ibrahim-ch
New member
- Katılım
- 24 Haz 2009
- Mesajlar
- 151
- Reaction score
- 0
- Puanları
- 0
Ahzab Süresi ayet 59 Kurtubi tefsirinden alıntı:
59- Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin hanımlarına de ki: "Cilbablarını üzerlerine giysinler Bu onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur Allah bağışlayandır, merhamet buyurandır"
6- Tanınmamaya Çalışmaları:
"Bu, onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur" buyruğunda kastedilen, hür kadınlardır Ta ki cariyelerle karıştırılmasınlar Çünkü hür kadınlar olarak tanındıkları takdirde hürlüğün mertebesi göz önünde bulundurularak en ufak bir tepki veya kötü bir davranışla karşılaşmazlar ve böylelikle kimse onlara umutlanarak bakmaz Burada maksat kadının kim olduğunun bilinmesi değildir Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu. Böylelikle o, hür kadınların kıyafetinin gereği gibi korunmasına çalışırdı
Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdir*de, elindeki asa ile ona vururdu.
Hayber gazasından dönerken, Resûlullah “sallallahü aleyhi ve
sellem”, esirler arasındaki Safiyyeyi “radıyallahü Teala anhâ” bir gece çadırına aldı Eshâb-ı kirâm, Safiyyenin zevce olarak mı şereflendiğini, yoksa cariye olarak hizmet mi
ettiğini anlayamadılar Zevcelere lâzım olan hürmeti ve hizmeti yapabilmek için, bunu
Resûlullaha da sorup anlamağa sıkıldılar Sabah çadırdan örtülü çıkarılıp, perde
arkasında götürülürse, zevce olduğunu anlarız dediler Perde içinde götürüldüğünü
görerek, zevcelikle şereflenmiş olduğunu anladılar) Görülüyor ki, Resûlullah
zemânında, hür kadınlar, bütün bedenlerini örterlerdi Bir kadının, Cariye olmayıp, hür
hanım olduğu, her yerini örtmesinden belli olurdu
Neden? Cariyelerin başörtüsü kullanmaları yasak?
Saadeti ebediye de islamda 2 Türlü KADIN kıyafeti var diyor ( sayfa 166)
Birde cariye Müslüman Kadın nasıl örtünür ?
Namazdaki SETR-i Avret leri nasıl ?İslâm dininde, iki dürlü kadın kıyafeti vardır: Birincisi, hür olan islâm hanımları,
yüzlerinden ve ellerinden başka, her yerini temâm örter (Halebî-i kebîr)de, meyyitin
kefenini bildirirken diyor ki, (Erkekler kamîs ile, kadınlar dır’ ile örtünür Her ikisi de,
omuzdan ayağa kadar örter Kamîsin yakası omuzdan, dır’ın yakası göğüsden ayağa
kadar açıkdır) Görülüyor ki, islâm kadınları, şimdiki manto ile örtünmekde idi Çarşafla
örtünmeleri, sonradan âdet oldu Geniş, uzun manto, kalın baş örtüsü ve uzun çorap,
şimdiki çarşaflardan dahâ iyi örtmekdedir (Dürer-ül-Mültekıte) dördüncü sahîfede
diyor ki, (İslâmiyyet, kadınların örtünmesi için belli bir örtü emr etmedi) İkincisi, cariye
[ya’nî, harbde esîr alınmış olan hizmetci kadın] kıyâfeti olup, erkeklerin yanında,
başlarını, saç, boyun, kol ve bacaklarını örtmeleri lâzım değildir
Setr-i Avret (Ayıp Yerleri Örtmek)ömer nasuhi Bilmen ilmihali
23- Cariyeler (köle olan kadınlar) için avret yeri, erkekler gibi, göbekleri altından dizleri altına kadar olan kısımla karın ve sırtlarıdır
Nimet-i islam sayfa- 178
Cariyede zikrolunan mahalli avrete, zahr ile batin dahi ziyade edilir (21) Gerek memluke-i mahza olsun, gerek ümmü-veled veya müdebbire veyahut mükatebe bulunsun ve (hattâ )indel-imam müstesiat dahi olsun (22)
Bunlar başlarını örtmeyerek ve hattâ göğüslerini dahi açık olarak namaz kılabilirler
.
59- Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin hanımlarına de ki: "Cilbablarını üzerlerine giysinler Bu onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur Allah bağışlayandır, merhamet buyurandır"
6- Tanınmamaya Çalışmaları:
"Bu, onların tanınıp incitilmemeleri için daha uygundur" buyruğunda kastedilen, hür kadınlardır Ta ki cariyelerle karıştırılmasınlar Çünkü hür kadınlar olarak tanındıkları takdirde hürlüğün mertebesi göz önünde bulundurularak en ufak bir tepki veya kötü bir davranışla karşılaşmazlar ve böylelikle kimse onlara umutlanarak bakmaz Burada maksat kadının kim olduğunun bilinmesi değildir Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdirde, elindeki asa ile ona vururdu. Böylelikle o, hür kadınların kıyafetinin gereği gibi korunmasına çalışırdı
Hz. Ömer (ra) başını örten bir cariye gördüğü takdir*de, elindeki asa ile ona vururdu.
Hayber gazasından dönerken, Resûlullah “sallallahü aleyhi ve
sellem”, esirler arasındaki Safiyyeyi “radıyallahü Teala anhâ” bir gece çadırına aldı Eshâb-ı kirâm, Safiyyenin zevce olarak mı şereflendiğini, yoksa cariye olarak hizmet mi
ettiğini anlayamadılar Zevcelere lâzım olan hürmeti ve hizmeti yapabilmek için, bunu
Resûlullaha da sorup anlamağa sıkıldılar Sabah çadırdan örtülü çıkarılıp, perde
arkasında götürülürse, zevce olduğunu anlarız dediler Perde içinde götürüldüğünü
görerek, zevcelikle şereflenmiş olduğunu anladılar) Görülüyor ki, Resûlullah
zemânında, hür kadınlar, bütün bedenlerini örterlerdi Bir kadının, Cariye olmayıp, hür
hanım olduğu, her yerini örtmesinden belli olurdu
Neden? Cariyelerin başörtüsü kullanmaları yasak?
Saadeti ebediye de islamda 2 Türlü KADIN kıyafeti var diyor ( sayfa 166)
Birde cariye Müslüman Kadın nasıl örtünür ?
Namazdaki SETR-i Avret leri nasıl ?İslâm dininde, iki dürlü kadın kıyafeti vardır: Birincisi, hür olan islâm hanımları,
yüzlerinden ve ellerinden başka, her yerini temâm örter (Halebî-i kebîr)de, meyyitin
kefenini bildirirken diyor ki, (Erkekler kamîs ile, kadınlar dır’ ile örtünür Her ikisi de,
omuzdan ayağa kadar örter Kamîsin yakası omuzdan, dır’ın yakası göğüsden ayağa
kadar açıkdır) Görülüyor ki, islâm kadınları, şimdiki manto ile örtünmekde idi Çarşafla
örtünmeleri, sonradan âdet oldu Geniş, uzun manto, kalın baş örtüsü ve uzun çorap,
şimdiki çarşaflardan dahâ iyi örtmekdedir (Dürer-ül-Mültekıte) dördüncü sahîfede
diyor ki, (İslâmiyyet, kadınların örtünmesi için belli bir örtü emr etmedi) İkincisi, cariye
[ya’nî, harbde esîr alınmış olan hizmetci kadın] kıyâfeti olup, erkeklerin yanında,
başlarını, saç, boyun, kol ve bacaklarını örtmeleri lâzım değildir
Setr-i Avret (Ayıp Yerleri Örtmek)ömer nasuhi Bilmen ilmihali
23- Cariyeler (köle olan kadınlar) için avret yeri, erkekler gibi, göbekleri altından dizleri altına kadar olan kısımla karın ve sırtlarıdır
Nimet-i islam sayfa- 178
Cariyede zikrolunan mahalli avrete, zahr ile batin dahi ziyade edilir (21) Gerek memluke-i mahza olsun, gerek ümmü-veled veya müdebbire veyahut mükatebe bulunsun ve (hattâ )indel-imam müstesiat dahi olsun (22)
Bunlar başlarını örtmeyerek ve hattâ göğüslerini dahi açık olarak namaz kılabilirler
.