Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Geleceğin hız canavarı: Koenigsegg Quant
Güneş ile çalışıyor, saatte 275 km hız yapıyor ve tasarımıyla şaşırtıyor: İşte
Koenigsegg Quant: Güneş enerjisiyle çalışan yeni bir otomobil konsepti.Teknolojinin baş döndürücü bir hızla ilerlemesiyle birlikte birçok teknolojik cihazda olduğu gibi otomobil dünyası da bundan nasibini alıyor. Bilindiği üzere otomobil sektörünün yakın gelecekteki en büyük çıkmazlarından biri, fosil yakıt tüketiminde sona gelinme tehlikesi.
Bu nedenle alternatif enerji kaynaklarını kullanan otomobillerin sayısında bugün bile ciddi bir artış gözlemliyoruz. Bu akımın son halkası da İsviçre'de gerçekleştirilen Cenevre Motor Show'da görücüye çıkan Koenigsegg Quant.
Henüz konsept aşamasında olan ve güneş enerjisini elektrik enerjisine dönüştürerek yakıt ihtiyacını karşılayan Koenigsegg Quant, görünümüyle de Batman filmlerinden aşina olduğumuz BatMobile'ı fazlasıyla andıran bir tasarıma sahip.
512HP (beygir gücünde) olan araç, 100 km hıza 5.2 saniye içerisinde ulaşabiliyor ve güneş enerjisini kullanarak kendini 20 dakika içerisinde tam şarj edebiliyor. Ulaşabildiği maksimum hız ise saatte 275 km olacak...kaynak
Bir Mercedes-Benz tuning şirketi olan Inden-Design, makyajsız SL 65 AMG’yi, markanın en spor modeli 2008 model SL65 AMG Black Series’e benzeten bir kit hazırladı.
Beyaz Melek diye adlandırdıkları bu otomobil dış görünümü bakımından standart otomobilden çok farklı, fakat Inden-Design bu görünümü elde etmek için yalnızca orijinal AMG parçalarının kullanıldığını söylüyor.
2008 SL 65 AMG gibi görünecek şekilde yeniden tasarlanmış olan Inden-Design SL 65, karbon fiber bir arka hava dağıtıcı, önde 10.5x19 inç, arkada 11.5x19 inç boyutunda 3 parçalı jantlar ile donatılmış. Ön lastikler 255/30-19, arka lastikler 305/25-19 boyutlarında. Yeni ön farlar, yeni bir motor kapağı ve spor egzoz sistemi paketi tamamlıyorlar. Süspansiyon alçaltılmış ve bu sayede otomobil hem zemine daha yakın duruyor, hem de geniş tekerlek bombelerini dolduruyor.
SL 65 AMG Black Series’in iç görünümü Alcantara malzeme ve deri takımlar kullanılarak değişime uğratılmış.
Motor kapağının altında yeni tasarlanmış iki turboya sahip V12 motor var. Daha da fazla güç elde etmek için ara soğutucu üzerinde modifikasyonlar yapılmış ve fazladan bir şanzıman yağı soğutucusu takılmış. Sonuç olarak aracın gücü 621 beygirden 680 beygire ulaşılmış.
AMI Leipzig Motor Show da Ford'dan tri-fuel variant Mondeo.
tri-fuel Mondeo 2.0-liter Duratec benzinli motorla ve 2 ayrı gas deposu, biri 70 litrelik benzin ve E(% Ethanol tankı diğeri ise 48.8 litrelik (Stationwagon için 40 lt ) LPG tankı ile sunulacak.
2.0-liter Duratec motor benzin ve E85 ile 145 HP güç üretiyor.LPG de ise 141 HP.
LPG ile sedan ve hatcback modeli 460 km yol yaparken Estate modeli 380 km yol yapacak.Benzin ve E85 ile de 850 km (529 miles) yol alacak olan araç toplamda 1,200 km (746 miles) gibi bir menzile ulaşıyor.
Ayrıca Mondeo 2.0-liter TDCi 140HP versiyonundan da yaklaşık €250 ucuza satışa sunulacağı belirtilmiş.
VW yeni stil paketi ve daha fazla güç ile Asya için hazırladığı Golf GTI V50 ile yollarda.
Standart 2.0L motorla donatılan aracın gücü 250HP yi bulmuş.0-100 km hızlanması ise 5.6 saniye olarak gerçekleşiyor.
Golf GTI R32 nin fren disk ve kaliperlerinin kullanıldığı aracın fiyatıyla iylgili bir açıklama yapılmazken sadece Singapurda satışa sunulacağı açıklandı.
İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari'nin katlanabilir metal tavanlı California modeli, Nisan ayı itibariyle Türkiye'de de satışa sunuldu.
Yapılan yazılı açıklamada, Ferrari ve Maserati markalarının Türkiye'deki distribütörlüğünü üstlenen Fer-Mas Oto'nun, Ferrari California modelini, 329 bin 557 avrodan başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla Türkiye'de satışa sunmaya başladığı bildirildi.
Açıklamada, "Şaha Kalkan At" logosunu taşıyan yeni modelin Pininfarina ile birlikte yapılan ortak çalışmanın ürünü olmasıyla dikkati çektiği belirtildi.
Adına esin kaynağı olan ve ilk olarak 1957 yılında tanıtılan 250 GT California modelini andıran tasarımına sahip yeni aracın diğer Ferrari modellerine göre yüzde 10 oranında daha az rüzgar sürtünme değerine sahip bulunduğu kaydedildi.
Açıklamaya göre, Ferrari California'nın alüminyumdan üretilen katlanabilir tavanı 14 saniyede açılıp kapanabiliyor. Tavan kapalıyken 340 litre bagaj hacmi sunan 2 2 oturma düzenine sahip California, tavanı açıldığında da 240 litre bagaj hacmine sahip oluyor.
Ferrari'nin tarihinde yer alan tüm modeller içinde ön-orta konumlu V8 motora sahip ilk model olarak ön plana çıkan Ferrari California, 4.3 litre hacimli güç ünitesine sahip. Litre başına 107 HP güç üreten 460 HP'lik motora sahip Ferrari California, 485 Nm'lik tork değerinin de etkisiyle 0-100 km/s hızlanmasını 4 saniyenin altında tamamlayabiliyor.
Euro 5 ve LEV2 standartlarına uyumlu egzoz emisyon değerleri sunan motora sahip yeni Ferrari modeli, 100 kilometrede ortalama 13.1 litre yakıt tüketiyor.
Dünyanın en ucuz arabası 'Tata Nano' piyasaya çıkıyor
Dünyanın en ucuz arabası olarak geçen yıl tanıtılan ve Hintli Tata gurubunun ürettiği 'Nano' modeli Nisandan itibaren sipariş almaya başlıyor.
100 bin Hint Rupisi (1950 USD) fiyatı ile dünyanın en ucuz binek arabası olma özelliğini taşıyan Tata Nano, bir senelik aradan sonra piyasaya giriş yapıyor.
Hintli sanayici Rayan Tata'ya ait olan grubun ürettiği Nano, Batı Bengal eyaletindeki fabrika arazisinin eyalet ve köylüleri karşı karşıya getirmesi yüzünden uzun süre fabrika yeri aramıştı. Gujarat ve Tamil Nadu eyaletleriyle anlaşan Tata grubu, uzun aradan sonra "Halkın arabası" sloganıyla gelen Nano'yu piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Nisan ayında temsilcilerden siparişlerin alınacağını açıklayan grup, Haziran ayında halka bayiliklerden satışlara başlanacağını açıkladı.
Bu yıl 50 bin Nano piyasaya sürmeyi planladıklarını söyleyen TATA grubu gelecek yıl Gujarat fabrikasının tam kapasite ile çalışmaya başlaması ile yıllık 250 bin Nano üreteceklerini bildirdi.
Nano'nun en ucuz modelinde klima, kaset ve CD çalar, ayrıntılı gösterge gibi özellikler bulunmuyor. Nano'nun klimalı, cd-çalarlı ve değişik ekipmanlarının da olduğu pahalı modelleri de yine Tata tarafından üretilecek.
Nano’da var olan özellikleri:
-1 adet sileceği
-Dört kişilik oturma düzenine sahip
-Gösterge olarak sadece km saati ve benzin sayacı
-Tekerleklere güç aktarımı dişlilerle değil kayışla
-Kaputun altında motor dışında, cam suyu haznesi ve akü var
-Motor lüks arçlardaki gibi arkada konumlanmış. Volkswagen gibi arkada olacak. Sadece motoru 700 dolara mal oluyor. 30 ile 35 beygir gücünde.
-Jantlar, maksimum saatte 70 km hızla gidebilecek şekilde üretildi
-Vites otomatik ya da elden değil. Motosikletlerde olduğu gibi vitesi kendisi ayarlıyor.
-Kaportanın yarısı plastikten, yarısı alüminyumdan oluşmakta
Nano’da varolmayan özellikler:
-Radyo, klima, airbag, otomatik cam ve elektrikli direksiyonu yok
-Vitesi, diferansiyeli ve bagajı yok
Genel özellikleri:
- uzunluk 3.1 metre, genişlik 1.5 metre ve yüksekliği 1.6 metre.
- Tekerlekler aracın iç mekanı genişletilmesi için oldukça dışa ve kenarlara yerleştirilmiş.
- Standart ve lüks versiyonu bulunmakta. Resimlerde kırmızı olan araç Standart versiyonlu, Sarı olan araç ise Lüks versiyonlu modeli temsil etmekte.
- 623 CC hacminde 33 PS çok noktadan enjeksiyonlu MPı 2silindirli benzinli motora sahip. Düşük ağırlığı ve elektronik motor yönetim sistemi sayesinde en yüksek gücü ve düşük tüketimin elde edilmesini saplıyor.
- Tubeless (iç lastiksiz) tekerleklerle donatılmış.
- Sert koltuklar, yolcu bölmelerinde sertleştirilmiş metal korumalar, camlarda rezistans bulunmakta.
- Yüksek benzin sarfiyatı ve 2 tekerleklilerin çevreye verdiği zarar nedeniyle - kısa mesafelerde düşük carbon salınımı - düşük tüketim ile taşıma sağlayacağı belirtiliyor.
- Scooter parçalarının kullanıldığı belirtiliyor.
Otomotiv sektöründe yaşanan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) indirimi ikinci el oto pazarlarına yansımadı. Araç almak isteyen vatandaşları tedirgin eden ise kilometresiyle oynanan araçlar.
ÖTV indirimi sıfır otomobil satışlarında patlamaya sebep olsa da Adana ikinci el oto pazarında araçlarını görücüye çıkaranlar umduğunu bulamadı. Sıfır otomobil satışlarının ikinci el sektörünü durma noktasına getirdiği belirtilse de elindeki aracı satıp yeni araç almak isteyenler oto pazarlarına koştu. ÖTV indiriminin yansımadığı oto pazarında ikinci el araçlar sıfır araçlardan daha pahalıya satılıyor. Araçları için değerinin üstünde fiyat isteyen satıcılar pazarlıkla indirim yapıyor. Ancak bu, piyasanın beklentisine uymadığı için araçların satışı da zorlaşıyor.
Vatandaşın diğer sıkıntısı ise kilometresiyle oynanan araçlar. Araç almak isteyen Mahmut Ünver isimli bir vatandaş, araçların elektronik kilometresinin 100 TL'ye değiştirildiğini anlatıyor. Ünver, oto pazarlarında fiyatların yüksek tutulduğundan şikayet ederken, internette aynı aracın 2-3 bin TL arasında indirimli olduğuna dikkat çekiyor. Ünver, "120 bin kilometredeki araçlar 20 bin kilometrede garaj arabası diye satılıyor. Aracı alanlar sanayiden çıkamıyor." diyor.
İkincielotomobilim.com'un kurucusu Sami Nacaroğlu, ÖTV indiriminin sıfır araçlardaki stokların erimesi için oldukça olumlu, sektörü destekleyici bir karar olduğunu söyledi. ÖTV indirimi ile piyasalarda olumlu yönde bir hareket başladığını anlatan Nacaroğlu, sıfır araçlarda fiyatlardaki ucuzlamalar nedeni ile stokların tükendiğini aktararak sıfır araç fiyatlarının tekrar yükseldiğine dikkat çekti. Nacaroğlu, ikinci ele olan talebin de artmaya başladığına dikkat çekerek, sektörde özellikle kilometresiyle oynanan araçların güven sorunu yaşattığını belirtiyor. Araç satışlarının güvene dayalı bir hizmet olduğuna dikkat çeken Nacaroğlu, alıcı ve satıcıların alışveriş yaparken dürüst olmalarını istiyor.
2005 model Renault Megane HB aracını oto pazarına getiren Güven Yılmaz, 17 bin 750 lira istediği aracını satamadı. Sabah saatlerinde oto pazarına giden Yılmaz, yeni bir araç almayı planladıklarını belirterek, oto pazarında aracını satmak istediğini anlattı. 35 bin kilometredeki aracının sadece bagaj kapısında boya olduğunu anlatan Yılmaz, aracının görücüye çıkarsa da oto pazarında istediği alıcıyı bulamadı.
Ali Rıza Karaabdurrahmanoğlu isimli vatandaş da aracını pazara getirip satmak isteyenlerden. 3 haftadır aracını getirdiğini söyleyen Karaabdurrahmanoğlu, aracını ilk oto pazarına çıkardığında 18 bin 250 istemiş. Ancak kimsenin almadığını gören Karaabdurrahmanoğlu, ikinci hafta 17 bin 500 istemiş aracına. Yine satamayınca pazarda aracını en son 16 bin 500 liraya bırakacağını söylüyor. Aracının bir parçasında boya olduğunu anlatan Karaabdurrahmanoğlu, bir kişiyle pazarlık yaptıklarını belirterek, gelecek hafta oto pazarına gelmeyi düşünmediğini ifade etti.
M3 ile spor otomobil merkalılarının takdirini toplayan BMW’den SUV M modelleri.
M harfi “Motorsports”dan gelir ve BMW’nin motorsporları departmanı tarafından geliştirilen araçlarda bulunur. İlk BMW M modelleri yere yakın, hafif ve güçlü araçlardı. Turbosu olmayan, yani atmosferik basınçlı, bu yüzden gücünü gaz pedalına dokunulduğunda, ayarlanabilir dozda veren motorlara sahiptiler. Ancak devir değişti, her üretici, firmalarının karakteristik özelliklerini yumuşattı ve farklılaştı. Artık Porsche amblemi taşıyan dizel bir araç, Mercedes-Benz SL müşterilerini hedefleyen nispeten konforlu bir Ferrari, ülkemizde heybetli modellerine “manda kasa, balina kasa” diye takma isimler konan Mercedes’den küçük şehir otomobilleri, hiç bir zaman aile babası olamayacak James Bond ile özdeşleşmiş Aston Martin’den 4 kapılı bir aile arabası, “en şehir otomobili” diyebileceğimiz Mini’den SUV konsepti, 12 silindirli motorları ile prestij ve statü sembolü olan Jaguar’dan 4 silindirli 2 litrelik dizel motorlu bir model görmek mümkün.
Ve şimdi de BMW’nin ikizleri resmi olarak duyuruldu. X5 M’in ve X6 M’in ayrıntıları motor hacminden güç çıkışına ve stil ayrıntılarına varıncaya kadar açıklandı.
X5 M ve X6 M yeni geliştirilmiş 4.4 litrelik, çift turbolu V8 motora sahip. Motor 6000 devirde 555 bg ve 1,500 ila 5,650 devir gibi geniş bir aralıkta 678 Nm tork üretiyor. Turbo basıncı 1.5 bara kadar çıkabiliyor. M motor ilk defa 6 vitesli, hem tam otomatik moda, hem de M sürüş moduna sahip olan M Sports Automatic şanzımanla eşleştirilmiş. M sürüş modu vites koluyla ya da direksiyon simidinin arkasındaki kulakçıklarla devreye sokulabiliyor. Sürücü otomobilden herhangi bir otomatik müdahale olmaksızın devri ta limitöre sokup sonra da vites değiştirebiliyor.
Şanzıman aynı zamanda “kalkış kontrolü” işlevine de sahip. xDrive AWD ile beraber bunun ve diğer sistemlerin her iki otomobili de 4.5 saniyede 0’dan 96 km/s’ye çıkarabildikleri basın bülteninde yer alıyor. Azami hızlar açıklanmadı, fakat her ikisinde de elektronik olarak 250 km/s’de sınırlandırma bulunması kuvvetle muhtemel.
X6’nın Dynamic Performance Control sistemi artık X5 M’de de mevcut. Sistem xDrive ile birlikte çalışarak araçların yol tutuşunun en üst düzeyde kalmasına yardımcı oluyor. 50:50’ye yakın bir ağırlık dağılım oranıyla bu ikizler zaten performans için uygun bir dengeye sahip.
Tekerlekler 20 inçlik alaşım, lastikler ise önde 275/40 R 20, arkada da devasa 315/25 R 20 büyüklüğünde runflat (patlakken de yol alabilen) lastikler. ABS, römork denge kontrolü, Servotronic direksiyon, otomatik tutuş ve tepe iniş kontrolü, elektronik el freni, yağmur sensörleri, seyir kontrolü, iDrive, direksiyon hareketine göre dönen xenon ön farlar ve arka görüntü kamerası aracın bazı özellikleri.