Namazı hafİfe almak
Namaza ehemmiyet vermek, Allah Teala'ya iman getirmek demektir ve itina göstermemek ise maneviyata ilgi ve alâkanın azlığının delilidir. Hazreti Ali -s- şöyle buyururlar:
"Hırsızlıkta usta olan kimse namazından çalan kimsedir."
Başka bir yerde şöyle buyurmaktadır:
"Namazı hafife alan kimseler çokcuk düşüren kadınlara benzerler, böyle birisi için ne çocuk sahibi olduğunu söylemek mümkündür ne de hamile olduğu söylenebilir."[39]
Yine şöyle buyurmaktadırlar:
"Namazı hafife alan kimse namaz kılmayana göre daha çok ziyana uğrayacaktır."[40]
Peygamber-i Ekrem -sav- şöyle buyurmaktadırlar:
"Namazını tebah eden kimse kıyamet gününde Karun ve Haman'ın yanında olacaklardır. Namazını korumayan kimseye yazıklar olsun."[41]
Yine şöyle buyurmaktadırlar:
"Allah Tealâ namazını hafife alan kimsenin ömründe ve malındaki bereketi faydayı ve hayrı alır, gördüğü işlerin mükâfaatı yok olur, duaları müstecab olmaz. ölüm sırasında özel bir açlık, susuzluk ve zillet içinde dünyadan göçecek, işkence, zulmet, baskı çekecek ve kıyamette çok zor hesaba çekilecektir."[42]
Yine şöyle buyurmaktadırlar:
"Namazını hafife alan kimse, benim ümmetimden değildir."[43]
Peygamber-i Ekrem'den -sav- şöyle nakledilir:
"İnsanın namazda Allah'tan başkasına önem vermesi durumunda Allah Teala ona şöyle hitap etmektedir: Kime ilgi gösteriyorsun? Acaba benden başka ilah var mı? Acaba benden başka işin içinde "gözeten" var mı? Acaba benden başkasının bağışlayıcılığına mı gönül bağladın? En çok bağışlaşıcı olan benim!.. Eğer bana ilgi gösterirsen ben ve meleklerim de sana ilgi gösteririz..."[44]
Namaza ehemmiyet vermek, Allah Teala'ya iman getirmek demektir ve itina göstermemek ise maneviyata ilgi ve alâkanın azlığının delilidir. Hazreti Ali -s- şöyle buyururlar:
"Hırsızlıkta usta olan kimse namazından çalan kimsedir."
Başka bir yerde şöyle buyurmaktadır:
"Namazı hafife alan kimseler çokcuk düşüren kadınlara benzerler, böyle birisi için ne çocuk sahibi olduğunu söylemek mümkündür ne de hamile olduğu söylenebilir."[39]
Yine şöyle buyurmaktadırlar:
"Namazı hafife alan kimse namaz kılmayana göre daha çok ziyana uğrayacaktır."[40]
Peygamber-i Ekrem -sav- şöyle buyurmaktadırlar:
"Namazını tebah eden kimse kıyamet gününde Karun ve Haman'ın yanında olacaklardır. Namazını korumayan kimseye yazıklar olsun."[41]
Yine şöyle buyurmaktadırlar:
"Allah Tealâ namazını hafife alan kimsenin ömründe ve malındaki bereketi faydayı ve hayrı alır, gördüğü işlerin mükâfaatı yok olur, duaları müstecab olmaz. ölüm sırasında özel bir açlık, susuzluk ve zillet içinde dünyadan göçecek, işkence, zulmet, baskı çekecek ve kıyamette çok zor hesaba çekilecektir."[42]
Yine şöyle buyurmaktadırlar:
"Namazını hafife alan kimse, benim ümmetimden değildir."[43]
Peygamber-i Ekrem'den -sav- şöyle nakledilir:
"İnsanın namazda Allah'tan başkasına önem vermesi durumunda Allah Teala ona şöyle hitap etmektedir: Kime ilgi gösteriyorsun? Acaba benden başka ilah var mı? Acaba benden başka işin içinde "gözeten" var mı? Acaba benden başkasının bağışlayıcılığına mı gönül bağladın? En çok bağışlaşıcı olan benim!.. Eğer bana ilgi gösterirsen ben ve meleklerim de sana ilgi gösteririz..."[44]