survivor
New member

Düşük yakıt tüketimiyle kalbinizi kazandı. Peki teknolojisi sınıfı geçebilmek için yeterli kriterli kayrılıyor mu? İşte Türkiye'nin dizel otomobil dosyası...
Türk tüketicisinin dizel motor taşıyan otomobillere yönelik ilgisi her geçen gün artıyor. Geçmiş yıllarda dizel motorlu otomobillerin toplam pazar içindeki payları yüzde 3-4’ü geçmiyordu. Bugün satılan her beş otomobilden ikisi dizel motor taşıyor.
Düşük yakıt tüketimi ve yüksek performans dizel otomobil pazarındaki rekabetin bir boyutunu oluşturuyor. Bilinçli tüketiciyse madalyonun öteki yüzünü oluşturan teknolojik gelişmeleri de takip ediyor. Türk otomobil pazarına yakın zamanda katılan teknolojik dizelleri mercek altına yatırdık… İşte BMW’den Volkswagen’a kadar marka marka dizeller…
BMW 320d
Alman üretici 3 Serisi’ni ‘75 yılında yollara çıkardı. Kompakt sınıfta doğan otomobil ilerleyen yıllar içerisinde markanın ihtiyaçları doğrultusunda boyutça büyüdü. E60 kasa kodlu son jenerasyon 3 Serisi bu yılın başında tanıtıldı. Ailenin tek dizel üyesi 2.0 litrelik bir dizel ünitesi taşıyor. 163 HP’lik gücüyle dikkat çeken motor common-rail teknolojisiyle yaratılmış. BU motor 6 kademeli otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1995 cc
Maks. Güç: 163 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 340 Nm – 2000 d/d
Ölçüler: 4520/1817/1421 mm
0-100 hızlanma: 8.3 sn
Karma yakıt tüketimi: 5.7 lt
Baz fiyat: 90.745 Avro
Citroen C4 HDI 16V
Yılın ilk çeyreğinde tanıştığımız C4 iki farklı dizel motor seçeneğiyle pazar payı arıyor. BU ünitelerin her ikisi de 1.6 litre hacminde. Motor güçleriyse 92 HP ile 110 HP olarak belirlenmiş. PSA ve Ford ortaklığıyla geliştirilen motorlar DV6 kodu taşıyor. Her iki motor da common-rail teknolojisine sahip. Ortak yollu yakıt sistemi anlamına gelen common-rail teknolojisi sessizliğiyle öne plana çıkıyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1560 cc
Maks. Güç: 92 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 215 Nm – 1750 d/d
Ölçüler: 4260/1773/1471 mm
0-100 hızlanma: 12.5 sn
Karma yakıt tüketimi: 4.7 lt
Baz fiyat: 35.498 YTL
Fiat Albea 1.3 Multijet
Albea ‘90’ların sonunda yollara çıkan Palio ailesinin son üyesi… Hatırlanacağı gibi otomobil geçtiğimiz aylarda ufak bir operasyon geçirmişti. Albea’nın Multijet olarak tanımlanan dizel motoru Fiat-GM ortaklığıyla kurulan Powertrain firması tarafından geliştirildi. 1.3 litre hacmindeki motor 70 HP’lik güç sunuyor. Bu motor geçtiğimiz yıl düzenlenen pek çok yarışmada ödül kazandı. Dizel Albea’nın otomatik vitesli seçeneği bulunmuyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1248 cc
Maks. Güç: 70 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 180 Nm – 1750 d/d
Ölçüler: 4186/1703/1490 mm
0-100 hızlanma: 14.5 sn
Karma yakıt tüketimi: 4.7 lt
Baz fiyat: 24.900 YTL
Ford Focus 1.6 TDCi HB
İkinci jenerasyonu geçtiğimiz yılın sonunda tanıtılan otomobil Türkiye’ye 1.6 litrelik dizel motor tipiyle ithal ediliyor. PSA grubuyla ortaklaşa geliştirilen DV6 kodlu motor yüksek performansın yanı sıra sessiz çalışma prensibiyle dikkat çekiyor. Ani hızlanmalarda overboost özelliği sayesinde kısa süreli yüksek tork sunabilme özelliği bulunan ünite common-rail teknolojisine sahip.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1560 cc
Maks. Güç: 109 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 240 Nm – 1750 d/d
Ölçüler: 4342/1497/1840 mm
0-100 hızlanma: 10.9 sn
Karma yakıt tüketimi: 4.8 lt
Baz fiyat: 36.298 YTL
Hyundai Accent CRDi
Güney Koreli üreticinin kompakt sedanının kaputunun altında 1.5 litre hacmindeki 82 HP’lik dizel motor görev yapıyor. 3 silindirli, üstten tek eksantrikli, 12 supaplı, turbo beslemeli dizel motor common-rail teknolojisi taşıyor. Aynı motorun Türkiye’ye ithal edilmeyen, daha yüksek güç sunacak şekilde modifiye edilmiş bir versiyonu daha bulunuyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1493 cc
Maks. Güç: 82 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 184 Nm – 2000 d/d
Ölçüler: 4260/1680/1395 mm
0-100 hızlanma: 14 sn
Karma yakıt tüketimi: 5.5 lt
Baz fiyat: 31.312 YTL
Mercedes E220 CDI
Common-rail teknolojisi ilk kez Mercedes tarafından geliştirildi. Firma tarafından CDI takısıyla ticarileştirilen bu teknoloji, güç ve sessizliği bir arada sunuyor. CDI teknolojisinin sağladığı yakıt ekonomisiyse dizelin geldiği noktanın en iyi örneği. CDI teknolojisinin bir diğer özelliği de çevreciliği. E Serisi ürün gamında 2.2 ve 2.7 litrelik iki farklı CDI motor tipi bulunuyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 2148 cc
Maks. Güç: 150 HP – 4200 d/d
Maks. Tork: 340 Nm – 2000 d/d
Ölçüler: 4818/1822/1452 mm
0-100 hızlanma: 9.7 sn
Karma yakıt tüketimi: 5.3 lt
Baz fiyat: 75.069 Avro
Peugeot 307 1.4 HDI
Türk tüketicisinin en çok rağbet gösterdiği otomobillerden birisi… 307, PSA ve Ford’un ortak geliştirdiği common-rail teknolojili bir motor tipiyle tüketici karşısına çıkıyor. 1.4 litrelik ünite 70 HP güç üretiyor. DV4 kodlu motor tıpkı DV6 kodlu daha büyük hacimli kardeşi gibi sessiz çalışma prensibiyle ön plana çıkıyor. Sınırlı bir performans sunabilen motorun yakıt tüketimiyse oldukça düşük.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1398 cc
Maks. Güç: 70 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 160 Nm – 2000 d/d
Ölçüler: 4202/1730/1510 mm
0-100 hızlanma: 15.2 sn
Karma yakıt tüketimi: 4.5 lt
Baz fiyat: 32.500 YTL
Renault Megane 1.5 dCi HB
Megane, 1.5 litre hacminde 80 HP gibi sınırlı güç sunan bir motor taşıyor. Firma tarafından ikinci nesil common-rail teknolojisi olarak adlandırılan bir teknolojiye sahip bu motorun Avrupa pazarlarında yer alan 100 HP’lik bir kardeşi bulunuyor. Dizel motor yüksek basınçlı enjeksiyon sistemiyle dikkat çekiyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1461 cc
Maks. Güç: 80 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 185 Nm – 2000 d/d
Ölçüler: 4209/1777/1445 mm
0-100 hızlanma: 14.3 sn
Karma yakıt tüketimi: 4.6 lt
Baz fiyat: 38.592 YTL
Opel Astra 1.3 CDTi
Astra’ya GM’in Fiat ile ortaklaşa kurduğu Powertrain firmasının imzasını taşıyan 1.3 litrelik dizel ünitesi hayat veriyor. Daha önce Corsa’da karşımıza çıkan motorun maksimum gücü yapılan modifikasyonların ardından 70’HP’den 90 HP’ye taşınmış. Common-rail teknolojisiyle donatılan bu motor, maksimum 200 Nm tork çıkışı sağlarken, yakıt ekonomisini 6 ileri manuel şanzımanla pekiştiriyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1248 cc
Maks. Güç: 90 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 200 Nm – 1750 d/d
Ölçüler: 4249/1794/1460 mm
0-100 hızlanma: 13.7 sn
Karma yakıt tüketimi: 4.8 lt
Baz fiyat: 34.900 YTL
Kia Cerato 1.5 CRDi
Ülkemizde satılmaya başlanan en yeni dizel otomobil hiç kuşkusuz Cerato… Güney Koreli Kia’nın Türk tüketicisinin karşısına çıkan ilk dizel motorlu binek olan Cerato, 102 HP’lik güç çıkışıyla sınıfının aynı hacmi taşıyan motorlar arasındaki lideri…
Dizel motor Hyundai’nin desteği altıda common-rail teknolojisiyle geliştirilmiş. Hyundai’de üç silindir taşıyan ünite yapılan modifikasyonların ardından dört silindirli bir yapıya kavuşturulmuş.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1493 cc
Maks. Güç: 102 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 240 Nm – 2000 d/d
Ölçüler: 4480/1735/1470 mm
0-100 hızlanma: - sn
Karma yakıt tüketimi: 4.9 lt
Baz fiyat: 29.780 YTL
Tata Indica 1.4 TDI
Türkiye’de İsotlar Holding tarafından ithal edilen Indica, Hintli üretici Tata’yı mini sınıfta temsil ediyor. Rover’ın CityRover modeliyle aynı karoser ve şasiyi paylaşan otomobilin motoru 1.4 litre hacminde… Turbo beslemeli motorun maksimum gücü 70 HP olarak belirlenmiş.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1405 cc
Maks. Güç: 70 HP – 5500 d/d
Maks. Tork: 135 Nm – 2500 d/d
Ölçüler: 3675/1665/1500 mm
0-100 hızlanma: 15 sn
Karma yakıt tüketimi: 6.2 lt
Baz fiyat: 20.400 YTL
Saab 9-3 SportSedan 1.9 TiD
Saab 9-3 serisine bu yılın başında dizel motor seçeneği eklendi. Otomobil, Fiat ve GM’in ortaklaşa kurduğu Powertrain imzalı 1.9 litrelik motoru taşıyor. Common-rail teknolojili bu motor Opel Vectra ve Signum’da da kullanılıyor. Oldukça yüksek bir performans değeri ortaya koyan bu ünite altı ileri vitesli bir şanzımanla tüketicilerin beğenisine sunuluyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1968 cc
Maks. Güç: 140 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 320 Nm – 2500 d/d
Ölçüler: 4458/1768/1568 mm
0-100 hızlanma: 9.5 sn
Karma yakıt tüketimi: 5.9 lt
Baz fiyat: 40.415 Avro
Seat Toledo 2.0 TDI
VW bünyesine girdikten sonra ürün gamında büyük bir değişime giden Seat, Toledo motor gamında VW imzalı üniteleri kullanıyor. 1.9 litrelik TDI motor seçeneği uzun yıllardır yollarda… Yeni geliştirilen teknolojik 2.0 litre TDI motor ise yüksek güç üretimiyle dikkat çekiyor. Rakiplerinin tersine common-rail teknolojisini benimsemeyen Seat pompa meme (Pumpe Düse) teknolojisiyle donatılmış dizel motorlar kullanıyor. Ayrıca DSG ismi verilen sıralı otomatik şanzıman isteğe bağlı olarak alınabiliyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1968 cc
Maks. Güç: 140 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 320 Nm – 1750 d/d
Ölçüler: 4765/1820/1472 mm
0-100 hızlanma: *** sn
Karma yakıt tüketimi: 5.9 lt
Baz fiyat: 50.556 YTL
VW Polo 1.4 TDI
Geçtiğimiz günlerde makyajlanan otomobilin dizel motor gamında da gelişim olmuş. Selefi gibi pompa meme (Pumpe Düse) teknolojisiyle yaratılan 1.4 litrelik ünite artık 75 yerine 80 HP güç çıkışı sunuyor.
Teknik özellikler
Motor hacmi: 1422 cc
Maks. Güç: 80 HP – 4000 d/d
Maks. Tork: 195 Nm – 2200 d/d
Ölçüler: 3916/1650/1467 mm
0-100 hızlanma: 12.8 sn
Karma yakıt tüketimi: 4.4 lt
Baz fiyat: 31.198 YTL
CDI ; Common Rail Direct Injection.Yani doğrudan püskürtme sistemi, bilinen dizel motorlara göre daha farklı. Yakıt ara bir odaya alınmadan doğrudan ortak hatta geliyor, buradan direkt pistonların üzerine püskürtülüyor ve yakıt karışımının tamamında aynı anda başlayan bir yanma sağlanıyor. Püskürtme basıncı oranı yüksek olduğu için buji yer almıyor. Buji olmaması servis maliyetini ve yakıt tüketimini düşürüyor.