Bu sorun, aşağıdaki koşullardan birinin doğru olması durumunda oluşabilir:
Microsoft Windows XP Service Pack 1 (SP1) çalışan bir istemciden SMB imzası gerektiren Windows 2000 tabanlı bir bilgisayara yönelik SMB imzası anlaşmalarında bir sorun bulunmaktadır.
Dosya bir başka işlem tarafından açılmış ve kilitlenmiş olabilir. Örneğin, bu soruna aşağıdakilerden biri neden olabilir:
Microsoft Windows Gezgini'nde ağ klasörü açıktır ve klasördeki dosyalar için ek ayrıntılar (yazar ve başlık gibi) görüntülemek üzere Ayrıntılar görünümünü kullanıyor olabilirsiniz. Windows Gezgini, ayrıntılı bilgileri almak için klasördeki dosyaların içeriğini okur. Bir program dosyayı özel olarak açmaya çalışırsa ve bu ek dosya bilgilerini ayıklamak üzere ağ dosyası Windows Gezgini'nde açılırsa, bir paylaşım ihlali oluşur.
Virüsten koruma programı gibi başka bir program veya işlem (istemci bilgisayarda veya sunucuda) dosyayı kilitlemiş olabilir.
ÇÖZÜM
Sordum Ve Aynı Çözüm 2003 İçinde Geçerli
Uyarı Bu geçici çözüm, bilgisayarınızın veya ağınızın kötü niyetli kullanıcılar veya virüsler gibi kötü amaçlı yazılımlar tarafından gerçekleştirilecek saldırılara karşı daha savunmasız kalmasına neden olabilir. Bu geçici çözüm önerilmez, ancak gerekli olduğunu düşünürseniz kullanabilmeniz amacıyla bu bilgiler sağlanmaktadır. Bu çözümü kullanmak kendi sorumluluğunuzdadır.
Not Virüsten koruma programları, virüslere karşı bilgisayarınızı korumanıza yardımcı olacak biçimde tasarlanmıştır. Virüsten koruma programınızın devre dışı bırakıldığı sırada güvenmediğiniz kaynaklardaki dosyaları karşıdan yüklememeli ve açmamalı, güvenmediğiniz Web sitelerini ziyaret etmemeli ve e-posta eklerini açmamalısınız.
Bilgisayar virüsleri hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
129972 (
http://support.microsoft.com/kb/129972/ ) Bilgisayar virüsleri: tanımlama, önleme ve kurtarma
Bu sorunu çözümlemek için şu adımları izleyin:
329170 numaralı Microsoft Bilgi Bankası makalesinde açıklanan MS02-070 güvenlik güncelleştirmesini karşıdan yükleyip tüm Windows 2000 ve Windows XP tabanlı dosya sunucularına ve istemci bilgisayarlara kurun.
Bu güncelleştirme hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
329170 (
http://support.microsoft.com/kb/329170/ ) MS02-070: SMB İmzalamadaki Kusur Grup İlkesinin Değiştirilmesine İzin Verebilir
Tüm Windows XP tabanlı istemci bilgisayarları Windows XP Service Pack 1'e (SP1) yükseltin, sonra da 328170 ve 812937 numaralı Microsoft Bilgi Bankası makalelerinde açıklanan düzeltmeleri edinip yükleyin.
Windows XP SP1'i edinme hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleyi görüntülemek üzere aşağıdaki makale numarasını tıklatın:
322389 (
http://support.microsoft.com/kb/322389/ ) En son Windows XP hizmet paketi nasıl elde edilir
Düzeltmeleri edinme hakkında ek bilgi için, Microsoft Bilgi Bankası'ndaki makaleleri görüntülemek üzere aşağıdaki makale numaralarını tıklatın:
812937 (
http://support.microsoft.com/kb/812937/ ) Dosyaları Ağ Üzerinden Kaydettiğinizde Dosya Kilitli veya Erişim Engellendi Hata İletisi
328170 (
http://support.microsoft.com/kb/328170/ ) Ağ klasöründe dosya açma veya kaydetme sırasında program dosyayı salt okunur olarak açıyor veya bir paylaşım ihlali döndürüyor ya da "Erişim Reddedildi" iletisi görüntüleniyor (Bu bağlantı, bir kısmı veya tamamı İngilizce olan içeriğe işaret edebilir)
Sorunu gidermediyseniz, virüsten koruma programınızda ağ sürücüsü taramasını devre dışı bırakın. Virüsten koruma programınızı kapatmak için, bunu nasıl yapılacağıyla ilgili adımlar ve bilgi için virüsten koruma programının belgelerine veya çevrimiçi yardıma bakın.
Sorun yine de giderilmezse, virüsten koruma programınızı geçici olarak kapatın. Bazı durumlarda, bu sorunu gidermek için istemci ve sunucudaki virüsten koruma yazılımını kaldırmanız gerekebilir. Virüsten koruma programını kaldırmak veya devre dışı bırakmak sorunu çözerse, bu sorun ve sorunu gidermek için tamamlamanız gereken adımlar hakkında ek bilgi için virüsten koruma programınızın üreticisine başvurun. Örneğin, belirli virüsten koruma ürünlerinde yaşanan bu sorunu giderme hakkında bilgi için aşağıdaki üçüncü taraf Web sitelerini ziyaret edin:
http://www.trendmicro.com/en/products/desktop/tav/evaluate/overview.htm (
http://www.trendmicro.com/en/products/desktop/tav/evaluate/overview.htm)
http://service1.symantec.com/SUPPOR...t=&src=ent&pcode=nav_ce&dtype=corp&svy=&prev= (
http://service1.symantec.com/SUPPOR...t=&src=ent&pcode=nav_ce&dtype=corp&svy=&prev=)
Microsoft, teknik destek bulmanıza yardımcı olmak üzere üçüncü taraf iletişim bilgilerini sağlamaktadır. Bu iletişim bilgileri önceden haber verilmeksizin değiştirilebilir. Microsoft bu üçüncü taraf iletişim bilgilerinin doğruluğunu garanti etmez.
Microsofttan Alıntıdır.