...:: Outlook Express Hakkında Herşey ::...

Hell

Başarıda bir sanattır.
Katılım
26 Eyl 2005
Mesajlar
7,926
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Cehennem'den.
1. Outlook Express açıldıktan sonra File (Dosya) -> Identities (Kimlikler) -> Manage Identities (Kimlikleri Yönet) seçilir.

2. Aşağıdaki gibi bir pencere açılır. Bu pencerede New (Yeni) butonuna tıklanır.

3. Açılan New Identity (Yeni Kimlik) penceresinde isim girilir ve Require a password (Parola iste) kutusu işaretlenir.

4. Ekrana Enter Password (Şifre Gir) penceresi gelir. Burada da şifre girilir ve OK (Tamam) butonuna tıklanarak pencereler kapatılır.


5. Pencereler kapandığında Outlook Express oluşturulan kimliğin kullanılmaya başlanmak istenip istenmediğini sorar. Burada Yes (Evet) butonuna tıklanır.

6. Bu işlemden sonra Outlook Express'te hesap oluşturmak için bir pencere açılır.
430_00054.jpg
 
7. Burada adımlar takip edilip hesap oluşturulur ve son olarak Outlook Express kapatılırken File (Dosya) -> Exit and Log off Identity (Kimlik Hesabını Kapat ve Çık) seçilir. Bundan sonra Outlook Express başlatıldığında şifre girilir.

8. Eğer Outlook Express'teki ayarlar önceden yapıldıysa File (Dosya) -> Identities (Kimlikler) -> Manage Identities (Kimlikleri Yönet) penceresinde Properties (Özellikler) seçilir.

9. Bu sefer isim olarak Main Identity (Ana Kimlik) görülür. Aynı şekilde Require a password (Şifre iste) seçilerek şifre verilir ve diğer adımlar takip edilir. Bu sefer hesap oluşturulması istenmez.

10. Outlook Express kapatılırken File (dosya) -> Switch Identiy (Kimlik Değiştir) seçilir.

11. Ekrana aşağıdaki gibi bir pencere gelir ve burada Log Off Identities (Kimlikleri Sonlandır) seçilerek Outlook Express kapatılır. Tekrar açıldığında şifre soracaktır.

BiLgilendirme Amaçlı / Alıntıdır..
 
Microsoft Outlook İle Otomatik Cevap Gönderimi !!!!

Microsoft Outlook İle Otomatik Cevap Gönderimi

Microsoft Outlook İle Gelen Mesajlara Otomatik Cevap Verme Ayarının Yapılması
İlk yapılacak işlem, gelen mesajlara gönderilecek olan cevap mesajının hazırlanmasıdır. Bu mesajı outlook ile hazırlamak için e-posta düzenleyicisinin Microsoft Word olmaması gerekir çünkü bu durumda e-postaların taslak olarak kaydedilmesi mümkün olmamaktadır.
416_00016.jpg


Tools(Araçlar) -> Options (Seçenekler) seçildikten sonra açılan pencerede Mail format (Posta Biçimi) kısmında,Use Microsoft Word 2003 to edit my e-mail messages (E-postaları düzenlemek için Microsoft Office Word 2003'ü kullan) yazısı işaretlenmemiş olmalıdır.OK (Tamam) butonu tıklanarak buradan çıkılır.
416_00017.jpg

Bu kısımda göndermek istediğiniz e-postayı oluşturmanız gerekiyor. Bunun için öncelikle New (Yeni) ->Mail Message (Posta İletisi) seçeneği seçilir.
416_00018.jpg

Cevap olarak yollamak istediğiniz mesajı, isterseniz cc: kısmına kendi adresinizi yazarak (cevap olarak gönderilen e-postaların size de gelmesini istemeniz durumunda) hazırladıktan sonra Save As (Farklı Kaydet)' e tıklayarak, bilgisayarınızda herhangi bir yere kaydetmeniz gerekir. Kaydederken Save-as Type (Kayıt Türü) kısmında Outlook Template (Outlook Şablonu) seçilmiş olmalıdır. Save (Kaydet) butonu tıklanarak mesaj kaydedilir.

416_00020.jpg

416_00041.jpg
 
Bir sonraki aşamada yeni bir kural oluşturmamız gerekir. Bunun için Tools (Araçlar) -> Rules and Alerts(Kurallar ve Uyarılar) seçeneği seçilir.
416_00022.jpg

Açılan pencerede New Rule (Yeni Kural) butonu tıklanır.

416_00023.jpg

Rules wizard (Kural sihirbazı) penceresinde Start from a blank rule(Boş bir kuraldan başla) seçeneği işaretlenir ve Next (ileri) butonu tıklanır.
416_00024.jpg

Bu kısımda hangi mesajlara otomatik cevap verebileceğinizi seçmeniz mümkündür. Burada işaretlenen seçeneğe göre size gelen mesajlara hazırladığınız cevap gönderilecektir. İstenilen seçenek işaretlendikten sonra Next (İleri)butonu tıklanarak sonraki sayfaya geçilir.
416_00025.jpg


Bu aşamada yapılan, size gelen e-postalar seçildikten sonra bunlara ne yapılacağıdır. Burada Belirli bir şablon kullanarak yanıtla (Reply using a specific template) seçilir. Daha sonra 2.adımdaki Specific Template(Belirli bir ileti) kısmına tıklanarak oluşturulan e-postanın yeri gösterilir.
416_00028.jpg

Specific template(Belirli bir ileti) tıklandığında aşağıdaki pencere açılır. Burada Look in(Bak) -> User Templates in File System (Dosya Sistemindeki Kullanıcı Şablonları) seçilerek, dosya sisteminde bir taslak seçileceği belirtilmelidir.
416_00032.jpg



Browse (Gözat) ile taslak olarak kaydedilen klasörün seçilmesi gerekir. Bu klasörün altındaki taslaklar bu pencerede görünür. Oluşturulan taslak seçilip Open (Aç) butonu tıklanır.
416_00033.jpg


Açılan pencerede herhangi bir ayrıcalık yapılmak isteniyorsa işaretlenir, yoksa Next (İleri) ile geçilir.
 
Bir sonraki aşamada yeni bir kural oluşturmamız gerekir. Bunun için Tools (Araçlar) -> Rules and Alerts(Kurallar ve Uyarılar) seçeneği seçilir.
416_00022.jpg

Açılan pencerede New Rule (Yeni Kural) butonu tıklanır.

416_00023.jpg

Rules wizard (Kural sihirbazı) penceresinde Start from a blank rule(Boş bir kuraldan başla) seçeneği işaretlenir ve Next (ileri) butonu tıklanır.
416_00024.jpg

Bu kısımda hangi mesajlara otomatik cevap verebileceğinizi seçmeniz mümkündür. Burada işaretlenen seçeneğe göre size gelen mesajlara hazırladığınız cevap gönderilecektir. İstenilen seçenek işaretlendikten sonra Next (İleri)butonu tıklanarak sonraki sayfaya geçilir.
416_00025.jpg


Bu aşamada yapılan, size gelen e-postalar seçildikten sonra bunlara ne yapılacağıdır. Burada Belirli bir şablon kullanarak yanıtla (Reply using a specific template) seçilir. Daha sonra 2.adımdaki Specific Template(Belirli bir ileti) kısmına tıklanarak oluşturulan e-postanın yeri gösterilir.
416_00028.jpg

Specific template(Belirli bir ileti) tıklandığında aşağıdaki pencere açılır. Burada Look in(Bak) -> User Templates in File System (Dosya Sistemindeki Kullanıcı Şablonları) seçilerek, dosya sisteminde bir taslak seçileceği belirtilmelidir.
416_00032.jpg



Browse (Gözat) ile taslak olarak kaydedilen klasörün seçilmesi gerekir. Bu klasörün altındaki taslaklar bu pencerede görünür. Oluşturulan taslak seçilip Open (Aç) butonu tıklanır.
416_00033.jpg


Açılan pencerede herhangi bir ayrıcalık yapılmak isteniyorsa işaretlenir, yoksa Next (İleri) ile geçilir.
 
416_00036.jpg

En son Turn on this rule (Bu kuralı etkinleştir) seçeneği işaretlenerek bu kural aktif hale getirilir ve Finish (Son) butonu tıklanır.
416_00037.jpg


Ekrana, bu özelliğin kullanılması için Outlook programınızın çalışması gerektiğiyle ilgili bir uyarı çıkar. OK (Tamam) butonu tıklanarak geçilir.
416_00038.jpg


Bu ekranda oluşturduğunuz kuralları görürsünüz. Bu aşamada silinmesi istenen kural Delete (Sil) ile silinebilir.
416_00040.jpg

Son olarakOK (Tamam) butonu tıklanarak işlem sonlandırılır.
 
Outlook Kullanarak "Personal Folder (Kişisel Klasör)" Oluşturma

Outlook Kullanarak "Personal Folder (Kişisel Klasör)" Oluşturma




Microsoft Outlook açıldıktan sonra, sayfanın üst kısmında bulunan simgelerden Tools (Araçlar) seçilip buradan da aşağıda görüldüğü gibi E-mail Accounts (E-posta Hesapları)'a tıklanır.
415_00048.jpg

Açılan pencerede E-mail (E-posta) için;
View or Change existing e-mail accounts (Varolan e-posta hesabımı görüntüle yada değiştir) seçeneği işaretlenir.
415_00049.jpg

Next (İleri) butonu tıklanarak bir sonraki sayfaya geçilir.
415_00050.jpg


Üstteki resim örneğinde görülen New Outlook Data File (Yeni Outlook Veri Dosyası) butonu çift tıklanır.
415_00051.jpg

Save in (Kayıt Yeri)'de Outlook yerine herhangi bir dizin seçilir. (Aşağıda örnek olarak C dizini seçilmiştir)
415_00052.jpg

Seçilen dizinde "outlook" adlı yeni bir klasör oluşturulur.
415_00053.jpg

Çift tıklayarak klasörün içine girilir ve File Name (Dosya Adı) kısmına kullanıcı adı yazıldıktan sonra OK(Tamam) butonu tıklanır.

415_00054.jpg

Create Microsoft Personal Folders (Microsoft Kişisel Klasörü Oluştur) başlıklı bir pencere açılır ve burada da File Name (Dosya Adı) kısmına kullanıcı adı yazılır ve yine OK (Tamam) butonu tıklanır.
 
415_00055.jpg

İşlemler tamamlandıktan sonra e-postalar kullanıcı adıyla açılan bölgeye yönlendirilir.
415_00056.jpg

Finish (Son) butonu tıklanarak işlem sonlandırılır.
 
Outlook Express'te Veri Yedekleme

Outlook Express'te Veri Yedekleme


Adres defterinin yedeklenmesi:
1.
Yukarıdaki klasörün altında "Adres" diye bir klasör oluşturulur.
2. Outlook Express programı çalıştırılır.
3.CTRL + SHIFT + B tuşlarına basınca adres defteri ekrana gelir.
4. File (Dosya) -> Export (ver) -> Address Book (Adres Defteri) tıklanır.
5. Ekrana bir dosya kaydetme diyalog kutusu gelecektir.
6. Yukarıdaki "Adres" klasörü bulunur ve adres defterine isim verilip kaydedilir.
7. "Adres" klasörünün içerisinde uzantısı WAB olan bir dosya oluşacaktır.

408_00025.JPG


E-postaların Yedeklenmesi:
1. Outlook Express çalıştırılır.
2. Inbox (Gelen Kutusu) klasörü seçili duruma getirilir.
3. File (Dosya) menüsünden Proporties (Özellikler) tıklanır.
4. Ekrana gelecek olan bir diyalog kutusu içerisinde bu klasörün (ve içerisindeki mesajların) sabit diskte nerede tutulduğu öğrenilir.

408_00026.JPG


5. 2. bir yöntem olarak da Tools (Araçlar) -> Options (Seçenekler) -> Maintenance (Muhafaza) -> Store Folder (Depolanmış Dosya) butonu tıklanarak e-posta dosyalarının nerede tutulduğu öğrenilir.
6. E-posta dosyalarının tutulduğu klasör önceden oluşturulmuş olan yeni klasöre kopyalanır.
7. Bu işlemden sonra yedekleme yapılan klasörün içinde "Adres" klasörüyle beraber "Outlook Express" klasörü de vardır.
408_00027.JPG


Not:
  • Outlook Express 4.0'da mesajları yedeklemek için C:\WINDOWS klasörünün altındaki APPLICATION DATA (uygulanan veri) klasörünü yedeklemek yeterlidir.
  • Bir sonraki kurulumda bu klasörü C:\WINDOWS klasörünün üzerine kopyalandığında yedek geri alınmış olur.
Adres Defteri'nin Geri Alınması:
1. Outlook Express uygulaması çalıştırılır.
2. CTRL + SHIFT + B tuşlarına basarak adres defteri ekrana getirilir.
3. Yeni adres defteri ekrana geldikten sonra File (Dosya) mönüsünden Import (Al) sonra da Address Book (Adres Defteri) tıklanır.
4. Ekrana gelecek olan dosya açma diyalog kutusunu kullanarak adres defterinin yedeklemiş olduğu klasör seçilir.
5. Buradaki WAB dosyası seçili duruma getirilir ve Open (Aç) düğmesine tıklanır. Böylece e-posta adresleri Outlook Express adres defterinin içerisine "ithal" edilir.
E-postaların Geri Alınması:
1. Önce Outlook Express uygulamasında e-posta ayarları (kullanıcı adı, gelen ve giden sunucularının ayarları...) yapılır.
2. Ayarlamalar bittikten sonra e-posta mesajları geri alınabilir.
3. Dosya menüsünde, Import (Al) ' ın üzerine gidilir ve Messages (İletiler) tıklanır.
4. İleti veya Adres Defteri'ni almak istediğiniz e-posta programını seçin kutusunda,
5. Microsoft Outlook Express 5 veya Microsoft Outlook Express 6 seçilir ve Next (İleri) tıklanır.
6. OE5 saklama dizininden posta al veya OE6 saklama dizininden posta al seçeneği belirlenir ve ok(tamam) tıklanır.
7. Browse (Gözat)'a tıklandıktan sonra New File (Yeni Klasör) tıklanır.
8. Ok (Tamam)'a ve ardından Next (İleri)'ye tıklanır.
9. All Files (Tüm Klasörler) tıklanır, Next (İleri) tıklanır ve sonra da Finish (Son) tıklanır.
408_00028.JPG


Outlook Express 5.0'dan Outlook Express 4.0'a Dönmek İsteyenlere:
. Bu durumda adres defteri yedeklerken CSV formatı kullanılır.
. CSV yani "Comma Seperated Values" ( "Virgülle Ayrılmış Değerler") aslında bir metin dosyasıdır.
. Sadece isimler ve e-posta adresleri satır satır virgülle ayrılmış olarak bir metin dosyasına kayıt edilirler.
1. Adres defterini CSV olarak kaydetmek için yine Outlook Express uygulaması çalıştırılır.
2. File (Dosya) menüsünden Export (İhraç) sonra da Address Book (Adres Defteri) tıklanır.
3. Ekrana gelecek olan diyalog kutusu içerisinde Text File (Metin Dosyası) seçeneğini aktif hale getirilir.
408_00029.JPG


4. Sonra diyalog kutusu içerisindeki Export (Ver) düğmesine tıklanır.
5. Ekrana adres defterini CSV olarak kaydetmeye imkan sağlayan bir sihirbaz gelecektir.
6. Sihirbazın ilk adımında CSV dosyasını sabit diskinizde hangi klasöre kaydedeceğinizi seçeceksiniz.
7. Dosyanın hangi klasöre kaydedileceği belirledikten sonra Next (İleri) düğmesi tıklanır.
408_00030.JPG


8. Bundan sonraki adımda dosyanın içerisine hangi alanların yazılacağını seçmeye imkan veren bir diyalog kutusu ile karşılaşılır.
9. Buradaki listede sadece "name" ve "e-mail adress" seçenekleri aktif bırakılır, diğer seçenekler pasif kalır.
10. Ayarlamaları yapıldıktan sonra Finish (Bitir) düğmesine tıklanır.







408_00031.JPG
 
hellboy726 şimdi ben bi mail aldım e-posta adresi doğrulanmadı diyo
doğrulamak için bi yerde senin dediklerini yaptım (başka konuda)
hata veriyo yardımına ihtiyacım var teşekkürler
 
eline sağlık güzel bilgi hotmail hesabını kullanmak için herhangi bir konun varmı hell :)
 
arkadaşlar..Bu outlook express ..bilgisayara xp kurduktan sonra hesap alınmamış sade şekilde
kuruluyor değilmi?? Ben bunu nasıl kullancam..Hesap açmam lazım heralde..Birde internette bunun dışında kullanılan programlar neler?? Yani hotmail-gmail gibi şeylerin dışında.....,

anlayamadığım şu mesela sabatümerin programına bi mail göndercem .....@habertürk.com mesela
bu adrese hotmailden gönderemiyorum.Outlook exp kullanmak zorundayım değilmi?

şimdi hesap almak için bi başka sorun hesap adı yazın falan diyor.Servis salayıcı adresimi ne nasıl olcak yaw..Bi de hotmail mailimizi bunda kullanabiliyormuyuz.Bu hizmet kalktı diye bi uyarı geliyor yardım ederseniz sevinirim..Yukardaki resimli anlatıma daha bakamadım varsa özür :)

isteğim bi hesap açmak kendime mesela [email protected]
bununla hertürlü mail adresine mail göndermek..
diğeri de hotmail adresimi buna aktarıp onun üzerinden de mail gönderebilmek şimdiden yardımlarınız için teşekkürler...

evet POP3 SMTP li bölüme kadar geldim buraya ne yazıyorum işte burdan sonrasını anlamadım...
 
aradan 2 gün geçti ne yazan var ne söyleyen.Hiçmi görünteleyen yok sayfayı kardeşim???
 
mrb arkadaşlar outlook programı yüklü ama ayarları yapamıyorum yardım ltf
 
Geri
Üst