Titanic Faciasinin Anatomisi

react

Admin
Süper Moderatör
Katılım
18 Haz 2005
Mesajlar
25,237
Reaction score
0
Puanları
0
Konum
an insatiable prsn from hell
1912 yılından kalma bu biletin sahibi, tarihin en şanslı insanlarından. Zira bileti düzenleyen White Star Line deniz şirketi, Titanic'in sahibi olan şirketti. Bilette el yazısı ile belirtilen geminin ismi ise Titanic...
42.jpg


Dünyanın en büyük deniz facialarından birinin yaşandığı Titanic'e bileti olup da, devasa geminin ilk seferini kaçıran bu biletin sahibi, aslında mutlak bir ölümden de kurtulmuştu...
41.jpg


İnsanoğlunun hayal gücünün bir ürünü olan bu gemi, aynı zamanda doğa karşısında insanlığın çaresizliğini de gözler önüne sermişti.
40.jpg


1910 yılında White Star Line şirketi, bastırdığı broşürlerle "batması imkansız" bir transatlantiğin reklamını yapıyordu.
39.jpg


1861 yılında İrlanda'da kurulan Harland and Wolff tersanesi, Titanic'i inşa etme görevine 31 Mart 1909 tarihinde başlamıştı.
38.jpg


Her şeyiyle "en büyük", "en ihtişamlı" ve "en güçlü" olması planlanan Titanic'ten önce...
37.jpg


...kardeş gemisi Olympic inşa edilmiş ve seferlere başlamıştı.
36.jpg


Olympic hem Titanic'in öncüsü olmuş, hem de White Star Line'ın üretmeyi planladığı 3 devasa yolcu gemisi için sınıf ismi olmuştu.
35.jpg


Tam 46.328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için...
34.jpg


...iki tane dört silindirli buhar motoru kullanılıyordu.
33.jpg


Böylece devasa Titanic'in kalbi tam 59.000 beygir gücü üretiyordu...
32.jpg


1909'da inşasına başlanan Titanic'in gövdesi 31 Mayıs 1911'de bitirildi.
31.jpg


Geminin diğer bölümlerinin bitirilmesi de neredeyse bir yıl daha sürdü ve 31 Mart 1912'de tamamlandı.
30.jpg


Böylece 269 metre uzunluğunda, 28 metre genişliğinde, 46.328 ton ağırlığındaki bu dev denize indirildi...
29.jpg


Titanic'in içi de eşsiz olması için tasarlanmıştı. Gemide bir yüzme havuzu, spor salonu ve kütüphaneler yer alıyordu.
28.jpg


Bütün bu ihtişamıyla Titanic tam 3.547 kişiyi taşıyabilecek bir gemiydi.
27.jpg


Normalde 3 bacalı olarak tasarlanan gemiye "daha etkileyici görünsün" diye, 4. bir baca daha eklenmişti.
26.jpg


Denize indirildikten sonra Titanic Belfast'tan İrlanda denizine götürüldü ve testlere başlandı.
25.jpg


Bu fotoğraftada Titanic, ilk yolculuğuna başlamak için Southampton'dayken görülüyor.
24.jpg


Fotoğrafın çekildiği tarih 2 Nisan 1912...
23.jpg


Bu devasa transatlantiğin ilk seferine katılmak için milyonerler, siyasetçiler, aktör ve aktrisler sıraya girmişlerdi.
22.jpg


Yolcuğunun henüz başında, Southampton limanını terkederken Titanic bir tehlike atlatmış ve New York gemisiyle çarpışmaktan son anda kurtulmuştu.
21.jpg


10 Nisan 1912 günü tarihi yolculuk başladı...
20.jpg


Geminin kumandası Kaptan Edward J. Smith'e verilmişti.
19.jpg


Titanic'in ikinci durağı Fransa oldu. Buradan aldığı yolcularla gemi toplam 2.240 kişiyle New York'a doğru yola çıktı.
18.jpg


14 Nisan gecesi sıcaklık neredeyse 0 dereceye kadar düşmüştü. Kaptan Smith, telsizle gelen buzdağı uyarılarını dikkate alıp, geminin rotasını biraz daha güneye çekmişti.
17.jpg


Gökyüzü son derece açıktı, ancak ay yoktu. Saat 11.40'da geminin iki gözcüsü köprüye telefonla "Buzdağı, tam önümüzde" mesajını ilettiğinde artık çok geçti...
16.jpg


Görevi Kaptan Smith'ten devralan İkinci Kaptan Murdoch, birçoklarına göre hatalı bir karar vererek gemiyi döndürdü ve buzdağı Titanic'e daha sağlam olduğu söylenen burnu yerine, yandan çarpmış ve daha fazla hasar almıştır.
15.jpg


Titanic inşa edilirken 16 su geçirmez bölmeyle korunmuş ve bu bölmelerden 4'ü suyla dolsa bile batmayacak şekilde tasarlanmıştı. Ancak buzdağının çarpmasıyla tam 6 bölme hasar görmüş ve gemi hızla suyla dolmaya başlamıştı.
14.jpg


Sadece dakikalar içerisinde geminin içerisindeki su 2.5 metre yüksekliğe ulaşmıştı. 12.27'de 65 kişi kapasitesi olan ilk kurtarma botu sadece 28 kişiyle suya indirildi. Titanic'te toplam 1.178 kişiyi taşıma kapasitesinde 20 kurtarma botu bulunmaktaydı.
13.jpg


Telsiz operatörleri sürekli yardım çağrıları gönderiyorlardı, ancak Titanic'e en yakın gemi olan Carpathia'nın enkaza varması 4 saat sürecekti. Köprüden, başka bir geminin ışıkları görülse de, bu esrarengiz gemi Titanic'le hiçbir şekilde iletişime geçmemiş, çağrılara yanıt vermemişti.
12.jpg


Saat 2.05'te geminin burnu tamamen sular içerisindeydi. 2.17'de suların yüksekliği güverteye kadar geldi. Geminin yapımında kullanılan malzemenin esneme özelliği olmaması, korkunç sonu hızlandırdı. Gövde içeri dolan sulara dayanamadı ve tam anlamıyla ikiye ayrıldı. Önce burun battı. Birkaç dakika sonra da kıç kısmı saat 2.20'de sulara gömüldü.
11.jpg


Büyük bir dehşetin yaşandığı yaklaşık 2.5 saatlik sürenin sonunda...
10.jpg


Tarihin en büyük deniz kazalarından biri çok ağır bir bilançoyla ortaya çıktı...
9.jpg


2.223 kişiden sadece 706'sı kurtulmuş, 1.516 kişi yaşamını yitirmişti.
8.jpg


Ölenlerin çoğu, -2 derecedeki deniz suyunda hipotermiye girmiş ve yaşamını yitirmişti.
7.jpg


Titanic'in batması denizciliği, deniz seyahatlerine yaklaşımı ve gemi tasarımlarını çok derinden etkiledi.
6.jpg


1 Eylül 1985'e kadar yeri keşfedilemeyen enkaz, bu tarihte Dr. Robert Ballard liderliğindeki bir ekipçe bulundu ve tüm dünya Titanik faciasını bir kez daha hatırladı...
5.jpg

4.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg
 
Titanic Yeniden Cekiliyor

Avatar i Yapan James 3D Olarak El Aticak Bakalim Nasil 1 Sey Ceikicak Ortaya
 
Titanic sadece bir film değildir, 'maalesef' her kazadan sonra Dünya Denizcilik Örgütü önemli tedbirler almıştır ve Titanic'ten sonra da Solas adında (Denizde Can Güvenliği) bir konvansiyon çıkarılmıştır..
Titanic zamanı açısından müthiş bir tasarıma sahipti ancak batmaz denildiğinden güvenlik önlemleri alınmamıştı bile..
Bugünün gemileri o darbeyi aldığında batmıyor arkadaşlar.. Çünkü artık tekneler Double-Hull yani çift tekneyle üretiliyor..
Teşekkürler Reac, çok güzel bir konu..
 
Söylenen bir rivayete göre batan geminin aslında Titannic değilde ona ikizi kadar benzeyen ondan biraz daha kısa olan gemi Britannıc olduğu söylenir.Çünkü yapımcı şirket gemiyi düşünülen sürede yetişremeyeceğinden ve bankalara olan borcu yüzünden ilk sefere bu gemiyi yollamıştır.Her ne olursa olsun bu facıya insan oğlunun karıştığı en büyük kazalardan birisidir
 
Geri
Üst