kuzay
Pesimist
- Katılım
- 2 Nis 2007
- Mesajlar
- 28,387
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Golf ile Opel Astra arasındaki mücadelede, Golf’ün altıncı kuşağının piyasaya çıkması ile yeni bir dönem başlayacak.
Bu iki gözde araçtan hangisinin daha etkili silahlara sahip olduğunu Autoshow dergisi araştırdı…
TAVAN
Astra’nın tavan çizgisi arkaya doğru alçalıyor, Golf’ün tavanı daha yüksek.
**************************************************
KAPI CEPLERİ
Astra'da kapı ceplerine 0.5 lt’lik şişeler sığmıyor.
Golf'te 1.5 litrelik şişeler bile sığıyor
**************************************************
TORPİDO
Astra'da büyük torpido gözüne bir atlas da sığıyor.
Golf'te atlas sığdırmak mümkün değil.
**************************************************
NAVİGASYON
Astra'da navigasyon kontrolleri pek etkileyici değil.
Geri görüş kameralı ve çok iyi çalışan navigasyon opsiyonel.
**************************************************
KOKPİT
Astra'da İşçilik temiz, bolca bilgi veren göstergeler okunaklı. Yaşlanan navigasyonun kullanımı zor. Klima düğmeleri çok alçakta konumlandırılmış.
Golf'ün kokpiti temiz hatları, yüksek kalite hissi, ergonomik yerleştirilmiş kontrolleri ve okunaklı göstergeleriyle beğeni topluyor.
**************************************************
ARKA KOLTUK
Astra'da alçak arka koltukta baş mesafesi yeterli ancak dizleri biraz fazla kırarak oturmak gerekiyor.
Golf'te arka koltuklarda iri yapılılar için bile yeterli iç mekan sunuluyor.
Bu iki gözde araçtan hangisinin daha etkili silahlara sahip olduğunu Autoshow dergisi araştırdı…

TAVAN
Astra’nın tavan çizgisi arkaya doğru alçalıyor, Golf’ün tavanı daha yüksek.

**************************************************
KAPI CEPLERİ
Astra'da kapı ceplerine 0.5 lt’lik şişeler sığmıyor.

Golf'te 1.5 litrelik şişeler bile sığıyor

**************************************************
TORPİDO
Astra'da büyük torpido gözüne bir atlas da sığıyor.

Golf'te atlas sığdırmak mümkün değil.

**************************************************
NAVİGASYON
Astra'da navigasyon kontrolleri pek etkileyici değil.

Geri görüş kameralı ve çok iyi çalışan navigasyon opsiyonel.

**************************************************
KOKPİT
Astra'da İşçilik temiz, bolca bilgi veren göstergeler okunaklı. Yaşlanan navigasyonun kullanımı zor. Klima düğmeleri çok alçakta konumlandırılmış.

Golf'ün kokpiti temiz hatları, yüksek kalite hissi, ergonomik yerleştirilmiş kontrolleri ve okunaklı göstergeleriyle beğeni topluyor.

**************************************************
ARKA KOLTUK
Astra'da alçak arka koltukta baş mesafesi yeterli ancak dizleri biraz fazla kırarak oturmak gerekiyor.

Golf'te arka koltuklarda iri yapılılar için bile yeterli iç mekan sunuluyor.

ARKA KAPI
Astra'da arka kapı açıklığı biraz dar.
Golf'te arka koltuklardan iniş problemsiz
**************************************************
IZGARA VE FARLAR
Yeni Golf’ün ızgarası ve farları Astra’dan çok daha dar. Kromaj konusunda Golf biraz daha cimri.
**************************************************
ARKA BAGAJ
Arka koltuk yattığında oluşan basamak Golf’teki kadar yüksek değil. Büyük stoplar nedeniyle bagajın yükleme ağzı genişliği sadece 68 cm.
Bagaj zemini düz ve kullanışlı. 94 cm’lik geniş açıklık sayesinde yükleme yapmak çok kolay. Koltukların sadece sırtlıkları yatırılabiliyor.
**************************************************
BAGAJ KAPAĞI
Uzun boylular kilit diline dikkat: Bagaj kapağı Golf’teki kadar yüksek açılmıyor.
Golf'te Bagaj kapağı çok daha yüksek açılıyor.
Astra’nın bagaj kapağı trapez formlu. Golf’ün arka tasarımı ise oldukça sade.
**************************************************
YEDEK LASTİK YUVASI
Astra'da yedek lastik yuvasına standart boy yedek lastik de sığabiliyor.
Golf'te yedek lastik yuvasına sadece küçük boy lastikler sığıyor.
**************************************************
SONUÇ
Astra ile ilk direkt karşılaşmada Golf VI, çekici yeni tasarımıyla öne çıkıyor. Bunun dışında modern TSI ve TDI motorları, Astra’nın benzer motorlarından daha az yakıt tüketiyor. Benzinli giriş motorlarında ise Astra burun farkıyla önde: Daha fazla güç, daha az tüketim. Aslında başarılı bir otomobil olmasına rağmen Astra, fonksiyonellikteki ufak tefek zayıflıkları nedeniyle puan kaybediyor. Durum böyle olunca Golf, daha “olgun” bir görüntü çiziyor. Ancak son durumu yapılacak karşılaştırmalı test belirleyecek.
Astra'da arka kapı açıklığı biraz dar.

Golf'te arka koltuklardan iniş problemsiz

**************************************************
IZGARA VE FARLAR
Yeni Golf’ün ızgarası ve farları Astra’dan çok daha dar. Kromaj konusunda Golf biraz daha cimri.

**************************************************
ARKA BAGAJ
Arka koltuk yattığında oluşan basamak Golf’teki kadar yüksek değil. Büyük stoplar nedeniyle bagajın yükleme ağzı genişliği sadece 68 cm.

Bagaj zemini düz ve kullanışlı. 94 cm’lik geniş açıklık sayesinde yükleme yapmak çok kolay. Koltukların sadece sırtlıkları yatırılabiliyor.

**************************************************
BAGAJ KAPAĞI
Uzun boylular kilit diline dikkat: Bagaj kapağı Golf’teki kadar yüksek açılmıyor.

Golf'te Bagaj kapağı çok daha yüksek açılıyor.

Astra’nın bagaj kapağı trapez formlu. Golf’ün arka tasarımı ise oldukça sade.

**************************************************
YEDEK LASTİK YUVASI
Astra'da yedek lastik yuvasına standart boy yedek lastik de sığabiliyor.

Golf'te yedek lastik yuvasına sadece küçük boy lastikler sığıyor.

**************************************************
SONUÇ
Astra ile ilk direkt karşılaşmada Golf VI, çekici yeni tasarımıyla öne çıkıyor. Bunun dışında modern TSI ve TDI motorları, Astra’nın benzer motorlarından daha az yakıt tüketiyor. Benzinli giriş motorlarında ise Astra burun farkıyla önde: Daha fazla güç, daha az tüketim. Aslında başarılı bir otomobil olmasına rağmen Astra, fonksiyonellikteki ufak tefek zayıflıkları nedeniyle puan kaybediyor. Durum böyle olunca Golf, daha “olgun” bir görüntü çiziyor. Ancak son durumu yapılacak karşılaştırmalı test belirleyecek.
