
Londra merkezli araştırma şirketi Kantar Worldpanel tarafından açıklanan küresel mobil işletim sistemi sektörüne ait rakamlar, şaşırtıcı bir tablo ortaya koydu. Android yükselişine devam ederken, Apple beklenmedik bir düşüş yaşadı, BlackBerry ise dibi gördü.
Akıllı sektör piyasasında dengeler yeniden değişiyor. Ancak bu değişimden en çok ve en az etkilenecek markalar kendini gösteriyor. 2012 ve 2013ün ilk çeyreklerine ait rakamlar, Google ve Microsoft için tatmin ediciyken, Apple ve BlackBerry için uyarı niteliği taşıyor.
Microsoftun sunduğu mobil işletim sistemi Windows Phone, Şubat 2013'te sonlanan son üç ayda, geçtiğimiz yıl aynı döneme oranla satışlarında yüzde 52 artış gösterdi. BlackBerry ise satışlarında rekor denebilecek bir düşüşle yüzde 81lik azalma yaşadı.
Android, 2013 itibariyle ABDdeki akıllı telefon satışlarının yüzde 51,2sini ele geçirirken, bir yıl öncesine oranla yüzde 5,8lik artış gösterdi. iPhone ise yüzde 47den bu yıl yüzde 43.5e geriledi.
BLACKBERRY'NİN ÜMİDİ '10'
Venture Beatin haberine göre, mobil dünyasına sunulmasının üzerinden bir yıl geçmeyen Windows Phone, ABD piyasasında yüzde 4,1lik paya ulaştı. İtalyada ise şaşırtıcı bir büyümeyle sektörün yüzde 13.1ini ele geçirdi.
BlackBerrynin ABDde geçtiğimiz yıl yüzde 3.6 olan payı ise 2013te yüzde 0.7e düştü. Bir zamanlar Nokianın tercihi olan Symbian ise ABDde yüzde 0.1lik piyasa payıyla ömrünün sonuna geldiğini gösterdi.
BlackBerry, iki ayda 1 milyon satılan Z10 modelinin yanı sıra klavyeli Q10 ile tekrar güç kazanmak istiyor. Her iki model de BlackBerry 10 OS işletim sistemi kullanıyor.
Kantar Worldpanel analisti Dominic Sunnebo, "BlackBerry Z10'un piyasaya sürülmesi, Kanadalı firmaya İngiltere'deki satışlarda büyük bir hız kazandırdı... Yeni telefon çok beğenilse de, şirketin tüketicileri kazanması zaman alacak" dedi.
Kantar Worldpanel, her yıl sadece ABDde 240 binden fazla akıllı telefon kullanıcısının katıldığı anketlerle piyasayı takip ediyor.
Akıllı sektör piyasasında dengeler yeniden değişiyor. Ancak bu değişimden en çok ve en az etkilenecek markalar kendini gösteriyor. 2012 ve 2013ün ilk çeyreklerine ait rakamlar, Google ve Microsoft için tatmin ediciyken, Apple ve BlackBerry için uyarı niteliği taşıyor.
Microsoftun sunduğu mobil işletim sistemi Windows Phone, Şubat 2013'te sonlanan son üç ayda, geçtiğimiz yıl aynı döneme oranla satışlarında yüzde 52 artış gösterdi. BlackBerry ise satışlarında rekor denebilecek bir düşüşle yüzde 81lik azalma yaşadı.
Android, 2013 itibariyle ABDdeki akıllı telefon satışlarının yüzde 51,2sini ele geçirirken, bir yıl öncesine oranla yüzde 5,8lik artış gösterdi. iPhone ise yüzde 47den bu yıl yüzde 43.5e geriledi.
BLACKBERRY'NİN ÜMİDİ '10'
Venture Beatin haberine göre, mobil dünyasına sunulmasının üzerinden bir yıl geçmeyen Windows Phone, ABD piyasasında yüzde 4,1lik paya ulaştı. İtalyada ise şaşırtıcı bir büyümeyle sektörün yüzde 13.1ini ele geçirdi.
BlackBerrynin ABDde geçtiğimiz yıl yüzde 3.6 olan payı ise 2013te yüzde 0.7e düştü. Bir zamanlar Nokianın tercihi olan Symbian ise ABDde yüzde 0.1lik piyasa payıyla ömrünün sonuna geldiğini gösterdi.
BlackBerry, iki ayda 1 milyon satılan Z10 modelinin yanı sıra klavyeli Q10 ile tekrar güç kazanmak istiyor. Her iki model de BlackBerry 10 OS işletim sistemi kullanıyor.
Kantar Worldpanel analisti Dominic Sunnebo, "BlackBerry Z10'un piyasaya sürülmesi, Kanadalı firmaya İngiltere'deki satışlarda büyük bir hız kazandırdı... Yeni telefon çok beğenilse de, şirketin tüketicileri kazanması zaman alacak" dedi.
Kantar Worldpanel, her yıl sadece ABDde 240 binden fazla akıllı telefon kullanıcısının katıldığı anketlerle piyasayı takip ediyor.