Siyasal Dürtülü Bir Militanlaşma

Kara Kartal

Banned
Katılım
4 Nis 2007
Mesajlar
1,531
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
Yaşasın Yobazlar ve Kahpeler için İstiklal Mahkeme
SİYASAL DÜRTÜLÜ BİR MİLİTANLAŞMA


Türban ve göstergebilim
HACETTEPE Üniversitesi Araştırma Görevlisi Görkem Birinci, bir makale taslağı gönderdi bana.

Türban olgusunu göstergebilim (semiotik) açısından inceliyor. Ben de birkaç yıl önce Bir Gösteren Olarak Türban başlıklı bir yazı yayınlamıştım Hürriyet'te (2 Ocak 2003). Yazı daha sonra "Yedi Canlı Cumhuriyet" (Cumhuriyet Kitapları, 2004. S.20) adlı kitabımda yer aldı. Görkem Birinci'nin metninden aktarıyorum:

BASİT BİR ÖRTÜNME DEĞİL

"Ernst Cassirer 'İnsan sembolleştiren hayvandır' demişti. İnsanın ayırıcı özelliği onun salt akıl sahibi olması değil sembolleştirmesidir. Göstergebilimin (semiotik), konusu da genel olarak semboller, simgeler vb.'dir. Göstergebilimin kurucularından Ferdinand de Saussure, bir sembolün iki temel unsurundan bahseder. Bunlardan birincisi gösteren (signifier), ikincisi ise gösterilen (signified). İnsan dünyasında, konuştuğumuz dil, harfler, rakamlar, sayılar, trafik levhaları vb. sayısız sembol mevcut. Örneğin, Nazilerin "gamalı haç"ı (Swastikası) bir "gösteren", onların ideolojisi de, yani nasyonal sosyalizm (ve bu çerçevede bütün yapıp etmeleri) bir "gösterilen"dir.

Konuyu getirmek istediğim nokta: Türban. Türbanın bir sembol -siyasi bir sembol- olduğunu hemen herkes kabul ediyor (sizin bugünkü yazınızda İnsan Hakları Mahkemesi'nin kararında değindiniz gibi). Yani bir "gösteren" olarak türban. Sorun ise neyi gösterdiğidir; bir dünya görüşünün sembolü olduğu açık. Hollanda'da türbana ilişkin bir çalışma yapan bizim bölüm hocalarından birinin yüz yüze görüşmelerle ulaştığı sonuç, türbanı orada takanların (özetle) onu bir namus sembolü ve dini inancının göstergesi olarak görmeleridir. Yani türban orada, erkekleri kendilerinden -taktığı türban nedeniyle dini bütün bir Müslüman kadın olarak değerlendirilmesine yol açtığından- uzak tutmaya yarayan dini bir semboldür. Dinler de, yapısı gereği sadece kişi ile Tanrı arasında yaşanmaz, malum, kişinin yaşamının bütün alanını düzenleme iddiasındadır. Totaliter bir yapısı vardır.

Yani türban konusu basit bir örtünme konusu değildir. Türbanın neyi gösterdiğinin açık bir şekilde ortaya konması gerekir. Bunun tespiti yapılabilirse eğer, türban sorunun çözümü de kolaylaşır ve tartışmalara açıklık kazandırır. Türbanın neyi gösterdiğinin tespiti de en kolay olgulara bakılarak yapılabilir bana göre.

Acaba eşi orak-çekiç sembollü bere takan bir kişi cumhurbaşkanı olabilir mi? Ya da eşi inancı gereği Budist rahipler gibi giyinen bir kişi?"

SİYASAL DÜRTÜLÜ BİR MİLİTANLAŞMA

Türban'ın bir gösteren simge olarak neyi gösterdiğini anlamak için yapmamız gereken ilk işi yapalım ve geleneksel başörtülerini türbandan ayıralım. Ayırdıktan sonra, türbanlanma sürecini incelediğimiz zaman siyasal dürtülü bir militanlaşmayla karşılaşırız. Sonra karşımıza Milli Selamet Partisi ve öteki Milli Görüş partileri çıkar.

Bir gösterge olarak türban, Anayasa Mahkemesi tarafından kapatılan Milli Görüş Partileri'nin ideolojisini göstermektedir. Bu gerçeği Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi de onayladı.

Türban, Nilüfer Göle'nin pazarlamak istediği gibi "Modern Mahrem" olarak algılanamaz. Bilgisayar ve mikroskop kullanan, doktorluk ve CEO'luk yapan kadının başındaki türban çağdaş laik birey ve toplumu değil, modern teknolojiden yararlanan parçalanmış bir birey ile totaliter bir İslami cemaati gösterir.

Özdemir İNCE 24.Ağustos.2007

_______________________________

az da olsa katılmadığım yönleri var bi kere islamın özünde totoliterlik yoktur tüm dinlerde bu ortak özellik olsa bile islamı bağlamaz yani islamın dışındaki uygulamalarda olabilir
 
türban bu ülkede merve kavakçılarla başlayan cumhuriyete düşman sözde islamcıların cumhuriyete karşı başlattıkları isyanın taraftarlarının simgesidir .

malesef bu haysiyetsizler yüzünden ülke rejimi ile sorunu olmayan insanlarımızda mağdur ediliyor .bu sorunun çözülmesi gerekiyor ancak yukarda bahsettiğim sözde islamcı cumhuriyet düşmanı gruplar bu ülkeden tamamen temizlenince yada etkisiz hale getirilince bu sorun çözülmeli .

allah o bahsettiğim grupları ıslah etsin .ıslah olmazlarsa kahretsin (amin)
 
Acaba eşi orak-çekiç sembollü bere takan bir kişi cumhurbaşkanı olabilir mi?

galiba bu sorunun cevabını kimse veremez.
 
başı kapalı olanların açıp kalplerine mi baktınız da bu kadar eminsiniz siyasal veya başka bir simgeden ötürü taktıklarına? başörtülerinin üzerinde ampul resmi kurt resmi mi gördünüz? o zaman che tşortu giyenleride üniverstelere, kamusal(tapusal) alanlara almasınlar çifte standart olmuyomu bu. ki yapılan bütün araştırma ve anketlerdeki sonuçların sadece%3 ile %9 civarındaki oranlarda oluyo simge için başörtüsü takanlar. yapmayın lütfen istenilen sadece ÖZGÜRLÜK!
 
başı kapalı olanların açıp kalplerine mi baktınız da bu kadar eminsiniz siyasal veya başka bir simgeden ötürü taktıklarına? başörtülerinin üzerinde ampul resmi kurt resmi mi gördünüz? o zaman che tşortu giyenleride üniverstelere, kamusal(tapusal) alanlara almasınlar çifte standart olmuyomu bu. ki yapılan bütün araştırma ve anketlerdeki sonuçların sadece%3 ile %9 civarındaki oranlarda oluyo simge için başörtüsü takanlar. yapmayın lütfen istenilen sadece ÖZGÜRLÜK!



görünen köy klavuz istemez derler . bizim klavuza ihtiyacımız yok çünkü köyü görüyoruz zahmet etmeseydin keşke.

istersen bir anket aç türbanlılar sizce kime oy veriyor diye kendin gör sonucu gör bakalım siyasimi değilmi.
 
şimdi ben akp ye oy veriyorum diye mi başörtümü takıyorum sırf heey bakın ben akp ciyim buda benim simgem bi iğne taktım simgeleştirdim.ki akp ye oy vermedim.walla kusura bakma da kardeş ben enayi değilim bi tayyip için bu sıcakta heryerimi kapatıyım.ki allahın buyruğunu kendi emelleri için kullanacak kadarda ne cahilim ne de Allahtan korkmayan bi kulum
 
Niyet okuyuculuğunda müneccimlikte kahinlikte önde koşanlar var. Kimse siyaset olsun diye takcığanı sanmıyorum başörtüsü ya da türban. Ama bazı istisnalar görülmektedir. Başörtüsü takıp namaz kılmayın birisi başörtüsü takmayıp. Namusunu iffetini vücüdunu saklayan namaz kılan başı acık bir insan bana göre daha üstündür.
 
valla bu forumda emrah ve alaise bir konuda katılacağım hemde ikisine birden aynı konuda katılacağım hiç aklıma gelmezdi:)

ama elaise katılmadığım siyaset olsun diye takanalrı sayısı inancı yüüznden takanalrın sayısından kat kat fazla. çevrene bi bak en kolayından. akp iktidara geldikten sonra kaç kişi kapandı? ve neden kapandı. o kapanan 40-50 yaşlarındaki kadınalr bundan önce inançsızmıydı ya da şimdi daha mı çok inanıyorlar.
özgürlük diyen arkadaşada bir kaç çift lafım var.
beni bilen bilir bu forumda. rengim bellidir. kırmızı. ama ben üniversitede özgürlük için başörtüsü eylemi yapan taban tabana zıt görüşlü arkadaşlara sadece özgürlük adına destek verdim eylemlerine katıldım. bir zaman sonra ben okulda keçi sakal bıraktığım için uyarı aldım (ama bu zamanda türbandan dolayı uyarı alan kimse yoktu ve türbanlılar derslere giriyordu)
bende türban eylemi yapan arkadaşlardan bana destek vermelerini istedim. çünkü benimki de bir çeşit özgürlüktü. arkadaşalrın cevabı çok net oldu. keçi sakalını kes zaten ne işe yarıyor ki?

işte özgürlük gibi bize dayatılan türbanın aaslında hüçte özgürlükle alakası olamdığının bir örneği
 
bakın size şunu söylüyorum, kamu kuruluşlarında, hac, şapka, türban, keçi sakal. yani dini ya da keyfi şeylerin yer alması insanların kutuplaşmasını sağlar. özgürlüğün sınırını yoktur. sonuç olarak özgürlüğü verirsen, ırkını savunduğunu sanan pkklı da bayrağını sarıp okulun yolunu tutar. mantıklı olalım.
 
Geri
Üst