ustalara bir soru çözene bir yemek benden :D

kamer28

DOLUNAY
Katılım
25 Şub 2008
Mesajlar
3,850
Reaction score
0
Puanları
0
Yaş
43
Konum
Rabbime hamd-ü senalar olsun,yazdırıyor ilham kale
sıkıntımız şu :

bir server 2003 makinemiz var.
buna bağlı yaklaşık 14 tane makinemiz var.
bağlı 14 tane makinenin ortak kullandığı dosyalar var ve bu dosyaları ahmet girip değiştirip kaydediyor ..daha sonra mehmet girip değiştiriyor

sıkıntımız şu bu dosyalar belirli aralıklarla salt okunur hatası veriyor vede belirli aralıklar kendini çoğaltıyor gibi gözüküyor ..
ama ağ bağlantısını kestiğimizde çoğalanlar otomatikmen gidiyor..

sizce sorun nedir.
 
dostum salt okunur hatasını dosya bir bilgisayarda açıkken 2. kullanıcı da açtığı zaman verir tek kullnıcının kullanmasını sağlayın sorununuz çözülür. dosyanın çoğalma gibi gözükmesi office dosyasının özelliği açık dosyayı kapattığın zaman ikinci oluşan dosyada ortadan kaybolur sanırım bu office dosyalarının üstünde çalışırken otomatik kurtarmayla alakalı


yemeğide sonra anlaşırız :)
 
dostum salt okunur hatasını dosya bir bilgisayarda açıkken 2. kullanıcı da açtığı zaman verir tek kullnıcının kullanmasını sağlayın sorununuz çözülür. dosyanın çoğalma gibi gözükmesi office dosyasının özelliği açık dosyayı kapattığın zaman ikinci oluşan dosyada ortadan kaybolur sanırım bu office dosyalarının üstünde çalışırken otomatik kurtarmayla alakalı


yemeğide sonra anlaşırız :)

yok hayır aynı anda 2 kişi girdiği zaman felan değil hiç kimse girmediği halde de oluyor...

otomatik kurtarma ile alakalı onuda denedim gene olmadı..

yemek havada kaldı :D
 
dostum daha önce o sorunu ben başka bir müşterimde yaşadım sen 14 kişi kullanıyor diyorsun bir kişi office de çalışırken öteki kişi bu dosyayı açtığı zaman sadece salt okunur olarak açar şuda var 1. kişi çalışıp kaydedip exel veya word dosyasını bilgisayarından kapatmayı unutmuş da olabilir buna dikkat edersen sorunun çözüleceğine eminim çünkü başka bir alternatifi yok varsada ben bilmiyorum :)


yemek benim hakkım :)
 
dostum daha önce o sorunu ben başka bir müşterimde yaşadım sen 14 kişi kullanıyor diyorsun bir kişi office de çalışırken öteki kişi bu dosyayı açtığı zaman sadece salt okunur olarak açar şuda var 1. kişi çalışıp kaydedip exel veya word dosyasını bilgisayarından kapatmayı unutmuş da olabilir buna dikkat edersen sorunun çözüleceğine eminim çünkü başka bir alternatifi yok varsada ben bilmiyorum :)


yemek benim hakkım :)

OLMADI MAALESEF BAŞKA BİR SIKINTI..NETWORK İLE ALAKALI GİBİ GELİYOR BANA ...

AMA PAYLAŞIM FULL + SINIRLAMA YOK
 
salt okunur hatasi verdigi zaman, sunucu üzerinde bilgisayarim sag tik yönet burada "shared folders" türkcesi tam nasil bilmiyorum ama paylasim klasörleridir buraya gelip "open files" acik dosyalar'da hangi dosyayi hangi user'in kullandigini görebilirsin ki muhtemelen @zazyer1 'in dedigi gibi baska bir kullanicida aciktir o dosya bu uyariyi baska nedenlerden verdigini hic görmedim.

kolay gelsin
 
sadece bır tahmın yapmak ıstıyorum.. bencede sorunu bıldıren arkadas gıbı askıda kalan bır baglantı soz konusu. bır kullanıcı baglanıyor ıslem yapıp kaydedıyor. gelgorkı kıs bılgısayarını kapasada aradakı baglantı havada kalıyor. kayıtlanmıs gıbı gozukuyor ama sıstem protokol yada agdakı yavaslıktan dolaı gec kaydedıyor. bu durumda kımse gırmedıgı zaman aslında dosyaya bır kısı degıl bırden fazla kısı baglı gozukuyor bu durumda butun cevaplar dogru. pekı ne yapılmalı?? nacızane benım fıkrımı sorarsanız adresleme konusunda bıraz detaya gırılmelı ve aynı zamanda word ve dıger programların ototmatık kurtarması devreye gırdıgı verı kaybı olmaması nedenı ıle askıda tutulan baglantıyı dusurmek en mantıklısı. buda zaman asım surelerını ayarlamak yada kullanıcı protokollerını gozden gecırmek ıle alakalı olsa gerek...


uzun zamandır elımı vurmadım server sıstemlere sacmaladıyssam kusuruma bakmayın
kolay gelsın ıyı forumlar
 
Bu sorun, aşağıdaki koşullardan birinin doğru olması durumunda oluşabilir:
Microsoft Windows XP Service Pack 1 (SP1) çalışan bir istemciden SMB imzası gerektiren Windows 2000 tabanlı bir bilgisayara yönelik SMB imzası anlaşmalarında bir sorun bulunmaktadır.
Dosya bir başka işlem tarafından açılmış ve kilitlenmiş olabilir. Örneğin, bu soruna aşağıdakilerden biri neden olabilir:
Microsoft Windows Gezgini'nde ağ klasörü açıktır ve klasördeki dosyalar için ek ayrıntılar (yazar ve başlık gibi) görüntülemek üzere Ayrıntılar görünümünü kullanıyor olabilirsiniz. Windows Gezgini, ayrıntılı bilgileri almak için klasördeki dosyaların içeriğini okur. Bir program dosyayı özel olarak açmaya çalışırsa ve bu ek dosya bilgilerini ayıklamak üzere ağ dosyası Windows Gezgini'nde açılırsa, bir paylaşım ihlali oluşur.
Virüsten koruma programı gibi başka bir program veya işlem (istemci bilgisayarda veya sunucuda) dosyayı kilitlemiş olabilir.

ÇÖZÜM

Sordum Ve Aynı Çözüm 2003 İçinde Geçerli

Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarınızın veya ağınızın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.

Not Virüsten koruma programları, virüslere karşı bilgisayarınızı korumanıza yardımcı olacak biçimde tasarlanmıştır. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.

Bilgisayar virüsleri hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
129972 (http://support.microsoft.com/kb/129972/ ) Bilgisayar virüsleri: tanımlama, önleme ve kurtarma
Bu sorunu çözümlemek için şu adımları izleyin:
329170 numaralı Microsoft Bilgi Bankası makalesinde açıklanan MS02-070 güvenlik güncelleştirmesini karşıdan yükleyip tüm Windows 2000 ve Windows XP tabanlı dosya sunucularına ve istemci bilgisayarlara kurun.

Bu güncelleştirme hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
329170 (http://support.microsoft.com/kb/329170/ ) MS02-070: SMB İmzalamadaki Kusur Grup İlkesinin Değiştirilmesine İzin Verebilir
Tüm Windows XP tabanlı istemci bilgisayarları Windows XP Service Pack 1'e (SP1) yükseltin, sonra da 328170 ve 812937 numaralı Microsoft Bilgi Bankası makalelerinde açıklanan düzeltmeleri edinip yükleyin.

Windows XP SP1'i edinme hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
322389 (http://support.microsoft.com/kb/322389/ ) En son Windows XP hizmet paketi nasıl elde edilir
Düzeltmeleri edinme hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleleri görüntülemek üzere aşağıdaki makale numaralarını tıklatın:
812937 (http://support.microsoft.com/kb/812937/ ) Dosyaları Ağ Üzerinden Kaydettiğinizde Dosya Kilitli veya Erişim Engellendi Hata İletisi
328170 (http://support.microsoft.com/kb/328170/ ) Ağ klasöründe dosya açma veya kaydetme sırasında program dosyayı salt okunur olarak açıyor veya bir paylaşım ihlali döndürüyor ya da "Erişim Reddedildi" iletisi görüntüleniyor (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
Sorunu gidermediyseniz, virüsten koruma programınızda ağ sürücüsü taramasını devre dışı bırakın. Virüsten koruma programınızı kapatmak için, bunu nasıl yapılacağıyla ilgili adımlar ve bilgi için virüsten koruma programının belgelerine veya çevrimiçi yardıma bakın.

Sorun yine de giderilmezse, virüsten koruma programınızı geçici olarak kapatın. Bazı durumlarda, bu sorunu gidermek için istemci ve sunucudaki virüsten koruma yazılımını kaldırmanız gerekebilir. Virüsten koruma programını kaldırmak veya devre dışı bırakmak sorunu çözerse, bu sorun ve sorunu gidermek için tamamlamanız gereken adımlar hakkında ek bilgi için virüsten koruma programınızın üreticisine başvurun. Örneğin, belirli virüsten koruma ürünlerinde yaşanan bu sorunu giderme hakkında bilgi için aşağıdaki üçüncü taraf Web sitelerini ziyaret edin:
http://www.trendmicro.com/en/products/desktop/tav/evaluate/overview.htm (http://www.trendmicro.com/en/products/desktop/tav/evaluate/overview.htm)
http://service1.symantec.com/SUPPOR...t=&src=ent&pcode=nav_ce&dtype=corp&svy=&prev= (http://service1.symantec.com/SUPPOR...t=&src=ent&pcode=nav_ce&dtype=corp&svy=&prev=)
Microsoft, teknik destek bulmanıza yardımcı olmak üzere üçüncü taraf iletişim bilgilerini sağlamaktadır. Bu iletişim bilgileri önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir. Microsoft bu üçüncü taraf iletişim bilgilerinin doğruluğunu garanti etmez.

Microsofttan Alıntıdır.
 
Geri
Üst