Otomotiv Haberleri -

1001Design

330i ///M3 Design
Katılım
28 Eki 2006
Mesajlar
25,561
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Shut up and train!
Otomobil hırsızının kabusu

0703_gps_ic.jpg


GPS Snitch, GPS, cep telefonu ve interneti kullanarak otomobilinizin yerini tespit etmenizi sağlıyor. Bilinen alarm sistemlerinin aksine GPS Snitch’i otomobilinizin herhangi bir yerine koyabiliyorsunuz. Daha sonra cihazı 12 volt’luk bir güç ünitesine bağlıyorsunuz. İçinde bulunan hareket detektörü sayesinde otomobiliniz hareket ettiği anda size SMS atıyor. Otomobilinizi bulmak için ister internet ister cep telefonundan yararlanabiliyorsunuz. İnternete girdiğinizde önünüze bir harita çıkararak burada otomobilinizi takip etmenizi sağlıyor. Ya da internete ulaşamayacak bir pozisyondaysanız mesaj attığınızda cihaz size geri mesaj atarak otomobilinizin konumunu bildiriyor.

0703_gps_ic1.jpg


cnetturkiye.com

Sony Ericsson'la sürücü koltuğunda

0703_sony_ic.jpg


Sony Ericsson; bu seneki Geneva Motor Show'da kullanıcıları direksiyona oturtarak fikirlerini alıyor.
Bu seneki Geneva Motor Show'da Sony Ericsson, kullanıcıları direksiyon başına oturtarak yolda iletişime kolaylık getirecek çözümler konusundaki fikirlerini alıyorlar. Sony Ericsson kullanıcıları, kolay takılabilir araç-içi aksesuarlardan yerleşik Bluetooth'a kadar geniş bir portfolyo içinden en çekici olanlarını seçiyorlar.

Sony Ericsson'un araçiçi aksesuar portfolyosu;kullanıcıların araba sürerken bağımsızca hareket edebilmesini sağlayan eller serbest cihazları da kapsıyor.Müzik aksesuarları ise aracın içinde Sony Ericsson Walkman telefondan kumandayla müzikten kolay ve güvenli bir şekilde keyif almayı sağlıyor.


cnetturkiye.com
 
İnceleme:2008 Audi A4 2.0T Quattro Turbo 6M

1003_audia4_01.jpg


1003_audia4_02.jpg


1003_audia4_04.jpg


Artısı: 2008 Audi A4, çevik performansıyla canlı kullanım ve stili birleştirmiş. Geliştirilmiş audio sitemi de dikkate değer.

Eksisi: Üst sınıf bir sedan olarak A4’ün karışık audio seçenekleri, iPod entegrasyonu ve eski moda navigasyon sistemi; onu kabin içi teknolojisi açısından zayıf kılmış.

Sonuç: Performansa gelince A4, Audi’nin ne kadar başarılı olduğunu kanıtlayabilecek nitelikte ama kabin içi teknolojisinin gelişmeye ihtiyacı var.


Turbo şarjlı 2 litre motoru ve Audi’nin efsanevi Quattrosu sayesinde performans olarak rakiplerine taş çıkaran 2008 Audi A4, teknoloji açısından bakıldığında; dijital audio arayüzü ile bizi çileden çıkarmayı başardı.

Teknoloji

1003_audia4_ic10.jpg


Audi A4’deki audio seçenekleri karmaşanın en güzel örneklerinden biri. Standart model, otomobilin ana ünitesindeki CD tuşuyla çalışan altılı CD çalar/değiştirici geliyor. Şimdiye kadar herşey güzel. Navigasyon olmayan modelde Sirius Satellite radyo bulunuyor ve bu da ana ünitenin FM/AM tuşundan aktive edilebiliyor. Hala bizimle misiniz? Güzel. Eğer opsiyonel olarak navigasyon sistemini isterseniz CD değiştirici torpido gözüne taşınıyor ve MP3 CD’lerini çalma özelliğini kaybediyor! Navigasyon sisteminin disk yuvasına aldanmayın bu sadece harita bilgisi taşıyan DVD’ler için tasarlanmış.

1003_audia4_ic3.jpg


Navigasyon sisteminin arkasında ana üniteden SD/MP3 tuşuna basarak aktive edebileceğiniz iki adet SD kart yuvası bulunuyor. Eğer navigasyon sistemiyle iPod entegrasyonu istiyorsanız torpido gözüne yerleştirilmiş CD değiştirici, iPod bağlantısı sunuyor. Bu bağlantı sonrası iPod’unuza ana üniteden CD tuşuna basarak ulaşabiliyorsunuz. Bu konfigürasyon içerisinde Audi A4 CD çalar sunmuyor ve eğer tüm bu karmaşayı atlatırsanız sırada sizi bağlanan iPod’dan şarkı seçip dinlemeye çalışmak bekliyor.

1003_audia4_ic4.jpg


Biz de deneme amaçlı; iPod’umuzu Audi A4’ün CD değiştiricisine bağladıktan sonra ana ünitedeki CD tuşuna bastık ve olası altı CD’den ‘Disc 1’i seçtik. Bir süre sonra bu diskin iPod’un içindeki belli bir çalma listesini gösterdiğini farkettik. Seçtiğimiz parçayı bulmak için tek tek disk seçimleri arasında dolaştık. İkinci üçüncü ve dördüncü “disk”ler de belirli çalma listelerini gösterdi. Fakat parçaların ne olduğuna dair bir fikrimiz olmadığı için aradığımız parçaya ulaşmak için tek tek parçaları geçtik. İlginç bir şekilde; iPod’un çalma listelerinde o kadar parça olmamasına rağmen her “disk” 99 parça gösterdi. Audi’nin sistemi, mevcut olan parça sayısına indirgemek yerine parça listesini 99’a gelene kadar tekrarlıyor. “Disc 6” seçeneği ise diğerlerinden daha farklıydı. Diğerleri gibi bielli bir çalma listesini göstermek yerine bu seçenek iPod’un içinde bulunan tüm parçaların listesini alfabetik bir sıralamayla barındırıyordu. Şimdi sorun şurada ki; “Disc 6” da 99 parça gösteriyor fakat 4 GB’lık iPod’un içinde 1000 parça civarında vardı. 99. parçadan sonrasını görmek için 99. parçaya gelip daha sonra CD kontrol tuşuna basıp oradan sanal bir atlama arayüzü açarak tek tek parçaları ilerletmek gerekiyor. Bir süre sonra gerçekten burada yazıldığı kadar karmaşık bir hal aldığı için en sonunda pes edip radyoyu açtık.

Kabinde

1003_audia4_ic2.jpg


iPod entegrasyonu kabusunu saymazsak 2008 Audi A4’ün iç kabini oldukça rahat. Tam da Audi’den beklediğimiz gibi kabin içinde kullanılan malzemeler sınıfını yansıtacak nitelikte. Siyah koltuk ve kapı kaplamaları sahte parlak metal ile hoş bir ayrıntı kazanmış. Bize teste gelen S-Line Sport paketi; içinde deri koltuk ve dikişli deri kaplama direksiyon simidi barındırıyordu.

1003_audia4_ic11.jpg


Daha önce de bahsettiğimiz gibi bize gelen modelde navigasyon sistemi de bulunuyordu. Navigayon Audi’nin MMI arayüzüyle kullanılmak üzere tasarlanmış. Sistemin sevdiğimiz ve sevmediğimiz yanları oldu ama genel olarak haritaların ayrıntıları ve yön grafiklerini etkileyici bulduk. Bir rota üzerindeken sistem doğru direktifler veriyor ve bölünmüş ekrandaki yakınlaştırmalı görüntü dönmeniz gereken bir yeri atmamanızı sağlıyor.

1003_audia4_ic6.jpg


MMI aynı zamanda dijital audio kaynakları için de bir arayüz olma özelliği taşıyor. Bizim test ettiğimiz araçta Bose markalı hoparlör sistemi kullanılmıştı. Bu sistem bir subwoofer ve gürültü önlemek için Audio Pilot teknolojisi kullanıyor. Oldukça iyi ses veren sistem, derin ve zengin baslar sunarken midleri ve tizleri de güzelce ayırabiliyordu.

1003_audia4_ic5.jpg


Ayrıca takometre ve hız göstergesinin arasındaki ikinci ekranın gösterdiği yön ile ilgili bilgileri de oldukça yararlı bulduk. Diğer yandan bakıldığında gideceğiniz yerin konumlarını harita üzerinden navigasyona girmek zahmetli bir iş...

Kaportanın altında

1003_audia4_ic8.jpg


2008 Audi A4’ün kabin teknolojisi biraz hayal kırıklığı yaşatmış olsa da sürüş performansına gelince A4 tüm açıklarını burada kapatmayı başardı. 200 beygirlik 2 litre motor oldukça canlı bir performans sunuyor. Turbo da A4’ün bu performansının göz alıcı bileşenlerinden birini oluşturuyor. A4’ün günümüzü aydınlatan özelliklerinden biri de Audi’nin ünlü Quattro sistemi oldu. Bir dönüşün çıkışında motora asılırken veya 90 derecelik bir dönemeçte gaz pedalına sonuna kadar basarken Quattro, A4’ün asfalta kendinden emin lastiklerle basmasını sağlıyor. Quattro o kadar etkili ki bir yandan da sürücüyü durdurk yere heveslendirdiği için tehlikeli olabiliyor.
 
Türkiye'de otomotiv markalarının bayilik ya da servis işletmeciliğini yapmak, birçok sermaye sahibi açısından önemli işkollarından ve yatırım yapılması gereken alanlardan biri olarak kabul ediliyor. Büyük şehirlerde bu konu biraz daha 'ticari' yönü ağır basan bir yapıya bürünürken Anadolu şehirlerinde ticari kazançla birlikte 'itibar' da ön plana çıkıyor. Yani herhangi bir markanın bayisi olmak, milyon dolarları geçen yatırım tutarlarına rağmen halen çok gözde sayılabilir. Ancak, son birkaç yılda ortaya çıkan düşük enflasyonlu ortam ve istikrarlı satış rakamları, başka bir alanı daha gözde hale getirdi. İkinci el otomobil alım satımı bugün ağırlıklı olarak eş dost arasında, galeriler üzerinden, gazete ilanı veya internet kanalıyla gerçekleştiriliyor. Buna ilave olarak son yıllarda kurumsal ikinci el markaları da oluşmaya başladı. Doğuş, Borusan gibi holding düzeyinde bu alana yatırım yapanların yanı sıra uzun süredir otomotiv sektöründe bulunan orta boydaki yatırımcıların kurduğu ikinci el markaları ciddi ilgi görüyor. Önümüzdeki yıllarda kurumsal ikinci el sektörünün Amerika ve İngiltere'deki gibi sıfır otomobil bayiliklerinden daha çok kâr üretmesi bekleniyor. Bu durum Türkiye'de birçok kişinin ilgisini bu yöne çeviriyor.



İşte bu sektöre adım atan yeni isimlerden biri... Cummins Motor, Temsa, Nissan, Ford Avrupa ve Bayraktar Holding'de toplamda 30 yıla yakın yöneticilik yapan Sami Nacaroğlu, geçen haftadan itibaren profesyonel hayata veda ettiğini açıkladı. Nacaroğlu, emekliye ayrılmak değil kendi işinin başına geçmek istediğini ve bunun için de en doğru zamanın 'şimdi' olduğunu söylüyor. "Bugüne kadar hep profesyonel olarak bir şeyler yaptım. Şimdi kendi kurduğum bir işin başarılı olması için emek vermek istiyorum. Bu bir bakıma enerjini koruma meselesi. Ve bu atılımı birkaç sene sonra yapabileceğimi, cesaret edeceğimi sanmıyorum." diyen 52 yaşındaki Nacaroğlu, emekli olup bir köşeye çekilmeyi doğru bulmadığını belirtiyor. Dünya çapında bilinen otomobil markalarında yöneticilik yapmak varken yeni bir girişime yönelen Nacaroğlu'nun bu yıl sonuna doğru 'Tamamen hayata geçer' dediği yeni işi kurumsal ikinci el markası olmak. Üstelik bu iş için seçilen şehir İstanbul ya da Ankara değil; Adana. Bu şehrin güneyde 7-8 kenti kapsayan bir bölgenin merkezi olduğunu söyleyen Nacaroğlu, özellikle Anadolu şehirlerinde sıfır otomobil pazarından çok daha büyük bir ikinci el pazarı bulunduğunu ve bu pazarın daha profesyonel bir yaklaşıma ihtiyaç duyduğunu belirtiyor. İkinci el pazarında çok önemli boşluklar olduğunu ifade eden Nacaroğlu, şunları söylüyor: "Tüketiciler güven duyacakları, profesyonel çalışma prensiplerini ilke edinmiş ve yaygın bir markaya ihtiyaç duyuyorlar. İşte bu sebeple, doğduğum şehir olan Adana merkezli bir ikinci el araç satış markası oluşturmak istiyorum. Sadece Adana ile sınırlı kalmayacak olan bu yeni tesis, Mersin, Gaziantep, Kahramanmaraş, Antakya gibi illere de hizmet verecek."




Yılda yaklaşık bir milyon civarında ikinci el otomobil satıldığını belirten Nacaroğlu, bunun yüzde 60'lık kısmının kişiler arasında, yüzde 30'unun ise bayiler ve galeriler üzerinden gerçekleştiğini dile getiriyor. 100 ikinci el otomobilden 10'unun kurumsal olarak bu işi yapan şirketler kanalıyla satıldığını ifade eden Nacaroğlu, "Amerika örneği; çok önemli bazı ikinci el şirketleri var, yılda birkaç milyon adetlik satışa imza atıyorlar. Türkiye'de de bu konunun önü açık. Üstelik yeni otomobil pazarındaki rekabet nedeniyle kârlılık minimum düzeye indi. Oysa ikinci el, kârlılıkta oldukça yüksek." diyor. Nissan ve Subaru bayiliklerinin yanına ikinci el hizmeti verecek plazayı birkaç ay sonra hizmete alacaklarını belirten Nacaroğlu, internet üzerinden ikincielotomobilim.com ismiyle ikinci el otomobilde, otodoktor.com ismiyle de aynı çatı altında kaporta-boya ve mekanik hizmetlerin bir arada verileceği servis yapılanmasında iddialı olacaklarının altını çiziyor.
 
Üç kapılı Mazda geliyor..

Mazda 2, model tarihinde bir ilki gerçekleştirerek üç kapılı versiyonunu satışa sunuyor. Otomobilin tanıtımı 4 Mart 2007’de Cenevre otomobil Fuarı’nda yapılacak.




Üç kapılı Mazda 2, 5 kapılı modelle aynı motor seçeneklerine sahip olacak. 1.3 lt ve 1,5 lt benzinli motorların yanı sıra 1.4 lt turbo dizel motorların görev yapacağı 3 kapılı Mazda 2, diğer versiyonu ile aynı ölçü ve ağırlığa sahip.

Japon üreteci Cenevre Fuarı’nda üç yeni aracın daha tanıtımı yapacağını duyurdu. Bunlar; konsept araç Taiki, gelecek nesil rotary motora sahip Mazda5 Hydrogen RE Hybrid ve makyajlı Mazda’s RX-8.

-----------------------------------



Hyundai i30’da dizel motor ve otomatik şanzıman birarada

Hyundai’nin 2007 yılı Eylül ayında Türkiye’de satışına başlanan hatchback otomobili i30, artık 1.6 litre hacimli CRDi-VGT dizel motoruyla sunulan 4 vitesli otomatik şanzıman seçeneğiyle hem ekonomikliği hem de konforu bir arada sunuyor.




i30’da bulunan 1.6 CRDi-VGT dizel motor seçeneği, 4000 devirde 115 PS maksimum güç ve 1900-2750 devir aralığında 255 Nm maksimum tork üretiyor. Otomatik şanzıman ile 184 km/s maksimum hıza çıkan aracın 0-100 km/s hızlanması ise 12.8 saniye. Değişken turbo geometrisine sahip olan motorun 100 km’deki ortalama yakıt tüketimi ise 5.9 litre.

Hyundai i30 1.6 CRDi-VGT Otomatik Select’in anahtar teslim satış fiyatı 39,200 YTL, Style paketi ise 42,200 YTL. En üst paket olan Style Plus alındığında ise aracın fiyatı 45,400 YTL’ye çıkıyor.
 
....


Doğuş Otomotiv tarafından sadece 1 adet ithal edilen ve 359 bin 499 Euro’luk anahtar teslim satış fiyatıyla ülkemizde satılan en pahalı otomobili kimin alacağı merak ediliyor. Doğuş Otomotiv tarafından sadece 1 adet ithal edilen ve 359 bin 499 Euro’luk anahtar teslim satış fiyatıyla ülkemizde satılan en pahalı Porsche unvanına sahip Porsche 911 GT2, 530 HP’lik motoruyla aynı zamanda gelmiş geçmiş en güçlü 911 model serisi unvanını elinde bulunduruyor.



Bununla birlikte yeni 911 GT2, arka susturucu ve titanyum egzoz borularının standart donanımda sunulduğu, günlük yol kullanımı için üretilen ilk Porsche olma unvanını da elinde bulunduruyor. Bu şekilde ağırlığı yüzde 50 oranında azaltılan egzoz sisteminin toplam ağırlığının sadece 9 kg olması dikkat çekiyor.




Porsche 911 Turbo’da kullanılan 3.6 litrelik silindir hacimli ve 480 HP güç üreten motorun turbo besleme basıncını daha da yüksek bir seviyeye taşıyan daha geniş kompresör dişlisinin kullanılması ve akışı en uygun seviyeye getirilmiş türbin muhafazasının eklenmesiyle 50 HP’lik bir motor gücü artışı elde edilmiş.

Bu çalışmalar sonucunda 911 GT2’nin motorunun 6500 devirde 530 beygir güç üretebilmesi sağlanmış .Sadece arkadan itişli ve 6 ileri manuel vitesle üretilen ve ithal edilen 911 GT2, 329 km/s’lik son hıza erişebiliyor. Araç 0–100 km/s hızlanmasını ise 3.7 saniyede tamamlıyor.

Porsche’nin yüksek performanslı spor otomobilinin yakıt tüketimi ise 100 km’de ortalama 12.5 litre olarak gerçekleşiyor.
 

BMW'YE 6 TASARIM ÖDÜLÜ


BMW Group, bu yılın red dot ödüllerinde altı aracı ile birlikte ödül aldı.1955 yılında kurulan red dot ödülleri, tüm dünyada en önemli tasarım ödüllerinden birisi olarak kabul ediliyor. BMW 3 Serisi Cabrio ve BMW G 450 X ise otomotiv, transport ve karavan segmentlerindeki sıradışı tasarımlarıyla "red dot: best of the best" ödüllerini aldılar. Diğer finalistler ise BMW X5, BMW 1 Serisi COupé, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé ve BMW HP2 Sport oldular.



BMW Group DesignworkUSA ayrıca Embraer MSJ business jet'in iç tasarımı ve Zeydon Z60 lüks yat'ının tasarımı için ödül kazandı. Red dot ödül tarihinde juri ilk defa törenler sırasında "onur ödülü" sunacak. Ödüle hak kazanan ürünler ise mükemmel tasarım çözümleriyle fark yaratanlar arasından seçiliyor. Jüriye göre üç BMW Group modeli bu özel ödüle hak kazandı: BMW M3 Coupé, MINI Clubman ve BMW F 800 GS.




1955 yılında kurulan red dot ödülleri, tüm dünyada en önemli tasarım ödüllerinden birisi olarak kabul ediliyor. Otomotiv, mimari, ev, elektronik, moda, bilim ve tıp alanlarında tanınıyor.

Jüri bu yıl tüm dünyadan 3203 ürünü değerlendirdi. Toplamda 600 ürün red dot kazandı. Bunlardan 30 tanesi otomotiv, transport ve karavan kategorilerine gitti ve bu kategorideki 3 ürün ise öncü tasarımlarıyla "best of the best" ödülüne layık görüldü.

BMW Group'un red dot ödüllerindeki tekrar eden başarısı sıradışı tasarım anlayışını bir kez daha uluslararası platformda gözler önüne seriyor. BMW Group geçen sene "Yılın Tasarım Ekibi" olarak lanse edilmişti. 2007 yılında BMW Group ve BMW Group DesignworksUSA toplam sekiz ödül kazandılar.​
 
Nissan'ın Uluslararası Cenevre Motor Show’da, sergileyeceği araçlarından biri de, super otomobili GT-R. Çift debriyaj sistemli, dört çeker bu otomabille sürüş keyfi çok farklı. Nissan, 480PS güç ve 588Nm tork üreten, 3.8lt V6 twin-turbo motorlu, geliştirilmiş dört çeker ve çift debriyaj sistemli GT-R modeli ile otomobil ve sürüş tutkusu kavramlarını yeniden şekillendirmeyi hedefliyor.



Yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi, sürüş moduna göre ayarlanabilen farklı vites kutusu ve stabilite ayarlarrının sunulduğu GT-R’ da, aracın dinamik ve sportif karakteri ön planda tutuluyor. GT-R felsefesinin ardında yatan; “her hangi bir zamanda, herhangi bir yerde, herhangi birisi için bir Super Otomobil” kavramı onu güçlendiren en önemli etkenler. Bir seri üretim otomobili olan GT-R, istenildiği taktirde şehir içersinde ağır başlı bir karaktere bürünürken, aynı zamanda da güçlü sportif karakterini Almanya’ nın efsanevi Nurburring pistindeki rekor tur zamanıyla da kusursuz bir şekilde kanıtlıyor.




GT-R’ ın bu fuar için en önemli özelliği ise ilk kez Avrupa’da sergileniyor olması.
 
Kameralar aynaların yerini alacak!

Yerleşik kameralar cep telefonlarında bir standart halini aldı. Belki bir gün otomobilinizin de standart bir parçası halini alır. Ne dersiniz?
Şu anda bile otomobil üreticileri arkaya koydukları kameralarla yan aynaları destekliyorlar. Belki bir gün kameralar tamamen aynaların yerini alacak. Toyota direksiyonun bulunduğu bölüme bir kamera koyarak sürücünün dikkatinin yolda olduğunu garanti etmeyi planlıyor. Kameradan sürücünün gözlerini ve yüzünü takip eden bilgisayar, sürücünün dikkatinin yolda olmadığını düşünürse alarmla uyarıda bulunacak

2905_cartech_ic.jpg


Tüm bunların yanısıra yeni bir sistem olan EMR-9 (burada fotoğrafta gördüğünüz gözlükler) kendini gösteriyor... EMR-9, gözlük çerçevesine monte edilmiş üç adet CCD kamera kullanıyor ve saniye 240 kare olmak üzere göz hareketlerini kaydedebiliyor.
 
Hibrid'ler hızlanıyor

Hibrid otomobil üreticisi Hybrid Technologies,tek şarjla 355 km giden süper otomobili açıklamaya hazırlanıyor...
Hibrid otomobil üreticisi Hybrid Technologies, Automotive X ödül yarışmasına sunacakları yeni ‘yeşil’ otomobillerini hazırlıyor. Otomobilin iki versiyonu bulunacak: Auto X Prize yarışmasına katılacak olan versiyonun bişr benzinli motoru ve pili olacak. Diğeri ise elektrikle çalışacak.

0206_hibrid_ic.jpg


Hybrid Technologies tarafından geliştirlen modellerin henüz bir adları yok... Benzin-Pil motorlu hybrid 355 km yol alabilirken; elektirkle çalışan versiyonu 240 ila 290 km arasında yol yapabilecek.Beygir gücü hakkında daha bir bilgi olmamasına rağmen proje geliştirme mühendisi Ron Cerven, otomobilin benzinli spor arabalara kafa tutacağından emin. Kullanabilecek olan bir prototipi Eylül ayında asfaltta görülebilecek.

Hybrid Technologies, Tesla Motors veya Fisker Automotive kadar adı duyulmuş bir firma olmasa da ilerde; otomobil, motorsikletlerden bisikletlere kadar geniş bir araç yelpazesini lityum bazlı pillerle donatarak adını daha sık duyurmayı planlıyor...
 
Pioneer’la otomobilde müzik keyfi sürüyor

Pioneer, 2008 model oto ana ünitelerinde teknolojik, teknik ve tasarım özellikleriyle dikkat çekiyor... Bağlanabilme fonksiyonlarını güçlendiren Pioneer; USB girişli daha fazla model ve tüm modellerde AUX girişi özelliğinin yanı sıra sıkıştırılmış sesler için de “İleri Ses Düzenleyici” teknolojisi ile karşımıza çıkıyor.

1006_pioneer_ic.jpg


4000UB ve üstü tüm modellerde geliştirilen ASR özelliği, orijinal ses verisinin sıkıştırılarak MP3 formatına dönüştürülmesinde ses kalitesinde meydana gelen düşüşlerin engellenmesini sağlıyor.

Pioneer oto ana üniteleri, teknolojik birçok yeniliğin yanı sıra yeni döner kumanda butonu, ön panelde direkt fonksiyon tuşları ve daha fazla iPod kontrol fonksiyonu ile kullanım kolaylığı sağlıyor.

Türkiye’de de satışa sunulan modellerden DEH-4000UB’nin ön USB girişi sayesinde sisteme direkt MP3 çalar bağlanabiliyor. DEH-P7000UB ise mavi OEL ekrana ve 3 RCA ön çıkışa sahip ayrıca USB üzerinden direkt iPod kontrolü yapılabiliyor.

Ürün fiyat bilgisi:
DEH-4000UB:349 YTL
DEH-P7000UB: 799 YTL
 
Tak fişe çık yola

Toyota Motor, 2010’da tanıtılacak olan Hybrid araç modeli için gelecek sene lityum iyon piller üretmeyi planlıyor.
Toyota ve Panasonic EV Energy tarafından yapılan ortak girişim sonucu iki firma gelecek sene lityum iyon pil üretimine başlamayı planlıyor. Daha sonra 2010 yılında ise tam ölçekli bir üretime geçmeyi planlıyorlar.

1206_toyota_ic.jpg


Toyota bu pili kullanarak ufak bir elektrikli otomobili seri üretime geçirmeyi planlıyor...

Liyum iyon pillerle çalışan ve fişe takılan bu otomobilin; Japonya, Amerika ve Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor.
 
bu kamera işi baya ilginç geldi bakalım daha neler görücez.
elinize sağlık...

edit : sabitlenmesi gereken bi konu
 
Audi çıtayı yükseltiyor

Araçlardaki konfor, teknolojinin gelişimiyle artış gösteriyor. Audi yeni yardımcı ekranıyla, mevcut çıtayı daha da yukarılara çekecek gibi.

2207_audi_590.jpg


Yol yardımı yapan GPS'ler, CD/DVD oynatıcılar, radyo çalarlar, MP3 çalarlar derken teknolojinin gelişimiyle birlikte araçlarımızdaki konfor da günden güne artıyor. Alman Audi firması yeni çıkaracağı A8 Sedan modellerine ekleyeceği LCD ekranlarla bu çıtayı yükselteceğe benziyor.

Ön panele yerleştirilecek olan 7 inç'lik ekran 800x480 çözünürlüğe sahip olacak. DVD sürücüsü olarak kullanılabilen donanımda 40GB'lık sabit disk, Dolby Digital 5.1 ses desteği, seçime göre analog veya dijital TV alıcısı, Bluetooth, 800 ve 500Mhz'lik çift işlemci, özellikle 3D haritalarda işe yarayan NVIDIA'nın grafik arayüzü ve yine seçimlik olarak Audi Music Interface adıyla gelen taşınabilir medya oynatıcılarına yönelik bağlantı sistemi yer alıyor.

A8'i pahalı bulanlara şirketin bir müjdesi daha var. Benzer özellikli donanımlar çok yakında diğer modellerle de genişletilecek.
 
Arabalar birbiriyle konuşacak

Avrupa çapında yeni bir girişim başlıyor. Kazaların ve kayıpların en alt seviyelere düşürülmesi için artık araçlar birbiriyle iletişim kuracak.

0608_car_590.jpg


Avrupa Birliği'nin 2006 verilerine göre Avrupa genelinde 42.000 kişi trafik kazası nedeniyle hayatını kaybetti ve 1.6 milyon kişi yaralandı. Türkiye'de ise durum çok daha vahim. 2006 yılı verilerine göre ülkemizde 728 bin 755 trafik kazası meydana geldi. 4 bin 633 kişi hayatını kaybetti 169 bin 80 kişi de yaralandı. Bu kazaları azaltmak ve insanların güvenle yolculuk yapabilmeleri için, komisyon kararıyla bundan böyle araçların teknolojik yollarla birbiriyle iletişim kurması sağlanacak.

Radyo dalgalarını kullanarak araçlar arasında kurulacak iletişim sistemi kablosuz bağlantı sayesinde araçların birbirine çeşitli verileri göndermesine olanak sağlayacak. 5.9 GHz'lik bantı kullanacak olan araçlar, kendi bulunduğu civardaki tüm araçlara ilgili veriyi iletebilecek. Islak zemin, yeni olmuş bir kaza, trafiğe kapanan yol, trafik sıkışıklığı veya alternatif yollar gibi bilgilerin anlık olarak aktarılabileceği yeni sistem sayesinde yolların daha güvenli hale getirilmesi amaç ediniliyor.

Bir süre test aşamasında denenecek olan sistemin 6 ay içerisinde hayata geçirilmesi planlanıyor.
 
Selectronic Lancia Delta Türkiye’de!


345kjnm.jpg


Lüks kompakt sınıfın en yeni ve farklı temsilcisi olarak ön plana çıkan Lancia’nın Delta modelinin 1.6 litre 120 HP’lik dizel motorlu ve direksiyon simidi üzerinden kontrol edilebilen 6 ileri Selectronic otomatik şanzımanlı versiyonu, Aralık ayı itibariyle satışa sunuldu

Tofaş çatısı altında yer alan Lancia Türkiye, lüks kompakt hatchback sınıfında yer alan temsilcisi Lancia Delta’nın hem otomatik hem dizel motorle kombine edilen versiyonunun da satışına başladı. 27 bin 450 Euro’dan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip Lancia Delta 1.6 Multijet Selectronic, mevcut rakiplerine göre sunduğu üstün performans-yakıt ekonomisinin ve konfor özelliklerinin yanı sıra sınıf standartlarının üstünde zengin standart donanım özellikleriyle de bir adım öne çıkmayı başarıyor.

2149nio.jpg


Lancia Delta 1.6 Multijet Selectronic’te 6 havayastığı, EBD destekli ABS, ESP, ASR, Hillholder, TTC (Tork transfer kontrolü), LTF (Doğrusallaştırıcı tork geri beslemesi), LED aydınlatma teknolojili ön ve arka farlar, çift bölgeli otomatik klima, direksiyondan kumandalı MP3’lü radyo-CD çalar, krom dış pencere çerçeveleri, deri & Alcantara koltuk döşemesi, elektrikli katlanabilir ve ayarlanabilir ısıtmalı yan dikiz aynaları, viraj içini aydınlatan ön sis farları, karartılmış arka yan camlar, deri direksiyon ve vites topuzu, soğutuculu ön kol dayama, kayak bölmeli arka kol dayanağı, kaydırılabilir/katlanabilir arka koltuk ve 16 inçlik hafif alaşımlı jant gibi ekipmanlar standart olarak sunuluyor.

Yeni Lancia Delta, B-Colore gövde rengi Tekno Paketi ve Görüş Paketi gibi kişiselleştirmeye imkan veren farklı donanım seçenekleriyle de satın alınabiliyor. Tekno Paketi’nde Hız Sabitleyici, electromikro dikiz aynasıyla, yağmur ve ışık sensörü yer alıyor. Şerit değiştirme ikazı ve otomatik park sistemi gibi ileri güvenlik sistemleri ise yine isteğe bağlı olarak tercih edilebiliyor.

Bir Depoyla 1260 km’lik Menzil!

Lüks sınıftaki rakipleri arasından dizel motor seçenekleriyle sıyrılmayı başaran Lancia Delta’nın 1.6 litre Multijet ve Selectronic otomatik şanzımanlı versiyonu, yüksek performansa karşılık düşük yakıt tüketimini ve buna paralel konforlu kullanım ihtiyacını bir arada karşılayabilmesiyle de dikkat çekiyor. 120 HP güç ve 300 Nm tork üreten Multijet teknolojili motorla donatılan Lancia Delta’nın 6 ileri otomatik vitesli versiyonu, 194 km’lik son hıza erişebilirken, 0-100 km/s hızlanmasını 10.7 sn’de tamamlayabiliyor.

29b28lz.jpg


Common-rail yakıt püskürtme teknolojisi sayesinde 100 km’de ortalama 4.6 litrelik yakıt tüketimiyle yetinen Lancia Delta 1.6 Multijet, lüks ve ekonominin bir arada olabileceğinin en iyi kanıtı oluşturuyor. Lancia Delta 1.6 Miltijet Selectronic, 58 litrelik yakıt deposunun yardımı ve dizel motor/otomatik şanzıman kombinasyonunun etkisiyle 1260 km’lik menzile ulaşabiliyor.


Kaynak
 
Lancia markasına çocukluğumdan beri ilgi duymuşumdur selectronic lancia deltayı da görünüm özellikler ve performans olarak beğendiğimi ifade etmek isterim özeliklede önden görünüşü olsun hoş bir dizaynı ve tasarımı var ayrıca common-rail yakıt püskürtme teknolojisi sayesinde 100 km’de ortalama 4.6 gibi lüks kompakt sınıfı için oldukça düşük ekonomik bir yakıt tüketimi olmasıda büyük bir avantaj diye düşünüyorum.
 
Ekonomik kriz Porsche'yi dizel motorla tanıştırdı
22.12.2008
Lüks spor otomobil markası Porsche, 2002' de radikal bir kararla SUV modeli Cayenne'nin satışına başlamıştı. Porsche şimdi de Şubat 2009'dan itibaren Cayenne'nin dizel versiyonunu Türkiye'de satışa sunacak. Porsche, özellikle Avrupa pazarlarında değişen ve dizel motorlu araçlara vergi teşvikleri getiren yasal düzenlemeler nedeniyle bu üretim kararını aldı. Porsche Cayenne Dizel, 240 bg gücündeki üç litrelik V6 turbo dizel motorlara sahip. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 9.3 litre olan bu motorlarda CO2 emisyonu ise kilometre başına 244 gram. Porsche halen, 100 kilometrede 9 lt.'den daha az yakıt harcayacak ve bu on yılın sonunda pazardaki yerini alacak olan hibrid sürüş sistemli bir başka Cayenne versiyonu üzerinde çalışmalar gerçekleştiriyor.
 
Bu araba kendi başına gidiyor

30mtruw.jpg


İsveçli araba üreticisi Volvo'nun geliştirdiği yeni radar sistemli araçlar, sıkışık kent trafiğinde sürücüye ihtiyaç duymadan gidebililiyor.

2020 yılına kadar piyasaya sürülmesi planlanan araçların ön ve arka panellerine yerleştirilen radar ve mini kameralar, diğer araç ve yayaların arabaya olan uzaklığını tespit edecek.

S60 modellerinde konulan radar sistemi, ön ve arkadaki arabaların mesafesini belirledikten sonra aracın hızını ayaralayacak.

30 kilometre ve altındaki hızlarda da etkinlik göstereceği belirtilen sistem sayesinde aracın önüne aniden çıkan yayalara çarpma riskinin de büyük oranda azaltılacağı öngörülüyor.

Volvo'nun güvenlik uzmanlarından Thomas Broberg, yaptığı açıklamada, amaçlarının 2020 yılında Volvo araçları kullanan kişilerin 0 ölüm ve yaralanma riski taşımasını sağlamak olduğunu söyledi.



İşte 'yılın spor otomobili'

2dwg5lu.jpg


Göz kamaştıran özelliklere sahip olan Lamborghini Gallardo LP 560-4 sadece 7 bin 100 adet üretildi.

2003 yılında ilk kez gün ışığına çıkan ve bugüne kadar Sant’Agata Bolonga tesislerinde yaklaşık 7 bin 100 adet üretilen Lamborghini Gallardo’nun yeni yüzü Gallardo LP 560-4, AutoBild SportsCars tarafından “Yılın Spor Otomobili” seçildi.

Tüm zamanların en başarılı Lamborghini otomobilinin devam modeli olan Gallardo LP560-4, 8,000 d/dk’da 560 HP güç üreten, 5.2 litrelik yeni V10 motora sahip. Gallardo LP 560-4’de, önceki modele göre gerçekleşen 40 HP güç artışı ve ağırlığında meydana gelen 20 kg. azalma, beygir başına güç/ağırlık oranını 2.5 kilograma getirerek performansı artırıyor.

Yeni Gallardo, 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlarken, 325 km/s azami hıza ulaşabiliyor. Gallardo LP 560-4’ün artırılan gücüne karşın, yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları yüzde 18 düşüyor.



Ekonomik kriz Porsche'yi dizel motorla tanıştırdı

2ltg6er.jpg


Lüks spor otomobil markası Porsche, 2002' de radikal bir kararla SUV modeli Cayenne'nin satışına başlamıştı.

Porsche şimdi de Şubat 2009'dan itibaren Cayenne'nin dizel versiyonunu Türkiye'de satışa sunacak. Porsche, özellikle Avrupa pazarlarında değişen ve dizel motorlu araçlara vergi teşvikleri getiren yasal düzenlemeler nedeniyle bu üretim kararını aldı. Porsche Cayenne Dizel, 240 bg gücündeki üç litrelik V6 turbo dizel motorlara sahip. 100 kilometrede ortalama yakıt tüketimi 9.3 litre olan bu motorlarda CO2 emisyonu ise kilometre başına 244 gram. Porsche halen, 100 kilometrede 9 lt.'den daha az yakıt harcayacak ve bu on yılın sonunda pazardaki yerini alacak olan hibrid sürüş sistemli bir başka Cayenne versiyonu üzerinde çalışmalar gerçekleştiriyor.
 
İşte 2010 model Mercedes S-Class facelifted

Baştan aşağıya yenilenen Mercedes S-class facelifted, 2009 yılında otomobil tutkunlarıyla buluşacak.

2dhh7ir.jpg


Her yıl 85 bin civarında S-class modeli satan Mercedes, önümüzdeki yıl facelifted modelini piyasaya sunacak. Yeni S modelinin lityum iyon akü kullanan ilk tam seri üretim hibrid modeli olacağı söyleniyor. Araçta sürücüye ve yanındaki yolcuya farklı imajlar görüntüleyebilen dijital Splitview ekran ile sürücü uydu-navigasyon modunu kullanırken, yanındaki yolcu da televizyon izleyebilecek.

Facelifted Mercedes S-class'ın detayları

Yeni modelin 2009'un sonlarına doğru showroomlarda yerini alması beklenirken esas haberlerin S400 BlueHybrid'in Avrupa pazarına gelişiyle olacağı ifade ediliyor. İngiltere başlangıçta daha pahalı, az sayıda olan ve mevcut CDI modellerinden daha temiz olan yeni hibrit modeli almayacak.

Benzinli-elektrikli S-class, 7 ileri otomatik vitesin önünde toplanan hibrid sistemin yeni tipini 280 beygir gücünde 3,5 litre V6 benzinli motorla birleştiriyor. Sistem GM ve BMW ile birlikte geliştirildi. Lityum iyon aküler, 27 kg'lık ağırlığıyla nikel kadmiyum olan atalarından çok daha güçlü ve yanıcı.

S 400 BlueHybrid ise ortalama litre başına 15,2 km yol yapıyor ve karbon emilimi ise 190g/km. Çekilen casus fotoğraflara göre, tasarımı aynı kalan araç, LED ışıkları, yeni ve tampona gömülü dikdörtgen egzozları, ızgaradaki farklı bar sayısı ile dikkatleri çekiyor.

İngiliz satıcılar 2009'da satışa başladıklarında S-class modelin fiyatının 55 bin pound olması bekleniyor. Avrupa piyasası, 2.1 turbo dizelle güçlendirilen S250 CDI modelini ve şu an hazırlık aşamasında olan V6 benzinli motora sahip S350 CGI'yi de getirecek.

Mercedes, S sınıfı modelleriyle yeni BMW7 serisi ve 2009 Frankfurt motor fuarında gösterilecek olan 2010 Audi A8 ile yarışmak için mükemmel bir zamanlama yakaladı.
 
Geri
Üst