hızlanmaya çalışan İspanyol pilotun aracı arkadan kayınca spin attı ve aracın ön tarafı duvara çarptı. Aracı stop eden Alonso yola devam edemeyerek yarış dışı kaldı.

Williams'dan Kazuki Nakajima ön kanadını kırdıktan sonra pit alanına dönmeye çalışırken kanadın parçalanması sonucunda pit girişine çarptı. Bu sırada ikinci kez pit alanına giren Robert Kubica Heidfeld'in önünde piste dönünce yarışın liderliğine oturdu.

Ferrari'den Felipe Massa yarışın en güzel atağını yaparak önündeki iki rakibini geçmeyi başardı. Barrichello'yu geçen Kovalainen virajı geniş alınca arkadan gelen Massa'ya geçildi. Force India pilotu Giancarlo Fisichella yarışın bitimine 17 tur kala spin atarak duvara çarptı. Fisichella bu spinin ardından yarış dışı kaldı.

Favori pilotlardan ikisinin yarış dışı kalması ile şampiyonadaki puan durumu da kızıştı. Bunun dışında puan şansı az olan pilotlarda bu fırsattan yararlanmak için kıyasıya bir savaşa giriştiler. Barrichello, Vettel ve Kovalainen uzun süre puan alma savaşı içinde birbirlerini geçmeye çalıştılar. Aynı şekilde çok iyi bir gün geçiren Toyota pilotları ve Felipe Massa'da bir fazla puan alabilmek için son güçlerini ortaya koydular.

Yarışın sonuna kadar süren bu mücadeleler de BMW pilotları ilk iki sırayı rahat bir şekilde alırken Red Bull'dan David Coulthard podyuma çıkan son pilot oldu. Son 3 tura Massa'nın önünde giren Trulli Brezilyalıya geçilmekten kurtulamayarak 6. sıraya düştü. Glock kariyerinin en iyi derecesine 4. olarak ulaşırken Massa beşinci sırada yarışı tamamladı.

Bu sonuçların ardından Robert Kubica 42 puanla şampiyonada zirveye oturdu. Lewis Hamilton 2. sıraya düşerken Felipe Massa 3. sıraya yükseldi. Kimi Raikkonen ise 4. sıraya geriledi.


29qo2ok.jpg


28kmqn5.jpg



Hamilton, Raikkonen'den özür diledi
2n1ietd.jpg

Lewis Hamilton, pit çıkışında meydana gelen kazadan ötürü rakibi Kimi Raikkonen'den özür diledi. Raikkonen, güvenlik aracının pistte olduğu sırada, 20. turda pit çıkışında yeşil ışıkların yanmasını beklemek için durdurduğu sırada Hamilton, Fin pilotun aracına arkadan çarpmış ve her iki pilot da yarış dışı kalmıştı

Raikkonen, aracından ayrılıken, Hamilton'la yan yana gelmiş ve kızgınlığını ifade ederek, Hamilton'a eliyle ışıkları işaret etmişti. Şampiyona lideri Hamilton ise, kırmızı ışıkları gördüğünde durmak için çok geç olduğunu kaydetti.

Hamilton, "Pit alanın önünde giden iki araç gördüm, durmaları ani oldu. Ben de kırmızı ışığı gördüm ancak o sırada durmak için çok geç kalmıştım" dedi.

İngiliz pilot, "Bir duvara çarpıp da kızgın olmaktan çok farklı bir durum sözkonusu. Kimi'den özür diliyorum. Ancak yarışlarda bu tür şeyler oluyor" dedi.

Hamilton, "İkimizin de yarışa devam etmesini umardım, ikimiz de çok hızlıydık. Ben öndeydim… Gelecek sefere" diye konuştu.
.


Hamilton ve Rosberg'e 10 sıra cezası

Lewis Hamilton ve Nico Rosberg'in, bu akşam Montreal'deki pit alanı kazasının ardından Fransa Grand Prix'de 10 sıra geriden başlama cezası aldığı bildirildi.
Hamilton, 20. turda pit alanı çıkışında yeşil ışıkların yanmasını bekleyen Kimi Raikkonen’e arkadan çarpmış, İngiliz pilot ışıkları çok geç gördüğü için Ferrari pilotuna çarpmaktan kurtulamadığını ifade etmişti. Kaza nedeniyle her iki sürücü de yarış dışı kalmıştı.

Bu arada Rosberg de duramayarak Hamilton’a arkadan çarpmıştı. Rosberg daha sonra yarışa devam etmişti.

Ancak Hamilton ve Rosberg’in, iki hafta sonra geçilecek Fransa GP’de 10 sıra geriden başlamak zorunda kalacağı belirtildi.
 
Geri
Üst